Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster TCe 130 4x2 FAP daje radę?
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-27, 02:59   

@Fruxo: OKDR wyliczenia, bo nie uwzględniasz odmiennych przełożeń głównych.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-27, 07:57   

Pedros napisał/a:
Chodzi o to, że nie zawsze zalecenia fabryki są dobre dla trwałości auta.
W ten sposób można potwierdzić lub zanegować każde zalecenie instrukcji. Jeżeli podważasz zalecenie fabryki (wymiana oleju co 30tys. ruszanie z 2 biegu), to po co w ogóle wymieniasz olej? Może te zalecenia to tylko spisek producentów? (To tylko przykład, nie mój pogląd)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2019-11-27, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-27, 08:20   

Hiszpan_JS napisał/a:
Pedros napisał/a:
Chodzi o to, że nie zawsze zalecenia fabryki są dobre dla trwałości auta.
W ten sposób można potwierdzić lub zanegować każde zalecenie instrukcji. Jeżeli podważasz zalecenie fabryki (wymiana oleju co 30tys. ruszanie z 2 biegu), to po co w ogóle wymieniasz olej? Może te zalecenia to tylko spisek producentów? (To tylko przykład, nie mój pogląd)

To co piszę jest tylko moją opinią popartą wieloletnim doświadczeniem w użytkowaniu różnych aut które odwdzięczały się zawsze bezawaryjnością. Również w przypadku Dustera jak do tej pory mój sposób użytkowania się sprawdza bo nie mam z nim najmniejszych problemów ( a cześć osób opisuje różne), a potwierdził to również serwis na ostatnim przeglądzie słowami ,,ma pan bardzo dobrze ułożone auto- rzadko trafiają się takie egzemplarze". Swoimi doświadczeniami staram się dzielić na forum ale każdy ma oczywiście prawo do postępowania wg. własnego zdania. To tyle na temat z mojej strony, gdyż dalsza dyskusja do niczego prawdopodobnie nie doprowadzi.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-27, 10:31   

Pedros napisał/a:
potwierdził to również serwis na ostatnim przeglądzie słowami ,,ma pan bardzo dobrze ułożone auto- rzadko trafiają się takie egzemplarze".


A niby jak oni to sprawdzili? Pewnie weszli w logi i zobaczyli przy jakich obrotach zmieniasz biegi, o ile coś takiego się zapisuje.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-11-27, 10:45   

Kiedyś H. Ford osobiście podpisywał każdy wyprodukowany model T - to była gwarancja osobista (honorowa). Dzisiaj mogę sobie wyobrazić takie zalecenie w instrukcji "...po zakończeniu okresu gwarancji z uwagi na super - hiper materiały i kosmiczne technologie w naszym produkcie - jak i z uwagi na ochronę środowiska dopuszcza się całkowitą rezygnację z wymiany oleju.." - ale wybaczcie, to tylko takie babskie gadanie.... . :)
_________________
Od f126p do Dustera
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-27, 10:47   

Obywatel MK napisał/a:
Pedros napisał/a:
potwierdził to również serwis na ostatnim przeglądzie słowami ,,ma pan bardzo dobrze ułożone auto- rzadko trafiają się takie egzemplarze".


A niby jak oni to sprawdzili? Pewnie weszli w logi i zobaczyli przy jakich obrotach zmieniasz biegi, o ile coś takiego się zapisuje.

Ludzie czytajcie e zrozumieniem! Napisałem o ogólnym stanie auta a nie konkretnie o biegach.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-27, 11:32   

Hiszpan_JS napisał/a:
Pedros napisał/a:
Chodzi o to, że nie zawsze zalecenia fabryki są dobre dla trwałości auta.
W ten sposób można potwierdzić lub zanegować każde zalecenie instrukcji. Jeżeli podważasz zalecenie fabryki (wymiana oleju co 30tys. ruszanie z 2 biegu), to po co w ogóle wymieniasz olej? Może te zalecenia to tylko spisek producentów? (To tylko przykład, nie mój pogląd)


Nie rozumiesz kolegi. On zalecenie fabryki o wymianie co 30 tysi uważa za watpliwe nie dlatego, że wątpi w koniecznosc tak cześtego zmeiniania. On wątpi, że rzeczywiscie technologia zrobiła taki skok, ze auta kupowane 9 miesięcy temu miały zalecenie co bodajże 20k (ale nie rzadziej niz co rok) a teraz 30k ( ewentualnie 2 lata).
I nie tyle neguje co daje w watpliwość ostatnie zmiany.
Skoro mamy bowiem dwie instrukcje do tego samego auta i tego samego silnika (w moim wypadku dacia sandero 0.9 TCe) i okazuje się, że z dnia na dzień ten sam typ samochodu ma inne wskazówki a o wskazówkach decyduje data nabycia to można zastanawiać się, która wersja jest lepsza dla auta.
Bo auto na placu w piątek gdybym odebrał, to miałbym zmieniać co rok a w poneidziałek - już co dwa lata. Co oni zrobili w tym aucie przez weekend?

Bo gdyby to była zmiana idaca wraz ze zmianą silnika i byłoby wiadomo - stojace na placu - wymiana oleju co rok, nowe z nowym silnikiem - wymiana co dwa - to teza o zmianie technologicznej miałaby jakieś niezerowe prawdopodobieństwo.
A tak - wszystko wskazuje na bełkot marketingowy


https://www.youtube.com/watch?v=9G-AwrVk4o8

Na filtrze oleju minimalne ilości opiłków.
Na filmie koło 7:15 jak puścić w zwolnionym tempie widać błyszczące małe opiłki na magnesie - ale gościo błyskawicznie czyści z oleju i już jest czysto.
I teraz pytanie - czy dacia ma tę samą technologię, co mercedes klasy S?
I czy te nieliczne - ale jednak - opiłki są groźne czy nie?
I czy chcemy ryzykować około 300 zł by się o tym przekonać (około 300 zeta kosztuje __W__ASO__ wymiana oleju., chyba 347 zapłaciłem)

Odpiwedź zależy od tgo, czy sprzedajemy auto za 3..7 lat czy jeździmy do końca zycia swojego lub auta;)
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-27, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-27, 12:41   

pikodat napisał/a:
i okazuje się, że z dnia na dzień ten sam typ samochodu ma inne wskazówki a o wskazówkach decyduje data nabycia to można zastanawiać się, która wersja jest lepsza dla auta

Dokładnie. A przecież jedno i drugie to zalecenie fabryki. Podobnie może być z każdą rzeczą - dziś piszą że należy ruszać z dwójki, a za miesiąc się może np. okazać że mieli dużo awarii układu napędowego i zmienią zalecenie na ruszanie z jedynki. Ja nie rozsądzam co jest lepsze tylko poddaję w wątpliwość fakt że umieszczenie czegoś w instrukcji jest najlepszym i jedynie słusznym rozwiązaniem.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-27, 12:53   

Szanowni... pracowałem w ASO Dacia/Renault i ta wymiana oleju co 30.000 km w porównaniu do starych 20.000 km to tylko i wyłącznie marketing. Nic nie zmieniali w silnikach, żeby lepiej zniosły rzadszą wymianę oleju. To tylko pokazanie, że Dacia jest już tak samo jak Renault (tam już od dawna jest zmiana co 30.000 km). Oraz o pokazanie, że "Szanowny kliencie, zmniejszamy koszty eksploatacji auta. Od teraz możesz rzadziej zmieniać olej, co przełoży się na wymierne korzyści finansowe" I dalej coraz większy marketingowy bełkot.

Jeśli ktoś jeździ w zasadzie tylko w trasy, to od biedy te 30.000 km wystarczy. Jeśli jednak ktoś użytkuje auto po mieście, na niezbyt długie odcinki, często odpala i gasi to nie wystarczy. Warto częściej. Już 20.000 km przy miejskiej eksploatacji zawsze wydawało mi się za dużo.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-11-27, 13:00   

Pedros napisał/a:
dziś piszą że należy ruszać z dwójki, a za miesiąc się może np. okazać że mieli dużo awarii układu napędowego i zmienią zalecenie na ruszanie z jedynki.


Panowie, raczej bezdyskusyjne jest to, że Dusterami 4x4 wygodniej ruszać z dwójki, poza pewnymi sytuacjami (stromy podjazd, trudne warunki). Robiłem tak przez prawie 7 lat Dusterem 1 i nic złego się z autem nie stało. Teraz praktykuję to samo w DD2, bo jest wygodniej.
Co do zaleceń dotyczących przeglądów: zawsze można zmieniać olej (i filtry; powietrza na pewno warto...) częściej niż radzi fabryka (tak robiłem w DD1 z dieslem), ale można także przestrzegać zaleceń producenta. Chcę zauważyć, że zmieniają się nie tylko silniki (1,3 Tce), ale także oleje. Nowa norma RN 17 oznacza bardzo drogie oleje, ponad 200 zł za 5 l: https://www.kolegaberlin....E-0W20-5L.html, na dodatek w warunkach gwarancji piszą, że do auta wchodzi 5,5 l, czyli więcej niż jeden pojemnik 5 l...Mówiąc krótko: serwis nowych silników benzynowych będzie droższy niż dotychczasowych diesli. Nie wiadomo też ile kosztują filtry. Zadałem kilka pytań na ten temat - bez odpowiedzi (także Pani z Renault nie dała mi odpowiedzi na pytanie o filtry; kiedyś z serwisem konsumenckim było tam lepiej, czyżby spadali na łeb na szyję, jak Nissan?); pewnie jeszcze nie robiono przeglądów aut z tymi silnikami.
Ostatnio zmieniony przez piku 2019-11-27, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-11-27, 15:10   

Nie dajcie sobie wlewać tego badziewia 0W20 tzn to dobry olej jeżeli ktoś pilnuje temp oleju powyżej 105 może zachodzić już smarowanie mieszane
Oni go leją tylko w celu zmniejszania oporów czyli spalania ale po jednym mocniejszym przejeździe po autostradzie można zatrzeć silnik
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-27, 15:13   

piku napisał/a:
Nowa norma RN 17 oznacza bardzo drogie oleje, ponad 200 zł za 5 l: https://www.kolegaberlin....E-0W20-5L.html, na dodatek w warunkach gwarancji piszą, że do auta wchodzi 5,5 l, czyli więcej niż jeden pojemnik 5 l...

Hmmm.... Czyli w ASO az tak bardzo nie zdzieraja. Co prawda do sandero , ale wymiana na elfa (bo jak się płaci gotówką dają elfa) około kosztowała 340. Przy czym zapłaciłem dokładnie za tyle co wchodzi do silnika (bodajże 4.5 l do sandero). Te 340 to z filtrem i robocizną.
Jeśeli sam olej gdybym kupował to 220zet (a nikt nie sprzeda 4.5 litra tylko od razu 5 l i dopiero przy 10 wymianie poczuję róznice z tych kumulujących się pół litra przy wymianie, 10 wymian to dobre 8-9 lat) dodał filtr i usługe Zenka w garazu to pewnie róznica nie byłaby piorunująco duża. Filtr pewnie ze 40, Zenek pewnie ze 40 i zrobiło by się 300.... czyli ASO raptem 13-15 % drożej niż Zenek w garażu. Tyle procent za ASO moge dać
_________________
Spritmonitor.de
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-11-27, 15:26   

Fruxo napisał/a:
Nie dajcie sobie wlewać tego badziewia 0W20


A 0W40 RN 17 RSA? Taki też proponują w "rozpisce". Jest jeszcze droższy...Wg mojego rozeznania powinien lepiej spisywać się i w niskich i w wysokich temperaturach. Może jednak radzisz poprzestać na 5W30 RN 17 (najtaniej wyjdzie)?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-27, 16:51   

piku napisał/a:
Może jednak radzisz poprzestać na 5W30 RN 17 (najtaniej wyjdzie)?

Najtaniej to nie jest najważniejszy argument ale chyba ten wariant jest najbardziej optymalny.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-11-28, 10:17   

do 1.5 dci dobry 5w30 styknie problem w tym że elf nie jest dobry
do turbo benzyny co najmniej olej w40 w50
Zresztą olej najlepiej przynosić swój
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-11-28, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-11-29, 01:05   

laisar napisał/a:
@Fruxo: OKDR wyliczenia, bo nie uwzględniasz odmiennych przełożeń głównych.

Ależ proszę bardzo
JR5-316 1st 20 km/h 2639 obr/min
TL08 20 km/h 1st 3403 obr min 2st 1973 obr/min

W sumie w 1.5 dci to raczej różnicy wielkiej nie robiło szczególnie że miała te sama przełożenie co K4M :roll:

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 56,15 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-11-29, 01:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
badboy85 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,3 130
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2020-02-08, 23:51   

Hej :) . Moja Daćka 1.3 130 km pokazała na komputerze spalania 7,1 po przejechaniu autostradą 400km i 50 km miasto. Spalanie rzeczywiste około 8litrów. Były to pierwsze kilometry tego auta na dotarciu więc jest to do przyjęcia. Nie przekraczałem w żadnym momencie 3000 obrotów , start stop wyłączony i ten śmieszny guzik eco też wyłączony :)

Co do odpychania się to powiem tak , jeździłem przez kilka tygodni nową corsą 1.4T i Daćka niewiele gorzej się zbiera , a jednak trochę więcej waży.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne