Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 2020.
Autor Wiadomość
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-17, 18:28   

GRL napisał/a:

Szybkie przeszukanie 4x4 na otomoto do 100.000zł:
- Ładę Nivę przemilczę,
- Dacia Duster - do wyboru, do koloru - auta we wszelakich opcjach 60000-82000zł
- Suzuki Ignis (małe pudełeczko z wolnossącym 1.2) od 72000zł
- Suzuki Vitara / S-Cross - z 3-cylindrowym 1.0 od 77000zł
- Suzuki Vitara / S-Cross - z 4-cylindrowym 1.4 od 85000zł <= pierwszy realny konkurent dla Dustera 1.3 tce 4x4
- Opel Mokka - od 95000zł

I to by było na tyle.
Czyli Duster 1.3 lub Vitara 1.4 o jakieś 13000zł droższa.
Potem już trzeba szykować 100+
Dalej nie warto Dacii za 70 koła?


Dobra z nudów rozbuduję i poprawię, bo jest tego trochę więcej, a zatem 4x4 poniżej stu tysi nowe z salonu.
- Łada Niva, wersja z klimą, 3 furtki 55 tysi, 5 furtek 62 tysie
- Uaz, tak Uaz ale Hunter, 80.900 wersja z klimatyzjacją, silnik benzynowy 2,7l oczywiście nówka salon. Polecam filmik o przebudowie Huntera przez ekipę Metalpasji, no ale to już inna półka cenowa wychodzi.
- Uaz number one w ofercie czyli Patriot, 85.500 wersja z klimą silnik 2,7l. Dodam jeszcze, że obecnie wchodzi odświeżona wersja tej terenówki, są już testy na YT, do tego wśród opcji pojawia się automatyczna skrzynia biegów, a także silnik Diesel. W Polsce raczej dostępny w przyszłym roku, podana cena za starszą wersję modelową. Cennika nowego jeszcze nie widziałem.
- Uaz Patriot Pickup, wersja z klimą 85.000
- Dla hardcorów jest uaz 452 i 3151[nowsza wersja 469b], oba już bardzo siermiężne, ale owszem można kupić nówkę salon, kojarzę poniżej 60 tysi. Samego 469b też można kupić nowego z salonu, a jakże za około 50 tysi. Te modele podaję jako ciekawostkę, bo nie sądzę, żeby ktoś realnie je rozpatrzał do codziennego użytkowania. No ale może się mylę.
- Suzuki Jimny, 1,5b Comfort, 77900 + 2090 dopłata za lakier zwykły [więc podejrzewam, że obowiązkowa], łącznie 79990, z tym, że 4 osobowy i w zasadzie bez bagażnika.
- Suzuki SX4 S-Cross / Vitara, 1.0, cena promocyjna na 2019 to 77.900 nie 77.000, regularna 81.900, ceny mocniejszego czyli 1.4 promocyjna 84900, regularna 88.900.
- Suzuki Ignis 4WD też taniej znalazłem, promocyjna za 59.600, regularna 64.100, dodam, że auto jest 4 osobowe, bagażnik niewielki.
- Fiat Panda 3 :) 0,9 TwinAir 4x4, 56.600, 4 osobowe, bagażnik niewielki.
- Fiat 500X AWD, cena 100 tysi. Niby że promocja, ale kojarzę na początku roku w tej wersji był za 99 tysi :P dlatego go tu wrzucam

I to chyba wszystkie, które kojarzę. Dodam tylko, że Duster Comfort 1,3 4x4 to cennikowo 66.100, taniej można kupić tylko Pandę i Ignisa, ale to są czteroosobowe maluszki.

Edyta dodaje, że gdybym miał możliwość brania w leasing, Patriota na pewno bym wypróbował, zwłaszcza tego nowego., niestety bez tego cenowo wypada słabo.
Jimny to mega fajna opcja jeśli chodzi o teren, ale auto jest za małe dla rodziny, może kiedyś wrócę do tego modelu. SX4 imo nie nadaje się w teren. Vitara to w zasadzie jedyna konkurencja dla Dustera, tylko cenowo ledwie trzyma dystans i nie jestem przekonany, że warto dopłacić., nawet decydując się na litrowy silnik za 77900...
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-09-17, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-09-17, 18:38   

czy przypadkiem Suzuki Ignis oraz Fiat Panda to nie to samo, tyle że w różnych opakowaniach ? Suzuki Jimny- podawali , że czas oczekiwania jest kosmicznie długi .
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-17, 18:44   

EBmazur napisał/a:
czy przypadkiem Suzuki Ignis oraz Fiat Panda to nie to samo, tyle że w różnych opakowaniach ? Suzuki Jimny- podawali , że czas oczekiwania jest kosmicznie długi .


Nie kojarzę, żeby te pudełka były z jednej fabryki, są zbliżone gabarytem, ale to odrębne produkcje choć mogę się mylić.
Jimny został mega trafiony w gusta fanów i faktycznie w Polsce czas oczekiwania to rok, ale u mnie na wsi[nie w stolicy tylko na wsi pod Poznaniem] już 1 jeździ :D
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-17, 18:51   

Jak kupować dustera to tylko 4x4 :) Chyba bym sobie nie wybaczył kupując Dustera z napędem na przód bo nie ma to o wiele większej użyteczności niż zwykłe auto klasy średniej, które bym wybrał zamiast Dustera 4x2.

Edit:
Aaaa zaraz ktoś wyskoczy o prześwicie zapewne :) Nie wiem jak u was w mieście, ale u mnie i w okolicy nie ma tak wysokich, żeby się nie dało wjechać normalnym autem, a jak są to znaczy, że tam nie wolno parkować.
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-09-17, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-17, 18:54   

Suzuki Ignis nie jest konstrukcyjnie spokrewniony z Fiatem Pandą 🐼
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-17, 19:05   

Ten uaz to pali ponad 20 w trasie na pewno :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-17, 19:06   

toka93 napisał/a:
Jak kupować dustera to tylko 4x4 :) Chyba bym sobie nie wybaczył kupując Dustera z napędem na przód bo nie ma to o wiele większej użyteczności niż zwykłe auto klasy średniej, które bym wybrał zamiast Dustera 4x2.


Z tym zdaniem się nie zgodzę, uważam, że 4x2 do 60 tysi, to faktycznie ekonomicznie bardzo uzasadniony zakup. Tutaj też może komuś się zechce zrobić zestawienie, bo konkurencja słabo wypada. Co więcej, Duster przy odsprzedaży ma jeden z niższych wskaźników utraty wartości.

Podsumowując 4x4 to zupełnie inna kategoria samochodów i tutaj jest bezkonkurencyjny, ale 4x2 też ma swoje zalety w stosunku do konkurencji i nie upierałbym się przy tym "tylko 4x4".
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-17, 19:08   

Nie każdy patrzy na zakup auta pod względem ekonomicznym. Niektórzy kupują bo chcą, bo mogą, ale po ludzku nie mają co robić z pieniędzmi. Choć zauważam, że przy Daci najczęściej przeważa aspekt ekonomiczny.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-17, 19:09   

eplus napisał/a:
Ten uaz to pali ponad 20 w trasie na pewno :?:


Wiesz, nie jeździłem nie będę bronił, czytałem 10-12l. Generalnie wszyscy użytkownicy w pierwszej kolejności zakładają podtlenki gazu, więc o czymś to też świadczy.
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-17, 19:11   

toka93 napisał/a:
Nie każdy patrzy na zakup auta pod względem ekonomicznym. Niektórzy kupują bo chcą, bo mogą, ale po ludzku nie mają co robić z pieniędzmi. Choć zauważam, że przy Daci najczęściej przeważa aspekt ekonomiczny.


Pewnie.
Powiem tak, całe pół roku było mi żal wjechać w teren :P
Drugi komplet, felg już mam w garażu, ATeki wkrótce też bedą :D
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-22, 19:34   

Szanowni.

Jako, że pojawiły się tce 4x4, temat powraca. Tak, jak pisałem wcześniej wygląd zewnętrzny ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Moje wydumki to:

Comfort biały + MNE (ze względu na wyświetlacz między zegarami), klimatyzacja automatyczna, regulowany fotel, podgrzewane fotele, wymiana podłokietnika na akcesoryjny ze schowkiem i alarm.
Wg cennika to 75900 i w sumie mam to, czego potrzebuję/chcę. W uj dużo jak za Comfort, ale:

Prestige + klima aut, grzane stołki, podłokietnik i alarm to już 80400. Wiem, że za więcej ̶d̶o̶s̶t̶a̶j̶e̶m̶y̶ w efekcie mamy więcej, ale kiedyś trzeba powiedzieć zdecydowane raczej nie :)

Jako, że Fiesta jeździ zupełnie bezproblemowo na gazie od 60 kilku tysięcy kilometrów, ogólny przebieg 91 tys., pomyślałem: zagazujemy Rumuna. Ale Tce to w sumie taki diesel na benzynę: dwumas jest, turbo jest (fakt, że nieco mają łatwiej niż w dieslu), gpf jest, pompa paliwa wysokiego ciśnienia jest, wtrysk bezpośredni też jest.
Jazda na gazie już nie wygląda tak różowo, jak autem z wtryskiem pośrednim. Ponadto należało by ze dwa lata pojeździć na benzynie, żeby serwis się nie czepiał w przypadku jakichś reklamacji, i o ile w starym cenniku miało by to sens ekonomiczny, to teraz koszt montażu instalacji przewyższa dopłatę do dci, stąd pomysł:

Dci Comfort. W konfiguracji jak wyżej to 80100 zł.

Planowany przebieg to 150-200 tys. kilometrów; jazda głownie miejsko-podmiejska, raz w miesiącu jakiś dalszy wypad plus wakacje zwylke to było 2-3 tys kilometrów. Jeśli nie wpuszczą mnie do centrum miasta, przesiądę się na Fiestę a lepsza połówka będzie dojeżdżać do siebie do pracy pod Kraków (choć na razie restrykcje dotykają aut 15 letnich i starszych - w jakim tempie to pójdzie nie wiadomo, kierunek jest znany)

Za dci: wiadomo niższe zużycie paliwa, co za tym idzie większy zasięg, sprawdzony silnik, bezproblemowy dpf.
Przeciw: pewnie problem przy odsprzedaży.

Za tce: większa moc, żwawszy, tańszy w zakupie.
Przeciw: większe zużycie paliwa, trochę boję się łańcucha, być może niepotrzebnie, w końcu to nie grupa VW, nowa stosunkowo jednostka nic nie wiadomo o trwałości.

Tyle moich przemyśleń, chciałbym wiedzieć co Wy macie do powiedzenia na ten temat.
Uwagi typu 4wd ci nie potrzebne proszę sobie z góry odpuścić. Ma być i już!
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-01-22, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-22, 20:33   

1.5 dci z 1.3 150 KM ma bardzo podobny moment obrotowy
z drugiej strony 1.5 dci jest z 10 lat na rynku a 1.3 dopiero debiutuje gdyby nie adblue brał bym 1.5 dci
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-23, 09:07   

toka93 napisał/a:
Jak kupować dustera to tylko 4x4 :) Chyba bym sobie nie wybaczył kupując Dustera z napędem na przód bo nie ma to o wiele większej użyteczności niż zwykłe auto klasy średniej, które bym wybrał zamiast Dustera

Zupełnie sie z tym nie zgodzę - na podstawie 10-letniego użytkowania Dustera 2WD w warunkach wzgórz strzelińsko - niemczańskich i poprzedniego użytkowania w tym samym miejscu Laguny różnica jest ogromna - praktycznie wjeżdżam wszędzie gdzie potrzebuję, używam dróg polnych nie do przejechania zwykłym samochodem. O 4x4 sie nie wypowiadam - nie miałem, ale jeśli pomiędzy 4x2 a 4x4 jest taka sama różnica jak pomiędzy zwykłym samochodem a Dusterem 4x2 to 4x4 powinno nadawać się do jazdy na wprost po powierzchni księżyca. Niech się wypowie ktoś kto miał taki i taki to będzie mogło być obiektywne.
Czym innym jest fakt obiektywnej różnicy a czym innym fakt co Tobie pasuje - to tak jak bym na podstawie dróg w mojej okolicy pisał że nie ma różnicy pomiędzy zwykłym samochodem klasy średniej a Porsche - w końcu i tak nie ma się gdzie rozpędzić powyżej 120/h :mrgreen:
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-24, 20:04   

Ej, ludzie poważnie?

Jeśli wyłączymy opcję po kiego ci 4x4 nikt nic? Sprawdzony diesel vs nowy diesel na benzynę?

Ja wiem, czy adblue takie straszne? Sam płyn na stacjach specjalnie drogi nie jest, leje się go z dystrybutora, w pewnych warunkach zamarza. Kwestia ile tego zużywa, niektóre źródła podają, że srednio 5% zużycia paliwa.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-24, 22:02   

wojtek013 napisał/a:


w pewnych warunkach zamarza.


I wtedy robią się problemy. Nawet nie z odmrożeniem, ale z tym, że jego właściwości po odmrożeniu sa inne niż powinny.
No chyba, żę masz dom z garażem - wtedy w garażu zapewne nigdy nie ma temaperatury poniżej temperatury zamarzania ad-blue - wtedy tylko zimowe wyjazdy mogą być ekscytujace - nic się nie stanie czy jednak coś?

Zresztą ściągnij instrukcję do dacii z netu. Jest jedna niezależna od silnika i sobie poczytaj przeznaczone tylko dla dieslowców akapity wraz z opisami komunikatów przeznaczonych tylko dla dieslowców.

Dla jednych to będzie pikuś - dla innych wystarczający powód, by silnik diesla unikać. Zatem to, że jeden wybierze diesla nie oznacza, że dla drugiego to bezsensowny wybór (i na odwrót).
Po prostu musisz zdobyć możliwie dużo faktów - nie opinii - i sam zważyć je własną macierzą wag dla argumentów o rodzaju silnika.

Dla mnie np. LPG jest tak wielką zaletą, że gdybym potrzebował 4x4 kupiłbym TCe 130 i po jakichś 2 latach zagazował. No ale to akurat nie ma dla Ciebie żadnego znaczenia. Dlatego powtarzam - przeczytaj instrukcję do dacii - bo to dość wiarygodne źródło o komunikatach mogących pojawić się w samochodach.

PS. Aż zajrzałem na stronę dacia.pl. Wg stanu na 22.10 24 stycznia - 4x4 tylko z dci, co przy kluczowym 4x4 zwalnia kupujacego z koneiczności wyboru rodzaju paliwa, jeśłi chce teraz zamówić.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-24, 22:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-24, 22:41   

pikodat napisał/a:
Aż zajrzałem na stronę dacia.pl. Wg stanu na 22.10 24 stycznia - 4x4 tylko z dci,

Wybór dostępnych wersji zmienia się jak w kalejdoskopie. Nie dalej jak dwa-trzy dni temu patrzyłem i były dostępne odmiany 4x4 w wersji Comfort i Prestige z silnikami 1,3 TCE.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-25, 01:01   

Biorąc pod uwagę, że koszt porządnie zamontowanej, i wystrojonej instalacji sekwencyjnej, na porządnych gratach, ze zbiornikiem o max pojemności wnęki to około 5,5 tys zł, która bezpośrednio pali za tyle co diesel, no to już nie jest tak różowo. Do tego dwa lata jazdy na no PB jak wcześniej pisałem......
Do diesla była dopłata coś w okolicach 4 tys wg konfiguratora..

Nie żebym był uprzedzony do LPG. W Fieście jest i sprawdza się znakomicie. Wiadomo przy niskich temperaturach i skrajnie niskich odległościach to praktycznie jazda na benzynie, ale w obecnych warunkach 100 kilometrów to koszt jakieś 26- 28 zł przy krótkich odcinkach.
Latem, przy dłuższych przelotach to około 7,5 *cena LPG + prawie pomijalny koszt benzyny, bez spinania się na jakieś specjalne oszczędności.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-01-25, 01:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-25, 21:21   

wojtek013 napisał/a:
niektóre źródła podają, że srednio 5% zużycia paliwa.


BZDURA!!! Ja mam zbiornik 17 litrów, ma starczyć na 20000 km, a to nie 5%!!!!

pikodat napisał/a:
I wtedy robią się problemy. Nawet nie z odmrożeniem, ale z tym, że jego właściwości po odmrożeniu sa inne niż powinny.
No chyba, żę masz dom z garażem - wtedy w garażu zapewne nigdy nie ma temaperatury poniżej temperatury zamarzania ad-blue - wtedy tylko zimowe wyjazdy mogą być ekscytujace - nic się nie stanie czy jednak coś?


BZDURA!!! Ogarnij się chłopie.
Zamarza przy -11, ale to nie problem. Widziałeś, aby nowoczesne ciężarówki i autobusy nie wyjeżdżały poniżej -11??? Ad Blue zamarza, potem sobie odmarza, bo działa podgrzewanie zbiornika. Po rozmrożeniu działa normalnie. Skąd te legendy?
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2020-01-25, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-25, 23:08   

Ikarusiarz napisał/a:
wojtek013 napisał/a:
niektóre źródła podają, że srednio 5% zużycia paliwa.


BZDURA!!! Ogarnij się chłopie.
Zamarza przy -11, ale to nie problem. Widziałeś, aby nowoczesne ciężarówki i autobusy nie wyjeżdżały poniżej -11??? Ad Blue zamarza, potem sobie odmarza, bo działa podgrzewanie zbiornika. Po rozmrożeniu działa normalnie. Skąd te legendy?


auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/jak-radzic-sobie-z-adblue/fhvk20c#6240ff16-eaeb-5765-ad2a-3e84c32a2045

CYTAT
AdBlue to 32,5-proc. wodny roztwór mocznika. W naszym klimacie jego najpoważniejszą wadą jest to, że z racji wysokiej zawartości wody zamarza już w temperaturze niewiele niższej niż 11˚C i nie powinien być przez dłuższy czas wystawiony na działanie temperatury poniżej 5˚C. Podczas schładzania z roztworu wytrącają się kryształki mocznika, które w postaci białego osadu zbierają się na ściankach zbiornika. Jest to proces odwracalny – kryształki mogą się ponownie rozpuścić w roztworze, jeśli zostanie on delikatnie podgrzany i starannie wymieszany.

Układy montowane w samochodach są – przynajmniej teoretycznie – zabezpieczone przed zamarznięciem płynu. Zbiorniki wykonane z tworzywa odpornego na rozsadzenie przez zamarzający płyn są wyposażone w układ podgrzewania, który jednak działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje. Dodatkowo, żeby zamarzający AdBlue nie rozerwał przewodów układu, po zgaszeniu silnika cały układ jest osuszany, a płyn trafia do zbiornika. Mimo tych środków zapobiegawczych w przypadku częstych zmian temperatury w układach mogą zbierać się kryształki mocznika, które blokują przewody, zawory dozujące i pompę.

Warto też wiedzieć, że AdBlue powoduje korozję aluminium, stali, miedzi i wielu innych metali – elementy mające kontakt z tym płynem w większości są wykonane z tworzyw sztucznych. Zimą pojemników z AdBlue nie należy zostawiać w aucie, a na stacjach benzynowych powinny one być przechowywane w ogrzewanych pomieszczeniach. Dlaczego? Jeśli płyn zamarznie i na ściankach opakowania wytrącą się kryształki mocznika, to stężenie roztworu znacznie spadnie, przez co zmniejszy się skuteczność oczyszczania spalin. Układ może zgłaszać komunikaty o usterkach, a silnik przejdzie wtedy w tzw. tryb awaryjny.

Uwaga! Płynu AdBlue nie należy też wystawiać na długotrwałe działanie temperatury powyżej 30˚C i światła słonecznego, bo przyspiesza to jego rozkład. Dystrybutory AdBlue montowane na stacjach paliw są specjalnie klimatyzowane – zimą zbiorniki i pistolety dystrybutorów są podgrzewane.

Koniec cytatu

Podobne informacje są w dziesiątkach miejsc - w isntrukcji do dacii też jest kilka wskazówek co robić jak się ma silnik z Ad Blue. W szczególności jest informacja o tym trybie awaryjnym.

PS. Nowoczesne ciezarówki i autobusy zazwyczaj jeżdżą codziennie i co najwyżej w weekendy stoją. Po drugie ciężarówki elektryczne? Chyba nie widziałem. Z silnikiem benzynowym? Jakiś margines. Jak będą duże mrozy w weekend to albo pogodzisz się, że coś zausterkuje (być może - jeśli ryzyko AdBlue w mróz uważasz za nieistotne) albo powiesz stróżowi, że ma zapalić na kwadrans silniki by podgrzać (jeśli uważasz ryzyko zwiazane z AdBlue w mróz za istotne). A jak ciężarówka w trasie to i tak kierowca zadba by w środku było ciepło - bo i tak w aucie śpi (dotyczy raczej tylko ciężarówek na długich trasach).
No i takich, co tak myślą musi być sporo, skoro na nicj da się zarobić
http://www.ms-tuning.pl/u...6hoCqscQAvD_BwE
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-25, 23:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-26, 07:46   

pikodat napisał/a:
Podobne informacje są w dziesiątkach miejsc - w isntrukcji do dacii też jest kilka wskazówek co robić jak się ma silnik z Ad Blue. W szczególności jest informacja o tym trybie awaryjnym.


Trzy lata później...
...prawie każdy ropniak jeździ na moczniku, rzadko słyszy się, by ludzie rzeczywiście mieli takie problemy. Przypomina mi się FUD dotyczący nowego czynnika w klimatyzacjach, który miał powodować detonacje i erupcje, a także siać pożogę.
(Przypomina mi się także pierdzielenie kotka przy wprowadzaniu ABS do samochodów, a także utyskiwania na wtrysk paliwa ("plastikowy kolektor dolotowy? to się nie uda!" -- nie tylko w kontekście LPG). Wtrysk MPI miał być jeżdżącą bombą.)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-26, 14:56   

a dobijałeś ten czynnik ? dla pseudo ekologi koszt nabicia wzrósł z 150 zł na 700 zł
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-26, 15:04   

Auta z AdBlue jeżdżą już od jakiegoś czasu. W zimie też (nawet na dalekiej północy i w skandynawii) i jakoś nie wybuchają zaraz po przekroczeniu temp. -11°C. Jak ktoś się uprze że to "samo zło", to zawsze znajdzie dowody na poparcie swojej tezy.
pikodat napisał/a:
A jak ciężarówka w trasie to i tak kierowca zadba by w środku było ciepło - bo i tak w aucie śpi (dotyczy raczej tylko ciężarówek na długich trasach).
Oczywiście że zadba o ciepło w kabinie. Pierwsze co zrobi, to włączy ogrzewanie postojowe. Tylko że ono jest niezależne od silnika i zapłonu. Więc AdBlue będzie grzecznie sobie zamarzało dalej.

Ikarusiarz, na tym forum tłumaczyłem sprawę z AdBlue już chyba ze trzy razy. Ale jak ktoś jest na "nie" to zawsze będzie ważniejsze zdanie "pismaka" z auto-swiat.pl niż kogoś kto z AdBlue przejechał kilkanaście/kilkadziesiąt zim i ponad 3 mln. km. Tak że daj sobie spokój. Twoje tłumaczenie nic nie zmieni. Najwyżej doprowadzi do kłótni.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-26, 18:08   

Ja przejechałem z Adblue trochę mniej bo ok 1 mln ale uważam że jest problematyczne. Kłócić się nie zamierzam ale mam swoje doświadczenia
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-26, 20:47   

defunk napisał/a:
Przypomina mi się FUD dotyczący nowego czynnika w klimatyzacjach, który miał powodować detonacje i erupcje, a także siać pożogę.


AKurat z tym czynnikiem jest niestety prawda. Samochody zapalają się przy wypadkach.
Chociażby filmik z wypadku pod Szczecinem gdzieś w lecie.
Nawet gdyby przyjąć punkt widzenia popleczników aktualnego czynnika w klimie, że nie zapala się to bardziej niż poprzedni, to bezdyskusyjne jest to, że jeśli już auto zapali się (załóżmy, żę z tym samym prawdopodobieństwem co niegdyś, acz ja uważam takie zdanie za wątpliwe co do pradziwości) to bezdyskusyjne jest to, jakie są produkty spalania obu tych preparatów.

A wracając do AdBlue - nie jest moim zamiarem przekonywanie , że jest to złe (lub dobre) - ale jak ktoś rozpatruje wybór paliwa, to powienien mieć pełną wiedze na ten temat. Włącznie z tym, że grupa osób niezadowolonych ( być może mylnie) z AdBlue, który występuje tylko w dieslach, jest tak duża, że istnieją firmy odpłatnie wyłączające ten element. Napęd benzynowy nie ma zaś żadnego dodatkowego ( w porównaniu z dieslem) układu.
No ale oczywiście ktoś kto przejechal miliony km na pewno wie, co jest dobre dla kogoś, kto chce przejechać małe setki tysięcy a ci, którzy wyłączają AdBlue po prostu nie wiedzą na co kasę wydać. I zapewne wyjechali autem prosto z salonu.
_________________
Spritmonitor.de
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-27, 09:42   

pikodat napisał/a:
defunk napisał/a:
Przypomina mi się FUD dotyczący nowego czynnika w klimatyzacjach, który miał powodować detonacje i erupcje, a także siać pożogę.


AKurat z tym czynnikiem jest niestety prawda. Samochody zapalają się przy wypadkach.
Chociażby filmik z wypadku pod Szczecinem gdzieś w lecie.


To jest zapewne tak samo jak z LPG: owszem, gdzieś kiedyś, jest nawet jakiś filmik (wstawić nazwę miasta). Jednak wypadki takich aut są codziennie, a pożarami kończy się część.


Fruxo napisał/a:
a dobijałeś ten czynnik ? dla pseudo ekologi koszt nabicia wzrósł z 150 zł na 700 zł


Ale ja nie mówię o jego cenie (ponoć stary czynnik też już odpowiednio podrożał), lecz o cenie. Skądinąd pamiętam gaz za 0,90 zł/litr i nawet benzynę za niecałe 2,00 za litr.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne