Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stuki w zawieszeniu, lewy przód - wahacz do wymiany
Autor Wiadomość
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-17, 15:17   Stuki w zawieszeniu, lewy przód - wahacz do wymiany

Hej,

Historia zakończona bezproblemową naprawą, ale zostawię dla potomnych.

Kilka tygodni temu zacząłem słyszeć stuki w zawieszeniu z przodu. Stuki były słyszalne przy dużych nierównościach i małych prędkościach.

Akurat zbliżał się drugi rok eksploatacji samochodu i drugi przegląd, więc pojechałem zrobić przegląd ciut wcześniej i zgłosiłem stuki. Spodziewałem się wyrobionych jakichś gumowych łączników czy innych typowych drobiazgów.

Okazało się jednak, że ASO zakwalifikowało do wymiany cały wahacz, bo był na nim cyt. "bardzo duży luz". Wszystko zrobione szybko i sprawnie i niby jest OK.

Tylko pozostaje pytanie co się stało, że w dwuletnim samochodzie z przebiegiem niecałych 24 tys km padł wahacz?
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2019-12-17, 16:59   

Jakiś czas temu przerabiałem ten temat. Wymieniałem same sworznie, w orginale są nitowane do wahacza a i oddzielnie też można je kupić, wszystko przy przebiegu ok.130 km.
Ogólnie to wymieniałem praktycznie całe przednie zawieszenie. Głównie poleciała prawa strona, profilaktycznie poszła do wymiany także i lewa.

Z Twojego opisu można stwierdzić, że uszkodzeniu uległ sworzeń wahacza, główną przyczyną mogło być uszkodzenie osłony gumowej sworznia i piasek mógł zrobić swoje, tutaj taki przebieg raczej nie ma z tym nic wspólnego.
Z reguły jest to trwała część a ASO w wymianę samego sworznia raczej się nie bawi, najprościej jest wymienić cały wahacz dobrze, że to było jeszcze na gwarancji.
Skoro jednak uznali gwarancję to mogła to być jakaś wada wewnętrzna i osłona gumowa w takim przypadku nie musi być uszkodzona.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne