Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia jest tania
Autor Wiadomość
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-14, 22:54   

straszna_maruda napisał/a:
Teraz sandero 45tys zł a clio 55 tys zł. Czyli ceny się nagle wyrównały sandero 52 tys a clio 55 tys. ł

Nowe Clio za 55 tys. zł jest oferowane tylko z silnikiem 1,0 SCe 65 KM (do typowo miejskiej jazdy).
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-14, 23:04   

[quote="PiotrWie"]
straszna_maruda napisał/a:
Czy każdy samochód ma za jakiś czas kosztować tyle sano - zarówno Dacia jak Aston Martin jak w Singapurze?????

Dacie - z założenia marki - raczej mają mieć nie najnowsze konstrukcje. W tym silniki.
Od 2020 roku będzie nowy unijny podatek zwany bodajże oopłątą ekologiczną.
Upraszczając - nowe drogie silniki podrożeją mało, stare tanie - dużo. Czyli ceny silników się wyrównają.
Jest to uproszczenie, ale pokazujace mechanizm powodujący zasłonę niepewności nad marką dacia.
Niewykluczone, że beiożący rok był najlepszym na zakup tego auta.
Wracając do mojego przykłądu - brzoskwinie po 3 centy były na dolnej pólce a po 5 na górnej.
Ma być podatek od półki. Od towaru na dolnej 3 centy od towaru na górnej - 1 cent.
I wszystkie brzoskwinie będą po 6 centów. A jabłka dalej po 2 centy.
I skoro nie będzie brzoskwiń po 3 centy to albo trzeba kupic za 6 - ale z górnej półki minimalnie wygodniej i schylać się by zapłącić dokładnie tyle samo nie ma sensu, bo mimo, że brzoskiwnia z dolnej pólki zaspokaja potrzeby ale skoro za te same jest brzoskwinia z górnej to to, żę ona nieco lepsza akurat nie przeszkadza. A do tej pory za schylenie się miało się w kieszeni 2 centy i w sumie równie zaspokajającą potrzeby brzoskwinię.
Albo trzeba przejść na jabłka (czyli np. wtórny rynek aut).

Ponadto dochodza nowe systemy , które z kolei chyba w 2021 bedą obowiązkowe.

A czym innym porównanie towaru za 40 czy 50 tysi z produktem za 70 a czym innym porównanie towaru za 70 tysi z takim za 77.
Część ludzi zrezygnuje z nowego auta. Część - dopłąci do tego droższego. I pytanie jak duża będzie ta część, co zostanie jako klient.

Ale to 2020 a nawet 2021 rok. I wtedy ocena marki dacia może się zmienić.

Ja na przykłąd nie planowałem kamery cofania - ale kupiłem ,bo tylko 750 zł drożej. Dgyby bylo 3000 to bym nie kupił, bo dla mnei to nie jest cecha kluczowa - acz przydatna i pozytywna.
Jak lepsze plastki byłyby w aucie o 1000 zł droższym - może bym dorzucił ten tysiąc. Podobnie jak lakier - 1800 za kolor nie dałem ale gdyby to było 500 - może bym się skusił. Bo gdyby nie było rożnicy w cenie (jak w dacii we Francji) pewnie kupiłbym ten instensywnie niebieski.
Wyrównanie cen - realne przy przewidywanych podwyżkach - może zmienic decyzje wielu ludzi.
Bo to, że dacia ma to wszystko, co niezbędne dla mnie nie oznacza, że nie ma rzeczy nie-niezbędnych ale mile widzianych. w innych autach. Ale pieruńsko drogich nieadekwatnie do ich znaczenia.

Ostatecznie od razu przyznam się - scenic mi bardziej odpowada niż dacia. Ale nie wyceniam tej róznicy na 30 tysięcy a z tym samym wyposażeniem nawet na 40 -50. Ale przy różnicy 10 tysi kupiłbym scenica. Bo tylko na tyle wyceniami różnicę w komforcie. A producent wycenia kosztem produkcji na kilka razy więcej.
Może być ktoś, kto wycenia tę róznicę na 30 tysi. I jak dacia pójdzie o 15 a scenic o zero.....
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-14, 23:08   

kicpra napisał/a:
pikodat, przy twoich wymaganiach może i dacia wygrywa, ale nie możesz pisać, że dla dresa najważniejsze będzie lansowanie bo kupi używaną bimę z Niemiec. Może dla niego podstawowymi wymaganiami będzie automat, silnik o mocy 200KM, skórzana tapicerka i ksenony. I wtedy wybór miedzy Bimą a Dacią będzie jak kupno brzoskwini albo jabłka.


Akurat bunia i lansowanie dotyczyło róznych sytuacji.
Ale ważniejsze - jak ktoś potrzebuje silnik 200KM to chce nie brzoskwinię a ananasa. Więc on brzoskwini rzeczywiście nie kupi.
A mi chodzi o ludzi, co to by im brzoskwinia wystarczyła ale skoro trzeba się schylać ... to z wyższej półki kupią... no i co to za zdjęcie na insta z brzoskwinią? Kupię ananasa i to dużego. NIech inni widzą, żę mnie stać.

Zresztą - niech kupują. Ale niech nie mówią, że inni kupują brzoskwinie tylko dlatego , zę tanie.
Bo mogą byc tacy , co im brzoskwinia bardziej smakuje niż ananas (acz mniej niż na przykłąd arbuza po polsku raczej kawonem zwanym, ale niestety on koszmarnie droższy a brzoskiwnia też owoc)
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-14, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-14, 23:16   

Pedros napisał/a:
Jak widać- choćby po obecnie montowanych silnikach w Dusterze - są to te same jednostki napędowe co w modelach Renault, nieco inaczej tylko zestrojone w celu zachowania proporcji. Raczej kontynuowania takiej właśnie polityki firmy - notabene bardzo skutecznej jak do tej pory- należy się spodziewać.


nOwe normy, euro 6d oraz wltp zmieniły te zachowania. Masz ściśle narzucone poziomy i kary od emisji ( tak na marginesie uważam że realnym poziomem odniesienia powinno być 120g/km). Nagle ceny się wyrównują a dacie są mniej opływowe czytaj większa emisja co2. A konkurencja też istnieje bo mamy np najbardziej opływowe ople.

Taki duster powinien dostać dopłatę 20 tys. zł wynikający z emisji. Może oznaczać to koniec sprzedaży prywatnej tego modelu bo ci co pragną suwa przesiądą się na clio.
i do Pikodata... to oznacza że wtórny rynek aut też pójdzie w górę ceny znaczy używek urosną.

BogdanK napisał/a:

Nowe Clio za 55 tys. zł jest oferowane tylko z silnikiem 1,0 SCe 65 KM (do typowo miejskiej jazdy).


1,0 sce jest od 50 tys zł.a 1,0 tce od 57 tys zł.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2019-11-14, 23:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-14, 23:50   

Cytat:
nOwe normy, euro 6d oraz wltp zmieniły te zachowania

Znowu gdybanie. Masz nowy, przyszłoroczny cennik obu marek?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-15, 08:58   

Może trochę nie na temat ale w innym wątku jest rozmowa o statystyce i tak sobie myślę że wywody kolegi straszna_maruda są najlepszym dowodem na to by statystyce nie wierzyć.
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-11-15, 09:11   

To, że Dacia podrożeje jest nieuniknione (cały czas powoli drożeje). Ale o ile, jak szybko i, co najważniejsze, jak zmienią się ceny konkurencji, tego raczej nikt na razie nie wie.

Natomiast sam temat bardzo ciekawy. Przyznam, że głównym powodem mojego zainteresowania Dacią była właśnie cena. Do tej pory kupowałem używane auta kilkuletnie (dawniej oczywiście też starsze), ale zacząłem się zastanawiać nad Dacią, bo oferuje nowe, duże, rodzinne auto (Lodgy) w cenie porównywalnego wielkością 5-10 latka innej marki. Więc pojawiła się myśl - może kupić jednak w końcu pierwszy nowy samochód?

Już kilka lat temu myślałem o nowym aucie (brałem pod uwagę znacznie droższe, duże auta), ale szczerze - po prostu żal mi jest wyrzucić tak o do kosza 70-100 tys. w ciągu 3-5 lat (bo tyle mniej więcej wynosiłby spadek wartości droższych aut). Być może gdybym zarabiał tyle miesięcznie, to patrzyłbym na to inaczej (choć znając siebie i tak gryzłby mnie wąż w kieszeni ;-) ). No ale pytanie - ilu Polaków rzeczywiście stać na to, żeby bez wyrzeczeń stracić tyle pieniędzy w kilka lat :roll:

Wracając do Dacii - koniec końców zrezygnowałem z niej na rzecz Berlingo (na razie jestem na etapie zbierania ofert). Dlaczego? Bo za niewiele więcej (ok. 10 tys., choć można wziąć golasa jeszcze 5-6 tys. taniej; golas = wyposażenie porównywalne jak topowa Lodgy) mogę mieć lepiej wyposażone, bezpieczniejsze i znacznie nowocześniejsze auto. Ten ostatni argument przeważył - podczas jazdy czuć, że Lodgy to konstrukcja archaiczna względem auta od PSA. W tej chwili jedyny realny argument na plus dla Lodgy Techroad to 130-konna benzyna w dobrej cenie.

Myślę, że oferta Dacii jest nierówna - o ile Duster 2 może zapewne konkurować z nowymi autami (znam tylko z opinii), to 8-letnia Lodgy za bardzo już odstaje od konkurencji i (poza uboższymi wersjami), jest zwyczajnie nieopłacalnym zakupem.

PS.
Black Dusty napisał/a:
są najlepszym dowodem na to by statystyce nie wierzyć.

Statystyka to tylko narzędzie, umożliwiające opis rzeczywistości. To tak jakbyś napisał - nie wierzę grabiom, siekierom, czy kluczom francuskim ;-)
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-11-15, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 09:36   

pikodat napisał/a:
kicpra napisał/a:
pikodat, przy twoich wymaganiach może i dacia wygrywa, ale nie możesz pisać, że dla dresa najważniejsze będzie lansowanie bo kupi używaną bimę z Niemiec. Może dla niego podstawowymi wymaganiami będzie automat, silnik o mocy 200KM, skórzana tapicerka i ksenony. I wtedy wybór miedzy Bimą a Dacią będzie jak kupno brzoskwini albo jabłka.


Akurat bunia i lansowanie dotyczyło róznych sytuacji.
Ale ważniejsze - jak ktoś potrzebuje silnik 200KM to chce nie brzoskwinię a ananasa. Więc on brzoskwini rzeczywiście nie kupi.
A mi chodzi o ludzi, co to by im brzoskwinia wystarczyła ale skoro trzeba się schylać ... to z wyższej półki kupią... no i co to za zdjęcie na insta z brzoskwinią? Kupię ananasa i to dużego. NIech inni widzą, żę mnie stać.

Zresztą - niech kupują. Ale niech nie mówią, że inni kupują brzoskwinie tylko dlatego , zę tanie.
Bo mogą byc tacy , co im brzoskwinia bardziej smakuje niż ananas (acz mniej niż na przykłąd arbuza po polsku raczej kawonem zwanym, ale niestety on koszmarnie droższy a brzoskiwnia też owoc)


Czyli wszystko co lepsze od Dacii wg Ciebie nie jest już brzoskwinią? Tak to można dyskutować bez końca. Równie dobrze można wykreślić silnik 200KM, a i tak dalej Dacia nie jest w stanie zaoferować ksenonów/full ledów. Ja czegoś takiego już nie wybiorę :-) .
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-15, 11:42   

straszna_maruda napisał/a:
Pedros napisał/a:
Jak widać- choćby po obecnie montowanych silnikach w Dusterze - są to te same jednostki napędowe co w modelach Renault, nieco inaczej tylko zestrojone w celu zachowania proporcji. Raczej kontynuowania takiej właśnie polityki firmy - notabene bardzo skutecznej jak do tej pory- należy się spodziewać.


nOwe normy, euro 6d oraz wltp zmieniły te zachowania. Masz ściśle narzucone poziomy i kary od emisji ( tak na marginesie uważam że realnym poziomem odniesienia powinno być 120g/km). Nagle ceny się wyrównują a dacie są mniej opływowe czytaj większa emisja co2. A konkurencja też istnieje bo mamy np najbardziej opływowe ople.

Taki duster powinien dostać dopłatę 20 tys. zł wynikający z emisji. Może oznaczać to koniec sprzedaży prywatnej tego modelu bo ci co pragną suwa przesiądą się na clio.

dlaczego uważasz że w dacii dopłaty będą znacznie większe - mają zależeć od emisji CO2 a ta zależy wprost od spalania. Czy Clio spala wyraźnie mniej od Sandero? 20 tyś dostana te samochody którymi wg wielu "da się jechać ' tj SUV-y o mocy 180-200km, znasz suv-a który pali wyraźnie mniej od Dustera?
Przywołałeś Opla - proszę bardzo - Mokka X 1,4 ma najmniejszą emisje - 140 g/km, Duster 1,3 - 138g/km. Dostana podobna dopłatę, ale Duster minimalnie mniejszą. większe Ople mają jeszcze większą emisję.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-11-15, 12:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-15, 12:17   

Masakra... niektórzy z Was pier...ą aż głowa boli. :roll: Czy ktoś ma problem z tym, że jeździ Dacią i usiłuje resztę przekonać do tego, że to zły wybór i że już za chwilę, za momencik Dacia będzie droga i dalej tandetna? Masakra. Czy ktoś tu myśli, że w Grupie Renault siedzą idioci i pozwolą Dacii umrzeć w taki sposób śmiercią naturalną, bo nie będzie im się chciało zrobić nic, by utrzymać/ratować markę, która świetnie się sprzedaje?

No myślcie ludzie....


I to gadanie, że "dołożę 20 tysi i będę miał lepszy samochód"... No żesz kur... w taki sposób to można ciągle i ciągle dokładać te 20 tysi i kolejne 20 tysi i kolejne... Tylko gdzie jest granica tego dokładania. Ja nie jestem z tych, dla których auto jest tylko do przemieszczania się z punktu A, do punktu B i ma gdzieś jego wygląd, stan wizualny, mechaniczny itp. Nie jestem też z tych, co chuchają i dmuchają na samochód, kupują mu lepsze kosmetyki, niż sobie, czy wydadzą ostatnie pieniądze, by auto upiększyć.
Jestem w połowie - lubię jeździć autem, które ładnie wygląda, jest wygodne, zadbane itp. ale wszystko nie do przesady.
I dlatego właśnie kupiłem DD2. Jest ładny wizualnie, okazał się być niezawodny, jest wygodny, mało pali, miejsca w środku mi wystarczy, dynamika i wyposażenie również. Dbam o niego i tyle.

Mogłem dołożyć jeszcze trochę i kupić przyzwoitą Megane IV....Mogłem dołożyć jeszcze więcej i kupić Talismana, Kadjara itp. Pytanie tylko po co? Dla wątpliwie większego prestiżu? Trochę lepszej jakości wykonania, czy smaczków stylistycznych?

Wszystkie auta drożeją i będą drożeć. Dacie może i zdrożeją proporcjonalnie najbardziej w stosunku do innych marek. Może... Ale też i jakość wykonania w Daciach się poprawia, tak jak i postrzeganie marki. Wszystko więc się wyrównuje. Wkurza mnie gadanie, że Dacia ma jakichś wyznawców, co to "nie chcą przyjąć do wiadomości", że ich ukochane auto jest kiepskiej jakości, źle jeździ i że kupili je tylko dlatego, że jest tanie... I że wkrótce marka zniknie, bo zrówna się cenowo z innymi markami.
Ja doskonale wiem co kupiłem i po co kupiłem i nie potrzebuję gadania mi, że źle myślę i że na pewno moje pobudki były inne. Ale, jak się człowiek uprze to na wszystko można znaleźć potwierdzenie.

To jak z wmawianiem spokojnemu człowiekowi, że jest nerwowy:

- Widzę, że jesteś zdenerwowany
- Coś, Ty. Nie jestem
- Ale ja widzę, że wkurzony jesteś
- Co Ty gadasz, serio nie jestem.
- Wiem lepiej i mówię Ci, że jesteś zdenerwowany. To widać.
- Wydaje Ci się.
- Nic mi się nie wydaje, wkurzony jesteś.
- Kur..a! Mówię Ci, że nie jestem!!
- O... Widzisz, miałem rację.

I dokładnie taka sytuacja jest tutaj. Wmawianie ludziom, że kupili Dacię TYLKO dlatego, że jest tania. I że można było lepiej wybrać i dołożyć 20 tysi... Albo, że "lepiej kupić 4 letnią BeeMkę, niż nowego Dustera". Wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.
Każdy ma wolną wolę i podejmuje decyzje według własnych kryteriów, a kurewsko irytujące jest wmawianie innym, że się lepiej wie po co dane decyzje podejmują i że już za chwilę, za momencik okaże się, że się miało rację.
A nawet zakładając, że faktycznie tak jest to... co Ci kur..a człowieku do tego kto jakie auto kupuje i dlaczego? Jeździ? Jeździ. Nie psuje się? Nie psuje się. Podoba się? Podoba się.
I tyle.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-15, 14:25   

PiotrWie napisał/a:
Czy Clio spala wyraźnie mniej od Sandero? 20 tyś dostana te samochody którymi wg wielu "da się jechać ' tj SUV-y o mocy 180-200km, znasz suv-a który pali wyraźnie mniej od Dustera?


clio 1,0 tce - 116 g, sandero 0,9 tce - 133 g, , megane 137 g, duster 1,0 144g lub 1,3 159g, kadjar 146g, lodgy 149g.

co daje 17g, 21g, 28g lub 43g, 30g, 33g i kwoty 1615€, 1995€,2660€, 4085€, 2850€, 3135€ i w złotówkach 7000zł, 8700zł, 11500zł, 17800zł, 12500zł, 13500zł
podsumowując dodatek od emisji:
clio - sandero +7000zł a megane+8700 zł oraz duster 1,0 11500zł ale 1,3 już 17800zł ale kadjar 1,3 tylko 12500zł zaś lodgy + 13500zł.
Ponieważ ludzie prywatnie kupują przeważnie benzyny to raczej wezmą clio niż sandero i raczej megane, dustera 1,0 czy kadjara zamiast dustera 1,3 i się zastanowią poważnie nad lodgy czy megane kombi.

diesel: clio - 109g, sandero 125g, megane - 116g, duster 135g, kadjar - 128g, lodgy 133g.
czyli clio - sandero + 16g/1520€/6600zł, megane + 7g/665€/3000zł, duster + 26g/2470€/11000zł, ale kadjar 19g/1800€/7800zł i lodgy 24g/2400€/10000zł... czyli wezmą clio, megane kombi zamiast lodgy czy dustera.
Jest jeszcze aspekt bezpieczeństwa i komfortu.
A jest i przecież konkurencja od innych producentów co zatrzyma wzrost cen renówek w stosunku do daćki bo wybór będzie nie dacia czy reno ale dacia czy ktoś inny.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-15, 14:42   

Duster 1,3 ma 138g/km skąd masz te 159?
https://www.auto-swiat.pl...or-test/qtxw2ze
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-15, 14:45   

straszna_maruda napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Czy Clio spala wyraźnie mniej od Sandero? 20 tyś dostana te samochody którymi wg wielu "da się jechać ' tj SUV-y o mocy 180-200km, znasz suv-a który pali wyraźnie mniej od Dustera?


clio 1,0 tce - 116 g, sandero 0,9 tce - 133 g, , megane 137 g, duster 1,0 144g lub 1,3 159g, kadjar 146g, lodgy 149g.

co daje 17g, 21g, 28g lub 43g, 30g, 33g i kwoty 1615€, 1995€,2660€, 4085€, 2850€, 3135€ i w złotówkach 7000zł, 8700zł, 11500zł, 17800zł, 12500zł, 13500zł
podsumowując dodatek od emisji:
clio - sandero +7000zł a megane+8700 zł oraz duster 1,0 11500zł ale 1,3 już 17800zł ale kadjar 1,3 tylko 12500zł zaś lodgy + 13500zł.
Ponieważ ludzie prywatnie kupują przeważnie benzyny to raczej wezmą clio niż sandero i raczej megane, dustera 1,0 czy kadjara zamiast dustera 1,3 i się zastanowią poważnie nad lodgy czy megane kombi.

diesel: clio - 109g, sandero 125g, megane - 116g, duster 135g, kadjar - 128g, lodgy 133g.
czyli clio - sandero + 16g/1520€/6600zł, megane + 7g/665€/3000zł, duster + 26g/2470€/11000zł, ale kadjar 19g/1800€/7800zł i lodgy 24g/2400€/10000zł... czyli wezmą clio, megane kombi zamiast lodgy czy dustera.
Jest jeszcze aspekt bezpieczeństwa i komfortu.
A jest i przecież konkurencja od innych producentów co zatrzyma wzrost cen renówek w stosunku do daćki bo wybór będzie nie dacia czy reno ale dacia czy ktoś inny.

Człowieku, czy naprawdę myślisz że koncernem Renault zarządzają idioci?! Myślisz że nie potrafią liczyć albo że nie wiedzieli jak zmienią się przepisy unijne? Na cenę końcową auta składa się mnóstwo rzeczy i zapewniam cię, że nikt nie liczy jej w sposób który podałeś. Dalsza dyskusja naprawdę nie ma sensu bo czepiłeś się jednego parametru jak rzep psiego ogona i wciskasz wszystkim że tylko od niego zależy dalszy los marki Dacia. Myśl sobie tak dalej i kupuj co chcesz, ja nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać.
P.S. chyba już rozumiem skąd twój nick :mrgreen:
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-15, 14:57   

PiotrWie napisał/a:
Duster 1,3 ma 138g/km skąd masz te 159?
https://www.auto-swiat.pl...or-test/qtxw2ze


Ze strony dacii (tabela "Dacia duster dane techniczne"):

https://cdn.group.renault.com/dac/pl/pdf/cenniki/duster-price.pdf
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-15, 14:57   

PiotrWie napisał/a:
Duster 1,3 ma 138g/km skąd masz te 159?
https://www.auto-swiat.pl...or-test/qtxw2ze



z cennika aktualnego na 06.11.2019 i pobranego ze strony dacia pl

i jeszcze ze strony samaru

Emisja | Zużycie paliwa
Norma emisji EU6
Emisja CO2 według NEDC [g/km] 138
Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km] 7,3 porównaj
Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km] 5,3 porównaj
Zużycie paliwa średnie według NEDC [litry/100 km] 6,0 porównaj
Pomiary według metodologii WLTP
Emisja CO2 według WLTP [g/km] 159 porównaj
Zużycie paliwa średnie według WLTP [litry/100 km] 7,0 porównaj


czyli tam jest zużycie wg nedc ( przeliczeniowo)
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2019-11-15, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-15, 15:01   

Pedros napisał/a:

Człowieku, czy naprawdę myślisz że koncernem Renault zarządzają idioci?! Myślisz że nie potrafią liczyć albo że nie wiedzieli jak zmienią się przepisy unijne? Na cenę końcową auta składa się mnóstwo rzeczy i zapewniam cię, że nikt nie liczy jej w sposób który podałeś.


Przepisy nagle się zmieniły pod koniec roku jak się okazało, że producenci kantowali. To jest przyczyna likwidacji części oferty modelowej i części oferty silnikowej praktycznie u każdego producenta.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-15, 15:08   

straszna_maruda napisał/a:
To jest przyczyna likwidacji części oferty modelowej i części oferty silnikowej praktycznie u każdego producenta.

Aha. I z tego powodu wszystkie inne marki aut pozostaną na rynku, a Dacia upadnie :D
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-15, 15:39   

Dacia... sensacja tanie auto za 5 tys. €i będzie miało nazwę logan. Zaczęło odnosić sukces bo było w miarę cywilizowane wykorzystujące części z półek magazynowych ale tanie. Zaczęto potem produkować wersję dłuższą czyli kombi oraz krótszą czyli sandero. Postanowiono wypuścić tanią terenówkę na podzespołach kaszkaja. Logana zastąpił logan 2 analogicznie sandero, duże mcv przekształcono w lodgy i towarową dokkera. Dustera zliftingowano, dano mu atrakcyjniejszy wygląd i nieco bogatsze wyposażenie i nagle sukces. Santero jako auto segmentu b na zachodzi jest na tyle tanie, że kupują. U nas sporo osób kupiło"suva" dustera. Ludzie też zaczęli mieć dosyć uszlachetnionych używek i zaczęli rozglądać się za czymś może nowym. I nagle jest dacia trochę tańsza, trochę gorsza, skromna w wyposażeniu ale nowa i ma gwarancję. Ludzie zaczęli kupować bo oferta szeroka a każdy liczy pieniądze i wcale nie musi jeździć czym prestiżowym i dużo palącym bo ma coś co mu starczy czyli dacię. Duster 2 ma atrakcyjny wygląd to się wstrzelił modę na suva * przy okazji dacia przestała być obciachowa bo lata na taxi, firmy biorą kombiaki a i ten sąsiad co kupił nową padlinę od dacii to nie narzeka, jeździ i jeszcze za bardzo się nie psuje a ta moja używka to miała solidnego dzwona, skręcony licznik i zaczyna dogorywać mechanicznie, to może ta decyzja o kupnie nowej dacii nie jest tak złą mimo słabszych gwiazdek w testach ale wiadomo to nie merc i nie ma radarów i całej tej elektroniki.
Przyszedł 2019 rok, wprowadzono wltp bez kantowania, euro 6d i limit emisji od 2020 i nagle cena szybuje dzięki dopłatom bo taniość dacii wnosiła większe zużycie paliwa i większą emisję. Taka np kia likwiduje silnik 1,4 i daje 1,0 tce, vag zostawia tylko 1,0 tsi, nawet reno mocno zmieniło ofertę silnikową. Ceny idą w górę ale podwyżka o 10 tys dla 50 tys to tylko 20% ale 15 tys dla 35 tys to nagle 45%. Ceny sie wyrównują na rynku i nagle jak ktoś ma kasę to nawet łypie na hybrydy.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-15, 16:43   

Cytat:

No i cóż z tej pięknej opowiastki wynika? Nadal nic. Dacia wchodziła na europejskie rynki w taki sam sposób jak kiedyś marki japońskie, koreańskie czy też Skoda - od tanich, prostych ale funkcjonalnych pojazdów. Z czasem oferta była rozszerzana i zaczynano używać coraz lepszych rozwiązań i materiałów. Dacia idzie sprawdzoną drogą, a do tego stoi za nią całkiem mocny i nieźle prosperujący koncern. To nie FSO nie posiadające niczego - ani technologii, ani kapitału, ani partnera. Nie martw się więc o przyszłość Dacii, bo stoi ona na mocnych nogach.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-15, 17:23   

Dacia da sobie radę w Europie, przecież już teraz jest Duster 1.3 i Kadjar 1.3 i co? Bardziej nagle opłaca kupić się Kdajara niż Dustera? No nie sądzę to nadal są odległe od siebie cenowo auta.
Większym problemem dla Dacii będzie rozdwojenie silnikowe pomiędzy nowoczesnymi jednostkami napędowymi w EU, a przestarzałymi jednostkami poza EU to będzie dość drogie w utrzymaniu.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-15, 17:31   

Cytat:
Statystyka to tylko narzędzie, umożliwiające opis rzeczywistości. To tak jakbyś napisał - nie wierzę grabiom, siekierom, czy kluczom francuskim

Może trochę nie dokładnie napisałem, chodzi o to że statystyka oparta na danych namacalnych, zmierzalnych, weryfikowalnych tzn. prawdziwych jest OK ale bardzo często opierana jest na danych domniemanych, ubzduranych i nie zmierzalnych w 100% (niestety z takimi przypadkami miałem do czynienia)a następnie ktoś na podstawie takich danych statystycznych chce mi życie ustawiać - nie ze mną takie numery.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-11-15, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-15, 18:16   

Kopnięta Unia - pewnie jakiś ekspert biegł za samochodem i łapał CO2 do worka. Jakieś warunki testowe bez związku z normalną eksploatacją. Poza tym 1 jest przedstawicielem handlowym, a drugi jeździ do kościoła, a dopłata ta sama. Już lepiej by w paliwo wliczyli (tfu).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-11-15, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-11-15, 20:11   

Black Dusty napisał/a:
tatystyka oparta na danych namacalnych, zmierzalnych, weryfikowalnych tzn. prawdziwych jest OK ale bardzo często opierana jest na danych domniemanych, ubzduranych i nie zmierzalnych w 100%

Obliczenia statystyczne muszą opierać się na tych pierwszych, bo jak inaczej chciałbyś obliczyć jakiekolwiek współczynniki czy wskaźniki? :roll:
Raczej chodzi o to, że X i Y piszą coś podając liczby wyssane z palca, a nie wyniki obliczeń statystycznych.

Wracając do sprawy - UE przygotowuje się do przejścia (oczywiście wymuszonego) na napęd elektryczny. Przy obecnym tempie śrubowania norm za 10, max. 15 lat nie kupimy nowego auta spalinowego. Dacia tak jak wszystkie marki musi się dopasować, albo zniknie z rynku europejskiego. Czy Renault będzie się opłacało dalsze utrzymywanie tej marki, gdy okaże się, że musi korzystać z najnowszych technologii? Któż to wie.

Jedno jest pewne - szefostwo Dacii zapewne będzie chciało ratować markę. Na pewno pracują tam ludzie znacznie lepiej zaznajomieni z branżą i lepiej rozumiejący sytuację, niż my (trudno, żeby było inaczej) i moim zdaniem już od jakiegoś czasu idą tym samym kierunku co Skoda - czyli stopniowa poprawa jakości/unowocześnienie oferty, kosztem wzrostu cen.

Duster 2 jest wyraźnie lepszy, niż Duster Ph1, ale też wyraźnie droższy. Nowe Sondero ma być większe, ładniejsze i nowocześniejsze = droższe.
Następne Lodgy ma być dużym SUVem, czyli siłą rzeczy stanie się topowym modelem - wiem, że to na razie plotki, zdjęcia koncepcyjne itd. ale myślicie, że kto je rozsiewa? To stara szkoła wzbudzania zainteresowania i... sprawdzania odbioru rynku ;-)
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-11-15, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-15, 20:11   

@straszna_maruda dlaczego ty w ogóle robisz założenie, że cenniki sztywno oddają koszty utrzymania produkcji danego modelu? Przecież to absurd.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-15, 22:57   

Widzę że dalej praktycznie nikt nie rozumie czemu Dacia jest tak tania. Dacia jest tania bo korzysta z już zamortyzowanych rozwiązań. Nie trzeba zatem doliczać ceny projektu i budowy. Jedynie koszta materiału i robociznę. O to chodzi w Dacii i stąd się bierze jej cena. Co zrobi Dacia po zmianie przepisów? Najprawdopodobniej niebawem zobaczymy hybrydę albo i nawet elektryczne Sandero. Czemu? Po pierwsze Zoe się zaraz zamortyzuje. Po drugie elektryczna Skoda City Go w tym roku będzie sprzedawana z dopłatą już za 50 tysięcy zł. Z chusteczkowym zasięgiem i chusteczkowymi osiągami, ale nie w tym rzecz. Choćby wypożyczalnie aut będą się o ten model zabijać. Jak Renault nie wprowadzi elektryka do Dacii to zostanie w tyle. Skoda będzie sprzedawać City Go po kosztach, byleby sprzedać jej tyle, żeby zrównoważyła Fabię i nie musieć dopłacać. Najprawdopodobniej to samo zrobi Renault.
Nie ma co siać paniki i się spinać. Pożyjemy, zobaczymy. Jak dla mnie, to cena wzrośnie o 2 góra 3 tysie. Zrobią wtedy promocję na EasyService, dodadzą pierdoły w stylu uchwytu na telefon, wkład go bagażnika czy coś w ten deseń i wyjdzie na to samo.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-11-15, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne