Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy - Lodgy
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 195
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-10, 21:41   Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy - Lodgy

Czy przy użyciu ddt4all jest możliwość skalibrowania ww. czujnika lub przynajmniej podglądnięcia parametrów pracy (szczególnie chodzi mi o wskazania przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost).

Z góry dzięki za info.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 45 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2710
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-09-12, 10:05   

100% mozesz podejrzeć jego prace( w abs, esp), a co do adaptacji to nie wiem bo nie zwróciłem uwagi. Raczej wątpie żeby wymagał adaptacjii. (Co do adaptacji moge sie mylić)
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-09-12, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 12:02   

Chyba nie ma potrzeby klibracji. Bo czujnik kąta jest przy taśmie airbag. Więc rozpinamy kierownice z kołami na wprost i tak montujemy.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 12:35   

potwierdzam, tez czytalem ze nie ma potrzeby konfiguracji po podlaczeniu sam sie zaadoptuje po skreceniu kierownicy lewo-prawo .
Ale sam tego nie robilem, tak tylko czytalem.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 195
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 15:35   

Pytam, bo po 3 wizytach w ASO auto nadal ściąga, w jednym przy drugiej wizycie twierdzili że kalibrowali czujnik (prawdopodobnie faktycznie podpinali się pod obd bo zawartość schowka znalazłem na ziemi) i twierdzili że był przestawiony o 1' (jakkolwiek miało by to wpływać na jazdę na wprost. :roll:
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 15:44   

Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 195
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 18:24   

Też tak uważam, zrobiłem kontrolę geometrii w niezależnym warsztacie, oczywiście ustawiona jest niepoprawnie, w 1szym ASO dwie wizyty gdzie spędziłem łącznie z 4h - bez rezultatu, 2gie ASO poprawiło nieco położenie kierownicy względem toru jazdy, ale auto nadal ściąga.
Jeszcze ewentualnie pytanie czy są jakieś nastawy odpowiedzialne za pracę wspomagania i położenie neutralne kierownicy? Bo twierdzą że geometria i zbieżność jest OK.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 18:25   

Bo geometria może być okej, ale kierownica może nie być ustawiona na wprost. W dodatku jak auto trochę pojeździło z złym ustawieniem to mogły się opony dostosować.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 195
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 18:51   

Opon jak narazie nie ścięło.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3060
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-12, 20:12   

Zbieżność ustawia się przy kierownicy na wprost i wtedy auto jedzie na wprost. Wspomaganie chyba nie wyrywa kierownicy z rąk? To nie wina wspomagania na pewno. Zresztą można puścić auto z górki z wyłączonym kluczykiem, wspomaganie na pewno wtedy nie działa, i sprawdzić ściąganie. Nie wyciągać ze stacyjki, bo wtedy to dopiero ściąga.
:lol: :mrgreen: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-13, 16:12   

:D
dobre eplus
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-13, 19:57   

toka93 napisał/a:
Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.

A czasami bardzo prozaicznie różnica ciśnienia w kołach.
Oraz to z czym ostatnio miałem do czynienia zapieczeniem się ( a dokładnie narosłego brudu na prowadnicy klocków) co powodowało delikatne hamowanie jednego koła)
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
Daj mi like na FB :)
www.facebook.com/mediapik/
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 195
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-14, 08:42   

Klocki wykluczam bo było to od przebiegu 13km.

Ciśnienie sprawdzone.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne