Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan mcv po 3 miesiącach padła głowica?!!!
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-08, 14:31   

kochelet1 napisał/a:

Cytat:
W moim przypadku gdy miałem jazdy z serwisem, to serwis próbował przeciągnąć sprawę tak, żeby się rękojmia skończyła, więc trzymaj rękę na pulsie.


To już prawdziwa bzdura na resorach....


A niby dlaczego?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-08, 15:08   

Art. 563. § 1i 3

Art. 568. § 3 z naciskiem na ten paragraf.

Dziękuję.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-11-08, 17:10   

Mumin87 napisał/a:
...moim zdaniem nie warto przy wyborze osobówki kupywać dacie,...
...osbówka ma ciekawą konkuręcje w lepszym wykonaniu śmiało można dołożyć te 10 tys czy 15 tys w kredytowania i mieć spokój myślę że warto, tanie mięso psy jedzą.

Hmm, jak słusznie zauważyłeś - silnik można też znaleźć np. w Micrze.
Oraz w Twingo i Clio...
Czyli padła część wspólna dla całego koncernu.
A jednak to konkretnie Dacii nie warto kupować?

Czy też chodzi o to, że dopłata 10.000zł do samochodu z lakierem bez paprochów to żadne pieniądze?
Nie żeby mi się to podobało, bo również miałem na krawędzi tylnej klapy zatopiony jakiś paproch.
Ale czy to nie za daleko idące wnioski?

Jak to się mawia - pierwszy samochód sprzedaje dealer, kolejne serwis.
W serwisie nie potrafili znaleźć usterki, kazali zewnętrznej firmie profesjonalnie sprawdzić szczelność głowicy.
Głowica wyszła ok., więc chcą ją poskręcać na nowej uszczelce i nowych śrubach, bo tak powinno się to robić, bez druciarstwa.
Przyznam - trwa to zdecydowanie za długo.
Ale... wstydzić się powinien serwis, a nie zwalajmy winy na samego producenta.

Trochę jakby tłuc w monitor, kiedy to komputer się zawiesił...
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-10, 19:11   

kochelet1 napisał/a:
Art. 563. § 1i 3

Art. 568. § 3 z naciskiem na ten paragraf.

Dziękuję.


Jestem właśnie po 5-letniej batalii z salonem i wierz mi, że też mają swoich prawników i kombinują....

Chcieli mi wydać auto i dać do podpisania oświadczenie ( oczywiście napisane małymi literkami na protokole naprawy ), że w momencie oddania samochodu nie stwierdzam żadnych usterek, nie wnoszę zastrzeżeń do naprawy itd. I co jeśli bym auto odebrał, oświadczenie podpisał, a usterka by się powtórzyła. Ostrzegam po prostu przed takimi numerami ze strony serwisu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-10, 19:33   

matucha napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
Art. 563. § 1i 3

Art. 568. § 3 z naciskiem na ten paragraf.

Dziękuję.


Jestem właśnie po 5-letniej batalii z salonem i wierz mi, że też mają swoich prawników i kombinują....

Chcieli mi wydać auto i dać do podpisania oświadczenie ( oczywiście napisane małymi literkami na protokole naprawy ), że w momencie oddania samochodu nie stwierdzam żadnych usterek, nie wnoszę zastrzeżeń do naprawy itd. I co jeśli bym auto odebrał, oświadczenie podpisał, a usterka by się powtórzyła. Ostrzegam po prostu przed takimi numerami ze strony serwisu.


Absolutnie każde zlecenie ma taki zapis.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-11, 07:17   

Kawał życia...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-17, 02:13   

Cześć niestety nic i nawet jakoś nie mam chęci tam dzwonić aktualnie złapałem kontakt z wmiare rzeczowym rzecznikiem który ma pomóc niestety większość marnie temat chciała podjąć....
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-21, 00:36   

Poprawił się kontakt z serwisem poskładali auto, teraz testy będą robić i jazdy próbne wiadomo jak to wygląda jak u każdego mechanika ale ma zająć im to 2 dni.

Co do samej usterki moim zdaniem bładza z tematem. Pierwsza diagnoza była niby ta chłodniczka oleju wymiana nie pomogła, zwalali winę na uszczelkę, rozebrali silnik uszczelka była cała, wysłali głowice do diagnozy twierdząc że pewnie głowica, głowica wróciła niby jest na 100% sprawna, byłem już 2 razy osobiście w serwisie i pytam co się tam właściwie stało to jeden serwisant twierdzi że uszczelka, później że głowica a jak mu powiedziałem że to już mowiliscie i się nie potwierdziło to miał dopytać dignoste, rozchorował się serwisant i przy mojej 2 wizycie inny serwisant z obsługi twierdzi że za słbo była skręcona głowica, co gorsza według nich nie ma potrzeby wymienić oleju w silniku bo wlewał się do płynu chłodniczego, powiedziałem że bzdura bo sami nie wiedzą jaka to była usterka więc jaka maja pewność że tam się nie namieszało poza tym rozbierali silnik jakiś syf od silikonu czy opiłk mogły się dostać, zwalili na decyzję Renault polska z którym od 2 tyg prubuje się skontaktować bezskutecznie tylko przyjmują zgłoszenia-reklamację jeśli chce to jak zapłacę to mi wymienia w serwisie olej za ok400zł to według mnie paranoja na mechanice się trochę, znam i jest to nie dopuszczalne przy usterce uszczelki głowicy nie wymienić oleju, co wy myślicie o tym?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-21, 10:34   

Myślę, że to jest bardzo nieprofesjonalny serwis. A jak już odbierzesz auto to wymień olej na swój koszt w innym serwisie bo tak naprawdę nie wiesz co dostaniesz przy takiej gadce.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-21, 15:33   

Z technicznego punktu widzenia nie ma potrzeby wymiany oleju w silniku. To w końcu olej dostawał się do układu chłodzenia, nie odwrotnie i nie ma tutaj nic związanego z profesjonalizmem. Przy demontażu głowicy nie ma prawa wpaść w kanały żaden syf taki jak sylikon bo go tam po prostu nie ma. Jeśli głowica trzyma szczelność płaszcza wodnego i płaszczyznę to nasuwa mi się pytanie jedno czy została sprawdzona płaszczyzna bloku? Gdzieś olej
musiał sobie zrobić szczelinę przecieku. W za słabo dokręconą głowice nie wierzę, bo tego typu awarii było by w ten czas na pęczki. A nie jedna.... Produkcja idzie taśmą, a nie pojedyncze sztuki składane przez człowieka jak w pewnej włoskiej marce.
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-24, 00:48   

Pewności nie ma co było uszkodzone olej w płynie widać ale płyn w oleju ciężko zauważyć na początku dałem foto usterki lekki szłam był też pod korkiem oleju. Poza tym serwis nie wie która cześć była uszkodzona głowica uszczelka więc powinni wymienić iolej żeby nie dopuścić do zagrożenia zatarcia silnika więc dla mnie sapaparuchami i i guwnianymi partaczami a nie serwisantami ASO, co by było jak by rozbierali jakieś auto klasy premium a nie pizdzika z silnikiem z kosiarki!? Aaa silikon może wpaść do silnika bo kolego górny dekiel klawiaturę sklejali na silikon sami dzwonili imowili że będą testować auto jak wyschnie sylikon także sami sobie odp. Jaki poziom reprezentuje serwis ASO z Wrocławia
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-24, 08:32   

Mumin87 napisał/a:
więc dla mnie sapaparuchami i i guwnianymi partaczami a nie serwisantami ASO
Oni robią tylko to, na co pozwoli gwarant.
Mumin87 napisał/a:
co by było jak by rozbierali jakieś auto klasy premium a nie pizdzika z silnikiem z kosiarki!?
To samo. Audi ma bardzo podobne zalecenia co do napraw.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-24, 08:56   

Mumin87 napisał/a:
Pewności nie ma co było uszkodzone olej w płynie widać ale płyn w oleju ciężko zauważyć na początku dałem foto usterki lekki szłam był też pod korkiem oleju. Poza tym serwis nie wie która cześć była uszkodzona głowica uszczelka więc powinni wymienić iolej żeby nie dopuścić do zagrożenia zatarcia silnika więc dla mnie sapaparuchami i i guwnianymi partaczami a nie serwisantami ASO, co by było jak by rozbierali jakieś auto klasy premium a nie pizdzika z silnikiem z kosiarki!? Aaa silikon może wpaść do silnika bo kolego górny dekiel klawiaturę sklejali na silikon sami dzwonili imowili że będą testować auto jak wyschnie sylikon także sami sobie odp. Jaki poziom reprezentuje serwis ASO z Wrocławia


nie sylikon tylko masa uszczelniająca. zachowuje się inaczej niż typowy sylikon. A że mówią sylikon? hmmm to raczej brak wiedzy osoby przekazującej informacje lub maksymalne uproszczenie dla klienta by zrozumiał. Czasami na opak.

Uwierz mi. Nie ma technicznej konieczności wymiany oleju. Jeśli obawiasz się że kawałki masy uszczelniającej mogą coś zatkać to po za wymianą oleju raczej należało by zdemontować miskę olejową w celu sprawdzenia czy na pewno jest tam czysto. Sama wymiana oleju w takim przypadku G.... da.
 
AndBB 


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-24, 09:33   

Generalnie słabo to wygląda że też UE nie zacznie ostrzej traktować producentów/ dealerów samochodów. Zdaję sobie sprawę iż naprawa samochodu nie jest może szybka ale 2 miesiące to trochę przesada. Ciekaw jestem co jak wyciek płynu nadal będzie obecny a przyczyną będzie blok silnika.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-24, 09:40   

AndBB napisał/a:
Generalnie słabo to wygląda że też UE nie zacznie ostrzej traktować producentów/ dealerów samochodów. Zdaję sobie sprawę iż naprawa samochodu nie jest może szybka ale 2 miesiące to trochę przesada. Ciekaw jestem co jak wyciek płynu nadal będzie obecny a przyczyną będzie blok silnika.


Do wymiany., Tylko zebranie potrzebnej dokumentacji i podjęciedecyzji z takim pędem może potrwać z pół roku
 
AndBB 


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-24, 10:08   

Do wymiany., Tylko zebranie potrzebnej dokumentacji i podjęciedecyzji z takim pędem może potrwać z pół roku[/quote]

O ile się nie mylę blok w tym silniku jest aluminiowy ale wcale nie jestem przekonany iż w takim przypadku nie będą próbować planowania.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-24, 10:15   

Myślę że nie. ale kto wie....
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-25, 11:06   

Mumin87
Czy podjąłeś jakieś kroki prawne, żeby zaczął biec termin dwóch tygodni na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-25, 11:41   

Czyli tak naprawdę sami nie wiedzą co było uszkodzone, po prostu rozkręcili i skręcili ponownie, a chociaż splanowali głowicę i dali nową uszczelkę czy tylko wcisnęli masę uszczelniającą?
Taka naprawa to kpina i to trwało 2 m-ce, naprawdę? :mrgreen: :-P :lol:
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-11-25, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-11-26, 15:38   

Obywatel MK napisał/a:
Taka naprawa to kpina i to trwało 2 m-ce, naprawdę? :mrgreen: :-P :lol:

No to akurat jest normalne hehe...
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-26, 23:39   

witam wszystkich auto ma być zrobione niby do przyszłego tygodnia, rzecznik praw konsumęta wystosował odpowiednie pismo w celu wyjaśnienia i przyspieszenia naprawy co do tytułu rekojmy zawarł art. prawne ale pod koniec tygodnia jestem umówiony z prawnikiem na konsultację w tej sprawie, umówiłem się także na przyszły tydzień w salonie daci w celu wyliczenia wartości auta i oględziny samochodu, albo odsprzedaży i wezmę inne, raczej renault, lub odsprzedaży pewnie z moją stratą ale zakończenie tematu i przygody z dacia, liczę na współpracę bo po otrzymaniu pisma od rzecznika współpraca z centralą ruszyła trochę do przodu ale konta z serwisem marny osoby odpowiedzialne za naprawę niedostępne wszytko przekazuję pani z recepcji która mało co kuma , mówiąc że miała tylko przekazać informacje.
Napisałem także oficjalną skargę do Renault we Francji i daci w Rumuni na całą procedurę z opisem mojej sytuacji łącznie z naprawą klimatyzacji bo też przed usteką przestała chodzić i została naprawiona na 2 dni ,za dużo usterek jak a 3 miesiące jazdy.

Z tego co wstępnie ustaliłem z rzecznikiem to ciężko na poziomie paru pism stwierdzić wadę istotną auta i tu będzie problem z rękojmą, osobiście liczę na plubowne załatwienie sprawy może uda się wogóle nie odbierać tego auta i tego bym najbardziej oczekuje.

Co do pitolenia że nie trzeba wymieniać oleju to powiedz mi kolgo jak to stwierdził byś ty, olej dostaje się do płynu chłodniczego, uszczelka ok, głowica niby ok i co teraz co się miesza widzisz tylko olej w płynie ,ale płynu w oleju nie widzać, usterkę szybko zauważyłem więc nie jeździłem autem żeby nie zatrzeć silnika jeżeli dostawał by się płyn do oleju, ale nie stwierdziłem podniesienia poziomu oleju bo nie jeździłem jednak nie można tego pominąć bo usterki nie znaleźli więc nie wiedzą co było przyczyną, Twoje stwierdzenie że nie trzeba świadczy tylko otym że masz gównianą wiedzę na temat mechaniki albo pracujesz w serwisie DACIA.

Auto jeżeli już będę musiał odebrać planuje to zrobić z rzeczoznawca bo mam Jeszcze pewne podejrzenia co do auta i jeżeli nie wymienią oleju pobiore próbkę oleju i zbadam w laboratorium niestety badanie nie jest tanie
ale chętnie uwale temat przy samej dup...e im :P
Ostatnio zmieniony przez Mumin87 2019-11-26, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-27, 00:54   

Cytat:
Twoje stwierdzenie że nie trzeba świadczy tylko otym że masz gównianą wiedzę na temat mechaniki albo pracujesz w serwisie DACIA.


Zapytam się inaczej, w układzie chłodzenia panuje ciśnienie rzędu około 1 bara. W układzie smarowania około 4 i więcej.
Jak myślisz czy ciecz o wyższym ciśnieniu pozwoli dostać się do siebie cieczy o mniejszym ciśnieniu?

To stwierdzenie mnie utwierdza że jak to stwierdziłeś mało wiesz o mechanice.

Obawiam się że wada istotna nie będzie stwierdzona nigdy, Do tego polubowne ułożenie się z serwisem będzie dla Ciebie za pewne z dużą stratą.
Do bez pod stawnej wymiany oleju żądaj jeszcze wymiany opon na zimowe. też pewnie się uszkodziły....

Wybacz, ale to już zwykłe naciągaczko. Nie twierdzę że sprawa trwała zbyt długo i tutaj masz rację, ale jeśli twój szacunek do ludzi jest jak prezentujesz wyżej to życzę POWODZENIA w dalszej batalii.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-27, 06:20   

Kolego, jak zgasisz gorący silnik, to jakie po chwili panują ciśnienia w tych układach?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-11-27, 06:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-11-27, 06:55   

No i w misce olejowej też masz 4 bary?
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-27, 07:45   

Marek1603 napisał/a:
No i w misce olejowej też masz 4 bary?


Co????
o czym ty piszesz?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne