Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-11-17, 21:10
bagnet i sprawdzanie poziomu oleju
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-03-05, 22:34   bagnet i sprawdzanie poziomu oleju

Czy i u Was bagnet oleju jest plastikowy i po wyjęciu jest poskręcany na wszystkie strony - ja jestem przerażony tym szajsem. Dziadostwo !!!
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-05, 22:43   

Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut :-P
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-05, 22:44   

Tylko potwierdzam
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-05, 23:12   

GeRRaD napisał/a:
Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut

Nic dodac. nic ujac...
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-03-06, 05:43   

KaS602 napisał/a:
GeRRaD napisał/a:
Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut

Nic dodac. nic ujac...


miałem THALIĘ dCi, tam też był plastikowy bagnet, ale on przez 6 lat był prosty !!!
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-06, 06:48   

mój jest prosty, z ciekawości aż sprawdziłem :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-06, 08:23   

tomaszgebala napisał/a:
ale on przez 6 lat był prosty

A, ze tak zapytam: No i co z tego? Czy to, ze w Dacii po pewnym czasie odksztalca sie on od prostego przybierajac ksztalt kanalu, o ktorym juz wspomnial GeRRaD cos zmienia? Przestaje wskazywac poziom oleju, czy jak?

To pewnie efekt wykorzystania tandetnego, taniego plastiku. Dobrze, ze jest on pod maska, to nie slychac jak skrzypi ;)
W Sienie jest metalowy - poza tym, ze po dzis dzien jest prosty ma jedna mala wade: prawie nie widac na nim pozoimu oleju (chyba, ze jest juz czarny).
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-03-06, 09:03   

Kas - jeśli był prosty, a się pokręcił, to COŚ zmienia. I nie tylko coś, ale zdecydowanie zmieniły się wskazania bagnetu, bo sięga on po prostu płycej. U mnie jest plastikowy i wygiety. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-06, 09:15   

Alez Jurku drogi - przeciez dlugosc bagnetu jak i kanalu go prowadzacego sie w zadnym wypadku nie zmienia, wiec i dokladnosc pomiaru rowniez nie. Tyle, ze z czasem bagnet przybiera ksztalt owego kanalu (na stale).
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-07, 10:12   

w dCi od nowości jest poskręcany. Jak na początku chciałem sprawdzić olej to się wystraszyłem i szybko zadzwoniłem do serwisu się spytać czy jest z nim wszytko OK :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-03-07, 13:57   

nie dość że poskręcany to jeszcze trochę strzela przy wkładaniu ( tak jakby właśnie pękał plastik z którego jest wykonany). Niezapomniane wrażenia z odrobiną stresu przy piewszym razie :mrgreen:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-07, 18:02   

Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału (identycznie było w moim poprzednim aucie).
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2009-03-08, 23:56   

I u mnie on poskręcany od zarania. W dCi widać tak byc musi. Najważniejsze to brak wycieków jakichkolwiek. A sto tysięcy km stuknie mi w tym tygodniu.
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-03-09, 19:35   

To wynik wysokiej temperatury oleju jaka występuje w DCi . Bagnet nie wytrzymuje i skręca się z gorąca. Tej wersji będę się trzymał. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
breweryszein 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-18, 08:10   

U mnie też bagnet jest poskręcany.
Ale mam inne pytanie - na bagnecie nie ma oznaczenia min - max - są za to jakieś symbole literowo-cyfrowe. Jak odczytać czy poziom oleju jest w normie??
_________________
Logan MCV 1.5 dci 119 000 km
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-07-18, 08:41   

Ahoj!
wox napisał/a:
Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału.

Dziękuję za ciekawe skojarzenia ... :D
Borys
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-18, 10:54   

borys68 napisał/a:
Ahoj!
wox napisał/a:
Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału.

Dziękuję za ciekawe skojarzenia ... :D
Borys

:mrgreen:

breweryszein napisał/a:
Ale mam inne pytanie - na bagnecie nie ma oznaczenia min - max - są za to jakieś symbole literowo-cyfrowe. Jak odczytać czy poziom oleju jest w normie??


Jeśli masz tak wyglądający bagnet, to chyba wszystko jest jasne (min po lewej, max po prawej)

bagnet.jpg
Plik ściągnięto 371 raz(y) 145,83 KB

 
breweryszein 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-18, 11:30   

wox napisał/a:
Jeśli masz tak wyglądający bagnet, to chyba wszystko jest jasne (min po lewej, max po prawej)

Dzięki za szybkie info, ale u mnie na bagnecie nie ma tak wyraźnej podziałki. Niedługo zrobię zdjęcie i zamieszczę na forum.
_________________
Logan MCV 1.5 dci 119 000 km
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-19, 13:58   

U mnie też bagnet jest poskręcany. (dci)
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-20, 08:57   

U mnie jest taki żółty bagnet i jest tak poskręcany że jak go wyjmuje to olej jest z tego bagnetu zcierany i naprawdę trudno coś z niego odczytać. Wg. mnie jest beznadziejny!!!
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-23, 19:57   

W Sandero bagnet wygląda tak :



Nie jest poskręcany.
A te nacięcia MIN i MAX, to jakaś ręczna rumuńska robota - widać że było to nacinane ręcznie.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-23, 20:21   

A nie ma gdzieś na nim napisu: "bagnet zastępczy"? (;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 20:51   

jackthenight napisał/a:
W Sandero bagnet wygląda tak :

Obrazek

Nie jest poskręcany.
A te nacięcia MIN i MAX, to jakaś ręczna rumuńska robota - widać że było to nacinane ręcznie.


ja mam idenntyczny w mcv ale się już skręcił , na początku też był prosty :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-23, 20:53   

laisar napisał/a:
A nie ma gdzieś na nim napisu: "bagnet zastępczy"? (;


:) Nie, to są tzw. koszty :)

gigi303 napisał/a:

ja mam idenntyczny w mcv ale się już skręcił , na początku też był prosty :mrgreen:


Masz rocznik 2008 auta taki sam jak ja, tzn. kiedy ci się skręcić. U mnie już rok niedługo mija i nadal prosty.
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 21:02   

ciężko stwierdzić kiedy ale jak ostatnio sprawdzałem stan oleju to był już skręcony :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne