Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Olej z normą RN17
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-26, 15:57   

A co to za różnica jakim olejem zalejemy nasz silnik. Ważne aby spełniał normy producenta i tyle. Czy to będzie Shell, Motul, Valvoline czy Elf, każdy będzie pełnił to samo zadanie czyli smarował i chłodził nasz silnik. Jedni zaraz napiszą, ze ten jest lepszy i na nim nasz silnik przejedzie kilka set więcej km do remontu. I co z tego, jak i tak 90% nas forumowiczów sprzeda swoje Dacie jak będą miały przebieg 150-200tyś km wiec nic nam nie grozi. Osobiście od dłuższego czasu leję Elfa SXR900 5w40, pewnie przy następnej wymianie zmienię go na Valvoline bo wydaje mi się, że jej produkty są lepsze od Elfa. Nie bedę też porównywał ich parametrów ponieważ olej i tak zmienię po przejechaniu około 10 tyś km wiec czy będzie lepszy czy gorszy i tak nie zdąży się zestarzeć do takiego stopnia aby przestać chronić mój silnika
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2019-12-26, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-12-26, 17:44   

Jakie dostępne u nas w Polsce spełniają normę RN17?
YACCO LUBE RN 17 5W30 (RenaulT RN17) ~170zł 4L
YACCO GALAXIE RS 0W40 (Renault RN17 RSA) ~200zł za 4L
Elf Evolution RN-Tech Elite 5W30 (~180zł za 5L)
Motul SPECIFIC 17 5W-30 (niedostępny)

odpowiadające normie ale nie spełniają jej oficjalnie więc odpadają:
NESTE PRO 5W30 C2/C3
VALVOLINE SynPower MST C3 5W30
Eurol Elance 5W-30

Czy wiecie ile kosztuje w ASO Elf Evolution RN-Tech Elite 5W30?
Jedyne miejsce gdzie jest dostępny to kolegaberlin.pl i nie są z polski i nie wiadomo czy oryginalne.
_________________
Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2019-12-26, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-26, 18:52   

luckyboy napisał/a:
Gdybyś kiedyś zrobił 20.000km w miesiąc nowym samochodem, to miałbyś czysty monitor.
Ale... chodzi Ci o to że nie zrobiłem nowym samochodem 20tys. km, czy o to że nie było to w miesiąc? Nie bardzo zrozumiałem co masz na myśli. Chodziło mi o tekst
luckyboy napisał/a:
Nowoczesne silniki na nowoczesnych olejach docierają się dopiero w okolicy 20.000km...
, a konkretnie o stwierdzenie "docierają się". Według mnie, powinno być " osiąga pełne możliwości. Między " dociera się" a "osiąga pełne możliwości" jest kolosalna różnica, i tylko tego tyczył się ten wpis. Jeżeli nie dość jasno się wyraziłem, przepraszam.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-26, 20:20   

Jeżeli pokonujesz bardzo dużo kilometrów w krótkim czasie to można poczuć, że silnik/układ napędowy potrzebuje ok 20.000km na ułożenie się. Po tym przebiegu parametry stabilizują się.
_________________

 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-26, 20:24   

dudu$ napisał/a:
A co to za różnica jakim olejem zalejemy nasz silnik.... , jak i tak 90% nas forumowiczów sprzeda swoje Dacie jak będą miały przebieg 150-200tyś km wiec nic nam nie grozi.


To faktycznie wystarczy wlewać pierwszy lepszy z normą i wymieniać w trybie longlife.
_________________

 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-12-26, 21:15   

Karta katalogowa ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W-30
https://www.finol.ie/wp-c...7_201806_EN.pdf

_________________
Duster to sandero na lewarku
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-26, 23:55   

luckyboy napisał/a:
Jeżeli pokonujesz bardzo dużo kilometrów w krótkim czasie to można poczuć, że silnik/układ napędowy potrzebuje ok 20.000km na ułożenie się. Po tym przebiegu parametry stabilizują się.*
* moje podkreślenie
Napisaliśmy to samo tylko innymi słowami :-) . Ja przez określenie "docieranie silnika" rozumiem okres od złożenia silnika do czasu aż poszczególne części (pierścienie, panewki) dopasują się do siebie. Natomiast dalsza część to np. przyuczanie się komputera do stylu jazdy, ułożenie się łożysk, ułożenie/dopasowanie się zębatek w skrzyni biegów, dopasowanie się klocków do tarcz. To wszystko ma wpływ na pracę tej kupy żelastwa którą nazywamy samochodem :-D

A. No i zaraz ktoś mi udowodni że nie mam racji. Być może. To tylko mój pogląd poparty TYLKO moją wiedzą i moimi przemyśleniami. ;-)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-12-28, 23:53   

Cytat:
A. No i zaraz ktoś mi udowodni że nie mam racji. Być może. To tylko mój pogląd poparty TYLKO moją wiedzą i moimi przemyśleniami.


coś w tym jest. Pełno tutaj eksertów przez X :mrgreen:
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-29, 14:54   

A ja znalazłem taki Olej Elf 5W30 Evolution Full-Tech FE 5 Litrów ( Solaris DPF, FE ) w cenie 114zł za 5L i jest dostępny w Krakowie i poprzez wysyłkę.
_________________
Pawlo
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-29, 18:18   

Polecam świetny niemiecki olej Liquid Moly... https://m.youtube.com/watch?v=oc5i6Vevox4
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-29, 18:30   

Mamert napisał/a:
Polecam świetny niemiecki olej Liquid Moly... https://m.youtube.com/watch?v=oc5i6Vevox4


A co w nim świetnego i ile to kosztuje?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-29, 20:29   

gawel napisał/a:
A co w nim świetnego i ile to kosztuje?
Co w nim świetnego? Nie wiem, ja używam go do motocykla. Dawniej jeździłem na Motulu i po dłuższym postoju zawsze miałem sklejone sprzęgło. Po zmianie na Liqui Moly, od 5 lat problem nie istnieje. Ile kosztuje? Jest drogi, dużo droższy niż konkurencja.

Edit.
Na pewno nie ma normy RN 17. Starszą normę RN 0700 ma tylko ten https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Leichtlauf-High-Tech-5W-40/53 . Cena mówi za siebie :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2019-12-29, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-12-29, 20:44   

gawel napisał/a:
A co w nim świetnego i ile to kosztuje?

Jakis czas temu interesując się olejami dotarłem do info o tym. W porównaniu z Elfem itp. jest chyba 2-3 krotnie droższy. Ale ma wyśrubowane parametry fiz.-chem. W karcie olejów tego producenta przedstawiany jest szerszy zakres parametrów niż u innych, tańszych. Miałem zrbic i przedstawić zestawienie paramerów tego i innych olejów.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-30, 01:09   

Obejrzeliście film ? Liqui Moly okazał się gorszy od budżetowego Amazona...
Zrozumcie, że technologia wytwarzania oleju osiągnęła swój szczyt... podczas II wojny światowej, reszta to już marketingowy bełkot... Im większa korporacja, im większe nakłady na reklamę, im większa sprzedaż, tym szybsza produkcja i większe oszczędności na produkcji, żeby zwiększyć zyski i nakarmić bezprodukcyjnych pracowników korporacji. To takie ciężkie do zrozumienia ?
Hiszpan_JS napisał/a:
Dawniej jeździłem na Motulu i po dłuższym postoju zawsze miałem sklejone sprzęgło.

Następny olej, który jest bardzo dobrym produktem marketingu... Jest zajebisty... tylko się sprzęgło skleja, ale jest zajebisty... Nie jest to żadna prywatna wycieczka kolego Hiszpan_JS, tylko chciałem tak ogólnie pokazać wiarę w firmy... poniekąd zaciągniętą z religii, bo tam też musimy we wszystko wierzyć. Być może Amazon byłby jeszcze lepszy do tego motoru, a być może Orlen czy Lotos produkuje olej o jeszcze lepszych parametrach... któż to wie... a tak w ogóle czy polskim klientom sprzedaje się to samo co niemieckim czy francuskim... takie czasy... sorry taki mamy klimat
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2019-12-30, 01:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-12-30, 19:56   

Mamert napisał/a:
Obejrzeliście film ? Liqui Moly okazał się gorszy od budżetowego Amazona...

Teraz dopiero obejrzałem. Zobaczyłem w nim gościa z Project Farm, który recytował tekst niczym w TV Mango. Nie wiem co to za gościu, nie znalazłem referencji w internecie. Wymyślił on sobie biznes. W teście porównał 2 oleje - amerykański i niemiecki. Ciekawe czy był sponsorowany przez ten pierwszy. Kasa z reklam łatwa, a konkurencja chwyci się każdego narzędzia, zwłaszcza na swoim (płn.amerykańskim) rynku. Nie wiem czy testy właściwości olejów bada się tak jak on to robił. Nie mam do niego zaufania. W takich testach powinna być instytucja m-narodowa, a nie człowiek, nawet pasjonat z farmy. W internecie raczej śmieją się z jego testów - np. TUTAJ. Nie zamierzałem kupować Niemca, bo drogi. Wolałbym dwukrotnie częściej wymieniać Elfa razem z filtrem.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2020-01-02, 15:43   

Test z dupy. Nieczego nie potwierdza jak i nie zaprzecza. Magistrala olejowa działa pod ciśnienie. Bez tego czynnika to co nazywamy filmem smarnym nie działa.
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-01-04, 15:07   

Witam.
Ma ktoś jakieś informacje na temat oleju Eurol z normą RN17? w sieci mało konkretnych informacji na temat tej marki. Wlał już ktoś ten olej do swojego Tce?
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-02-19, 21:48   

Witam. Jestem po wymianie oleju po 5kkm. Kupiłem olej Elfa RN17 6l. . Do tego oryginał renault filtr + uszczelka miedziana korka spustowego. Największy problem sprawia metalowa osłona silnika, dosyć ciężka mocowana na 8 śrub klucz 10. Olej wymieniam na najazdach ponieważ nie mam kanału więc dosyć ciężko przytrzymywać osłonę jedna ręka, drugą przykręcając jednocześnie leżąc na plecach pod autem. Nie zauważyłem opiłków metalu w oleju ale byłem zaskoczony jaki był ciemny już po 5kkm, wyglądał jak każdy spuszczany z innych samochodów po przebiegu 10-15 kkm.

Przy okazji, olej kupowalem u sprzedawcy KolegaBerlin. Ktoś ma jakieś doświadczenia? Mam nadzieję że to oryginał bo żadnych zastrzeżeń co do opakowania nie miałem.
Ostatnio zmieniony przez Lukass186 2020-02-19, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-19, 23:07   

Do osłony najlepszy pneumat , robota robi sie wtedy szybka i przyjemna.
Ja używam do osłony kątowego dokręca on do ok 25 Nm czyli akurat.
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-02-23, 20:39   

Na forum Duster Klub również prowadzona jest dyskusja o olejach i jego wymianie po "dotarciu". Ja wymieniłem po 5000km i w filtrze oleju znalazłem opiłki jak na zdjęciach. Inny forumowicz wrzucał fotki filtra po przebiegu 1600km i miał podobnie.

Nie ma się co zastanawiać tylko wymienić olej wcześniej.

Na jednym ze zdjęć wbiłem jeden z opiłków w palec rękawiczki.

IMG_20200223_175909.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 174,42 KB

Ostatnio zmieniony przez Lukass186 2020-02-23, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukass186 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.3 tce 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 38
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-02-23, 20:41   

Przepraszam że kolejny post ale nie mogę wkleić kilku zdjęć w jednym.
To co świeci się w załamaniu filtra to wszystko opiłki i pył metalu. Było tego sporo w każdym załamaniu filtra.

IMG_20200223_180221.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 227,22 KB

IMG_20200223_180208.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 223,27 KB

Ostatnio zmieniony przez Lukass186 2020-02-23, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
dd2 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 6
Skąd: nazowieckie
Wysłany: 2020-02-26, 13:34   

witam Panie i Panowie.
Posiadam Dacie DII 1.5 dCi z 2019 roku. I teraz tak : nie wiem do konca która norma oleju mnie obowiązuje: RN17 czy RN17FE?
Czy ktos może sie wypowiedzieć. Na stronach Renault gdzies w necie znalazłem że obie moga byc stosowane ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. A drugie pytanie to co zalała fabryka: RN17 czy RN17FE?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-27, 08:40   

Sprawdź "Warunki gwarancji" czy tam nie masz coś napisane bo ja w 2018 miałem podany jaki olej, płyn hamulcowy i chłodniczy mam stosować choć obecnie chyba tego już nie podają.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-02-27, 09:42   

dd2, jest tak jak pisze BlackDusty. Do instrukcji obsługi jest dołączona kartka z przeglądami oraz info jakie płyny eksploatacyjne są w samochodzie wykorzystane
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
dd2 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 6
Skąd: nazowieckie
Wysłany: 2020-02-27, 11:54   

dziekuje za odpowiedzi. Ja do instrukcji mam dołączony zeszyt przegladów i sa tam tylko pola na wbicie pieczatki , podpis serwisu i ...tyle. Spróbuje jeszcze podzwonic do ASO. Może po VIN-ie sprawdzą.
pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne