Instalacja antenowa w Dacii jest zakończona wtyczką DIN czy wtyczką ISO?
Chciałem zainstalować sobie radio, ale niestety złącze antenowe w radiu nie pasuje do złącza antenowego w Dacii. Prawdopodbnie jedno jest ISO a drugie DIN, ale nie wiem które jest które .
Na Allegro widziałem można kupić przejściówki (np. tu), tylko nie wiem w którą stronę taką przejściówkę kupić.
Ja kupowalem taka przejsciowke w norauto Na miejscu dobralem odpowiednia i nie bylo najmniejszych problemow Mozesz tez sprawdzic w mediamark. Ja dalem za nia chyba cos kolo 10 zl
A CD + AUX CI nie starczy? Przecież do AUX możesz podpiąć np odtwarzacz mp3
Pomóż "Black Eryk". W nowokupionym Loganie jest radio Sony z CD. Nie mam do niego opisu.Są tam jakieś miniaturowe oznaczenia, m.in. AUX. Jak podpiąć do takiego radia MP3?
Czy można w jakiejś firmie kazać wyjąć te radio (ma frontpanel) i przerobić na wyjmowalne. Ile ta rozkosz teraz kosztuje
Pozdro! Kuba18
A CD + AUX CI nie starczy? Przecież do AUX możesz podpiąć np odtwarzacz mp3
Pomóż "Black Eryk". W nowokupionym Loganie jest radio Sony z CD. Nie mam do niego opisu.Są tam jakieś miniaturowe oznaczenia, m.in. AUX. Jak podpiąć do takiego radia MP3?
Czy można w jakiejś firmie kazać wyjąć te radio (ma frontpanel) i przerobić na wyjmowalne. Ile ta rozkosz teraz kosztuje
Pozdro! Kuba18
Do wejścia AUX podpinasz kabel z końcówką typu 'mały jack' - taki sam jak wejście słuchawkowe mp3 playera. Drugą końcówkę kabla (tez mały jack) wciskasz właśnie w wejście słuchawkowe mp3 playera. Na panelu wybierasz źródło dźwięku aux (zamiast CD albo tunera), włączasz mp3 playera i ... gra
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
No więc tak sobie rozmyślałem nad umieszczeniem dodatkowych głośników gdzieś całkiem z tyłu (dla pasażerów 3-go rzędu). Obejrzałem sobie podsufitkę, i niby miejsce na jakieś głośniczki 10 cm powinno być.
Teraz pytanie. Czy istnieją głośniki samochodowe o impedancji 8 Ω? Czy też to już przeżytek, i wszystkie są 4 Ω?
Bo tak sobie myślałem, że najłatwiej było by mieć w tylnych drzwiach i z tyłu (w bagażniku) głośniki 8 Ω połączone równolegle (czyli razem 4 Ω). I obeszło by się bez wzmacniacza.
8 Ohm można dostać, ale potężne głośniki basowe tzw. subwoofery. Są to często głośniki dwucewkowe.
Rozwiązaniem jest zastosowanie dobrego głośnika średniotonowego od kolumn Hi-Fi o średnicy 12cm. Nie będzie grał łagodnie, płasko, miękko. Polecam Tonsil GDM 12/60/8.
1. Podłączyć głośniki przednie do radia bez żadnych tricków (czyli po prostu podłączyć do kabelków, które są w drzwiach)
2. Kupić wzmacniacz samochodowy czterokanałowy.
3. Podłączyć lewe i prawe wyjście radia RCA głośników tylnych poprzez dwa rozgałęźniki do czterech wejść wzmacniacza
4. Podłączyć głośniki w tylnych drzwiach do 'przedniego' wyjścia wzmacniacza (głośniki już mam, Alpine SXE-1325S)
5. Podłączyć dodatkowe głośniki (fi 10 cm) umieszczone gdzieś w bagażniku do 'tylnego' wyjścia wzmacniacza (głośników nie mam, jakie byłyby najlepsze do tego celu?)
A CD + AUX CI nie starczy? Przecież do AUX możesz podpiąć np odtwarzacz mp3
Pomóż "Black Eryk". W nowokupionym Loganie jest radio Sony z CD. Nie mam do niego opisu.Są tam jakieś miniaturowe oznaczenia, m.in. AUX. Jak podpiąć do takiego radia MP3?
Czy można w jakiejś firmie kazać wyjąć te radio (ma frontpanel) i przerobić na wyjmowalne. Ile ta rozkosz teraz kosztuje
Pozdro! Kuba18
Zapodaj zdjęcia tego radia - przedniego panelu, bo możliwe ze tam nie ma standardowego wejscia i moze okazac sie ze jest AUX ale podpinane od tyłu, A jezeli jest standardowy jack - to jaki jest problem z podpięciem mp3? Wyjęcie radia i włożenie innego to koszt nowego radia+ usługa montażu - może nawet około 120 - 140zł.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Winna jest mała średnica głośnika - niestety im mniejsza tym bas bardziej papierowy - po poprostu nie ma czym tego powietrza tłoczyć Najlepiej pomógłby "mały" SUB
Winna jest mała średnica głośnika - niestety im mniejsza tym bas bardziej papierowy - po poprostu nie ma czym tego powietrza tłoczyć Najlepiej pomógłby "mały" SUB
A gdyby kupic 13 za kwote powiedzmy 250 -300 zl byloby duzo lepiej niz przy pionierach za 130?
A gdyby kupic 13 za kwote powiedzmy 250 -300 zl byloby duzo lepiej niz przy pionierach za 130?
Moim zdaniem, na ucho przecietnego czlowieka, roznica nieodczuwalna co do glebi basu.
13 cm to wymiar sredniotonowki w systemach i nie wiem jak drogi glosnik hi end nie odda basu lepiej niz glosnik niskotonowy np.25 cm ......nie liczac tub made in china
1. Podłączyć głośniki przednie do radia bez żadnych tricków (czyli po prostu podłączyć do kabelków, które są w drzwiach)
2. Kupić wzmacniacz samochodowy czterokanałowy.
3. Podłączyć lewe i prawe wyjście radia RCA głośników tylnych poprzez dwa rozgałęźniki do czterech wejść wzmacniacza
4. Podłączyć głośniki w tylnych drzwiach do 'przedniego' wyjścia wzmacniacza (głośniki już mam, Alpine SXE-1325S)
5. Podłączyć dodatkowe głośniki (fi 10 cm) umieszczone gdzieś w bagażniku do 'tylnego' wyjścia wzmacniacza (głośników nie mam, jakie byłyby najlepsze do tego celu?)
To może ktoś pomoże (El Logano ?) jakie głośniki 10 cm (4 Ω) wybrać? Dane wzmacniacza, do którego mają być podłączone to:
-zakres zasilania od 6 do 16V (napięcie stałe - akumulator lub zasilacz)
-moc użyteczna (prawdziwa) od 22 do ponad 25W
-pasmo przenoszenia – 22Hz - 22kHz
- opcja "mute" - powoduje że nie ma trzasków podczas włączania i wyłączania wzmacniacza (powoduje opóznienie podczas startu o około 5sek.)
-współpraca z głośnikami o średnicy do 20cm- 4ohm/30-100W(RMS) lub 8ohm/30-80W(RMS)
Po pierwsze: Rozwiązanie ze wzmacniaczem trzyma się kupy. Ja bym tylko pod wzmak podpiął przód i 10cm w 3 rzędzie, ale to kwestia gustu odnośnie sceny i prostoty montażu (wymienione wcześniej rozwiązanie jest dużo prostsze.
Pamiętajmy, że kabli cinch nie można kłaść koło wiązki do elektryki tylnej auta (najczęściej wiązka ta idzie pod progami z lewej strony auta - chodzi o tylne światła, centralny, wycieraczka itd.).
Głośniki 13cm mogą grać ładnym basem. Nie będzie to taki dźwięk jak z subwwofera, ale może być wystarczający. Większość współczesnych kolumn Hi-Fi bazuje na głośnikach 13 - 16cm i są w stanie wydać z siebie naprawdę potężny bas. Przykłady takich głośników do zastosowań domowych:
Tezę o tym, że głośnik o średnicy zalediwe kilkunastu cm nie zagra przyzwoitym basem uważam więc za obaloną. Warto doinwestować i dzięku głośnikom droższym o 150zł mieć o - powiedzmy - 20% przyjemniejszy dźwięk.
Kluczem do uzyskania lepszych niskich tonów jest wytłumienie i uszczelnienie przestrzeni, w której gra głośnik czyli np drzwi, przy czym należy wygłuszyć dwie strony: i blachę i plastikowy boczek drzwi. Ważne jest też solidne umocowanie głośnika nie do plastiku, ale do blachy za pomocą solidnych wkrętów (w Loganie mamy to w standardzie - bardzo dobrze jest to fabrycznie rozwiązane.
Jedne głośniki są stworzone do grania w większych przestrzeniach inne w mniejszych. Nie będę się tutaj wdawał w szczegóły parametrów technicznych i zawiłą teorię. Można przyjąć za mocno uproszczoną regułę, że głośniki o dużym wychyleniu membrany (miękkie, okazałę zawieszenie itp.)np.
zagrają lepiej w większej przestrzeni, głośniki o małym wychyleniu membrany lepiej grają w małej przestrzeni. Te ostatnie warto wręcz zadusić w szczelnej komorze na głębokości 5-10cm. Przykład takich głośników:
Inna sprawa to wysterowanie jednostki sterującej (końcówki mocy w radiu, wzmacniacza itp.). Niektóre głośniki nie lubią konturowego wzmicnienia. W takich głośnikach podkręcanie basu i sopranów daje umiarkowane rezultaty, dźwięk staje się męczący i szybko zaczyna charczeć. Jest tak w większości przypadków z samochodowymi trzynastkami. Warto wtedy podkręcać bas i soprany do połowy możłiwości radia, ale nie więcej. Np. jeśli radio daje możliwość ustawiania basu -6 do +6 to przy głośnikach 13 cm ustawiamy w zakresie -3 do +3. Dodając mniej basu (np. zamiast +5 -> +2) możemy ustawić głośność na wyższym poziomie( np. jeśli radio ma potencjometr dajmy na to do 30, to z basami ustawionymi na +6 charczenie pojawia się przy głośności ustawionej na 14, bas jest nieprecyzyjny, uwypuklony w wąskim zakresie częstotliwości i zakłóca scenę tak sopranów, średnich jak i niskich tonów, przy basach ustawionych ma +2 można radio rozkręcić bez charczenia np. do głośności 20, dźwięk będzie bardziej dynamiczny, bas cieplejszy, ale będzie się mniej wyróżniał z utworu, jak się wsłuchamy, da nam sporo przyjemności), bo zniakształcenia dźwięku pojawiają się później. Zaowocuje to zwiększeniem dynamiki całego zakresu od basów do sopranów, ale basy będą bardziej harmonijne i przyjemniejsze niż w pierwszym wypadku. Dzieje się tak za sprawą wielu czynników, o których nię będę się rozpisywał.
Głośniki 10cm i mniej to już absolutnie najniższa półka i jakich byśmy nie kupili różnica będzie minimalna.
Powinny wytrzymać ten wzmacniacz jeśli ma on 25W RMS na kanał.
Uwaga!
Pod radio nie podłącza się głośników o mocy wyższej niż 50W RMS, najlepiej jeśli jest to ok 20-40W RMS przy wydajności ponad 90Db w przypadku głośników 13cm i około 90 Db dla głośników 10cm.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Rozwiązanie ze wzmacniaczem trzyma się kupy. Ja bym tylko pod wzmak podpiął przód i 10cm w 3 rzędzie, ale to kwestia gustu odnośnie sceny i prostoty montażu (wymienione wcześniej rozwiązanie jest dużo prostsze.
Ja dlatego podłączam drugi i trzeci rząd (a nie perwszy i trzeci) pod wzmacniacz, aby mieć możliwość oddzielnej regulacji przodu i tyłu (funckja 'fade' w radiu).
Wymienione wcześniej to te z podłączonym środkowym tylnym zestawem głośników pod wzmacniacz - faktycznie w takim przypadku funkcjonalność fadingu przód/tył zostaje utrzymana.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum