Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Olej z normą RN17
Autor Wiadomość
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 11:24   Olej z normą RN17

Odpowiedź od elf polska nt. oleju do nowej daci duster:
Cytat:
Wymagana przez producenta specyfikacja to RN17. Oleje z taką normą są obecnie dostępne jedynie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Renault/Dacia.

Proszę zwrócić się z pytaniem o dostępność produktu do swojego lokalnego ASO.

Do Pana samochodu będzie to Elf Evolution RN-Tech Elite 5W-30.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-26, 12:11   

Norma producenta nie świadczy o tym, że nie można używać oleju innego producenta, bo idąc tym tropem to każdy użytkownik Dacii musiałby jeździć na Elfie.
Patrzysz jaka norma SAE i API jest wpisana w gwarancji i taki dobierasz olej.
Renault/Dacie nie wymyśliło nagle unikatowego oleju, nie popadajmy w paranoję.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-26, 12:13   

Mi tam w ASO w czasie przeglądu wlali zgodny z normą RN700.
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 12:15   

Jasne, tylko chciałem przedstawić co podaje elf- temat się pojawia dość często.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-26, 12:52   Re: Olej do nowa dacia duster norma RN17

kacper86866 napisał/a:
Odpowiedź od elf polska nt. oleju do nowej daci duster:

Wymagana przez producenta specyfikacja to RN17. Oleje z taką normą są obecnie dostępne jedynie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Renault/Dacia.


Guzik prawda:
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-elance-5w-30/

https://allegro.pl/oferta/eurol-elance-5w30-5l-rn17-c3-c2-szybka-wysylka-7458043682
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-26, 12:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-26, 13:00   

Akurat cena oleju w ASO (przynajmniej tam, gdzie ja wymieniałem) nie jest porażająco wyższa od rynkowej - za olej do sandero zapłąciłem ciut ponad 150 zeta (około 40 zł za litr), Biorąc pod uwagę, że normalnei kupuje się pełne litry a mi policzyli tyle , ile wlali (czyli zapąłciłem nei za 5 litrów a za 4 z dużym hakiem) to zakup na rynku w złotówkach byłby droższy - co prawda miałbym trochę na dolewki oleju, ale zakładam, że dolewki będa po grubo ponad 100 000 przebiegu. Jedyny problem z olejem w ASO to koszt robocizny. Wymiana oleju (olej_ filtr + podkładka + robocizna) to cennikowo 370 złotych z czego olej mniej niz 50 %.
_________________
Spritmonitor.de
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 13:07   

pikodat napisał/a:
Akurat cena oleju w ASO (przynajmniej tam, gdzie ja wymieniałem) nie jest porażająco wyższa od rynkowej - za olej do sandero zapłąciłem ciut ponad 150 zeta (około 40 zł za litr), Biorąc pod uwagę, że normalnei kupuje się pełne litry a mi policzyli tyle , ile wlali (czyli zapąłciłem nei za 5 litrów a za 4 z dużym hakiem) to zakup na rynku w złotówkach byłby droższy - co prawda miałbym trochę na dolewki oleju, ale zakładam, że dolewki będa po grubo ponad 100 000 przebiegu. Jedyny problem z olejem w ASO to koszt robocizny. Wymiana oleju (olej_ filtr + podkładka + robocizna) to cennikowo 370 złotych z czego olej mniej niz 50 %.


Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-26, 13:12   

kacper86866 napisał/a:


Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.

Ja utargowałem do 345 czyli u Ciebie taniej całość o 10 % w ASO. Przy założeniu, że tyle samo oleju do TCe 90 (sandero ) i do Twojego silnika.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-08-26, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-26, 14:06   

kacper86866 napisał/a:
Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.


Z tym że do 1.6SCe wchodzi z normą RN0700 full saps, natomiast RN17 to olej mid-saps do aut z turbo i filtrem cząstek.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 14:46   

Powiem szczerze zakręcone to wszystko jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-26, 14:57   

Obywatel MK napisał/a:
kacper86866 napisał/a:
Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.


Z tym że do 1.6SCe wchodzi z normą RN0700 full saps, natomiast RN17 to olej mid-saps do aut z turbo i filtrem cząstek.


Po kolei: RN17 i RN17FE (0W20) to nowe normy dla wszystkich silników w Renault Dacia wyprodukowanych od 01.2018 zarówno benzynowych jak i diesla.
Zastępują one RN700, RN710 i RN720.
Są także zgodne z w dół tzn. RN17 i RN17FE można stosować dla silników sprzed 12.2017 z wyjątkiem diesli z FAP które muszą korzystać z olejów zgodnych z normą RN720

https://www.total.it/site...a_19_giugno.pdf
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-26, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-26, 19:22   

nie lejcie tego oleju 0w20 bo silniki się na tym zacierają w gorące dni
On po przekroczeniu 110-120C nie spełnia funkcji smarnej.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-08-26, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 20:15   

Elf Evolution RN-Tech Elite 5W30 5L spełnia wymagania najnowszej normy Renault RN17 i może być również stosowany tam, gdzie wymagane są przepisy RN0700 i RN0710. OE numer Renault 7711785390

https://www.kolegaberlin....te-5W30-5L.html
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-26, 20:17   

Czyli na to wychodzi że RN17 spełnia wymagania normy RN0700 i RN0710 i na odwrót.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-26, 20:54   

Fruxo napisał/a:
nie lejcie tego oleju 0w20 bo silniki się na tym zacierają w gorące dni
On po przekroczeniu 110-120C nie spełnia funkcji smarnej.


czemu twierdzisz że się zacierają?? range rover 510 koni jest właśnie zalewany takim olejem i nic się nie zaciera a temperatura takiego pięcio litrowego pieca jest obłędna
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-26, 22:45   

kacper86866 napisał/a:
Czyli na to wychodzi że RN17 spełnia wymagania normy RN0700 i RN0710 i na odwrót.

Nie. Nowsze 17 mogą zastąpić stare 7x0 jak qidać poza 720
_________________
Spritmonitor.de
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-08-26, 22:48   

Podsumowując:
RN0720 to olej ACEA C4 w szerokiej gamie od 0W do 5W i od 30 do 40
RN17 to 5W-30 ACEA C3
RN17RSA to olej 0W-40 ACEA C3
RN17FE to olej 0W-20 ACEA C5
Ten ostatni może być trudny do kupienia z racji tego, że C5 to nowa specyfikacja (prawdopodobnie jest zbliżona do A5/B5).

Nie ma za co.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2019-08-26, 22:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-27, 17:34   

Przy 6-7 mm2/s zachodzi już tarcie mieszane
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-08-27, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-08-28, 22:50   

Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD
 
szaan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce 115 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-08-29, 07:07   

Wczoraj byłem w serwisie, pytałem jak to jest z tymi olejami. Uzyskałem informację, że koniecznie silnik, w moim przypadku 1.6 Sce 115 LPG, musi być zalany olejem z normą RN17. W okresie gwarancyjnym, jeżeli będzie problem z silnikiem, a wymiana oleju była poza ASO, mogą poprosić o fakturę zakupu oleju, aby sprawdzić zgodność z zalecaną normą.
_________________
"Myśl za dużo, a stworzysz problem, którego wcześniej nie było"
 
szaan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce 115 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-08-29, 07:24   

A co sądzicie o oleju VALVOLINE SynPower MST C3 5W30, który też spełnia normę Renault RN17 ?
https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-5l-dpf-nowy-swiezy-6689229756
_________________
"Myśl za dużo, a stworzysz problem, którego wcześniej nie było"
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-29, 07:28   

Znając życie i podejście ASO do klienta zawsze znajdą rozwiązanie problemu- nie taki olej jak powinien został zalany. Dlatego wg mnie jak ktoś ma pieniążki na nowe auto to tym bardziej na wymianę oleju zgodnego z normą, który aktualnie pojawił się już w sieci za 200zł bańka 5l.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-29, 09:12   

buladag napisał/a:
Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD


Nie wybuchnie. Stracisz gwarancję na silnik.
Usłyszałem plotkę, jakoby ta nowa norma dotyczy głównie okresu między zmianami oleju.
Czyli istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli po gwarancji będizesz wymieniał olej na 720 zgodnei z tradycją - czyli co 10..15 tys km / 1 rok to nie zauważysz różnicy.
A z przyczyn róznych (np. chęci podlizania się decydujacym o zakup dla flot) producenci - w tym renault - staraja się wydłużyć okresy pomiędzy m.in. zmianami oleju. I ten podobno ma wystarczać na 30 kkm / 2 lata. A 17 - nie wystarczy wg producenta ( i prawdę mówiąc, wszystkich , którzy się na ten temat sensownie wypowaiadają)

Jako anegdotę przytoczę zdarzenie mojego brata ciotecznego , który 30 lat mieszkał w USA. Pewnego dnia na ichniejszym szrocie zobaczył bardzo fajny, młody VW. Skóra etc. Za grosze (powiedzmy tysiąc dolarów). Co się okazało. Kupiła auto jakaś bogata kobieta i doszła do wniosku, że skoro auto niemieckie, porządne, to nie trzeba NIC robić poza laniem paliwa i spryskiwacza. I konsekwentnie NIC więcej nie robiła. Auto przejechało ok. 100 000 mil (tak, tak, aż tyle!!!) i sie po prostu silnik zatarł.
No ale fabryczny olej na baaaaardzo dużo wystarczył.
A ze kobieta ma więcej kasy niż rozumu, to zamiast wymienić silnik - autko dała za grosze na szrot.Zresztą pewnie juz i tak chciała zmieniać, bo ten już miał coś koło dwóch czy nieco więcej lat....

Inna sprawa, że w takich USA zapewne większosc to długie trasy po prostych drogach w miarę stałej prędkości.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-08-29, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-29, 09:46   

szaan napisał/a:
A co sądzicie o oleju VALVOLINE SynPower MST C3 5W30, który też spełnia normę Renault RN17 ?
https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-5l-dpf-nowy-swiezy-6689229756

Twierdzą że to pełen syntetyk choć raczej to ściema:
https://sharena21.springcm.com/Public/Document/18452/0965e019-45f0-e811-9c1b-ac162d889bd1/c492fc3c-0df4-e811-9c1b-ac162d889bd1
Na pewno na poziomie Elfa więc skoro jest dwa razy tańszy to spokojnie można lać w zamian.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-08-29, 09:57   

pikodat napisał/a:
buladag napisał/a:
Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD


Nie wybuchnie. Stracisz gwarancję na silnik.
Usłyszałem plotkę, jakoby ta nowa norma dotyczy głównie okresu między zmianami oleju.
Czyli istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli po gwarancji będizesz wymieniał olej na 720 zgodnei z tradycją - czyli co 10..15 tys km / 1 rok to nie zauważysz różnicy.
A z przyczyn róznych (np. chęci podlizania się decydujacym o zakup dla flot) producenci - w tym renault - staraja się wydłużyć okresy pomiędzy m.in. zmianami oleju. I ten podobno ma wystarczać na 30 kkm / 2 lata. A 17 - nie wystarczy wg producenta ( i prawdę mówiąc, wszystkich , którzy się na ten temat sensownie wypowaiadają)

Jako anegdotę przytoczę zdarzenie mojego brata ciotecznego , który 30 lat mieszkał w USA. Pewnego dnia na ichniejszym szrocie zobaczył bardzo fajny, młody VW. Skóra etc. Za grosze (powiedzmy tysiąc dolarów). Co się okazało. Kupiła auto jakaś bogata kobieta i doszła do wniosku, że skoro auto niemieckie, porządne, to nie trzeba NIC robić poza laniem paliwa i spryskiwacza. I konsekwentnie NIC więcej nie robiła. Auto przejechało ok. 100 000 mil (tak, tak, aż tyle!!!) i sie po prostu silnik zatarł.
No ale fabryczny olej na baaaaardzo dużo wystarczył.
A ze kobieta ma więcej kasy niż rozumu, to zamiast wymienić silnik - autko dała za grosze na szrot.Zresztą pewnie juz i tak chciała zmieniać, bo ten już miał coś koło dwóch czy nieco więcej lat....

Inna sprawa, że w takich USA zapewne większosc to długie trasy po prostych drogach w miarę stałej prędkości.

Czyli przy rn0720 przewidują dłuższe interwały wymian niż przy rn17?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne