Mam pytanko do osób które wymieniały sprzęgło w loganie. Trzeba rozpinać zawieszenie, żeby ściągnąć skrzynie do wymiany sprzęgła. Bo oddałem wczoraj auto, do serwisu, na wymianę rozrządu i sprzęgła i miało być dzisiaj gotowe, gdszie się okazało że ma być jutro, bo nie oczekiwanie trzeba rozpinać zawieszenie.
Tak - choć nie wiem co w tym nieoczekiwanego, w wielu autach tak jest.
Natomiast samej skrzyni w rzeczywistości nie trzeba całkowicie ściągać - w komorze jest na tyle miejsca, że wystarczy go na odsunięcie przekładni od silnika i dostęp do sprzęgła.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 21:19
ZTCP trzeba odkręcić McPhersona od piasty , poluzować sanki pod silnikiem i po wyjęciu półosi można odsunąć skrzynię na tyle ze wałek wysunie się z tarczy i docisku co pozwoli na ich wymianę.
no autko już zrobione, wymienione kompletne sprzęgło valeo, kompletny rozrząd continentala, do tego jeszcze wymienione sworzeń wachacza, pasek klinowy, uszczelka termostatu, obudowa termostatu, cena 1600zł wymiana + części. Wydaje mi się że bardzo przyzwoita cena za całość.
Drozda, a przy okazji, skoro tez jestes z W-wy, czy mozesz powiedziec ile kosztowala Cie wymiana -robocizna i czy mozesz polecic jakkis tani warsztat ktory by wlasnie jakos tak wymienil sama tarcze z dociskiem ?;)
60 tys i wymiana sprzegła ?? nie mozliwe, chyba kierowca jezdzi na półsprzegle i je zjarał.... ja najwczesniej sprzegło wymieniłem w aucie po 160tys, i tez duzo jazdy w miescie. w zadnej Daci nie musiałem i nie musze jak na razie wymieniac ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Dacia Logan MCV 1.6 8v 2007 r ,przebieg 185 tys km , z tego ok. 50 tys. km na lpg . Mam takie same objawy ,tzn wciskam nawet delikatnie gaz obroty skaczą z 2 na 3 tys i opadają a auto nie przyśpiesza. Czy mógłby ktoś poradzić od czego zacząć ,czy od razu jechać do mechanika na wymianę sprzęgła ? Czy można to jeszcze jakoś ratować ? Czy jest tu linka sprzęgła czy jest tzw. wysprzęglik ? Z góry dzięki za pomoc.
Lepiej wymienić komplet sprzęgła niż niektóre zużyte elementy, będziesz miał spokój na następne 60-100 tys. km. Wymiana sprzęgła wiąże się z zdjęciem lub odsunięciem skrzyni biegów od silnika, a taka operacja nie jest ani łatwa ani szybka i kosztuje.
Mam już nalatane prawie 70 tys km i sprzęgło jeszcze trzyma.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-10, 10:17
Ludzie , kompletny zestaw sprzęgła Valeo do 1.6 MPI kosztuje 350 PLN - o jakich dziadowskich oszczędnościach można tu jeszcze mówić ?
I tak ma się wszystko na wierzchu więc wymiana samej tarczy w takiej sytuacji to druciarstwo level master ......
Ja bym jeszcze przy okazji wymienił olej w skrzyni - 10 lat to jest aż nadto .....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum