Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia jest tania
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-30, 17:50   

Dracid napisał/a:
Statystyki niemieckie pokazują, że dacia stanowiła tam we wrześniu 1.1% sprzedaży.


Czy te statystyki uwzględniają reeksport z Polski?
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-30, 20:13   

1,1%? Nie chce mi się w to wierzyć. W sąsiedniej Szwajcarii Duster jest najchętniej kupowanym autem.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-10-30, 20:47   

Dracid napisał/a:
Pedros napisał/a:
największym powodzeniem cieszą się najlepiej wyposażone wersje.


Które i tak są tańsze niż podobnie wyposażone auta konkurencji. Więc wracamy do mojej tezy trochę. Bo jak mówimy o golaskach konkurencji, to porównujmy z golaskami dacii.

Kto ogląda Wojny samochodowe na TVN Turbo, może kojarzy, co zawsze mówi Paweł:
"Mam budżet x tysięcy, co mogę kupić za x tysięcy?". I to tak działa średniostatystycznie u nas w kraju: masz budżet i szukasz czegoś nowego, co się w nim mieści. No i tu wpada się na pomysł kupna dacii, bo jest tania.

Statystyki niemieckie pokazują, że dacia stanowiła tam we wrześniu 1.1% sprzedaży. Czyli ludzie lubią tam droższe auta, bo mają większy budżet i tanich nie kupują tak masowo jak u nas.


Statystyki pokazują, że Niemcy kupują więcej Daci niż Polacy i to dużo więcej. Statystyki nie pokazują, ile Niemcy sprowadzają aut używanych, a ile Polacy. W Polsce Dacia, jest raczej alternatywą do auta używanego, niż dla nowego jeśli mówimy o klientach indywidualnych, czyli prywatnych. Natomiast jeśli idzie o auto korporacyjne, tutaj idzie o walory użytkowe Daci. Tutaj Dacia jest trudna do pobicia, bo w swoich klasach oferuje bardzo dużo. Dla korpotaxi, Lodgy czy Logan MCV jest trudny do pobicia w walorach użytkowych. Natomiast dla innych klientów, Dokker nie odstaje od Mercedesa walorami użytkowymi, technologia też nie bardzo, a cena przebija na głowę. Fakt, że kabina mniej wypasiona, ale księgowego to ryra...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-10-30, 20:54   

straszna_maruda napisał/a:
Dacia jest kupowana bo jest tania. Po wyrównaniu cen ludzie przestana ją kupować bo jest zbyt tandetna i słaba jakościowo.


Spojżyj na to nieco z innej strony. Dacia jest tania, bo jest taka tandetna. Skoda, jak była tania, też była tandetna. teraz niczym się nie rózni od innych produktów VW, ale cena tez nie. Właśnie VW planuje obnizyc cenę i jakość Skody do poziomu Daci, bo Dacia wlazła w ten rynek, w który celowała Skoda 20 lat temu. A teraz ten rynek traci. Dacia podniesie jakość, będzie kosztowała tyle samo co Renault. Będą walczyły jedynie designem. To się nie opłaca.

Zostawcie Dacie taką jaką jest...
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-10-31, 06:26   

toka93 napisał/a:
1,1%? Nie chce mi się w to wierzyć. W sąsiedniej Szwajcarii Duster jest najchętniej kupowanym autem.


Aż sprawdziłem. I faktycznie, we wrześniu Dacia miała w Niemczech 1,1% sprzedaży z 2744 sztukami. Źródło: https://www.kba.de/Shared...icationFile&v=7


Natomiast w skali pierwszego półrocza 2019 r. Dacia zgarnęła 2,2% rynku niemieckiego (40 838 sztuk). Źródło: https://www.best-selling-...nds-and-models/

Co do samego kupowania i postrzegania Dacii - tak, ta marka znajduje się obecnie w miejscu, gdzie Skoda była jeszcze powiedzmy przed 2010 rokiem. Wtedy czeskie auta można było kupić jeszcze w rozsądnej cenie, a jakość była OK.

I to nie jest tak, że Skoda ma być Dacią grupy Volkswagena, tylko ma ona wrócić do tego, czym była - marką oferującą przyzwoite auta za atrakcyjną cenę. Oczywiście atrakcyjność ceny jest subiektywna i niech będzie - "atrakcyjną w stosunku do marki VW". Bo obecnie to jest masakra jakie ceny mają Scala czy Octavia.

A nawiązując do głównego wątku, Dacia świetnie sobie radzi, bo nadal sprzedaje auta w naprawdę dobrej cenie w odniesieniu do konkurencji. Duster II sprzedaje się sam, choć mam wrażenie, że moda na SUV-y się powoli będzie kończyć. Co nie zmienia faktu, że mając określony budżet patrzy się, co jest w zasięgu. I wybierając między Fabią a Dusterem sam bym wybrał Dustera. Ale każdemu według potrzeb ;-)

Sandero 2020 będzie przełomem, bo to będzie pierwsza Dacia na zupełnie nowej platformie. I jeśli urośnie tak jak w internecie się spekuluje, to zyska kolejny walor.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2019-10-31, 07:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-10-31, 07:18   

No właśnie, zgadzam sie w pełnej rozciagłości.

Obecne Sandero, nie jest na starej płycie podłogowej, tylko na całkiem współczesnej. Jeśli przeskoczy na nową platformę, to nie wiem czy to będzie jakiś duzy skok. Zaletą sandero jest to, że bliżej jej do Captura niż do Clio. Jeśli tak zostanie, będzie hit, jeśli zostanie przy Clio, dużo straci.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-31, 10:36   

toka93 napisał/a:
1,1%? Nie chce mi się w to wierzyć. W sąsiedniej Szwajcarii Duster jest najchętniej kupowanym autem.


Skąd takie dane, możesz podać źródło? Bo mnie się wydaje, że to bardziej Twoje przeczucie.

Możesz nie wierzyć, ale dane są wszędzie - wystarczy sięgnąć. Myślę, że dopóki nie poszukasz tabel, to błędem jest wyciąganie wniosków na podstawie polskich danych, bo jest się nimi lekko - że tak powiem - spaczonymi.

Ja rozumiem chęć reklamy marki, z którą się współpracuje i wiarę w to, że skoro u nas dacie się sprzedają świetnie, to wszędzie jest to samo, ale proszę o podpieranie takich haseł żródłami. To co znalazłem o Szwajcarii mówi coś zupełnie odwrotnego:

Miesiąc Miejsce Udział w rynku
sty-19 15 2.62%
lut-19 10 3.28%
mar-19 13 2.70%
kwi-19 15 2.80%
maj-19 13 2.95%
cze-19 10 3.37%
lip-19 12 3.32%
sie-19 13 3.05%
wrz-19 19 1.91%

Dane tutaj: https://www.auto.swiss/st...en-nach-marken/

Powtórzę swoją tezę: dacie są na 1. miejscu w Polsce, bo są tanie a nas nie stać na auta, które zajmują pierwsze miejsca w krajach na zachód od Odry. Jakość, oczekiwania wobec auta, wyposażenie, komfort mają drugorzędne znaczenie w tym sensie, że godzimy się na braki w tym zakresie, płacąc mniej za auto.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-10-31, 10:53   

A jak notowania Lamborghini i Maserati w DE?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-10-31, 11:09   

Dracid napisał/a:
dacie są na 1. miejscu w Polsce, bo są tanie a nas nie stać na auta, które zajmują pierwsze miejsca w krajach na zachód od Odry

Znam co najmniej kilka osób które bez problemu mogą sobie pozwolić na zakup droższego auta, a jednak wybrały Dacię. Jak już pisałem wcześniej - najlepiej sprzedają się dobrze wyposażone egzemplarze więc nie sama cena jest głównym kryterium, lecz to co za nią dostajemy. Kilka postów wcześniej zadałem pytanie co uzasadnia wydanie około dwudziestu tysięcy złotych więcej za seata niż za dacię? Trochę lepszy system multimedialny? To chyba trochę duża różnica cenowa za taki gadżet. Tym bardziej że w seacie nie uświadczysz napędu 4x4. Jakoś nie podjąłeś dyskusji. Czyżby brak argumentów?
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-10-31, 11:23   

Michał B24 napisał/a:
Obecne Sandero, nie jest na starej płycie podłogowej, tylko na całkiem współczesnej. Jeśli przeskoczy na nową platformę, to nie wiem czy to będzie jakiś duzy skok. Zaletą sandero jest to, że bliżej jej do Captura niż do Clio. Jeśli tak zostanie, będzie hit, jeśli zostanie przy Clio, dużo straci.


Obecnie używana platforma wywodzi się z tej, na której zbudowano m.in. Renault Clio II (1998). Oczywiście przez te wszystkie lata była ona modernizowana, a do Dacii w 2004 roku (czyli do pierwszego Logana) trafiła w wersji z wydłużonym rozstawem osi. Niemniej, każda platforma ma swoje ograniczenia i zmiana na nową, CMF-B będzie pozwalała m.in. na zastosowanie napędu hybrydowego. Sama platforma jako taka jest modułowa (jak MQB w VW) i w wersji -C używana jest od 2013 r. m.in. w Qashqaiu.

Co nie zmienia faktu, że dla nas - klientów - i obecna platforma nie stanowi problemu :)
_________________
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-31, 11:29   

Pedros napisał/a:
Znam co najmniej kilka osób które bez problemu mogą sobie pozwolić na zakup droższego auta, a jednak wybrały Dacię


Faktycznie, bardzo miarodajna próbka.

Co do seata: nie wiem, nigdy nie kupowałem seata, więc nie wiem, co decyduje o jego wyborze. Może po prostu to, że ktoś ma kasę, nie jest ograniczony ceną tak bardzo i akurat go lubi? Mnie na niego stać by nie było (20 tysięcy przy cenie za dacię lodgy 52 000 to 40% więcej - no akurat nie starczyło, by dopłacić). Zresztą, seata jako markę ktoś tam pewnie kupuje. Ja nie znam akurat żadnej takiej osoby. Jak znasz, możesz podejść i spytać: "przepraszam, dlaczego nie kupiła/kupił Pani/Pan dacii tylko seata, co on ma takiego?". Z chęcią przeczytam relację.

Od razu dodam, że mój komentarz do jakiegokolwiek innego przypadkowo znalezionego w necie modelu auta i analogicznego pytania będzie identyczny,

Co do maserati i lamborghini, Eplus, to nie wiem. Poszukaj sobie.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-10-31, 13:54   

Dracid napisał/a:

Faktycznie, bardzo miarodajna próbka.

Wybacz ale nie znam wszystkich kupujących Dacię więc nie jestem w stanie podać 100 procent opinii.
Dracid napisał/a:
nie wiem, nigdy nie kupowałem seata, więc nie wiem, co decyduje o jego wyborze. Może po prostu to, że ktoś ma kasę, nie jest ograniczony ceną tak bardzo i akurat go lubi? Mnie na niego stać by nie było

No tak, nie wiesz nic na temat innej marki niż Dacia ale ponieważ nie stać cię na nią to uważasz że wszyscy kierują się tylko kryterium finansowym podobnie jak ty.
Cytat:
Od razu dodam, że mój komentarz do jakiegokolwiek innego przypadkowo znalezionego w necie modelu auta i analogicznego pytania będzie identyczny

No to bardzo rzeczowo się z tobą dyskutuje - wymyśliłeś swoją teorię i nie przyjmujesz żadnych argumentów które do niej nie pasują.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-31, 14:24   

Dlatego podpytaj właścicieli innych aut, dlaczego kupili akurat je a nie dacię i będziemy wszyscy mieli pełny obraz sytuacji.

Rzeczowo, nie rzeczowo - mam po prostu konkretne informacje. Jak już wynika z liczb, które podawałem, wystarczy przejechać przez Nysę Łużycką i statystyki sprzedaży wyglądają zupełnie inaczej. Stąd widać, że dacia nie działa jak magnes na wszystkich wkoło i jest jakieś inne kryterium, dzięki któremu u nas jest na 1. miejscu, a gdzie indziej jest dużo niżej.
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2019-10-31, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-10-31, 14:42   

Dracid napisał/a:
Dlatego podpytaj właścicieli innych aut, dlaczego kupili akurat je a nie dacię

A dlaczegóż to ja mam podpytywać a ty nie? Bo twoja teoria jest twojsza?
Dracid napisał/a:
Jak już wynika z liczb, które podawałem, wystarczy przejechać przez Nysę Łużycką i statystyki sprzedaży wyglądają zupełnie inaczej

No i co z tego? Dlaczego swoje wnioski opierasz tylko i wyłącznie na porównaniu z Niemcami? Zresztą nawet w tym porównaniu oprócz zamożności klientów należało by wziąć pod uwagę stan i strukturę dróg, potrzeby użytkowników, dostępność oraz cenę innych marek oraz serwisów itp. itd.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-10-31, 20:40   

gawel napisał/a:

A co według ciebie jest tak wysokiej jakości w stosunku do ceny?


Poziom trwałości wykończenia wnętrza ( wolniej wycierające się wnętrze - plastiki ,tapicerka). Poziom wyciszenia kabiny a tu dacie leżą.
Poziom bezpieczeństwa - ja patrzę oprócz gwiazdek (dzisiaj dodają za elektronikę) w jaki sposób zachowuje się struktura klatki przestrzeni pasażerskiej - czy są odkształcenia na słupku a przy zderzeniu częściowym przodem oraz przy zderzeniu w słup jak głęboko ten słup wnika do wnętrza.
Dostępność silników - dacie mają słabe/ zbyt słabe silniki. tzn dzisiaj już nie ale to wymusiły normy ekologiczne a nie założenia marketingowe producenta.

gawel napisał/a:

Nie zgadzam się że Dacia jest nietrwała , świadczą o tym wysokie ceny egzemplarzy używanych. Moim zdaniem przeszacowana cenowo tandeta do skoda i wieśwagen.


To zobacz jak wyglądają piętnastoletnie dacie. A potem jak piętnastoletnie skody.

Pedros napisał/a:

Dacia ma bardzo dobry stosunek jakość-cena dlatego jest chętnie kupowana...


Nieprawda. Ludzie kupują dacie bo maja dosyć użerania się z (awaryjnymi) używkami które mają zamaskowaną (np powypadkową)przeszłość, zmieniony przebieg lub zaprogramowaną niską trwałość. Wymagania to niezawodność - nowe raczej są niezawodne, czasami poziom bezpieczeństwa - tu akurat dacia wygląda słabo bo logan/sandero to poziom bezpieczeństwa taki jak kultowego passata b5. Oczekiwania to nowoczesny współczesny ekologicznie silnik - tu bywa średnio z relacją: osiągi-parametry silnika, centralny, elektryczne szyby i lusterka, klima. Jak masz się użerać z kolejną używką w cenie 20 tys. i w ciągu 5 lat podwajasz wartość serwisując auto to lepiej kupić nową dacię - prawdopodobnie będziesz mieć spokój i zaplanowane wydatki czytaj masz święty spokój bo auto pali i się nie psuje. Ja np jak kupowałem megankę to rozważałem kupno używanej mcv 1 gen np od kolegi Wieży ( niestety miał diesla), wybrałem 4,5 letnią używkę po lekkiej stłuczce i przebiegiem 85 tys. i dzisiaj z perspektywy używania już ponad 6 lat to nowa dacia kombi byłaby lepszym wyborem ( mimo posiadania świadomości wad dacii) bo sumaryczne koszty by się wyrównały.
Zresztą dzisiaj kupilibyście używane 3-4 clio/rio/etc czy dołożyli byście te 5-10 tyś do fabrycznie nowej sandero - z rocznika 2020 z silnikiem 1,0tce spełniającym przyszłe normy i homologacje i zapasem 3 letniej gwarancji? Tamte używki tak ale przebieg do powiedzmy 70tys. km i cena max. 31 tys. zł, powyżej już się nie kalkuluje.
Jeśli chodzi o sandero pod domem u bogatych ludzi - faktycznie bogaci lubią do jazdy czysto miejskiej kupić coś małego taniego segmentu b bo małe czytaj łatwo zaparkować, tanie w zakupie, w serwisie i tanie do obcierek.
A z drugiej strony macie 30 tys. na auto do codziennych dojazdów (do roboty) bez wygłupów z przewidywalnymi kosztami. Możliwe że białe ( brak klimy was nie zabije) sandero golas edyszyn to najlepszy wybór. Po 3 latach sprzedajecie z przebiegiem 60-90 tys. km i z akceptowalną utratą wartości - auto z jeszcze dwuletnią gwarancją, serwisowane i od pierwszego właściciela. Emeryt działkowiec kupi taki używany sprzęcior.

Michał B24 napisał/a:

Spojżyj na to nieco z innej strony. Dacia jest tania, bo jest taka tandetna. Skoda, jak była tania, też była tandetna.


Tanie skody nie były tandetne w sensie daciowym. Był trwałe bo wytrzymywały 250tys. km i te 8 lat bez większych awarii przy akceptowalnej cenie. To już nie były auta z Prl-u. Zresztą mam też i obecnie już pełnoletnią fabię i do wieku 15 lat auto z segmentu wyższego czyli c czyli megane nie dorasta do pięt skodzie jeśli chodzi o niezawodność, przewidywalna bezawaryjność. Renówki i dacie po przekroczeniu 5 lat zaczynają się sypać i psuć. Tu pierdółka, tam pierdółka, tu średni drobiażdżek a skoda jest kurwa :mrgreen: nie do zajechania. Dlatego tak chętnie kupują się skody bo to trwałe auta dostosowane do naszego klimatu - choć tandetnie ( w sensie estetyki) wykończone, z kilkoma oszczędnościami( takie drażniące ale nie kosztujące). Owszem skoda tak odjechała z cenami, że sprzedaż im padła na ryj. Dzisiaj mając do wydania określoną kwotę sensowniej (wg mnie) wydać dodatkowe 10 tys zł na nowe auto koreańskie, "niemieckie", japońskie niż jego francuski odpowiednik. Z nowych francuzów to bym jedynie chyba kupił nowe clio 1,0 tce w wersji zen, nową corsę w średniej wersji a rodzinnie to jeden z czworaczków berlingo.

Rysiob napisał/a:
Niemniej, każda platforma ma swoje ograniczenia i zmiana na nową, CMF-B będzie pozwalała m.in. na zastosowanie napędu hybrydowego.

Wszystkie auta w segmencie b w koncernie reno/nissan/dacia przechodzą na nową platformę bo to istotna redukcja kosztów. Jednolite silniki wymuszają przepisy ekologiczne. Rozwarstwienie cenowe dla poszczególnych marek ulega zwężeniu.I takie realia rynkowe czekają dacie. To już nie będzie tanie auto za 5 ty.s € dla rozwijających się krajów.
Jeśli chodzi o nowe sandero to nic nie wiemy o cenach, wyposażeniu. To co mamy to internetowe spekulacje. Do tematu wrócimy jesienią przyszłego roku bo wtedy będzie coś więcej wiadomo. Zauważcie, że konkurencja też planuje ujednolicanie platform budowania aut. I jak będą musieli to zaczną podgryzać dacie. Zresztą dzisiaj dacia podkopuje reno - kryzys zarobkowy w UE - co może zmienić taktykę wobec tej marki i dacia zniknie z rynku europejskiego.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-10-31, 21:23   

Tutaj pozwole sie nie zgodzic. Może, pierwsze egzemplarze Logana, były wyjątkowo podłej jakości. Tak od Dustera, jakość nie jest zła. Znaczy auta tak szybko się nie zużywają, nawet całkiem zdrowo wygladajapo latach.

Logana, można porównać do Felicji, która wyjątkowo podła była jeśli chodzi o blachy, albo pierwszej Ibizy, które też jakościa nie grzeszyły.

Z modelu na model w Daci jest skok jakościowy, gdzie nas to zaprowadzi, nie wiem, ale obecnie nie jest źle.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-10-31, 22:09   

straszna_maruda napisał/a:

To zobacz jak wyglądają piętnastoletnie dacie. A potem jak piętnastoletnie skody.

Takie porównanie nie jest do końca miarodajne i odpowiadające dzisiejszym realiom. Piętnaście lat temu Dacia była dopiero na początku przemian i unowocześniania produkcji. Dzisiejsze auta Dacii są lepszej jakości niż te sprzed piętnastu lat, natomiast popularne auta koncernu VW zaczęły być montowane z gorszych materiałów niż kiedyś. Wspomniany przeze mnie Set Arona czy też VW T-Cross mają w we wnętrzu mnóstwo plastików podobnej, a nawet śmiem twierdzić - gorszej jakości niż Duster II. Ot - cięcie kosztów.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-10-31, 22:48   

Ok. To dlaczego vag ( tak jak reno) daje 36 mies na lakier i 144 mies na perforacje, a dacia zaledwie 24 i 72 mies?

Jeśli chodzi o plastiki to ja już dawno kłóciłem się z osobami które były zachwycone legendarną wręcz jakością plastików w vw. Parę osób to się na mnie nawet obraziło jak im pokazywałem prawdę. Myślę, że jakość plastików w daciach jest adekwatna do ceny. Czyli akceptowalna.
Jeśli chodzi o całkiem zdrowy wygląd po latach... to złudzenie bo droższe auta zazwyczaj ładniej się starzeją. Trzeba zaakceptować półkę cenową daćki, a nie robić z tych aut hybrydy toyoty i mercedesa. Trzeba pojeździć nowymi współczesnymi autami by mieć właściwy poziom odniesienia ( bo np bmw serii 3 poprzedniej generacji ma podłej jakości wnętrze). A cena używek daćki jest mocno zawyżona bo jeśli popatrzymy na wiek i przebieg + brak gwarancji kontra nowa dacia to widać o czym mówię. Ludzi u nas nie stać by kupić nowe auto segmentu b za 60 tys czy segmentu c za 85 tys. dlatego ratują się nowymi daciami w przedziale cenowym 38-60 tys zł. A dorabianie do tego propagandy achoch jest zrozumiałe choć śmieszne. Daćki to tanie auta( choć i tak jakieś 5 tys. za drogie) do jazdy na kilka lat. Jak chcesz mieć przewidywalność kosztową to zamiast używki kupuj daćkę bo jest nowa, z gwarancją i raczej chyba się nie zepsuje w najbliższym okresie. Ma słabsze silniki, jest mniej komfortowa, taki codzienny taniowspółczesny dupowóz.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-10-31, 22:58   

straszna_maruda napisał/a:
Zresztą mam też i obecnie już pełnoletnią fabię

Domyślam się, że z silnikiem MPI ewentualnie dieslem. Skody były faktycznie nie do zajechania gdzieś do roku 2008, kiedy pojawiły się niesławne TSI. Sam w tym roku sprzedałem 12-letniego Roomstera z 1.6MPI - przez cały czas z silnikiem absolutnie nic się nie działo (a był zagazowany).
Natomiast problemy z elektryką pojawiały się niemal od początku. Drobne problemy - nieotwierające się okno, wariujące chwilami czujniki parkowania. Kolejne próby napraw (najpierw w ASO, później u różnych mechaników) przynosiły poprawę na jakiś czas, a potem problem wracał. Poza tym po 10 latach padła klimatyzacja, konieczna była wymiana chłodnicy (wymiennika ciepła, czy jak to się zwie?) - mechanik stwierdził, że i tak wyjątkowo długo wytrzymała, bo ten element był z tak cienkiem blaszki, że powinnna była zgnić natychmiast po gwarancji.
Faktem jednak jest, że Skody tamtej generacji miały bardzo przyzwoity stosunek cena/jakość. Obecne już raczej nie - dlatego kupiłem Dustera. Gdyby tyłek pasował mi do wytworów koreańskiej motoryzacji, rozważałbym też Kię (ale niestety jest mi w nich niewygodnie).
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-10-31, 23:21   

Z różnymi silnikami. Różne modele. Ta prywatna to 1,9 sdi. Po 16 latach auto zaczęło odczuwać ciągłe parkowanie tylko pod chmurką - zaczęła się rozwarstwiać podsufitka( wilgoć i temperatury), zaczęły się też drobne problemy z elektryką ( j w). Mam w rodzinie przypadek skody yeti gdzie 2-3 miesiące po upływie gwarancji padł silnik 1,2 tsi. Kilka tygodni cmokania i zadzwonili, że wymieniają silnik na własny koszt. Problemów pozostałych brak. Fotel -wiem o czym piszesz - meganką walnąłem trasę do Paryża czyli 1600km i nic. i30 walnąłem na śląsk - jakieś 200km i bolała mnie dupa :evil: . No ale mamy też fordy, ople, toyoty, twarde hondy, mazdy z szybko niszczejącym wnętrzem, tanie proste suzuki (dużo lepszy odpowiednik dacii) + resztę francuskiej motoryzacji (z debilnymi tabletami).
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-01, 00:08   

straszna_maruda napisał/a:
Daćki to tanie auta( choć i tak jakieś 5 tys. za drogie) do jazdy na kilka lat.

Ale właśnie dokładnie o to chodzi - nikt nie porównuje Dacii do aut klasy premium. Rzecz w tym, że nowa Dacia jest konkurencyjna dla kilkuletnich używek bardziej renomowanych marek ale coraz częściej oferuje na tyle dużo że w pewnym przedziale cenowym bywa konkurencyjna również w stosunku do popularnych modeli innych producentów w podstawowych wersjach. I o tym właśnie mówię. Osobiście wolę przymknąć oko na wspominany wcześniej gorszy system multimedialny ale mieć napęd 4x4. To jest mój świadomy wybór a nie tylko i wyłącznie kwestia ceny.
straszna_maruda napisał/a:
tanie proste suzuki (dużo lepszy odpowiednik dacii)

Kiedyś bym się pod tym podpisał - dzisiaj już nie. Wcześniejsze Vitary były autami prostymi, dającymi sobie świetnie radę w terenie, fajnie wyglądającymi ( szczególnie Grand Vitara) , a do tego z dość obszernym wnętrzem. Niestety - Japończycy poszli w kierunku zwykłych bulwarówek dla żon średnio zamożnej warstwy społeczeństwa. Zupełnie mi obecna wersja nie odpowiada i wolałem Dustera. Oczywiście nie każdy musi się ze mną zgodzić ale chodzi mi wciąż o to, że cena nie jest jedynym kryterium decydującym o wyborze Dacii- wbrew temu co twierdzą niektórzy.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-11-01, 11:54   

Pedros napisał/a:
Zupełnie mi obecna wersja nie odpowiada i wolałem Dustera


W moim przypadku o wyborze Dustera, a nie Suzuki Vitary (czy S Crossa) zadecydowały trzy czynniki: zdecydowanie za mały bagażnik w Suzuki, wycofanie z oferty silników wolnossących i zastąpienie ich litrowymi wysilonymi turbo oraz wyposażenie w porównywalnych cenowo wersjach. W Dusterze Prestige za niższą cenę miałem dokładnie wszystko, co było mi potrzebne, a w Suzuki musiałbym wziąć co najmniej wersję Premium, za którą zapłaciłbym ponad 10 tys. więcej niż za Dustera, a jeszcze nie miałbym np. czujnika martwego pola i automatycznego włączania świateł. Poza tym japońskie auta zazwyczaj nie oferują elastycznej możliwości konfiguracji, czyli albo bierzesz to co jest w danej wersji, albo musisz kupić wersję wyższą. Z tego samego powodu odrzuciłem Mitsubishi ASX - w podstawowej wersji nie miał nawet komunikacji bluetooth z telefonem, a za długo bawiłem się już z różnymi adapterami, przejściówkami, transmiterami FM, żeby w nowym aucie to zaakceptować.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-01, 14:31   

macminer napisał/a:
Pedros napisał/a:
Zupełnie mi obecna wersja nie odpowiada i wolałem Dustera


W moim przypadku o wyborze Dustera, a nie Suzuki Vitary (czy S Crossa) zadecydowały trzy czynniki: zdecydowanie za mały bagażnik w Suzuki, wycofanie z oferty silników wolnossących i zastąpienie ich litrowymi wysilonymi turbo oraz wyposażenie w porównywalnych cenowo wersjach. W Dusterze Prestige za niższą cenę miałem dokładnie wszystko, co było mi potrzebne, a w Suzuki musiałbym wziąć co najmniej wersję Premium, za którą zapłaciłbym ponad 10 tys. więcej niż za Dustera, a jeszcze nie miałbym np. czujnika martwego pola i automatycznego włączania świateł. Poza tym japońskie auta zazwyczaj nie oferują elastycznej możliwości konfiguracji, czyli albo bierzesz to co jest w danej wersji, albo musisz kupić wersję wyższą. Z tego samego powodu odrzuciłem Mitsubishi ASX - w podstawowej wersji nie miał nawet komunikacji bluetooth z telefonem, a za długo bawiłem się już z różnymi adapterami, przejściówkami, transmiterami FM, żeby w nowym aucie to zaakceptować.

Zaraz przyjdzie Dracid i powie że co piszesz nie jest miarodajną próbką bo on kierował się tylko ceną, a to oznacza wg. niego że wszyscy tak robią.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-01, 15:25   

Właściwie to potwierdzacie moją wersję. Bo duster jest najtańszym autem spełniającym wymogi. Vitara jest duża z zewnątrz a mała w środku. Na teren lepszy jimniak tylko, że to terenówka dwuosobowa, mało komfortowa. A w cenie 65-130tys zł to poza jednym kadjarem, dwoma nissanami, subaru i jakimś vw po przecenie wyboru brak. Za to np w segmencie sandero w cenie do 2x wersja daćki mamy ze 200 aut do wyboru.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-01, 15:46   

straszna_maruda napisał/a:
Właściwie to potwierdzacie moją wersję. Bo duster jest najtańszym autem spełniającym wymogi

Czyli inaczej mówiąc za swoją cenę oferuje na tyle dużo, by sporo osób wybrało go zamiast aut bardziej renomowanych marek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne