..... ponoć ten typ tak ma i wszystkie DD2 też tak mają
To dziwne bo ja tak nie mam!.
No to masz felerne auto - musisz "naprawić"
Albo mam jakiś fotel antywibracyjny :) ale na poważnie jeżeli kolega (jak i serwisanci) diagnozuje drgania o charakterystycznej częstotliwości do niewyważonych kół i to nie są koła to nie wiem czy to możliwe, ale może jakaś tarcza hamulcowa jest nie wyważona/zwichrowana (coś tama było o stukach w hamulcach).
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-10-01, 22:11, w całości zmieniany 2 razy
dokładnie, będzie szukanie - ale na 3 dni potrzebują samochodu.
Zobaczymy.
Jest to drugie ASO w którym jestem z tą usterką, podejście do Klienta jakoś lepsze, w godzinę wyeliminowali koła, przekładając z innego. Wiedzą że coś z zawiasem/przeniesieniem napędu.
No chyba stwierdza że Ten typ Tak ma...ale ja się z tym nie będę zgadzał
Ja myślę, że to będą półosie ew skrzynia. Krzywe lub niewyważone koła tylne czuć na siedzeniach. Co silników 3 cylindrowych to... zapewniam, że są tak wyważone 3 cylindrówki, że nie dość, że nie czuć wibracji to nie słychać nawet warkotu i bynajmniej nie chodzi o VAG TSI.
Obawiam się jednak że doczekasz się stwierdzenia TTTM. Podobno problem jest znany w nowych Capturach 1.3 i siedzi gdzieś w skrzyni lub półosi. Trochę wody w Wiśle upłynie zanim znajdą przyczynę
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-10-02, 16:25, w całości zmieniany 1 raz
auto w serwisie, ale pierwszy raport już jest - półosie ok, ale co dziwne założyli kola stalowe - problem nie występuje... czyżby problem był tylko na 17 calowych z prestige? na moim zestawie + 2 zestawy z innych aut było to samo....
Z alufelgami jest jak z ramami w rowerach.
Aluminiowe nie są lżejsze niż stalowe, no chyba, że mówimy o porządnie policzonej i cieniowanej ramie w rowerach za 5000zł i więcej...
Klasyczne alufelgi zazwyczaj ważą podobnie jak stalówki, a jak przyrównamy 17" alu do 16" stal to to niemal pewne, że lżejsze będą stalowe.
Zresztą masa to nie wszystko - do tego dochodzi odległość najcięższej części obręczy od osi obrotu.
Z każdym calem więcej łatwiej o kłopoty.
Wpisuję ponownie, bo coś zjadło:
Środa-czwartek: "przejścia wiosenne". Zmiana kół pożyczonym kluczem krzyżakiem i podnośnikiem hydraulicznym. Buda trzeszczy, gdy samochód robi szpagat, ale obeszło się bez strat, Aluminiowe obręcze podobno ładniejsze od "stylizowanych". Rzeczywiście lżejsze - kompletne koło stalowe stylizowane po jednej zimie (BF Goodrich) waży ok. 23kg, aluminiowe z oponą Continental - ok. 20kg. Ale nie każda obręcz stalowa jest z blachy 5mm, w Polonezie stalówki były chyba lżejsze od aluminiowych (fabrycznych).
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-10-09, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Biorąc pod uwagę, że nawet w DD 2 felgi stalowe "stylizowane" są fabrycznie krzywe - ciężko mi wierzyć w to wszystko...chyba że coś nie tak z tworami centralnymi w felgach aluminiowych...
auto w serwisie, ale pierwszy raport już jest - półosie ok, ale co dziwne założyli kola stalowe - problem nie występuje... czyżby problem był tylko na 17 calowych z prestige? na moim zestawie + 2 zestawy z innych aut było to samo....
Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.
Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.
i tak i nie... pierwszy post w tym temacie... na innych takich samych 17' alu było to samo...
Niebawem jadę do serwisu z tym samym problemem w moim Dusterze.
Auto sprzedał mi znajomy, który pracuje w jednym z salonów (sam tez kupił i u niego podobno problem nie występuje). Ma się zając tym konkretnie, wiec jeśli czegos się dowiem to dam Wam znać.
Ps. On ma wersje wyposażenia comfort czyli inne felgi :/
Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.
i tak i nie... pierwszy post w tym temacie... na innych takich samych 17' alu było to samo...
To nie znacz, że tamte te z nie były złe. Może z tej samej partii produkcyjnej w której coś było niedopilnowane.
Najbardziej optymistyczna wersja to że koła są fabrycznie źle wyważane i być może pomoże obrócenie opony na feldze i nowe wyważenie.
Najgorsza to ta, że układ napędowy jest i tak źle wykonany i czasem pomaga inne wyważenie kół, które się znosi, a przy innych kołach to i tak wychodzi, więc to może być markowanie problemu.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-10-10, 10:24, w całości zmieniany 2 razy
co prawda auto odbieram jutro, ale już dziś otrzymałem telefon z diagnozą...
Chłopaki zdjęli opony z felg i zweryfikowali bicie felg i opon.
Felgi okazują się OK, natomiast 2 z 4 opon mają bicie...
Od jutro jeżdżę na zimówkach, a serwis reklamuje opony - zobaczymy jak to wszystko się zakończy. Obawiam się, że ponownie letnie koła 17' założę dopiero po zimie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum