Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Skontroluj układ kierowniczy i ESC
Autor Wiadomość
ravi8 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Gru 2022
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 2022-12-15, 15:33   Skontroluj układ kierowniczy i ESC

Cześć byłem dzisiaj na zmianie opon z Dusterem i po wyjechaniu od wulkanizatora na desce wyświetlane są komunikaty "skontroluj układ kierowniczy" i "skontroluj ESC" + kontrolki kluczyk, kierownica i ESP. Czy ktoś na forum miał podobną sytuację? Wyczytałem, że można usunąć je skręcając maksymalnie w lewo i później w prawo i faktycznie to działa, jednak po ponownym odpaleniu kontrolki i komunikaty wracają.
 
2xj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 39
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2022-12-15, 16:51   

Temat przerabiany, szukaj w temacie Rozkalibrowany czujnik skrętu
Ostatnio zmieniony przez 2xj 2022-12-15, 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-15, 17:09   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18378
 
ravi8 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Gru 2022
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 2022-12-16, 08:47   

Dzięki, u mnie tak samo jak opisane w tych wątkach - męczyli się ze zdjęciem jednej felgi i pewnie czujnik rozkalibrowali. Umówiłem się z ASO na zaprogramowanie czujników, niestety dopiero w styczniu... Jeszcze raz dzięki za pomoc :)
 
Mario66 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Lis 2023
Posty: 1
Skąd: Zamość
Wysłany: 2023-11-04, 16:24   

Cześć ravi8. Jak się zakończyła sprawa kalibrowania w ASO. Ja dzisiaj zmieniłem koła i też mi się zaświeciło. Oczywiście też był problem ze ściągnięciem kół na alusach po sezonie. Wulkanizator zażartował, że mógłbym jeździć bez śrub. Ciekaw jestem jaki jest koszt takiej kalibracji. Za wymianę kół zapłaciłem po 20 zł za sztukę a ile może kosztować kalibracja ?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-05, 13:38   

Ja miałem zmianę opon 16.10. zaraz po wyjeździe komunikat: "skontroluj układ kierowniczy" i "skontroluj ESC". Kręcenie kierownicą pomagało do zgaszenia silnika. Więc wizyta w ASO, nowy soft do układu kierowniczego ora klibracja czujnika skrętu. Było ok do wczoraj (ok2000km) kiedy miałem okazję i chęć rozruszać zawory i rozpędziłem dustera do 140km/h.. wtedy pojawil się komunikat "skontroluj ESC". Po zgaszeniu i odpaleniu silnika nie zniknął - ale nic się nie dzieje. Dziś rano komunikatu brak.
Jestem umówiony na diagnozę w ASO jak tylko znajdę chwilę, ale mam się nie martwić tylko jeździć (zalecenie nieoficjalne - od kolegi - diagnosty z ASO który wie że nie będę bił rekordów prędkości na śliskiej nawierzchni ) co będę czynił ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
mr2k 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Lut 2023
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-06, 18:04   

Daj znać co w ASO powiedzą. I jak masz tam faktycznie kolegę, to rzuć okiem proszę na mój post z wczoraj w wątku https://www.daciaklub.pl/...pic.php?t=18378 i zapytaj go czy za pomocą DDT4ALL można wykonać kalibrację we własnym zakresie? :) Będę wdzięczny.
 
mr2k 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Lut 2023
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-14, 15:37   

Problem rozwiązany: najpierw należy odpiąć akumulator (ja go odpiąłem na 15 min.). Po tym czasie podłączamy akumulator, odpalamy silnik, kręcimy kierownicą lewo/prawo do oporu (zrobiłem to 3 razy), gasimy silnik. Po kolejnym odpaleniu problemu nie ma.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne