Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy Stepway - komfort jazdy w długiej trasie i model 2020
Autor Wiadomość
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 09:06   Lodgy Stepway - komfort jazdy w długiej trasie i model 2020

Witam!

Obecnie jeżdżę Laguną III kombi. Ponieważ rodzina za kilka miesięcy powiększy się o kolejnego maluszka potrzebuję auta, w którym wygodnie zmieszczą się na kanapie 2 foteliki i żona. W L3 w takiej konfiguracji generalnie jest już niwygodnie, nie wspominając o malutkim bagażniku.

Chciałbym zapytać o 2 rzeczy odnośnie Lodgy:
- jak realnie wygląda komfort podróżowania (wyciszenie i wygoda siedzenia) w dłuższych trasach zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów z tyłu? Robimy często odcinki po 600 km autostradą, zazwyczaj z tempomatem ustawionym na 120km/h.
Jeżeli ktoś mógłby porównać z innymi popularnymi autami (znam dobrze Lagunę 3, Lagunę 2, Passata B6, Volvo s60/v70/s80 pierwszej generacji) to byłbym bardzo wdzięczny :)

- drugie pytanie: czy ktoś ma jakieś sprawdzone informacje odnośnie wersji 2020? Czy będzie nowy model lub jakiś znaczący lifting? Jakby nie patrzeć już w dniu premiery Lodgy nie była najświeższą konstrukcją, a minęło już 7 lat.


PS.
Dostać się na to Forum trudniej, niż włamać do Pentagonu (tydzień czekałem na maila aktywacyjnego ;) ).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-23, 09:27   

Przy 120 jest w miarę ok , przy nowszych silnikach gdzie obroty są niższe powinno być jeszcze lepiej.
Zawsze możesz dać samochód do profesjonalnego wyciszenia matami butylowymi, za kilka tysięcy będzie niemal bezgłośnie.
Co do wygody , przednie fotele są bardzo ok , dałem radę przejechać ciągiem 1400 kilometrów i nie musiałem iść do ortopedy a mam 190 cm.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-23, 09:27   

W przypadku 1.6 z 5 biegową skrzynią do 120-130km/h poziom hałasu jest taki jak w przeciętnym samochodzie tego segmentu, powyżej że względu na kubaturę szafy jest po prostu głośno i generalnie słychać wszystko inne aniżeli silnik.
Przy prędkościach powyżej 140-150km/h auto jest bardzo niestabilne, w zasadzie stałe trzeba korygować tor jazdy i dłuższa jazda z takimi prędkościami jest po prostu męcząca.
Co do modelu 2020 będzie to po prostu Kadjar w wykonaniu Dacii bo taka jest teraz moda, więc o pakowności (choć tu obecny model też ma wadę - jest wąski) i jakkolwiek przyzwoitej przestrzeni w 3cim rzędzie można będzie zapomnieć. W obecnym modelu w 3cim rzędzie dwie dorosłe osoby jadą w zasadzie tak jakby siedziały w 2gim rzędzie jeśli o miejsce chodzi.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2019-10-23, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 09:44   

DrOzda napisał/a:
rzy nowszych silnikach gdzie obroty są niższe powinno być jeszcze lepiej.
Zawsze możesz dać samochód do profesjonalnego wyciszenia matami butylowymi,

Interesuje mnie tylko silnik tce 130, podejrzewam, że nie ma wielu użytkowników na forum?

Co do wygłuszenia, to nie jest to kwestia priorytetowa - jestem w stanie samodzielnie wykonać w czasie urlopu ;) Bardziej mi chodzi o ogólne poczucie zmęczenia. Pytam bo na jeździe próbnej nie ma szans tego wyczuć Np. w Lagunie 3 na pierwszy rzut oka wydaje się być bardzo wygodnie, ale kanapa jest nisko osadzona (uda nie mają podparcia) i dość twarda, więc w dłuższej trasie jest po prostu niewygodnie - nawet osoby 1,6 m narzekają.

buladag napisał/a:
o pakowności (choć tu obecny model też ma wadę - jest wąski) i jakkolwiek przyzwoitej przestrzeni w 3cim rzędzie można będzie zapomnieć

Nie dobrze... Kadjar jest za mały na moje potrzeby.
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-10-23, 09:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-23, 09:53   

Jeśli kupowałbym teraz to dołożyłbym do wersji 150KM bo różnica nie jest duża lub jeszcze powinieneś znaleźć Techroady z 1.6 u dealerów. Techroad jest o tyle fajniejszy że ma parę detali takich jak np. ciekawsza tapicerka które umilają podróż.

Dla mnie na dziś największą wadą jest prowadzenie przy wyższych prędkościach - auto strasznie myszkuje i jedziesz mimowolnie po całej szerokości pasa.

Co do foteli dla mnie (177cm) są wygodne, po 10h katorgi na polskich drogach plecy nie bolą.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2019-10-23, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-23, 09:53   

2 foteliki + żona na jednej kanapie to chyba średni pomysł w tak wąskim aucie jakim jest lodgy.
Prędzej trzeba by było spojrzeć w stronę berlingo, albo zmienić nastawienie - żona z mniejszym dzieckiem z tyłu, a starsze koło kierowcy.
U mnie taki układ na długie trasy się sprawdza bardzo dobrze.
Na krótsze dzieci z tyłu, żona z przodu, ale to kwestia tego jak nerwowe są brzdące...
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 10:10   

buladag napisał/a:
śli kupowałbym teraz to dołożyłbym do wersji 150KM

A to jest taka wersja? W konfiguratorze jest benzyna 130 i diesel 115.

GRL napisał/a:
to chyba średni pomysł w tak wąskim aucie jakim jest lodgy.
Prędzej trzeba by było spojrzeć w stronę berlingo

Berlingo to już w zasadzie dostawczak, wolałbym jednak pozostać przy aucie w miarę osobowym ;)

Tak naprawdę dla rodzin 2+3 pozostaje tylko Espace, Galaxy i jakiś duży SUV typu XC90. Tylko, że nowe kosztują krocie, a czy jest sens kupować 8-10 letnie Vovlo w cenie nowego Lodgy? :roll:
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-23, 10:13   

Moim zdaniem nie ma sensu, szczególnie że tu za 2 tysie masz 5lat gwarancji z pakietem serwisowym więc nie interesuje Cię nic.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-23, 10:20   

W Lodgy 1.3 Tce mają 100 lub 130 KM.
IMHO bez problemu można te parametry podciągnąć na hamowni :)
Lodgy jest wygodna wbrew pozorom , duża przestrzeń nad głową , sporo powietrza i nie ma uczucia duchoty we wnętrzu. Tylko mogła by być lepiej wyciszona.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-10-23, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-23, 10:31   

Hmm to być może coś pomieszałem z tym 150KM
 
Gery 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 27
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-10-23, 10:39   

Ja napiszę tak nie wiem jaka masz lagune czy benzyna czy diesel więc pomine porównanie osiągów. Znam lagune doskonale i wiem że napewno jest bardziej komfortowa i napewno dużo bardziej komfortowa po przekroczeniu 120 km/h chociaż te nowe tce może lepiej sobie radzą. Lodgy ma ten plus że zmiescisz do bagażnika wszystko co trzeba wózek lodówkę turystyczna łóżko turystyczne dla dziecka, wiem co mówię sam mam 2 dzieci. U mnie na kanapie z tyłu mieści się żona po środku i 2 foteliki, no ale ja mam fajna szczupła żonę, jeśli Twoja nie jest szczupła to moze mieć ciasno
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 11:10   

Cytat:
mam fajna szczupła żonę, jeśli Twoja nie jest szczupła to moze mieć ciasno

:mrgreen: Moja jest na tyle fajna, że żal mi ją męczyć na środkowym miejscu na odcinku 600km ;) Poza tym to niebezpieczna konfiguracja w razie, tfu tfu, "w" na autostradzie.

L3 2.0 dci 173 KM - więc o porównywanie osiągów nie pytam ;) Bardziej mi chodzi o komfort/wygodę siedzeń - w L3 jest tak sobie, na dłuższych odcinkach jest męcząca na tylnej kanapie (przód ok).
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-10-23, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gery 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 27
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-10-23, 11:34   

W lodgy z tyłu będzie wygodniej, wiecej miejsca i płaska kanapa, Laguna wogule się nie nadaje do jazdy w 3 osoby z tyłu. A jak żona jest fajna i gibka to nie ma problemu jak dzieci usna żeby przeskoczyla do przodu :-)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-23, 11:40   

Co prawda mogę się wypowiedzieć jedynie jako kierowca. Mnie osobiście jazda dokkerem męczy. Fotel sam w sobie nie jest zły, ale pozycja za kierownicą średnia ze względu na krótkie siedzisko. Od razu mówię, że do pozycji prostej przyzwyczajony jestem bo prawie 2 lata na dostawczaku. Na plus dobra widoczność. Co do silnika to ciężko coś powiedzieć bo nie wiem czy już ktoś w ogóle jeździ takim. Mam 1.2tce i na moc nie można narzekać oczywiście jak na skromne 115km .
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-10-23, 12:30   

toka93 napisał/a:
Mnie osobiście jazda dokkerem męczy.

Też miałem taki odczucie, kiedyś przez pół roku miałem służbowego Dokkera i potem przez następnego pół roku Lodgy
Fotel jest krótki to fakt, na plus tylko tyle, że kabina jest bardzo przestronna.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-23, 13:38   

GRL napisał/a:
a starsze koło kierowcy.1


Instrukcja obsługi Dacii nie dopuszcza montażu fotelików przodem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Czyli starsze to tylko takie, które już wyrosło z fotelików w ogóle.

adam.nn napisał/a:
żal mi ją (żonę) męczyć na środkowym miejscu na odcinku 600km


Środkowe miejsce w Lodgy ma identyczne wymiary jak boczne, kanapa składa się z trzech równych obszarów po 45cm każdy.

To ma swoje konsekwencje - zmierz szerokość swoich fotelików. Większość "nosidełek" i RWFów mieści się w tym zakresie, ale bardzo mało fotelików z grupy "3", tzn, tych do 36kg. One mają zwykle bardzo szerokie osłony boczne, które na skrajnych siedzeniach elegancko wchodzą nad podłokietniki drzwi, ale zajmują przestrzeń środkowego miejsca.

Bardzo trudno jest zmieścić dwa foteliki z trzeciej grupy koło siebie na tylnej kanapie, trzeba przymierzać różne modele i kombinować. Ewentualnie nie ma problemu, jeżeli jeden z fotelików nie ma ISOFIX lub ma zaczepy na elastycznych mocowaniach i może być przesunięty w stronę drzwi o kilka cm względem punktów montażowych.

Inna sprawa, że żona nie musi jechać na środku. Bez problemu zamontujesz nosidełko, a potem RWFa na środkowym siedzeniu, a żona się ładnie zmieści przy drzwiach i będzie jej tam wygodniej, bo będzie miała dodatkowe miejsce na rękę od strony drzwi.

adam.nn napisał/a:
- jak realnie wygląda komfort podróżowania (wyciszenie i wygoda siedzenia) w dłuższych trasach zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów z tyłu?


Jeździliśmy w tym roku do Chorwacji w pięć osób, trójka dzieci w fotelikach w układzie Recaro Monza Nova 2 (grupa 3) + Concord Reverso Plus (RWF) + Roemer Kidfix cośtam (grupa 3).
Jechaliśmy z noclegiem po drodze - wszyscy dojechali i narzekań za dużo nie słyszałem - poza tradycyjnym "Dalekojeszcze!?" Może dlatego, że na autostradzie było głośno :-)

Nie mam porównania z droższymi samochodami - jeździłem Ibizą 6L (tzw trójka).
Jak dla mnie w Lodgy zagłówki są niewygodne - trzymają głowę w innej pozycji niż ta, do której byłem przyzwyczajony i są regulowane tylko na wysokość. Dopiero po kilku miesiącach przestało mi to przeszkadzać - jak przestałem walczyć i zacząłem prawidłowo opierać głowę.
Same siedzenia są znacznie wygodniejsze niż w Ibizie, choć trzymanie boczne jest słabsze. A może to kwestia tego, że Ibiza miała już 16 lat i fotele były bardzo wygniecione. Pozycja za kierownicą jest znacznie lepsza.

Odnośnie wygody z tyłu, jako osoba nienajchudsza (100 - 110kg przy 175cm wzrostu) bez problemu mieszczę się obok RWFa , ale już przy Recaro jest mi za ciasno. Cóż, Recaro ma 54cm szerokości, a każde z miejsc tylko 45cm, przez co fotelik kradnie po ok. 5cm z każdej strony.

Trzech dorosłych mężczyzn bez problemu przejechało trasę Lublin - Kraków i nie narzekali na wygodę.

Większym problemem, zwłaszcza w lecie jest brak nawiewów na twarz w 2. i 3. rzędzie. Tył bardzo powoli się schładza i nic się na to nie poradzi.


buladag napisał/a:
przy wyższych prędkościach - auto strasznie myszkuje i jedziesz mimowolnie po całej szerokości pasa.

Nie wiem co rozumiesz przez wyższe prędkości - ja przy 140 wg nawigacji nie zauważyłem takich objawów. Jesteś pewien, że masz sprawny samochód?

Co innego, to reakcja na wiatr. Tu bryła samochodu robi swoje i przy wyjazdach z tuneli, zza gór lub przy końcach ekranów akustycznych trzeba konkretnie trzymać kierownicę. Odczułem to potężnie na chorwackich górskich autostradach, ale i u nas trzeba uważać.

Podsumowując - gdybym mógł wybrać jeszcze raz, kupiłbym to samo. Wszystkie powyższe wady będą jeszcze bardziej widoczne w innych samochodach, poza największymi rodzinnymi vanami. Przed zakupem zjeździłem wiele komisów przymierzając swoje trzy foteliki do różnych pojazdów i nie znalazłem niczego, gdzie foteliki pasowały by lepiej i gdzie zostawało by więcej miejsca z tyłu - za wyjątkiem Espace. Ale ten z rozsądnych roczników cenowo dorównywał nowej Lodgy.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2019-10-23, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-23, 13:56   

SWilk napisał/a:
Instrukcja obsługi Dacii nie dopuszcza montażu fotelików przodem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Czyli starsze to tylko takie, które już wyrosło z fotelików w ogóle

Aż się zdziwiłem i sprawdziłem instrukcje Lodgy- fakt, nie dopuszcza...
Zdziwiłem się, bo w Sandero fotelik przodem jest dopuszczony, oczywiście pod warunkiem wyłączenia poduszki. :roll:
Jednak każda instrukcja odwołuje się przede wszystkim do ogólnych przepisów obowiązujących w danym kraju a zgodnie z aktualnymi przepisami (z 2017r) w Polsce przewożenie dziecka w foteliku, przodem do kierunku jazdy z wyłączoną poduszką jest dopuszczalne, choć niezalecane.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-10-23, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-23, 14:07   

Dymek napisał/a:
Aż się zdziwiłem i sprawdziłem instrukcje Lodgy- fakt, nie dopuszcza...
Zdziwiłem się, bo w Sandero fotelik przodem jest dopuszczony, oczywiście pod warunkiem wyłączenia poduszki.


A jesteś pewien, że to dotyczy fotelika przodem, a nie tyłem? W Lodgy z przodu można montować fotelik tyłem do kierunku jazdy zapinany pasami - właśnie pod warunkiem wyłączenia poduszki. Ale fotelik montowany przodem już nie.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-23, 14:08   

SWilk napisał/a:
Nie wiem co rozumiesz przez wyższe prędkości - ja przy 140 wg nawigacji nie zauważyłem takich objawów. Jesteś pewien, że masz sprawny samochód

Hmm wydaje się, że tak, ma 5000 przebiegu i w zasadzie od samego początku tak jest, opon nie ścina, geometria OK bo to było sprawdzane. Powyżej 150km/h licznikowych bardzo ciężko jest utrzymać tor jazdy na wprost, do tego dochodzi bardzo dużą podatność na podmuchy boczne czy przejeżdżające obok pojazdy.
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 14:09   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i cenne uwagi.

SWilk napisał/a:
Ewentualnie nie ma problemu, jeżeli jeden z fotelików nie ma ISOFIX lub ma zaczepy na elastycznych mocowaniach i może być przesunięty w stronę drzwi o kilka cm względem punktów montażowych.


Z tyłu planuję zamontować BeSafe iZI Plus 0-25 i Kiddy Evolution pro 2 - oba są montowane na pasy, ale to był świadomy wybór. Zresztą foteliki zawsze można zmienić.

SWilk napisał/a:
nstrukcja obsługi Dacii nie dopuszcza montażu fotelików przodem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu

Dlaczego? Dawniej producenci nie dopuszczali montażu RWF ze względu na poduszkę, ale o zakazie montażu zwykłego fotelika jeszcze nie słyszałem.

Jest szansa zmieścić 2 duże RWF za sobą?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-23, 14:15   

SWilk napisał/a:
A jesteś pewien, że to dotyczy fotelika przodem, a nie tyłem? W Lodgy z przodu można montować fotelik tyłem do kierunku jazdy zapinany pasami - właśnie pod warunkiem wyłączenia poduszki. Ale fotelik montowany przodem już nie.

Tak- jestem pewien- z przodu dopuszczone są wszystkie rodzaje fotelików mocowanych pasami, niezależnie od kierunku mocowania. Niedopuszczone są jedynie poprzeczne łóżeczka oraz podstawki podwyższające (takie bez oparcia).
Instrukcja jest wspólna dla Sandero i wszystkich Loganów.

Foteliki.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 118,11 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-10-23, 14:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-23, 15:01   

adam.nn napisał/a:
Jest szansa zmieścić 2 duże RWF za sobą?


Może być problem ze względu na długość fotelików. Przeczytaj moją wypowiedź na ten temat i ogólnie cały wątek.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-10-23, 15:10   

adam.nn napisał/a:

Berlingo to już w zasadzie dostawczak, wolałbym jednak pozostać przy aucie w miarę osobowym ;)

Proponowałbym jednak obejrzeć i pojeździć obecnym Berlingo czy Rifterem - w osobowych wersjach to zdecydowanie bardziej van niż dostawczak, szczególnie w wersji z trzema fotelami z tyłu - i z tega co wiem ma na każdym isofixa.
Oczywiście kosztuje więcej niż Lodgy, ale zdecydowanie mniej niż Galaxy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-10-23, 15:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
alojz1 


Marka: dacia
Model: lodgy
Silnik: 1.3 Tce
Rocznik: 2020
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 32
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-10-23, 20:14   

to da radę jeszcze zamówić Lodgy ?
bo na forum już jest wątek że Duster tegoroczny niedostępny a na przyszły nie ma jeszcze cennika więc trzeba czekać aż pozwolą zamówić.

Sam miesiąc temu decydował się na samochód z racji możliwych wzrostów cen od stycznia.
i wybór padł na Lodgy lub Rifter/Combo/Berlingo/Proace. Toyoty nie ma jeszcze odpada, Rifter ma 3 osobne fotele tylko w najbogatszej wersji odpada, Opel słabiej wyposażony i droższy mimo rabatu od Citroena więc zostało Berlingo. Rabat na niego to wg internetów max 8% ja dostałem na start 5%, ale w salonie ZONK bo podobno nie produkują benzyn więc tylko stock a na nim prawie nic nie ma, mi zaproponowano 2 auta z magazynów, ale jak policzyłem leasing i mi wyszło ponad 80k za auto które nie ma tego co bym chciał (7 miejsc) za to ma zbędne bajery i fatalny kolor, to mi się odechciało szukać po całej Polsce bo może gdzieś by mieli bliższą mi wersję. Więc wybór padł na Lodgy 1.3 techroad niby ostatnie miejsca na listopad mieli z dostawą koniec roku/początek stycznia i możliwością zmian do połowy października (u 3 różnych dealerów były podobne terminy) a potem nie wiedzieli co będzie, poza tym że pewnie drożej.
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-23, 21:49   

SWilk napisał/a:
Przeczytaj moją wypowiedź na ten temat i ogólnie cały wątek.

Dzięki!

PiotrWie napisał/a:
Proponowałbym jednak obejrzeć i pojeździć obecnym Berlingo czy Rifterem

Szczerze to bardzo trudno będzie żonę przekonać do tego - no wygląda jak dostawczak, co zrobisz. Lodgy Stepway jaka jest każdy widzi, ale zdecydowanie bliżej jej do wyrośniętego kombi czy dziwnego "crossovera" niż konkurencji. Poza tym przeglądnąłem na szybko konfigurator Berlingo - nie ma sensownej benzyny (gdyby w Lodgy nie dali tce 130, to bym nawet nie brał pod uwagę) i bardzo łatwo dobić do 80 tys. za względnie podstawową wersji. Jeżeli miałbym dokładać 20-30 tys. to chyba wolałbym jeszcze dołożyć i mieć np. S-maxa (lub 2-3 letnie Espace).

alojz1 napisał/a:
to da radę jeszcze zamówić Lodgy ?

To mnie zaskoczyłeś :shock: Generalnie gdyby wersja 2020 oznaczała nie tylko wzrost cen, ale jakieś sensowne zmiany (normalny lift, kurtyny powietrzne, tce 150, jakieś współczesne dodatki) to ja bardzo chętnie poczekam i dopłacę ;-)
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-10-23, 21:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne