Wysłany: 2019-12-07, 23:07 Pisk/tarcie na max skręcie kół - Sandero II
Witam, od około tygodnia słyszę jakby pisk/tarcie gdy skręcam kołami na maksa, i w lewo i w prawo. Dzieje się to przy ruszaniu autem, jak już jadę to jest cisza. Prośba do Was o info co się zepsuło i jak długo można z tym jeździć. Z góry dzięki za pomoc.
wiem, wiem, chodziło mi o to czy przy okazji wymiany rozrządu nie wymienia się czegoś jeszcze, w tym wypadku również jakiegoś innego paska np. akcesoriów.
w tym wypadku również jakiegoś innego paska np. akcesoriów.
Teoretycznie powinno się. W praktyce bywa różnie. Często mechanicy ściągają pasek akcesoriów, tylko do wymiany paska rozrządu i zakładają go z powrotem.
Bez zobaczenia auta nie da się dokładnie ocenić.
Zakładam, że wymienili wszystko co należało. zresztą takie było moje życzenie, Za całość zapłaciłem ok. 1000. Czy wg. Was mam podstawy do małej reklamacji ?
Nie mamy pojęcia co dolega twojemu samochodowi. Diagnoza przez neta opiera się tylko na doświadczeniach z innych aut. Przy maksymalnym skręcie kierownicą, pompa wspomagania pracuje na największym obciążeniu, ergo pasek wtedy może popiszczeć. Szczególnie jak jest zimno i na niskich obrotach silnika.
Ale wcale nie musi to być pasek. Równie dobrze może to być zapowietrzona pompa wspomagania, albo zużyte łożysko na pompie, które dostaje luzów przy dużym obciążeniu. Nie wiem tego, bo tego nie słyszałem ani nie widziałem silnika. Jedź do mechanika, za diagnozę weźmie maks 5 dych i będziesz wiedział.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-12-12, 00:32, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2019-12-12, 09:17 Re: Pisk/tarcie na max skręcie kół - Sandero II
andrecho napisał/a:
Witam, od około tygodnia słyszę jakby pisk/tarcie gdy skręcam kołami na maksa, i w lewo i w prawo. Dzieje się to przy ruszaniu autem, jak już jadę to jest cisza. Prośba do Was o info co się zepsuło i jak długo można z tym jeździć. Z góry dzięki za pomoc.
A ilość specjalnego płynu/oleju w układzie wspomagania jest właściwa?
Na 3 razy w życiu , gdy miałem coś takiego, to 2 x chodziło o uzupełnienie płynu(oleju).
W tym trzecim to poszły łożyska w jednym z kół po których gania pasek , co zakończyło sie później bardzo nieprzyjemnie, gdy koło zatrzymało się nagle podczas jazdy (koszty naprawy większe niż wartość mojego 17 letniego auta -> złomowanie).
A o sprawdzeniu poziomu tego oleju zdaje się jeszcze nie wspominano
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-12-12, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum