Koledzy błędnie podałem wartość która wynosi ( PR066 )11.4, N/A. Dotyczy to przesunięcie programowania kata kierownicy natomiast druga wartość ( PR033) kąt kierownicy N/A min 325.8 a max 331.8. tu na teście wykonawczym na fali wykres zmienia położenie ale przy jeździe na wprost idzie po linii min. Może teraz ktoś coś podpowie .Obdzwoniłem może z 10 warsztatów , nikt nie pomoże , serwis Dacia , tak za 220 zł z zastrzeżeniem ,, ale to może nic nie pomóc , ale Pan się zapisze w kolejkę już dzisiaj. Dziękuję , postoję .
Nerwica inna ...wica nie pozwalała spokojnie spać , i nagle
Zdjąłem koło kierownicy , podłączyłem skaner włączyłem funkcję ( parametry rzeczywiste ) i robię zapis , i okazuje się że owszem zapis leci na wykresie , wartości się zmieniają jak poruszam czujnikiem ale to wszystko z dużym opóźnieniem . A wartość raz zapisana jako 10.4 innym razem 11, z groszem to równa się jednemu obrotowi czujnika skrętu o 360* , wiec był przestawiony. Podmiana czujnika ( używany ) i sukces . Kalibracji z pozycji Ancla nie robiłem tylko obrót kierownicą w prawo- opór ,w lewo - opór , do jazdy na wprost. Zobaczę jaki efekt bo wspomaganie poprawiło się , co więcej ... trzeba pojeździć .
Wysłany: 2021-01-29, 14:48 Wymiana opon a usterka układu wspomagania kierownicy?
Wczoraj moja żona udała się do serwisu Dacii celem zakupu i wymiany opon. Zaraz po wyjeździe z serwisu zapaliły się trzy kontrolki, w tym jedna wskazująca na awarię układu wspomagania kierownicy.
Samochód (Duster 2) wrócił do serwisu, gdzie dokonano wgrania nowego oprogramowania układu wspomagania. Według serwisu był to całkowity zbieg okoliczności. Mnie jednak nurtuje, czy na pewno? Być może pracownicy w trakcie wymiany opon ruszyli/uszkodzili jakiś czujnik albo inny element?
Wydaje mi się wyjątkowo nieprawdopodobne, żeby auto, które przez 2 lata jeździ bez problemu, nagle zaświeciło ot tak samo z siebie kontrolkę awaryjną akurat po wyjeździe z serwisu.
Tam nie ma nic, sam wymieniłem koła na własnym placu. Szybciej szukałbym przyczyny w jakiejś wtyczce lub na linii zasilania. Przez dwa lata jazdy po naszych dziurach wszystko jest możliwe.
I mnie dopadła owa bolączka. Również po zmianie kół. I również po małej walce z jednym kołem, ale bez przesady, parę razy pięścią musiałem uderzyć więc to nie powinien być stres dla auta. A jednak.
Po kręceniu kierownicą od oporu do oporu błędy znikają, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu problem wraca.
Czytam, że niektórym pomogła adaptacja w serwisie, a ktoś miał nawet zmienianą kolumnę kierowniczą (serio?!?).
Ale pytanie brzmi, czy komuś się udało to naprawić samemu za pomocą DDT4ALL, bo widzę opcję kalibracji, ale są dwa rodzaje: VC-lot PT1 oraz PT2 series. I nie za bardzo wiem, czy coś tu mogę kliknąć aby czegoś bardziej nie zepsuć przez przypadek?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 08 Maj 2023 Posty: 3 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-11-12, 15:11
Mialem podobnie po zmianie kol. Po dwoch dniach zdjalem jeszcze raz kola, posprawdzalem czujniki abs i.... problem zniknal. Sorrym ze bez polskich znakow pisze, ale na tej klawiaturze tylko tak moge. Czyli polecam zdjac kola i to powinno pomoc.
Problem rozwiązany: najpierw należy odpiąć akumulator (ja go odpiąłem na 15 min.). Po tym czasie podłączamy akumulator, odpalamy silnik, kręcimy kierownicą lewo/prawo do oporu (zrobiłem to 3 razy), gasimy silnik. Po kolejnym odpaleniu problemu nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum