Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
K4M duster 2012 - nierówna praca
Autor Wiadomość
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
Wysłany: 2019-08-28, 12:39   K4M duster 2012 - nierówna praca

Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemem nierównej pracy na benzynie. Pacjent: 1.6 K4M 2012r. Problem bardzo nasila się na zimnym silniku. Wręcz trzęsie całą budą a tłumik pierdzi jak od traktora. Po nagrzaniu jest nieco lepiej ale dalej na luzie można wyczuć drżenie. Co ciekawe, problem zanika niemal całkowicie po przełączeniu na LPG... Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem komplet świece+cewki ale to nic nie dało :/ gdzie jeszcze można szukać przyczyny? filtr paliwa, pompa paliwa, jakiś czujnik? :) dzięki za wszystkie, nawet najgłupsze pomysły :D
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-28, 13:29   

Na kolektorze jest czujnik. Spróbuj wymienić.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-28, 18:39   

Jak długo masz auto i od jakiego czasu pojawił się problem?
_________________

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-08-28, 22:01   

Jeśli problem występuje tylko przy benzynie a nie na LPG to odpada raczej instalacja elektryczna. Szukałbym w układzie zasilania benzyny: filtry, pompa (ciśnienie), wtryski (mogą być trochę zanieczyszczone od osadów jakie wytrącają się z benzyny).
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-29, 10:02   

Sprawdź silnik krokowy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
Wysłany: 2019-10-09, 11:15   

Walczę dalej więc chętnie posłucham jeszcze jakichś pomysłów :D komp nie wywala błędów, żadnego wypadania zapłonów; ciśnienie w kolektorze 40-42kPa; po odpaleniu raz jest umiarkowanie źle, czasem aż trzęsie budą po dodaniu gazu (nie ma kompletnie reguły, moooże na ciepłym jest trochę lepiej) :D wsio znika po przełączeniu na gaz :)
Wymieniłem mapsesnor, wyczyściłem czujnik wału, sprawdzałem na różnych kompletach świec i cewek...
Rozrząd przestawiony o jeden ząbek może dawać takie objawy ale czy nie powinny wtedy wystąpić też na gazie? Może jeszce jakieś pomysły? :)
Ostatnio zmieniony przez Szabelka 2019-10-09, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-10-10, 00:01   

Trzeba się skupić na układzie paliwowym
Po pierwsze świeża benzyna najlepiej 98oktan , do tego dodatek do paliwa do czyszczenie wtryskiwaczy w podwójnej dawce.
Jak nie pomoże to niestety pompa do góry i czyszczenie smoka (siatki) , wtryskiwacze na stół do czyszczenie trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa w szynie może regulator siada.
Jak już będziesz wszystko to robić polecam zakupić filtr paliwa z wersji rosyjskiej montuje się go stronie kierowcy nad łapą silnika widziałem na allegro cały filtr z obudową za ok 100 zł.
nr 226755893R

Najlepiej gdybyś odczytał czasy wtrysków i porównał z kimś innym w takich samych warunkach.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-10-10, 00:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
Wysłany: 2019-10-10, 09:53   

zalewałem benzyną + uszlachetniacz stp + czyścik stp do wtryskiwaczy ale bez poprawy :) cenne uwagi z tą pompą i listwą, działam dalej :D serdeczne dzięki!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-10, 12:07   

Kontrola luzów zaworowych - to, że K4M ma hydrauliczną kompensację wcale nie oznacza, że działa ona idealnie, wszystko się może zepsuć...
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
Wysłany: 2020-08-12, 11:21   

Odświeżam temat - bo ciągle z nim walczę :) wymienione wszystkie uszczelki dolotu, mapsensor, świece, cewki; przemierzone wtryski PB (jeden minimalnie odstawał od normy to wymieniony) ale dalej nie pracuje równo :D

Co ciekawe przez przypadek psikłem w okolice dolotu. Jak zassało plaka to zaczęło równo pracować :D nawet minimalna ilość plaka psiknięta bezpośrednio w dolot uspokaja silnik. Podejrzewam, że w takim razie coś nie tak jest z mieszanką :) czy jest opcja na przykład żeby lał wtrysk pb mimo, że rezystancja wskazuje prawidłową warość?

No i ostatecznie regulacja zaworów - czy to wymaga ściągania głowicy czy tylko pokrywy zaworów? Jaki jest orientacyjny koszt? I czy szukać faktycznie problemów na zaworach jak sztucznie wzbogacając mieszankę silnik pracuje normalnie?
Ostatnio zmieniony przez Szabelka 2020-08-12, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-12, 19:44   

Silnik się uspokaja dlatego że podnoszą się obroty , taki sam efekt jak dodał byś gazu.
A sprawdzałeś poduszki silnika ?
błędów żadnych nie ma ?

Może być kwestia sondy lamnda która nie rozgrzana pokazuje jakieś bzdury albo właśnie podgrzewanie sondy przestało działać
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-08-13, 06:51   

U ciebie nie ma potrzeby regulacji luzów bo są hydrauliczne.
Czujnik położenia wału sprawdzałeś (wtyczkę)?
Tak samo może być i ze wspomnianą wcześniej sondą lambda.
Może jest gdzieś pęknięty dolot i zaciąga powietrze dopóki się nie rozgrzeje i uszczelni.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-15, 09:26   

Ale korekcja luzów może się kiedyś skończyć ...
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
  Wysłany: 2020-10-15, 10:26   

Saga zakończona happy-endem :mrgreen: wymienione wszystkie wtryski PB - silnik chodzi równo, dobrych kilka koni odzyskane, spalanie spadło :)

Co ciekawe, na pomiarze żaden wtrysk nie odstawał od normy a jednak jeden z nich robił problemy :)
Ostatnio zmieniony przez Szabelka 2020-10-15, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-11-08, 18:33   

I tu wychodzi przewaga nad dieselem w cenie takich wtryskiwaczy. :mrgreen:
_________________
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 234
Skąd: GOP
Wysłany: 2020-11-09, 11:59   

tak :) Magnetti wyszly mnie około 100zł/szt, zestaw naprawczy wtryskow gazu 80zł komplet :D
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-11-11, 07:09   

W ASO fiata rozmawiałem z szefem i pandy w gazie miały często problemy z nierówną pracą silnika. Lekarstwem było korzystanie częściej z benzyny bo zapiekały się wtryskiwacze. Może u ciebie tez hulał tylko na gazie?
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-11-11, 09:47   

swego czasu koledzy z forum o Uno mawiali tak że np. na 3 -4 zbiorniki gazu wyjeżdżali jeden zbiornik PB
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne