Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Olej z normą RN17
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-12-04, 17:53   

luckyboy napisał/a:
MM napisał/a:
Słowo się rzekło i zmieniłem olej w silniku przy stanie licznika 1033 km - silnik jest dotarty

W związku z tym kolejną wymianę oleju zaplanowałem przy stanie licznika 3000 km - silnik ma osiągnąć wówczas pełną wydajność. W stosownym czasie zdam relację z tej operacji.


Nowoczesne silniki na nowoczesnych olejach docierają się dopiero w okolicy 20.000km...
:-D :lol: :lol: :lol:
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-04, 18:08   

Oplułem monitor ;-) . Nie pisz takich rzeczy, bo jeszcze ktoś uwierzy :lol: .
Albo przynajmniej zaznacz że to żart :lol: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-21, 23:43   

Słowo się rzekło i zmieniłem olej w silniku przy stanie licznika 3376 km - to druga wymiana, poprzednia była przy 1033 km (mowa o Dusterze II 1,3 TCe 150 KM). Wybrałem olej z rekomendacji Mercedesa - Motul 8100 X-clean EFE 5W30 (MB Approval 229.52) i oryginalny filtr oleju Renault 152095084R.

Wymiany dokonałem w celach poznawczych oraz dla dobrego samopoczucia. Wymiana ta nie była konieczna. Wylany olej był barwy ciemnobursztynowej, czysty, ale nie klarowny. Myślę, że te 10 tys. km mógłby przepracować. Moje osobiste obserwacje prowadzą do wniosku, że olej w nowym silniku należy wymienić przy niskim przebiegu. Trudno jest mi jednoznacznie określić czy po 1000 km, czy może po 3000 km, a może już po 500 km? Pewne jest, że po pierwszych kilometrach, nawet w nowoczesnym silniku, oleju mieni się metalicznie.

Następna wymiana za 10 tys. km - może ten Motul Specific 17 będzie już dostępny w Polsce.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-22, 09:56   

seraphine napisał/a:

A tak na marginesie... Renault/Dacia zaleca Elf, a przed aso w moim mieście stała dziś na palecie beczka z olejem RM0720 (albo już po) na której jak byk stało "BP Europe" ... czyli Castrol?

Miałem raz wlany w Loganie przez serwis ten olej BP Europe... syf nieziemski po 1000 km olej zczerniał, gdzie ELF zaczynał zmieniać kolor po 25.000 km.

RN 17 o 100 zł droższy od RN 700/710, hehe dobre, nie ma to jak łupić kierowców... Dobrze, że w mojej Lodgy jest RN 700/710.
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2019-12-23, 08:55   

Mi ASO zawołało 570zł za wymianę oleju z częściami. Olej ,filtr, podkładka pod korek + robota.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-23, 20:38   

Lukass186 napisał/a:
Mi ASO zawołało 570zł za wymianę oleju z częściami. Olej ,filtr, podkładka pod korek + robota.


To sporo.

Moje samodzielne wymiany (5 l oleju + oryginalny filtr + miedziana podkładka + przesyłka) to koszt 135 zł z olejem PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 oraz 165 zł z olejem Motul 8100 X-clean EFE 5W30.

A do tego gratis takie "wartości dodane" jak całkowicie wylany, rozgrzany wcześniej olej, obudowa filtra dokręcona kluczem dynamometrycznym (25 Nm), korek spustowy dokręcony "z czuciem". Nic nie ubrudzone, ani od góry silnika, ani od spodu (miska olejowa ma swoje "ubranko" - izolację, trzeba być uważnym przy wylewaniu oleju i odkręcaniu obudowy filtra oleju). Płyta pod silnikiem dokręcona przesmarowanymi śrubami, również "z wyczuciem".

No i najważniejsze, bezcenne - 100% samozadowolenia :)
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2019-12-24, 00:27   

W poprzednich samochodach i żony aucie zawsze sam wymieniałem. Tutaj jest nowe i jakoś tak nie chce mi się przy tym kręcić. Jesteś pewien że ten Motul jest odpowiedni? Zamawiałeś części przez internet? Polecisz jakiegoś sprzedawcę? Moje poprzednie auto było zalewane Motulem 😉
Ostatnio zmieniony przez Lukass186 2019-12-24, 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-24, 17:07   

Mamert napisał/a:
seraphine napisał/a:

A tak na marginesie... Renault/Dacia zaleca Elf, a przed aso w moim mieście stała dziś na palecie beczka z olejem RM0720 (albo już po) na której jak byk stało "BP Europe" ... czyli Castrol?

Miałem raz wlany w Loganie przez serwis ten olej BP Europe... syf nieziemski po 1000 km olej zczerniał, gdzie ELF zaczynał zmieniać kolor po 25.000 km.

RN 17 o 100 zł droższy od RN 700/710, hehe dobre, nie ma to jak łupić kierowców... Dobrze, że w mojej Lodgy jest RN 700/710.



Czernienie nie jest wyznacznikiem klasy i jakości oleju. Dlaczego powielasz tak bzdurne mity?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-12-25, 00:22   

Może i nie świadczy, ale....lałem już różne oleje. Wymieniam co 10 tys. Żaden z nich po 10 tys nie był nawet ciemny. pozdr
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-25, 00:36   

kochelet1 napisał/a:
Czernienie nie jest wyznacznikiem klasy i jakości oleju. Dlaczego powielasz tak bzdurne mity?

cyt. "Z punktu technicznego czernieje oleju silnikowego nie jest niczym złym, trzeba jednak pamiętać, że wpływ na szybkość czernienia ma jakość oleju. Olej słabej jakości może przyspieszyć ten proces. Aby spowolnić czernienie oleju, przy zakupie oleju, warto wybierać te z wyższą liczba zasadową TBN, a także dbać o regularną wymianę oleju silnikowego w samochodzie."
Link : http://oleje-silnikowe.co...ku-jest-czarny/

Czyli jednak szybkość czernienia oleju zależy od jego jakości...
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-25, 11:28   

​To zadam pytanie. Widziałeś diesla w którym olej nie był by czarny zaraz po uruchomieniu silnika lub po kilku kilometrach w przypadku nowego silnika? Czy w tym przypadku czarny olej to też wyznacznik jego jakości?
Powyższy artykuł merytorycznie jest tyle warty co jego autor i wiedza na forach którą wyczytał.


Nic bardziej mylnego...

Większa liczba TBN do większa liczba środków myjących i dyspersyjnych patrz lepiej wymywa i wiąże zanieczyszczenia w oleju efekt czernienia.

Jeśli chcesz olej krystalicznie bursztynowy to musisz wybrać olej w którym jest mniejsza liczba dyspersantów czyli jego jakość jest słabsza.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-25, 19:43   

Ja pisałem o gównianym oleju BP który sczerniał w Loganie jeżdżącym na LPG. Gaz wytwarza minimalne ilości sadzy i czernienie w tym przypadku oznacza degradację oleju.
Nawiasem mówiąc oleje do diesla mogą być gówniane bo i tak sczernieją po 10 km.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-25, 21:18   

Mamert napisał/a:
JGaz wytwarza minimalne ilości sadzy i czernienie w tym przypadku oznacza degradację oleju..


W tym przypadku to znaczą nie degradację oleju, a absorpcję przez olej zanieczyszczeń z magistrali olejowej nic więcej.

BTW. w innym poście z sierpnia piszesz ze na tym oleju czernienie nastąpiło nie po 1000 km ale po 7 tyś. Więc wersje się rozmijają.
Ostatnio zmieniony przez kochelet1 2019-12-25, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-25, 23:12   

kochelet1 napisał/a:
absorpcję przez olej zanieczyszczeń z magistrali olejowej nic więcej

Nie rozbawiaj mnie, olej i filtry wymieniane regularnie, cały czas na LPG, silnik w środku czyściutki i nagle wspaniały, najwspanialszy olej pod słońcem budżetowy BP z beczki wypłukał nagle nagar i sadzę w silniku. Takie pierdoły to gada do klientów przedstawiciel handlowy.
Może nie 1000 a 7000 km, ale i tak sczerniał o wiele szybciej niż 25.000 km.
To wytłumacz mi dlaczego olej z fabryki w Tangerze lekko zbursztynowiał przez ok 15.000 km w Lodgy ??? Czemu nie zrobił się czarny ??? Przecież wypłukuje sadzę z magistrali.
Wciskają Wam gówniane oleje, które natychmiast czernieją, wciskają jakiś marketingowy bełkot, a Wy to łykacie.
Dlaczego nie mówicie przy spuszczaniu oleju " Och, ach jaki piękny czarny ten olej jak smoła" tylko mówicie " O kurwa jaka smoła"
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-26, 00:14   

Mamert napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
absorpcję przez olej zanieczyszczeń z magistrali olejowej nic więcej

Nie rozbawiaj mnie, olej i filtry wymieniane regularnie, cały czas na LPG, silnik w środku czyściutki i nagle wspaniały, najwspanialszy olej pod słońcem budżetowy BP z beczki wypłukał nagle nagar i sadzę w silniku. Takie pierdoły to gada do klientów przedstawiciel handlowy.
Może nie 1000 a 7000 km, ale i tak sczerniał o wiele szybciej niż 25.000 km.
To wytłumacz mi dlaczego olej z fabryki w Tangerze lekko zbursztynowiał przez ok 15.000 km w Lodgy ??? Czemu nie zrobił się czarny ??? Przecież wypłukuje sadzę z magistrali.
Wciskają Wam gówniane oleje, które natychmiast czernieją, wciskają jakiś marketingowy bełkot, a Wy to łykacie.
Dlaczego nie mówicie przy spuszczaniu oleju " Och, ach jaki piękny czarny ten olej jak smoła" tylko mówicie " O kurwa jaka smoła"


Właśnie. łykasz jak Pelinak powielając bzdurne mity
Proponuję lekturę tego artykułu
https://www.auto-swiat.pl...o-kolor/5c5vrn8

i tego

http://prentki-blog.pl/cz...obi-sie-czarny/

Robiłem prace magisterską w oparciu o technologie produkcji i eksploatacji produktów smarnych.

trochę kultury proszę bez wulgaryzmów. Wulgaryzmami braku wiedzy nie nadrobisz.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-26, 00:27   

Gdzie ty widzisz tu wulgaryzmy ??? W cytacie z każdego warsztatu " O Kurwa jaka smoła " ?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-26, 00:48   

Poczytałem te linki...
Wnioski mam takie... W silniku z LPG kolor oleju nie powinien się zmieniać, czyli BP to gówno jak zmieniło, co innego utrata zasadowego odczynu oleju...
Prentki Blog, no błagam, taki zafajdany zarośnięty nagarem silnik mi pokazujesz ???
I to lany Shell co 10.000 km... Błagam
Zacytuję klasykę " wy i te wasze fakultety, a jak wy o życiu nic nie wiecie"
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-26, 01:09   

seraphine napisał/a:
Mam tą wątpliwą przyjemność dołączyć do grona biadolących... dziś byłem w ASO potwierdzić fakt i do mojego klekota (1.5 blue dci z DPF!!!) też mam lać RN17. Na zachodniej stronie Motula znalazłem informację, że to paskudztwo pasuje niby do DPF, pomimo że jest to klasa ACEA-C3... no chyba, że źle zrozumiałem. Link: https://www.motul.com/fr/...ecific-17-5w-30

Pomijając DPF-a... sprawa z tym olejem RN17 wygląda dziwnie. Byłem dziś w intercarsie i powiedzieli mi, że olej został cytuję "wycofany". W oficjalnej polskiej dystrybucji kupić się go praktycznie nie da i mam tu na myśli większość marek olejowych. Pomijam allegro i inne takie źródła, bo w razie jakiejś podróby pewnie nie będzie kogo pozwać.

A tak na marginesie... Renault/Dacia zaleca Elf, a przed aso w moim mieście stała dziś na palecie beczka z olejem RM0720 (albo już po) na której jak byk stało "BP Europe" ... czyli Castrol? Na etykiecie widniała nazwa "Motrio Premium 5w-30 c4"... i weź tu człowieku zleć wymianę oliwy w ASO z beczki.


Przepraszam a czy taki olej byłby zły? zamiast gówna niewiadomego pochodzenia https://allegro.pl/oferta/olej-elf-evolution-900-sxr-5w30-5w-30-5l-gratis-6722712148

_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-26, 11:28   

Mamert napisał/a:
Poczytałem te linki...
Wnioski mam takie... W silniku z LPG kolor oleju nie powinien się zmieniać, czyli BP to gówno jak zmieniło, co innego utrata zasadowego odczynu oleju...
Prentki Blog, no błagam, taki zafajdany zarośnięty nagarem silnik mi pokazujesz ???
I to lany Shell co 10.000 km... Błagam
Zacytuję klasykę " wy i te wasze fakultety, a jak wy o życiu nic nie wiecie"



wysil się.
Przeczytaj całe wpisy nie tylko tytuły. Zrozum jeśli to tylko możliwe i wtedy wypowiadaj się.


Teraz piszesz w temacie wielu rzeczy na zasadzie " Gówno wiem ale się wypowiem"
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-26, 11:49   

gawel napisał/a:


Przepraszam a czy taki olej byłby zły? zamiast gówna niewiadomego pochodzenia https://allegro.pl/oferta/olej-elf-evolution-900-sxr-5w30-5w-30-5l-gratis-6722712148

Obrazek


Zły by nie był tyle że formalnie nie spełnia normy RN17.
Jak chcesz być w porządku z bzdurami których wymaga ASO to kup Eurol Elance za grosze:
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/79170/olej-eurol-elance-5w30-z-norma-rn17
https://allegro.pl/oferta/eurol-elance-5w30-5l-rn17-c3-c2-szybka-wysylka-7458043682
A jeśli Elf to niestety pozostaje ASO po paskarskich cenach.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-12-26, 11:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-26, 11:57   

DrOzda napisał/a:
gawel napisał/a:


Przepraszam a czy taki olej byłby zły? zamiast gówna niewiadomego pochodzenia https://allegro.pl/oferta/olej-elf-evolution-900-sxr-5w30-5w-30-5l-gratis-6722712148

Obrazek


Zły by nie był tyle że formalnie nue spełnia normy RN17.
Jak chcesz być w porządku z bzdurami których wymaga ASO to kup Eurol Elance za grosze:
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/79170/olej-eurol-elance-5w30-z-norma-rn17


Szczerze powiedziawszy to najpierw trzeba sobie odpowiedzieć czego spodziewamy się po ASO i gwarancji.
1) jest detektywa unijna która znosi monopol ASO w zakresie uzależnienia korzystania z napraw gwarancyjnych od korzystania z realizacji obsługiwań w ASO.
2) czego się mam spodziewać odprowadzając samochód do aso ? Ze marnie wykształcony i opłacany gimnazjalista dokona przeglądu i wymiany materiałów eksploatacyjnych w sposób profesjonalny i uczciwy? Jaką on ma pensję i motywację ??
3) W przypadku awarii silnika zawsze możesz kupić jakieś zalecane no name gówno i pokazać fakturę że takie wlałeś kilka dni temu.
4) na pokazanym wyzej oleju przejeżdziłęm 0,5 mln km w 2 renówkach i na prawdę jest super wymiany miałem co 30 tys nawet przy lpg.
5) czy elf jest gorszej klasy niż ta norma?

Dodam jeszcze że ja nie kupowałem samochodu w ASO i nie ejst on dla mnie stroną umowy gdyby już doszło do poważnej awarii to zawsze można odstąpić od umowy z winy sprzedawcy jako powód podając niezgodność towaru z umowa i to jest rękojmia niech się sprzedawca odwali jego umowy handlowe z ASO to jego problem, Gdyby chciał dokonywać naprawy w ASO to zawsze można zarzucić niezgodność z przepisami nasyłając PIp, US i sanepid po kolei . Szybko mu się odechce napraw mojego samochodu. Ale to już w przypadku gdyby naprawdę cos drogiego padło.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-12-26, 12:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-26, 12:14   

Ale akurat ten Eurol jest podobbej klasy jak Elf więc nie ma o co kruszyć kopii:

Density at 20°C0.851 kg/l

Viscosity, kinematic at 40°C73.2 cSt

Viscosity, kinematic at 100°C12.1 cSt

Viscosity index163

Viscosity, dynamic (CCS)5832 cP

Sulphated ash0.7 wt%

Flash point192 °C

Pour point-45 °C

Dodam że ja leję też Elf SXR ale 5W40.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-12-26, 12:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-26, 12:15   

Nie wierzę korporacjom, bo osiągają one sukces produkując coś najniższym kosztem sprzedając za ogromne pieniądze, najlepszym przykładem jest IPhone, nic nie posiadający telefon sprzedawany za cenę dobrej klasy gamingowego komputera. Albo Coca Cola, większość powie, że jest najlepszym gazowanym napojem, tylko pytanie czy zdrowym... A następne pytanie czy byłby to najlepszy napój gdyby nie miliardy wywalone w reklamy ???
Podobnie jest z Shellem czy Castrolem, miliardy wywalone w reklamę w sporty motorowe... tyle, że takiego oleju z F1 nie kupisz w sklepie, bo jest to specjalna mieszanka wytworzona w laboratorium, a nie masowo w rafinerii. Czy Dacia Lodgy Alana Prosta do wyścigów to taka sama Dacia Lodgy jaką ja jeżdżę ? Tamta kosztuje przynajmniej 100.000 ojro, a moja 50.000 cebulionów, mam oczekiwać, że będą podobne parametry tych samochodów ?
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-26, 12:15   

DrOzda napisał/a:
Ale akurat ten Eurol jest podobbej klasy jak Elf więc nie ma o co kruszyć kopii:

Density at 20°C0.851 kg/l

Viscosity, kinematic at 40°C73.2 cSt

Viscosity, kinematic at 100°C12.1 cSt

Viscosity index163

Viscosity, dynamic (CCS)5832 cP

Sulphated ash0.7 wt%

Flash point192 °C

Pour point-45 °C


Nie mam doświadczeń z tą marką a z elfem tak i jest zalecany przez Reno i Dacia. Z resztą moze to ten sam olej a jaka cena za 1 litr?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-12-26, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-26, 15:49   

Hiszpan_JS napisał/a:
Oplułem monitor ;-) . Nie pisz takich rzeczy, bo jeszcze ktoś uwierzy :lol: .
Albo przynajmniej zaznacz że to żart :lol: .


Gdybyś kiedyś zrobił 20.000km w miesiąc nowym samochodem, to miałbyś czysty monitor.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne