Wysłany: 2022-12-15, 15:33 Skontroluj układ kierowniczy i ESC
Cześć byłem dzisiaj na zmianie opon z Dusterem i po wyjechaniu od wulkanizatora na desce wyświetlane są komunikaty "skontroluj układ kierowniczy" i "skontroluj ESC" + kontrolki kluczyk, kierownica i ESP. Czy ktoś na forum miał podobną sytuację? Wyczytałem, że można usunąć je skręcając maksymalnie w lewo i później w prawo i faktycznie to działa, jednak po ponownym odpaleniu kontrolki i komunikaty wracają.
Dzięki, u mnie tak samo jak opisane w tych wątkach - męczyli się ze zdjęciem jednej felgi i pewnie czujnik rozkalibrowali. Umówiłem się z ASO na zaprogramowanie czujników, niestety dopiero w styczniu... Jeszcze raz dzięki za pomoc :)
Cześć ravi8. Jak się zakończyła sprawa kalibrowania w ASO. Ja dzisiaj zmieniłem koła i też mi się zaświeciło. Oczywiście też był problem ze ściągnięciem kół na alusach po sezonie. Wulkanizator zażartował, że mógłbym jeździć bez śrub. Ciekaw jestem jaki jest koszt takiej kalibracji. Za wymianę kół zapłaciłem po 20 zł za sztukę a ile może kosztować kalibracja ?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-05, 13:38
Ja miałem zmianę opon 16.10. zaraz po wyjeździe komunikat: "skontroluj układ kierowniczy" i "skontroluj ESC". Kręcenie kierownicą pomagało do zgaszenia silnika. Więc wizyta w ASO, nowy soft do układu kierowniczego ora klibracja czujnika skrętu. Było ok do wczoraj (ok2000km) kiedy miałem okazję i chęć rozruszać zawory i rozpędziłem dustera do 140km/h.. wtedy pojawil się komunikat "skontroluj ESC". Po zgaszeniu i odpaleniu silnika nie zniknął - ale nic się nie dzieje. Dziś rano komunikatu brak.
Jestem umówiony na diagnozę w ASO jak tylko znajdę chwilę, ale mam się nie martwić tylko jeździć (zalecenie nieoficjalne - od kolegi - diagnosty z ASO który wie że nie będę bił rekordów prędkości na śliskiej nawierzchni ) co będę czynił ;)
Daj znać co w ASO powiedzą. I jak masz tam faktycznie kolegę, to rzuć okiem proszę na mój post z wczoraj w wątku https://www.daciaklub.pl/...pic.php?t=18378 i zapytaj go czy za pomocą DDT4ALL można wykonać kalibrację we własnym zakresie? :) Będę wdzięczny.
Problem rozwiązany: najpierw należy odpiąć akumulator (ja go odpiąłem na 15 min.). Po tym czasie podłączamy akumulator, odpalamy silnik, kręcimy kierownicą lewo/prawo do oporu (zrobiłem to 3 razy), gasimy silnik. Po kolejnym odpaleniu problemu nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum