Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-11-17, 21:10
bagnet i sprawdzanie poziomu oleju
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-24, 00:02   

Panowie kłócicie się o to, czy powykręcany czy nie, jest ten bagnet, czy ma napisy czy nie, czy nacięcia/znaczniki są robione chałupniczo czy też nie.
Jaki to ma sens ?
Może sprawdźmy czy są tej samej długości ? To chyba będzie bardziej miarodajne !
A może przez zmierzenie odległości pomiędzy korkiem a nacięciami wyjdzie tajemnica nalewania zbyt dużej objętości oleju do naszych Nissano-Renaulto-Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 08:27   

Ależ nikt się nie kłóci - to tylko pytania i wymiana doświadczeń... C:
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-07-26, 10:30   

Jak rozumiem to w niektórych przypadkach bagnet był prosty a potem sie skręcił? Niezbyt dobrze bo wtedy faktycznie przelewamy silnik olejem.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 20:29   Bagnet oleju 1.5 DCI

Witam

Chcialem sprawdzic sobie poziom oleju. W ASO cos mowili, ze jest za malo, mimo, ze jak ostatnio sprawdzalem jest pomiedzy min i max na bagnecie. Okazalo sie, ze plastikowa oslona filtra powietrza silnika 1.5 dci jakos nieszczesliwie sie przesunela w stosunku do rurki, ktora sie wprowadza bagnet pomiaru oleju. Nie wiem czy to Panowie z ASO jakos nierowno zamontowali oslone jak sprawdzali moj termostat ( raczej jej chyba nie zdejmowali, bo po co ? ). Generalnie teraz musze ja recznie przesuwac, by bezproblemowo wyjac bagnet. Czy mozna jakos ustawic, przesunac te obudowe o 5-7 mm w prawo by dostep do otworu byl bezproblemowy ? Teraz przy wyjmowaniu bagnetu haczy o plastik oslony. Moze te rurke lepiej lekko nagiac ? Przy okazji - czemu ten bagnet jest taki poskrecany w sprezynke ? W AX citroenie byl prosty, metalowy, latwo bylo odczytac poziom oleju. Tu jest jak makaron zolty i lekko skrecony. Zostaje duzo oleju na nim co skutecznie utrudnia odczyt mimo,ze sandero stalo 24 h na rownym podlozu.

otwor_olej.jpg
Przesunieta oslona wzgledem otworu na bagnet.
Plik ściągnięto 473 raz(y) 245,99 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-24, 20:40   

TTTM
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-02-25, 08:15   

W sumie racja, że ten typ tak ma, ale nie tylko ten :-D ostatnio znajomy kupił Megane grandtour z silnikiem 1.6 16v i ma dokładnie ten sam bagnet... tylko zamiast małego plastykoego uchwytu na końcu ma korek taki sam jak do wlewu oleju, a pod nim bagnet też taki plastykowy i poskręcany.

Wydaje mi sie, że to jest ten sam silnik, który miał mój brat w Kangoo, z tego co mówił mocowanie osłony jest na specjalnych spinkach, które lubią pękać, lub wypadać i często tą osłonę woził w bagażniku. pewnie jeżeli wyjęli to nie włożyli dokładnie tak jak powinno i trzeba wyciągnąć i włożyć odpowiednio
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2011-02-25, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-25, 09:49   

Cytat:
ostatnio znajomy kupił Megane grandtour z silnikiem 1.6 16v i ma dokładnie ten sam bagnet... tylko zamiast małego plastykoego uchwytu na końcu ma korek taki sam jak do wlewu oleju, a pod nim bagnet też taki plastykowy i poskręcany.


ja w swojej Megance z 2003 r. z silnikiem 1,6 16V miałem inny (niż na zdjęciu kol. mekintosza) a ponadto to praktycznie nie było potrzeby ręcznego sprawdzania poziomu oleju bo poziom był wyświetlany elektronicznie w skali 1-6 ...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-25, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-25, 10:38   Re: Bagnet oleju 1.5 DCI

mekintosz napisał/a:
Witam
Przy okazji - czemu ten bagnet jest taki poskrecany w sprezynke ? W AX citroenie byl prosty, metalowy, latwo bylo odczytac poziom oleju. Tu jest jak makaron zolty i lekko skrecony. Zostaje duzo oleju na nim co skutecznie utrudnia odczyt mimo,ze sandero stalo 24 h na rownym podlozu.


Potwierdzam, ten typ tak ma (niestety).
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-02-25, 13:32   

pewnie jakieś redukowanie kosztów. :lol:
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-26, 13:09   

Może po prostu osłona nie wskoczyła na swoje miejsce. Tam są wystające bolce na których trzyma się ta osłona i wystarczy że nie siedzi na wszystkich i już się pojawia przesunięcie.
Zdejmij osłonę i załóż zwracając uwagę czy czy wskoczyła z każdej strony.
_________________
Pawlo
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-18, 10:41   Urwany uchwyt "bagnetu"

Chciałem wczoraj sprawdzić poziom oleju i jak w temacie ... uchwyt został mi w ręce ... śmiać mi się zachciało jak sobie pomyślałem jak mi to będą wydłubywać na najbliższym przeglądzie :-> spotkała kogoś podobna historia?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-18, 10:56   

Ja bardzo często sprawdzam poziom oleju, i nie jestem w stanie sobie wyobrazić tego, że bagnet pękł.
Albo miałeś już uszkodzony bagnet/nadłamany czy coś podobnego, albo nieumiejętnie go wyciągałeś( chociaż nie wiem czy jest to możliwe ) - ogólnie pierwszy raz słyszę o takiej historii :)
_________________

 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-09-18, 11:14   

Ja też często sprawdzam poziom oleju w silniku, ale obsługuję bagnet z duszaa na ramieniu, czy mi tez kiedyś sam uchwytnie zostanie w reku. Plastikowe wykonanie bagnetu nie napawa mnie pewnoscią co do jego jakości i wytrzymaałości.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-18, 11:45   

Te plastikowe bagnety w silnikach Renault to porażka... Skręcają się albo wyginają. W Scenicu II 1.9 dci również pękł...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-18, 13:50   

Nowy bagnet w ASO to koszt 132 zł.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-09-18, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-09-18, 13:55   

Chyba taniej jest przerobić na metalowy, wystarczy stary bagnet z automatycznej skrzyni biegów np. Merca. Na szrocie można dostać za grosze.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-18, 18:48   

Bagnet w 1.5 dci jest poskrecany jak makaron swiderek i wychodzi z mocno wyczuwalnym oporem. W citroenie ax byl metalowy i wslizgiwal sie w rurke lekko i bezproblemowo.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-18, 22:29   

a ja mam plastikowy bagnet, sprawdzam olej raz w tygodniu (niedowierzając że nawet milimetra nie brakuje), w MPI (przynajmniej 1.4) bagnet jest wygięty, owszem, ale *raczej* nie grozi załamaniem (przynajmniej za mną jest pewnie blisko 100 sprawdzeń)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-20, 15:17   

Ktoś na forum megane pipsał, że zrobił bagnet ze starej wycieraczki, tam są takie dwie cienkie blaszki które trzymają gumę :)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-20, 16:11   

No to dostanę prezent za 132 zł. Niedoczekanie, że jeszcze za to zapłacę ... też sobie nie wyobrażam jak można taką czynność źle wykonać :-P
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-09-20, 18:06   

Po co sprawdzać - jak będzie niski poziom, to na zakręcie kontrolka mrugnie. :idea: ;-) ;-) ;-) ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2013-08-17, 15:49   

Witam

Pękł dzisiaj mi bagnet od oleju :-(
Czy może ktoś podać mi proszę stronę gdzie taki bagnet mogę kupić?
Lub jak komuś pękł bagnet w takim sliniku jak u mnie to może podac gdzie kupił nowy ??
Z góry dziękuję
Paweł
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-17, 17:09   

http://allegro.pl/bagnet-...3414625352.html
http://allegro.pl/bagnet-...3429458295.html
http://allegro.pl/bagnet-...3474884724.html

tylko ile ma oryginalny cm ?

Kurcze on powinien byc metalowy a nie plastik, szczegolnie jak sie wygina i zakreca w tym tunelu biegnacym do silnika.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-08-17, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2013-08-17, 19:54   

Dziękuję za odpowiedź. :-)
Mam jeszcze jedną wątpliowść mój bagnet oryginalny,jest "pokręcony".
Te ze stron są proste.
Pytanie brzmi czy ten prosty również się tak pokreci jak oryginał?
Czy ten prosty podczas wkładania nie pęknie,bo właśnie nie jest pokręcony tylko prosty?
Zgadzam się z tym,że powino to być wykonane inaczej,
to co teraz jest zrobione to jest jakaś pomyłka :-(
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-17, 20:20   

Mój oryginalny jest też pokręcony. Być może nowe są proste ale pod wpływem temperatury w silniku się trwale kształtują pod te metalowa osłone - rurkę prowadzącą do miski olejowej. Zawsze jak muszę sprawdzać poziom oleju boje sie, czy nie pęknie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne