Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-04-10, 20:03
Prostownik ładowarka do akumulatorów
Autor Wiadomość
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-27, 20:55   Prostownik ładowarka do akumulatorów

jak ma się w dusterze z 2018r doładowywanie akku zwykłym prostownikiem sprzed 20-30 lat. We wszystkich pojazdach (samochody, ciągniki, kombajn) akku po przerwie np zimowej jest doładowywany - jak np ciągnik stoi miesiąc to najpierw ładowanie a potem rozruch i się przejechać a potem jeszcze prostownik.
W pandzie czy loganie akku co 2-3 miesiące pod prostownik z niskim prądem ładowania itp, jak się gwara na akku kończyła a był rozbieralny to kontrola ilość elektrolitu i ewentualnie woda.
Czy da się tak samo postępować w dusterze? Czyli raz na 1-3 miecha prostownik??
 
jedrus79 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-28, 18:55   

Czy akumulator można ładować bez zdejmowania klem?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-29, 08:40   

Dodam dwie rzeczy, z doświadczenia. Pierwsza- prostowniki automatyczne często mają impulsowy tryb ładowania, co niekoniecznie jest lubiane przez elektronikę nowoczesnego samochodu. Druga sprawa- część prostowników jest na tyle "inteligentna", że najzwyczajniej nie da się ładować akumulatora nieodłączonego od samochodu. Prostownik wykrywa stale podłączone odbiorniki energii i po prostu odmawia ładowania.
Zdecydowanie radzę odłączać, przynajmniej jedną klemę od akumulatora.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-29, 09:36   

Wczoraj podpiąłem do akku dusterka stary prostownik, amper ma na wyświetlaczu 0-5, wskoczyło na 4 i wskazówka się chwiała, po 3 godzinach zeszło do poniżej 2.
Jak wskazówka się chwieje to jest niedoładowany a powinien być naładowany bo zrobione ponad 100km i 3 dni stał nie ruszany. Ogólnie prostownik jest fajny bo wiem że dla nowego i sprawnego akku wskazówka może spaść poniżej 1 i stać stabilnie, jeżeli stabilnie stoi przy powyżej 4 to akku do kosza. To takie moje obserwacje starego prostownika.
Autko dziś jeździ i nic się nie stało.
Co do tego że nowe prostowniki nie pozwolą na to mam herkules 501 marki bester/lincoln z 2010 czy 2011r. Logana, pandę, ciągniki ładuje bez problemu. Nic nie odłączałem a w jednym mam instalację na 12 a rozruch na 24V. Dustera nie wiem czy się da bo dostęp do klem jest paskudny a w tym prostowniku zaciski są spore a maskę muszę przymknąć bo koty z ciekawości mogą zrobić zwarcie jak zaczną włazić z ciekawości. Starter z opcją rozruchu, bizona z padniętym akku odpala na opcji startu, citronea w dieslu to trzęsło zimą jak podałem po ładowaniu przy rozruchu prąd z tego besterka ;)
Także czy odłącza się przy podpiętych odbiornikach - nie wiem.

Wybuch akku jest wtedy gdy jest niedrożna wentylacja. Tak samo powodowanie korozji.
Kipnienie - naturalna cecha, nigdy niczego nie spowodowała złego jak kontrolowana ;) Pozwala ocenić stan akku po takim "gotowaniu" - mowię o własnych doświadczniach.
Nie ma akku bezobsługowych, każdy jest obsługowy, te najnowsze zamiast ołowianych płyt mają chyba carbonowe/plastikowe pokryte ołowiem i tyle różnicy.
Czy wyjmować akku - mi się nie chce ustawiać np zegarka.
Natomiast ważne to stan klem i kabli zasilających tak od strony akku jak i masy/rozrusznika.
U mnie akku wytrzymują minimum 7 lat.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-06-14, 22:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-11-04, 16:39   

Jeżeli używasz prostownika z kontrolą napięcia ładowania (14,4V) to nie musisz nic odpinać pod warunkiem, że w momencie ładowania nie włączysz zapłonu.
Pojemności, które znajdują się w elektronice mogą chwilowo podbić napięcie.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-05, 15:51   

U siebie w Dacii nie odłączałem jak dotąd akumulatora, ale choćby pamięć stacji radiowych jest raczej ulotna.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-11-05, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
rotmistrz88 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-05, 16:03   

Tak czytam ten wątek i coś mi tu nie pasuje. Opisujecie Panowie różne procesy chemiczne/fizyczne zachodzące w aku itp ,powiedzcie mi jedną rzecz. Jak sie ma to wszystko do nowego Fiata Tipo 1.4 mojego brata. Obecnie od 2 miesiecy ma Dustera 2 1.6sce ale miał Tipo przez 2 lata. Do pracy śmigał na piechotę a rocznie robił max 6 tysiecy km z czego wiekszość jeździłem ja. Bywało że auto przy temperaturach -10 stało nie ruszane 4-5 tygodni a jak już jechało to 20km w jedną i 20km w drugą stronę ,stało pod chmurką i ani wakazówki prędkościomierzy , obrotomierzy nie świrowały, ani nie było choinek Tipo 1.4 95km 2016rok produkcji , auto stało pod chmurką.Auto nigdy nie podładowywane prostownikiem.
Ostatnio zmieniony przez rotmistrz88 2018-11-05, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-11-06, 05:56   

rotmistrz88 napisał/a:
Tak czytam ten wątek i coś mi tu nie pasuje. Opisujecie Panowie różne procesy chemiczne/fizyczne zachodzące w aku itp ,powiedzcie mi jedną rzecz. Jak sie ma to wszystko do nowego Fiata Tipo 1.4 mojego brata. Obecnie od 2 miesiecy ma Dustera 2 1.6sce ale miał Tipo przez 2 lata. Do pracy śmigał na piechotę a rocznie robił max 6 tysiecy km z czego wiekszość jeździłem ja. Bywało że auto przy temperaturach -10 stało nie ruszane 4-5 tygodni a jak już jechało to 20km w jedną i 20km w drugą stronę ,stało pod chmurką i ani wakazówki prędkościomierzy , obrotomierzy nie świrowały, ani nie było choinek Tipo 1.4 95km 2016rok produkcji , auto stało pod chmurką.Auto nigdy nie podładowywane prostownikiem.


Moja dacia stoi tez pod chmurka I malo jezdzi. Moj Fiat jezdzi dziennie dystansy 1-5km. Oba dizle z fap I dziala wszystko az Milo.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
rysiek223
[Usunięty]

  Wysłany: 2018-11-30, 22:01   Prostownik ładowarka do akumulatorów

Przymierzam się do zakupu jakiegoś ustrojstwa do ładowania akumulatora, jeżdżę krótkie odcinki więc doładowanie akumulatora bezcenne. Myślałem o tradycyjnym prostowniku ale są też oparte na mikroprocesorze. Macie drodzy forumowicze doświadczenie np. z CTEK MXS 5.0.
Czekam na Wasze doświadczenie i opinie.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-11-30, 22:09   

Mam od kilku lat i działa bezproblemowo. Masz w nim dodatkowe podłączenie na stałe do aku drugi koniec w atrapie i nie musisz nawet maski otwierać.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-30, 22:13   

Wszystkie tego typu urządzenia są oparte na tym samym rozwiązaniu (tak domniemam).

Ja kupiłem w zeszłym roku w Lidlu. Teraz też chyba był w gazetce za około 55 złociszy (może jeszcze jest w ofercie w Lidlu, w Biedronce też był taki prostownik). Polecam ten produkt. Nadaje się do żelowych, kwasowych, 6V jak i 12V. Ładowałem parę razy aku z samochodu (Fabia), motocykl (Honda) oraz sąsiad Isuzu i Misubishi. Aku do diesla i do PB. Za każdym razem zdał egzamin, a na dodatek ma funkcję sprawdzania akumulatora pod kątem usterki. Jak jest za bardzo rozładowany dodatkowo przeprowadza funkcję ratowania - ładowania zbyt rozładowanych aku (inny tryb ładowania, impulsowy z lekkim rozładowywaniem).

Znalazłem, linki do Lodlowych ofert.:
prsotwnik prosty
Prostownik rozbudowany

Jakbym miał normalny garaż z prądem to bym kupił teraz ten drugi.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-30, 22:25   

Mam tego CTEK od wielu lat. Uratowałem nim kilka akumulatorów do kosiarki, quoda. Do auta jest bardzo dobry. Działanie intuicyjnie - podłączasz a on wszystkie etapy przeprowadza po kolei. Jestem zadowolony.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-12-01, 08:17   

Ja mam coś takiego: https://www.ewimax.pl/pro...53d2e85e9dd11fb


też zdaje egzamin.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-01, 14:19   

Prostowniki analogowe sa tylko dla osób rozumiejąc dokładne ich działanie. Dlatego dla szarego użytkownika elektroniczne są dużo bardziej przyjazne
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-01, 14:41   

I wygodniejsze. Nie trzeba kręcić potencjometrem by w odpowiednich momentach ładować innym prądem.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-12-01, 15:55   

Polecam CTEK.
Mam już od kilku lat. Ma fajną funkcje regeneracji padniętego akumulatora.
Ma też kilka trybów ładowania i dwie opcje : ładowanie małych aku (motocykl) i dużych (samochody).
Używam ich obu - w motocyklu na stałe podłączyłem końcówki do ładowania do akumulatora i podpinam tylko kabel ładowarki (przez przejściówkę z zestawu). Dzięki temu nie muszę rozkręcać połowy motoru, żeby się dostać do akumulatora ;) Fajny patent z tymi różnymi końcówkami kabla - jedne standardowe krokodylki, drugie do przykręcenia na stałe do akumulatora - wystarczy dowolną z nich przepiąć poprzez wtyczkę na kablu CTEKA.
Ogólnie niezłe urządzenie.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2018-12-05, 20:13   

Zakładałem ten watek ale widzę ze się rozwinął bardzo technicznie, nie znam się aż tak na elektronice ale zdecydowałem się na zakup CTEK MXS 5.0 wraz gumową osłoną za 299zł z 5-letnią gwarancją na https://allegro.pl/oferta/ctek-mxs-5-0-12v-prostownik-ladowarka-7587834661 - czytałem wiele opinii średnia 75% za 25% przeciw, a przekonam się sam. Cieszę się ze poruszyłem temat na który jest odzew z Waszej strony.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2018-12-05, 20:22   

rysiek223 napisał/a:
zdecydowałem się na zakup CTEK MXS 5.0

Dobra decyzja ,
chociaż jestem bardziej oszczedny i w zupełności wystarcza mi zakupiony w biedronce za 55 zeta,
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-05, 20:38   

rysiek223 napisał/a:
zdecydowałem się na zakup CTEK MXS 5.0 wraz gumową osłoną za 299zł z 5-letnią gwarancją

Słuszny wybór. Ja mam wersję z test&charge. Z dodatkowych funkcji skorzystałem jeden raz wiele lat temu, wszystko było ok, wiec zapomniałem o niej. Widocznie nie jest mi tak bardzo potrzebna.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2018-12-05, 20:38   

Cytat:
Dobra decyzja


Widzisz a mówią ze lajkoniki to sknerusy :)
Ostatnio zmieniony przez rysiek223 2018-12-05, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 169
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-06, 18:45   

Osobiście korzystam elektronicznego, tylko dlatego że posiada funkcję podtrzymania.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-06, 20:16   

A ja mam samoróbkę z kontrolą napięcia ładowania i doładowywaniem po osiągnięciu 14,4V oraz ręczną regulacją prądu od zera do 15A.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-06, 21:12   

Marek1603 napisał/a:
A ja mam samoróbkę z kontrolą napięcia ładowania i doładowywaniem po osiągnięciu 14,4V oraz ręczną regulacją prądu od zera do 15A.

Też korzystałem z samoróbki, którą dostałem od elektryka z rodziny. Ładowała. Ale trzeba było kręcić potencjometrem w odpowiednich czasach. Od kiedy mam elektroniczną niczym się nie przejmuję. Mogę o niej zapomnieć i nie zaszkodzi ona aku.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-06, 22:11   

Nie wiem jak inne prostowniki elektroniczne działają. Ten marketowy dość wcześnie mi padł. Niedługo nim się nacieszyłem. Natomiast CTEK radzi sobie. Rok temu uratowałem padnięte aku pozostawione zimą w aucie do kasacji. Po 4-5 m-cach zero napięcia. Podłączyłem aku do CTEK na 10-11 dni. Po przejściu 7 etapów, kiedy tylko włączył się ósmy - podtrzymanie aku 95-100% (wg instrukcji, nie sprawdzałem) - po paru godz. odłączyłem prostownik. Uratowane aku (najtańsze magneti marelli 50Ah) ma dziś 4 lata bez 1 miesiąca i jest "zdrowe". Utrzymuje napięcie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-07, 06:48   

eio napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
A ja mam samoróbkę z kontrolą napięcia ładowania i doładowywaniem po osiągnięciu 14,4V oraz ręczną regulacją prądu od zera do 15A.

Też korzystałem z samoróbki, którą dostałem od elektryka z rodziny. Ładowała. Ale trzeba było kręcić potencjometrem w odpowiednich czasach. Od kiedy mam elektroniczną niczym się nie przejmuję. Mogę o niej zapomnieć i nie zaszkodzi ona aku.


A ja sam sobie zrobiłem. :-P
Ja też. Ustawiam na 1 lub 2A i się pomału ładuje. Małym prądem. Przeładować też nie przeładuje, bo ma kontrolę i go po prostu wyłącza i przechodzi w ładowanie cykliczne = doładowywanie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne