Wysłany: 2010-07-15, 10:18 Re: Ile kosztuje wymiana kompletnego sprzęgła???
waski napisał/a:
Już niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, bo zaczyna padać lożysko oporowe. Czy ktoś z kolegów wymienial już komplet, bo chciałem sie dowiedzieć ile kosztuje wymiana, bo slyszałem że sporo. ile kosztuje komplet to już niestety wiem, bo całe 320zł z valeo. Tqaki sobie komplet wybrałem, a czytałem ze wymiana sprzęgla jest pracochłonna i kosztuje drugie tyle co koszt części.
To który rocznik i jaki przebieg posiadasz że już wymieniasz sprzęgło ???
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-07-15, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2010-07-15, 10:46 Re: Ile kosztuje wymiana kompletnego sprzęgła???
rocznik 2005 przebieg 92000tyś. Z tym ze auto ciagnie kilka razy w tygodniu przyczepę o masie podbnej do masy samego auta. No i jeszcze łożysko oporowe które było fabrycznie już uszkodzone i klekotało od samego początku, czego jak już wiele razy pisałem renault polska nie miało zamiaru wymienić gdyż twierdziło że to nie uposledza auta w żaden sposób, daje tylko słyszalny dyskomfort. Tylko że te klekotanie musiało spowodować szybsze słuzycie tego łożyska.
Ogólnie sprzęgło działa ale te klekotanie już jest coraz gorsze i słychać charczenie przy lekkim dotknięciu pedału sprzęgła. No i autko ma coraz trudniej ruszyć z miejsca na ostrych podjazdach. Więc wolę już zacząć myśleć o wymianie zawczasu niż czekać aż stanę kiedyś w szczerym polu jak pójdzie któryś z elementów.
ak zawsze: jeśli tylko spełnia normę, to każdy powinien być dobry.
Teoretycznie masz racje, ale kiedyś (kilka lat temu) na forum Renówki ktoś dowodził, że trzeba zastosować dokładnie taki olej jak producent każe, bo podobno inny niż zalecany olej może uszkodzić uszczelniacze czy inne elementy gumowo/plastikowe.
Kto wie, może i faktycznie Francuzi coś takiego zrobili, ale czy w Daci również ?
No, chyba że pisał to sprzedawca Elf-a
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 12:41 Jakiej firmy sprzęgło do Logana ?
Wiem że były już podobne tematy ale ostatecznej odpowiedzi nie widziałem :)
Czy ktoś już wymieniał i ma doświadczenia w tym temacie ?
Z cennika intercars powiedzmy :
Valeo 330 PLN
LUK 420 PLN
Asco (WTF ?) 460 PLN
Sachs 560 PLN
Nie chodzi żeby było najtaniej tylko stosunek ceny do jakości najlepszy :)
Jakiej firmy jest zakładane w fabryce ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 10:52
Jeszcze jedno , według serwisówki konieczne jest cięcie rury pomiędzy katalizatorem a tłumikiem środkowym a potem łączy się je kołnierzem. Czy jest to na pewno niezbędne czy da się wydech np. opuścić na tyle że skrzynia wyjdzie ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-22, 12:42
Właśnie trwa wymiana , ostatni dzwonek bo się okazało że w słoneczku docisku połamały się cztery blaszki - wczoraj zaczęło hałasować przy wciskaniu sprzęgła.
Poza tym stara tarcza miała już 6 mm.
Jak na 60 tys. to słabo , ale poprzedni właściciel chyba je załatwił jeżdżąc z nogą na pedale.
Mechanik poradził sobie odsuwając skrzynię na bok po odkręceniu od silnika, więc wyciąganie skrzyni odpadło.
Wsadzamy ponownie Valeo - made in Turkey :) Oryginalne było chyba made in Korea :)
Wieczorem zamieszczę fotki.
edit: tak wogóle to coś musi być nie halo z tymi sprzęgłami z fabryki w 1.4 MPI a już pęknięcia blaszek słoneczka świadczą o marnej jakości docisków. Tarcza nawet była w miarę OK (poza zużyciem które kładę na karb poprzedniego użytkownika), sprężyny tłumika drgań bez zarzutu, łożysko oporowe również. Ciekawostka że nowe łożyska z kompletu (na fotografii na górze) nie mają pełnego kołnierza jak oryginalne tylko połówkę stykającą się z dociskiem więc zapewne zużyje się szybciej. O tym że kiedyś łożyska były w pełni metalowe a obecnie w części plastikowe już nawet nie wspominam bo to ponoć standard. Z drugiej strony jeśli komplet sprzęgła kosztuje 230 PLN (z rabatem dla warsztatu) to o czym tu dyskutować.
IMG00146a.jpg
Plik ściągnięto 312 raz(y) 85,64 KB
IMG00147a.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 83,98 KB
IMG00145a.jpg
Plik ściągnięto 150 raz(y) 70,8 KB
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-07-22, 21:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-22, 21:48
A i jeszcze jedno , LUK-a mi odradzał - podobno nawet jeszcze gorszy od Valeo które podobno znów takie złe nie jest przynajmniej w tych kompletach na wymianę. Na Sachsa już nie miałem czasu czekać.
Miałem problemy ze sprzęłem, pojechałem do warsztatu, zostawiłem samochód.
Oddzwaniają, sprzęgło 420, wysprzęglik drugie tyle, robocizna 400zł.
Przeżyłem szok 1200zł.
Coś mi tłumaczy mechanik że rocznik 2009 ( ja mam rejestracja samochodu kwiecień 2009 a ponoć zmiana sprzęgla na inne była październik 2009 ) że to sprzęgło od scenika 2, podal cene 850zł ( ale rozumiem ze chodziło mu o cenę razem z wysprzęglikiem) . Sprawdzam ceny wysprzeglika na necie a tam ok. 150zł, dzwonię na infolinie do znanej firmy z cześciami i mi facet mowi że wysprzęglik LUKa może być albo z jakąś tam średnicą za 180zł albo z inną średnicą czegos tam za 430zł ale że to tylko mechanik przy wymianie bedzie wiedział ktory wysprzęglik. Wiec jeśli mechanik mnie nie kantuje to mam ten droższy wysprzęglik + sprżegło 400 + robocizna 400zł i jestem załamany!!!
Miał być tani samochód
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-08-23, 18:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-23, 18:49
Nie mozna zatem sprobowac wymienic kompletu tanszego ? Chyba , ze to lepsze sprzeglo jest w MCV 1.6 16V 105 koni zas tansze w pozniej nie oferowanej wersji 1.6 8V 87 KM ?
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-23, 19:46
Pojeździj po różnych warsztatach, ew sam sprawdź ceny części. Mi w Punciaku Mietek z garażu zawołał więcej niż aso, gdzie cena z robocizną wyszła ok 800 zł - akurat była jakaś promocja.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-08-23, 21:41
Po jakim przebiegu to sprzęgło?? Ja mam w Lagunie 1,6 16v fabryczne, rocznik 1998, przebieg 230 tyś km, nadal działa bez zarzutu, liczę że w Dusterze zrobię podobnie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-24, 06:37
Gimbo napisał/a:
Ciesz się, że nie masz koła dwumasowego, wtedy mógłbyś cenę wymiany sprzęgła pomnożyć X3
Kolega ma w sumie mało wysilony 1.6 benzynka, jesli nie katował auta ma prawo byc zaskoczony szybka awaria sprzegla, a co dopiero kosztami 2x wiekszymi niz sie spodziewał.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-24, 18:03
Przebieg 88000km, 4,5 roku, ale nie mogę mieć pretensji do Dacii, dopiero po 3 latach nauczyłem się nawyku by nie opierać stopy na sprzegle, więc sam się do tego przyczynilem i się przyznaje. Myslalem ze wyjdzie mnie wszystko z 600zl dlatego rozczarowanie ale wina po mijej stronie.
Ostatnio zmieniony przez wilanowiak 2013-08-24, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum