Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia jest tania
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-20, 15:39   

W sumie to ciekawe. Jedni piszą, że dacia jedyne co ma do zaoferowania, to cena i tylko dlatego , ze tania to kupowana.
Inni, ze dacia nie jest tania i że za te same pieniadze można kupić coś lepszego.

Składając do kupy tezy tych dwóch (z wielu) grup osób dochodzimy do wniosku, że kto kupuje dacię, to kupuje ją pomimo, ze oferuje mniej niż konkurencja (jak piszą ci, co mówią, że CENA - a użytkowo to poniżej innych) za większe pieniądze ( jak piszą ci, co widza tańsze auta o tej samej funkcjonalności).

Zatem, na podstawie opinii tych dwóch grup, można wysnuć wniosek, że dacię kupuja tylko maniacy, co chca dostac mniej za większe pieniądze.

Ponieważ jednak zakupy dacii to jednak zdecydowanie większa skala niż skala liczebności osób tkwiących w lekkim szaleństwie można przypuszczać, że co najmniej jedna z tych grup źle interpretuje rzeczywistość.
Albo jednak obie te grupy się nie mylą i szaleńców/maniaków jednak jest dużo.
_________________
Spritmonitor.de
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-20, 15:39   

Agszi napisał/a:

Chciałem kupić auto rodzinne do 60 000 zł żeby się nie gnieść w 3 osoby. Chciałem, żeby też było w miarę wyposażone.

Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.

Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł. Rabat jest 8 x większy od tego dawanego przez Dacię. Tipo w tej wersji wygląda estetyczniej w środku, lepsze fotele, wykończenie, lepszy ekran. Pewnie, że nie da się porównać sedana do Suva, ale użyteczność w mieście podobna, choć wydaje mi się, że w Tipo jest więcej miejsca i jest większy bagażnik. Komfort jazdy podobny, chyba, że ktoś chce jeździć po dziurach, to zamówi Dustera. Wyciszenie na podobnym poziomie. Siniki i osiągi :Tipo MAX 184 km/h do 100 11,5 sek. , Dacia tylko 168 km/h i 12,5 sek. Spalanie będzie porównywalne. Na trasie Duster może palić więcej - klocek i opory powietrza.

Po jazdach testowych zamówiłem TIPO.
Dlatego nikt mi nie powie, że Dacia już jest taka tania, jak się porówna cenniki owszem, ale porówna możliwości rabatowe zwłaszcza na przełomie roku, to cena Dacii nie jest wcale taka atrakcyjna.


Skoro akceptujesz sedana to mogłeś też kupić za ok. 45 kPLN Logana z automatyczną klimą , MN 3 z AA czy nawet skórzaną tapicerką. Logan jest w środku równie obszerny jak Duster a na tylnej kanapie nawet chyba jest więcej miejsca.
11.1 do setki Vmax 175 km/h przy Tce90
Porównujmy jabłka do jabłek.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-11-20, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-20, 15:46   

Agszi napisał/a:

Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.

Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł. Rabat jest 8 x większy od tego dawanego przez Dacię.
Dlatego nikt mi nie powie, że Dacia już jest taka tania, jak się porówna cenniki owszem, ale porówna możliwości rabatowe zwłaszcza na przełomie roku, to cena Dacii nie jest wcale taka atrakcyjna.



Ciekawe. Czyżby atrakcyjność auta zależała od wysokości rabatu? I że o taniości decyduje nei zapłacona na końcu cena a to, o ile ona niższa od wyjściowej???

Kurcze... to mam obok sklep o niesamowicie wysokich cenach. Bułki zawsze kosztują 29 groszy i nigdy nie dają rabatu.

Jasne, że przyjemniej dostac rabat niż nie. Ale najważniejsza jednak cena ostateczna. A to, że jeden by dostac 50 tysi daje w cenniku 50 tysi, drugi 52 a trzeci 60 ...

Założmy, że macie piekarnie trzy. W jednej chleb po 3 złote. W drugiej 3.30 i znizka 30 gr po krótkiej negocjacji. W trzeciej chleb po 4 zł i trzeba długo targowac się, by dostac chleb z potężnym, 33 % rabatem. Za 3 złote.

Na pewno trzeci sklep nie byłby moim ulubionym.
Ale inni widać rabat oceniają jako najważniejszy.
_________________
Spritmonitor.de
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-20, 15:58   

Agszi napisał/a:
Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.
...
Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł...

Tylko dlaczego stawiasz przy Tipo właśnie Dustera? Z Loganem MCV to byłoby jakieś sensowne zestawienie.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-20, 16:24   

pikodat napisał/a:
Ale najważniejsza jednak cena ostateczna. A to, że jeden by dostac 50 tysi daje w cenniku 50 tysi, drugi 52 a trzeci 60 ...

Zapominasz o czynniku prestiżu. Jeżeli kupisz auto za 60K z rabatem 10K to sąsiad zobaczy na parkingu auto za 60K, a nie za 50K.

A jak mu jeszcze powiesz, że wyrwałeś rabat, ale on nie ma co marzyć o takim rabacie, bo to specjalny dla nauczycieli i Ty wziąłeś na ciotkę, żeby rabat wyrwać, itd, to zyskujesz na umiejętności kombinowania, a auto nie traci na ekskluzywności.

No i to sąsiad, skoro nie łapie się na rabat, to kupi Dacię za 50K. Przyjedzie, postawi pod blokiem.

I co powie sąsiadka? Tania ta dacia. I w porównaniu samochód za 60K utrzymuje wyższy Współczynnik Przedłużenia Przyrodzenia.

Nikt nie porównuje cen po rabacie, bo nie każdy rabat dostanie. Nie każdy w ogóle wie, że można dostać duży rabat w danej marce.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-11-20, 16:33   

Agszi napisał/a:

Po jazdach testowych zamówiłem TIPO. .


To się nazywa "anecdotal evidence" (czyli dowód z jednostkowego przykładu). Ja miałem dokładnie odwrotnie - po jazdach testowych wiedziałem, że absolutnie nie chcę TIPO, choć ogólnie rozważałem Tipo vs. Duster (jest na ten temat cały wątek na tym forum). Niska pozycja za kierownicą, bardzo zła ergonomia rozmieszczenia wszelkich pokręteł, przycisków itp, mułowaty silnik (zwłaszcza źle zbiera się ruszając, potem już jest lepiej), widoczne niedoróbki fabryczne - to były dla mnie zbyt istotne wady, żeby zdecydować się na kupno, choć finansowo wychodziłoby podobnie.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-20, 16:44   

macminer napisał/a:
po jazdach testowych wiedziałem, że absolutnie nie chcę TIPO


Miałem taką samą reakcję już po tym jak wsiadłem do Tipo. Siedziałem albo zbyt nisko, albo nie widziałem nic do góry. Miałem wrażenie, że jak podjadę do świateł zamontowanych nad jezdnią, to będę musiał kłaść się na kierownicy, żeby cokolwiek zobaczyć.

Inna rzecz, że do czasu wyboru samochodu zmieniłem w ogóle koncepcję typu poszukiwanego pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2019-11-20, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-20, 19:50   

SWilk napisał/a:


I co powie sąsiadka? Tania ta dacia. I w porównaniu samochód za 60K utrzymuje wyższy Współczynnik Przedłużenia Przyrodzenia..

No tak. O WPP nie pomyślałem,,,,
_________________
Spritmonitor.de
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 00:03   

Porównanie Tipo do Dusterra trochę nie trafione różne segmenty. Ale już np. porównanie Suzuki Baleno do Sandero ma sens. I nie piszcie że najtańsze wersję dzieli przepaść cenowa bo najtańsza wersja Suzuki jest dużo lepiej wyposażona niż Dacia. Gdyby najtańsze Sandero doposażyć do poziomu Baleno ( a i tak niektórych rzeczy dokupić się w Sandero nie da np. 6 poduszek ) to cena będzie zblizona
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-21, 07:51   

wuju napisał/a:
bo najtańsza wersja Suzuki jest dużo lepiej wyposażona niż Dacia.
??? Co Ty gadasz? Podstawka Baleno nie ma radia ani obrotomierza. Pół roku temu nie miało klimy a szyby były wszystkie w korbotroniku. Teraz dodali klimę i elektryczne szyby, ale dalej to auto kosztuje 44 tys. Sandero w wersji Laureate z bazowym silnikiem (który ma podobne osiągi do jednostki 90 konnej w Baleno), kosztuje 38-39 tysięcy.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 08:24   

Przede wszystkim podstawa wersja Baleno ma klimę i przednie szyby elektryczne (pół roku temu też zresztą miało ) automatyczne światła których to elementów wyposażenia Sandero w najbiejszej wersji nie ma. Więc nie można porównywać najbiedniejszych wersji z cennika bo nijak się mają do siebie. I jeszcze jeden szczegół Baleno ma 6 poduszek powietrznych a w to Sandero już nie dopodazysz. Bazowy silnik Suzuki i Dacii to inna bajka.
Ostatnio zmieniony przez wuju 2019-11-21, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 09:39   

Belphegor napisał/a:
Agszi napisał/a:
Dlatego nikt mi nie powie, że Dacia już jest taka tania, jak się porówna cenniki owszem, ale porówna możliwości rabatowe zwłaszcza na przełomie roku, to cena Dacii nie jest wcale taka atrakcyjna.


Jak sam wcześniej wspomniałeś. Porównanie sedana do SUVa ma się nijak. Również cenowo. Poza tym duże rabaty = niższa wartość rezydualna za kilka lat. Każdy kij ma dwa końce.


Cena używek za parę lat to zagadnienie zależne od paru czynników, mody,ilości ofert, danych płynących z rynku o usterkowości. Dziś niezaprzeczalnie najmniej na wartości tracą Suvy, bo jest na nie popyt. Kiedy rynek przez najbliższe 5 lat zaleje cała masa suvów, Crossoverów, z utrzymaniem ceny może być gorzej.

W moim przypadku porównanie Suva do Sedana ma sens, bo szukam taniego auta dla rodziny, gdzie np. 4 osoby będą w miarę porządnie podróżować. Aspekty większy prześwit, czy wysoka pozycja za kierownicą u mnie nie były kluczowe.
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 09:47   

DrOzda napisał/a:
Agszi napisał/a:

Chciałem kupić auto rodzinne do 60 000 zł żeby się nie gnieść w 3 osoby. Chciałem, żeby też było w miarę wyposażone.

Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.

Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł. Rabat jest 8 x większy od tego dawanego przez Dacię. Tipo w tej wersji wygląda estetyczniej w środku, lepsze fotele, wykończenie, lepszy ekran. Pewnie, że nie da się porównać sedana do Suva, ale użyteczność w mieście podobna, choć wydaje mi się, że w Tipo jest więcej miejsca i jest większy bagażnik. Komfort jazdy podobny, chyba, że ktoś chce jeździć po dziurach, to zamówi Dustera. Wyciszenie na podobnym poziomie. Siniki i osiągi :Tipo MAX 184 km/h do 100 11,5 sek. , Dacia tylko 168 km/h i 12,5 sek. Spalanie będzie porównywalne. Na trasie Duster może palić więcej - klocek i opory powietrza.

Po jazdach testowych zamówiłem TIPO.
Dlatego nikt mi nie powie, że Dacia już jest taka tania, jak się porówna cenniki owszem, ale porówna możliwości rabatowe zwłaszcza na przełomie roku, to cena Dacii nie jest wcale taka atrakcyjna.


Skoro akceptujesz sedana to mogłeś też kupić za ok. 45 kPLN Logana z automatyczną klimą , MN 3 z AA czy nawet skórzaną tapicerką. Logan jest w środku równie obszerny jak Duster a na tylnej kanapie nawet chyba jest więcej miejsca.
11.1 do setki Vmax 175 km/h przy Tce90
Porównujmy jabłka do jabłek.


Porównywałem te dwa samochody jeździłem Sandero i MCV w wersjach Laureate jeden z silnikiem 1.0 drugi 0.9. Mnie przekonało TIPO, bo lepiej się w nim czuję, moje być może subiektywne odczucia są ważniejsze niż kogoś kto wybiera Logana. Nie twierdzę, że Logan jest zły, chociaż wydaje mi się, że jest węższy, krótszy i ma mniej miejsca od Tipo. Dla mnie jest też słabiej wykonany - tak to czuję. Gdybym miał 45 tysi przeznaczyć na Logana Full wypas, kupiłbym chyba Tipo Tipo w tej samej cenie i jakoś bym przebolał brak automatycznej klimy.
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 09:54   

Dymek napisał/a:
Agszi napisał/a:
Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.
...
Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł...

Tylko dlaczego stawiasz przy Tipo właśnie Dustera? Z Loganem MCV to byłoby jakieś sensowne zestawienie.


W moim przypadku porównanie Suva do Sedana ma sens, bo szukam taniego auta dla rodziny, gdzie np. 4 osoby będą w miarę porządnie podróżować. Aspekty większy prześwit, czy wysoka pozycja za kierownicą u mnie nie były kluczowe. Porównywałbym jeszcze Kombi czy Hatchbacka. Nie mam w tym zakresie jakiś wyraźnych preferencji. A poza tym Duster jest bardzo często wybierany przez rodziny i jest tanim autem rodzinnym.
A Logan MCV sprawdzałem i mi się nie pasuje.
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 10:17   

pikodat napisał/a:
Agszi napisał/a:

Dacia Duster w wersji 1.0 TCE w wersji Prestige to koszt ok. 60-65 000 zł po rabatach, które w Dacii wynoszą max. 1800 zł.

Tipo 1.4 95 KM w wersji Lounge za 55000 zł. Rabat jest 8 x większy od tego dawanego przez Dacię.
Dlatego nikt mi nie powie, że Dacia już jest taka tania, jak się porówna cenniki owszem, ale porówna możliwości rabatowe zwłaszcza na przełomie roku, to cena Dacii nie jest wcale taka atrakcyjna.



Ciekawe. Czyżby atrakcyjność auta zależała od wysokości rabatu? I że o taniości decyduje nei zapłacona na końcu cena a to, o ile ona niższa od wyjściowej???

Kurcze... to mam obok sklep o niesamowicie wysokich cenach. Bułki zawsze kosztują 29 groszy i nigdy nie dają rabatu.

Jasne, że przyjemniej dostac rabat niż nie. Ale najważniejsza jednak cena ostateczna. A to, że jeden by dostac 50 tysi daje w cenniku 50 tysi, drugi 52 a trzeci 60 ...

Założmy, że macie piekarnie trzy. W jednej chleb po 3 złote. W drugiej 3.30 i znizka 30 gr po krótkiej negocjacji. W trzeciej chleb po 4 zł i trzeba długo targowac się, by dostac chleb z potężnym, 33 % rabatem. Za 3 złote.

Na pewno trzeci sklep nie byłby moim ulubionym.
Ale inni widać rabat oceniają jako najważniejszy.


Akurat tutaj się nie zgodzę. Porównywać zakup chleba do samochodu nie do końca logiczne. Ja tylko chciałem obalić mit bardzo tanich aut z logiem Dacii. Dacia bardzo sprytnie skonstruowała swój cennik. Duster od 42000 zł wow Sandero 31000 zł wow. Żeby kupić Dustera to trzeba wyłożyć 52000 zł za auto, które na dzisiejsze warunki będzie zupełnym golasem. Realnie 60000 zł trzeba uzbierać. Pewnie, że na suva jest to bardzo mało, ale jest to najtańsza marka na rynku w swoim segmencie (Renault B). Nie zaprzeczam, że jest fajnym samochodem, ale nie wszystkim musi się podobać.

Dacia ma taką politykę kupujemy auto cennik 60000 zł rabat 1800 wyjeżdżamy nówką za 58200 zł, idziemy do konkurencji o 70.000 zł myślimy nie stać nas, a tu rabat 8000 zł i robi się 62000 zł Dlatego opowieści, że Dacia jest dużo tańsza od innych jest nadużyciem. Warto poszukać i nie porównywać cenników, bo możemy się zaskoczyć zwłaszcza na przełomie roku. Mój znajomy chciał kupić Dustera na wypasie 1.3 TCE 150KM wyszło jakieś 70000 zł poszedł do konkurencji i kupił nowe Mitsubishi ASX 2.0 150 KM bez turbo. za 75000 zł.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-21, 10:23   

wuju napisał/a:
Porównanie Tipo do Dusterra trochę nie trafione różne segmenty


W sensie budowy i zastosowania - masz 100 % racji . W sensie odpowiadania danej osobie - już niekoniecznie.

Podam na swoim przypadku:
zastanawiałem się pomiędzy sandero i lodgy. A auta zupełnie inne.

Ale moje prirytety były: LPG fabryczne, elektrycznie podgrzewane lusterka, klima (wystarczy manual bo rzadko korzystam, ale jak korzystam - to wtedy, gdy bardzo przydatne).
Ponadto : tanie w eksploatacji, wygodne siedzenie z dobrą widocznością, dużo miejsca, wygoda manewrowania, wygodne wsiadanie.

No i tu był problem - w lodgy wygone siedzenie , dużo miejsca, ale drożej w eksploatacji od sanero i skoro większy - to trudniej manewrować. W sandero - tańsze w eksploatacji ale mniej miejsca. Łatwiej manewrować - a siedzenie w sumie niewiele gorsze.
W wersji stepway wsiadanie nie aż tak paskudne jak w zwykłej.

Jak widać moja specyfikacja była do pewnego stopnia samosprzeczna (duże auto/wygoda manewrowania (domyślnie - na parkingu) - ciężko to połączyć). Po drugie duże auto tak naprawde jest mi potrzebne 5 razy w roku zatem to bardziej kaprys niż rzeczywista potrzeba.

Do zakupu przekonały mnie opisywane problemy z TCe90 LPG i SCE LPG, który był w lodgy. To był ten kamyczek, który przechylił szalę. Bom zastanawiał się: Tańsze auto czy nieco potencjalnie wygodniejsze (poza parkingiem)?
Wybrałem sandero i jak widze lodgy myślę : ale mam kilka tysi więcej na koncie i mniej płacę na stacji paliwowej.
Gdybym wybrał lodgy myślałbym widząc sandero: ale mam hektary miejsca w bagażniku za niewiele więcej na stacji.

Zatem dla konkretnej osoby jest możliwe, że dwa auata totalnie różne odpowiadają równie dobrze - bo jeden ma jedną cechę uważaną za PLUS, której drugie nie ma. A w innej cesze - na odwrót.
A auta mającego obie te cechy albo nie ma albo pieruńsko drogie (auto typu lodgy w hybrydzie i z wspomaganiem parkowania prawdopodobnie by wygrało w rywalizacji porównywania cech technicznych. Może nawet jest takie auto ale zapewne za taką cenę, że taniej byłoby kupic i lodgy i sandero i w zależności od kaprysu wybierać czym się jeździ).
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-21, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-21, 10:27   

SWilk napisał/a:
macminer napisał/a:
po jazdach testowych wiedziałem, że absolutnie nie chcę TIPO


Miałem taką samą reakcję już po tym jak wsiadłem do Tipo. Siedziałem albo zbyt nisko, albo nie widziałem nic do góry. Miałem wrażenie, że jak podjadę do świateł zamontowanych nad jezdnią, to będę musiał kłaść się na kierownicy, żeby cokolwiek zobaczyć.

Inna rzecz, że do czasu wyboru samochodu zmieniłem w ogóle koncepcję typu poszukiwanego pojazdu.


Każdy ma swoje preferencje. Starsze osoby na pewno docenią łatwość wsiadania do Dustera, pozycję za kierownicą i łatwość manewrowania. Inne wybiorą sportowego nisko zawieszonego hothatcha, bo lubią jeździć w sportowym kubełku przyklejeni do asfaltu.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-21, 10:32   

Agszi napisał/a:


Starsze osoby na pewno docenią łatwość wsiadania do Dustera, pozycję za kierownicą i łatwość manewrowania.


I tu niespodzianka - moja Pani byłaby gotowa w 5 minut na przekonanie jej na zakup dustera. Do momentu, gdy w salonie wsiadła do niego.
W skrócie: miejsca tyle samo co w sandero jesli chodzi o pasażera na przednim fotelu, widoczność minimalnie gorsza - ale czasem to może być istotne. Koszmarne wysiadanie jeśli błoto lub deszcz. Koszmarne dla kobiety - naprawde trzeba pomyśleć wysiadając by nie zawadzić spodniami/spódnica /sukienką o taką listwę nadajaca szyku SUVa.
Jak wsiadła i wysiadła dwa razy, jak sobie posiedziała, jak wyobraziła sobie, że miałaby prowadzić to auto od czasu do czasu , jak w salonei potem wsiadła do sandero - duster odpadł.

Nadal lubi go widzieć na drodze. Ale już niełatwo byłoby ją do dustera namówić.

Dodam, że w pełni podzielam jej zdanie na temat gorszej widoczności w dusterze niż w sandero stepway.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-21, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-21, 18:50   

pikodat napisał/a:
Ciekawe. Czyżby atrakcyjność auta zależała od wysokości rabatu? I że o taniości decyduje nei zapłacona na końcu cena a to, o ile ona niższa od wyjściowej???


Wydaje mi się, że tu w grę wchodzi też fakt dokonanego wyboru. Człowiek, jak już dokona wyboru, zapłaci itp. to szuka potwierdzenia faktu, że dobrze zrobił. To nie jest przytyk do kolegi Agszi, tylko jest to normalny ludzki proces. Dużo ludzi tak ma.

Agszi napisał/a:
Cena używek za parę lat to zagadnienie zależne od paru czynników, mody,ilości ofert, danych płynących z rynku o usterkowości.


Nie tylko. Chodzi o tzw. wartość rezydualną, o której napisałem wcześniej. A rabatowanie samochodu ma na nią wpływ za kilka lat, jak dochodzi do jego sprzedaży. Programy do wycen aut typu Infoexpert, czy Eurotax biorą pod uwagę ceny zakupowe auta już po rabatach. I to jest jeden z czynników, przez które Dacia dobrze trzyma cenę. Nie jedyny, ale jeden z kilku.
Dużo też zależy od konfiguracji auta (Twoja akurat ma szansę lepiej trzymać cenę, niż jakieś wydumane wersje). Mój Duster z racji dość nietypowej w Polsce konfiguracji na pewno procentowo straci dużo więcej, niż przykładowo 1.6 SCe Comfort 4x4. I pewnie po iluś latach będzie tańszy na rynku używanych, niż wspomniane 4x4.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-21, 18:57   

Belphegor napisał/a:
Nie tylko. Chodzi o tzw. wartość rezydualną, o której napisałem wcześniej. A rabatowanie samochodu ma na nią wpływ za kilka lat, jak dochodzi do jego sprzedaży. Programy do wycen aut typu Infoexpert, czy Eurotax biorą pod uwagę ceny zakupowe auta już po rabatach. I to jest jeden z czynników, przez które Dacia dobrze trzyma cenę. Nie jedyny, ale jeden z kilku.
Dużo też zależy od konfiguracji auta (Twoja akurat ma szansę lepiej trzymać cenę, niż jakieś wydumane wersje). Mój Duster z racji dość nietypowej w Polsce konfiguracji na pewno procentowo straci dużo więcej, niż przykładowo 1.6 SCe Comfort 4x4. I pewnie po iluś latach będzie tańszy na rynku używanych, niż wspomniane 4x4.

Jak cena Twojego auta spadnie poniżej 40 tys. i będziesz chciał sprzedać to się odezwij. Jak kupować to tylko "egzotyki" :-D
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-21, 19:00   

toka93 napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Nie tylko. Chodzi o tzw. wartość rezydualną, o której napisałem wcześniej. A rabatowanie samochodu ma na nią wpływ za kilka lat, jak dochodzi do jego sprzedaży. Programy do wycen aut typu Infoexpert, czy Eurotax biorą pod uwagę ceny zakupowe auta już po rabatach. I to jest jeden z czynników, przez które Dacia dobrze trzyma cenę. Nie jedyny, ale jeden z kilku.
Dużo też zależy od konfiguracji auta (Twoja akurat ma szansę lepiej trzymać cenę, niż jakieś wydumane wersje). Mój Duster z racji dość nietypowej w Polsce konfiguracji na pewno procentowo straci dużo więcej, niż przykładowo 1.6 SCe Comfort 4x4. I pewnie po iluś latach będzie tańszy na rynku używanych, niż wspomniane 4x4.

Jak cena Twojego auta spadnie poniżej 40 tys. i będziesz chciał sprzedać to się odezwij. Jak kupować to tylko "egzotyki" :-D


Też jestem tego zdania. Na "egzotykach" nie można stracić (w dłuuugim okresie czasu oczywiście). :mrgreen: W razie czego dam znać. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-21, 19:08   

O ile Dustera w dieslu można nazwać egzotykiem :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-21, 19:21   

Dustera z dieslem raczej nie, ale Dustera z dieslem i automatyczną skrzynią już tak :-D .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-03, 08:32   

Być może odpowiedź do tematu. Filmik ukazuje (dynamikę popytową) - najchętniej kupowane samochody w ostatnich latach w Polsce. Dacia (tu Duster) przy praktycznie stałych cenach zmiata konkurencję w końcówce filmu. Czy to tylko cena? Czy może stosunek ceny do wartości użytkowej - bo przecież zawsze ( w okresie z filmu) Duster prawie tyle samo kosztował w relacji do konkurentów.

https://www.youtube.com/watch?v=ftqWsyNgRiE
_________________
Od f126p do Dustera
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-03, 09:58   

maugu napisał/a:
Być może odpowiedź do tematu. Filmik ukazuje (dynamikę popytową) - najchętniej kupowane samochody w ostatnich latach w Polsce. Dacia (tu Duster) przy praktycznie stałych cenach zmiata konkurencję w końcówce filmu. Czy to tylko cena? Czy może stosunek ceny do wartości użytkowej - bo przecież zawsze ( w okresie z filmu) Duster prawie tyle samo kosztował w relacji do konkurentów.

https://www.youtube.com/watch?v=ftqWsyNgRiE

w okresie filmu duster chyba najbardziej się zmienił - z trzeszczącego pudła z 2010 roku (miałem w 2013 roku zamiar kupić polizingowy duster i zrobiłem jazde próbną. Przy 80 km/h prawie nie słychac było radia nastawionego na normalną głośność.) do normalnego auta bez wodotrysków.
Gdyby tylko cena decydowała - to sandero byłoby na górze (tańsze)
Ale duster bez wątpienia bardziej modny, ładniej wygląda dla wielu, bardziej modny, większy bagażnik (niż w sandero, ostatecznie klasa wyżej auto), (quasi)SUV - (czyli także modny), porządny ( i to słowo 9 lat temu mogło budzic potężne zdziwienie, dziś - tylko o snobów samochodowych będzie brzmieć całkiem fałszywie)
Słowo "modny" nieprzypadkowo powtarzało się.
Słowo (quasi) - bo zależnie jak doprecyzujemy definicję SUVa to albo będzie albo nie SUVem.
_________________
Spritmonitor.de
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne