Wysłany: 2019-08-28, 12:39 K4M duster 2012 - nierówna praca
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemem nierównej pracy na benzynie. Pacjent: 1.6 K4M 2012r. Problem bardzo nasila się na zimnym silniku. Wręcz trzęsie całą budą a tłumik pierdzi jak od traktora. Po nagrzaniu jest nieco lepiej ale dalej na luzie można wyczuć drżenie. Co ciekawe, problem zanika niemal całkowicie po przełączeniu na LPG... Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem komplet świece+cewki ale to nic nie dało :/ gdzie jeszcze można szukać przyczyny? filtr paliwa, pompa paliwa, jakiś czujnik? :) dzięki za wszystkie, nawet najgłupsze pomysły :D
Jeśli problem występuje tylko przy benzynie a nie na LPG to odpada raczej instalacja elektryczna. Szukałbym w układzie zasilania benzyny: filtry, pompa (ciśnienie), wtryski (mogą być trochę zanieczyszczone od osadów jakie wytrącają się z benzyny).
Walczę dalej więc chętnie posłucham jeszcze jakichś pomysłów :D komp nie wywala błędów, żadnego wypadania zapłonów; ciśnienie w kolektorze 40-42kPa; po odpaleniu raz jest umiarkowanie źle, czasem aż trzęsie budą po dodaniu gazu (nie ma kompletnie reguły, moooże na ciepłym jest trochę lepiej) :D wsio znika po przełączeniu na gaz :)
Wymieniłem mapsesnor, wyczyściłem czujnik wału, sprawdzałem na różnych kompletach świec i cewek...
Rozrząd przestawiony o jeden ząbek może dawać takie objawy ale czy nie powinny wtedy wystąpić też na gazie? Może jeszce jakieś pomysły? :)
Ostatnio zmieniony przez Szabelka 2019-10-09, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba się skupić na układzie paliwowym
Po pierwsze świeża benzyna najlepiej 98oktan , do tego dodatek do paliwa do czyszczenie wtryskiwaczy w podwójnej dawce.
Jak nie pomoże to niestety pompa do góry i czyszczenie smoka (siatki) , wtryskiwacze na stół do czyszczenie trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa w szynie może regulator siada.
Jak już będziesz wszystko to robić polecam zakupić filtr paliwa z wersji rosyjskiej montuje się go stronie kierowcy nad łapą silnika widziałem na allegro cały filtr z obudową za ok 100 zł.
nr 226755893R
Najlepiej gdybyś odczytał czasy wtrysków i porównał z kimś innym w takich samych warunkach.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-10-10, 00:11, w całości zmieniany 3 razy
zalewałem benzyną + uszlachetniacz stp + czyścik stp do wtryskiwaczy ale bez poprawy :) cenne uwagi z tą pompą i listwą, działam dalej :D serdeczne dzięki!
Odświeżam temat - bo ciągle z nim walczę :) wymienione wszystkie uszczelki dolotu, mapsensor, świece, cewki; przemierzone wtryski PB (jeden minimalnie odstawał od normy to wymieniony) ale dalej nie pracuje równo :D
Co ciekawe przez przypadek psikłem w okolice dolotu. Jak zassało plaka to zaczęło równo pracować :D nawet minimalna ilość plaka psiknięta bezpośrednio w dolot uspokaja silnik. Podejrzewam, że w takim razie coś nie tak jest z mieszanką :) czy jest opcja na przykład żeby lał wtrysk pb mimo, że rezystancja wskazuje prawidłową warość?
No i ostatecznie regulacja zaworów - czy to wymaga ściągania głowicy czy tylko pokrywy zaworów? Jaki jest orientacyjny koszt? I czy szukać faktycznie problemów na zaworach jak sztucznie wzbogacając mieszankę silnik pracuje normalnie?
Ostatnio zmieniony przez Szabelka 2020-08-12, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
U ciebie nie ma potrzeby regulacji luzów bo są hydrauliczne.
Czujnik położenia wału sprawdzałeś (wtyczkę)?
Tak samo może być i ze wspomnianą wcześniej sondą lambda.
Może jest gdzieś pęknięty dolot i zaciąga powietrze dopóki się nie rozgrzeje i uszczelni.
W ASO fiata rozmawiałem z szefem i pandy w gazie miały często problemy z nierówną pracą silnika. Lekarstwem było korzystanie częściej z benzyny bo zapiekały się wtryskiwacze. Może u ciebie tez hulał tylko na gazie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum