Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny wyciek oleju przy kolektorze wydechowym
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-12-30, 16:23   Dziwny wyciek oleju przy kolektorze wydechowym

Witam zauważyłem nie tak dawno że jest jakiś wyciek oleju przy kolektorze chyba to 4 cylinder (z prawej strony)Tak jakby delikatnie coś wyciekało z pod bloku silnika i na ten kolektor tam się dopala totalnie na węgiel . Na trzech pozostałych nic nie widać sucho .Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa .Sprawdzałem tez testerem zakupionym w sklepie na zbiorniczku wyrównawczym czy nie jest walnięta uszczelka pod głowica koloru nie zmieniło a dość długo chodził silnik.Oleju tak za bardzo nie ubywa wiadomo trochę musi skoro jest wyciek .Czy może jednak UPD się sypie przejechane ma 300 tyś km.
Podsyłam fotki może ktoś miał takie zdarzenie.A cha przy kolektorze są jakieś 2 nakrętki jakby kiedyś zerwali gwint przy jakiejś awarii.
https://ibb.co/DpwSfvq
https://ibb.co/64TV46Q
https://ibb.co/WykbY18
https://ibb.co/zFWNwLD
https://ibb.co/JKZyhVZ
https://ibb.co/hZ2KH8G
https://ibb.co/P6PcWxh
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-30, 16:43   

Umyj to jakimś zmywaczem i zobacz czy pojawi się nowe
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-30, 18:11   

Na 100% Uszczelka Pod Głowicą. Przerabiałem ten sam temat w Thalii 1.4 8v 75km czyli w silnik K7J. Jest to można , że powiedzieć standardowa usterka w tych motorach. Identycznie działo się w Daewoo Lanos z oplowskim silnikiem 1.4 i 1.5 8v. Mam takiego Lanosa i ostatnio przy przebiegu około 150tyś km stało mi się to samo z tym, ze ja się tym nie przejmuję i nawet nie zamierzam tego robić bo ponad 2 miesiące temu kupiłem to auto dla żony za 1800zł. Myślę nad zrobieniem partactwa i zakupem kleju do bloków silnika. Wszystko wyczyszczę i odtłuszczę i na łączenie bloku z głowicą nałożę cienką warstwę tego kleju. Może pomoże. Jeżeli nie chcesz tego robić nic się nie stanie, Usterka ta nie będzie się pogłębiać z tym, że należy czyścić blok silnika z oleju i tyle. Na koniec pocieszę Ciebie, że w Thalii o której wspomniałem na początku tego posta uszczelkę szlak trafił gdy auto miało niespełna 10 lat i przebieg 90 tys km
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2019-12-30, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2020-01-01, 12:43   

dudu$ napisał/a:
Na 100% Uszczelka Pod Głowicą. Przerabiałem ten sam temat w Thalii 1.4 8v 75km czyli w silnik K7J. Jest to można , że powiedzieć standardowa usterka w tych motorach. Identycznie działo się w Daewoo Lanos z oplowskim silnikiem 1.4 i 1.5 8v. Mam takiego Lanosa i ostatnio przy przebiegu około 150tyś km stało mi się to samo z tym, ze ja się tym nie przejmuję i nawet nie zamierzam tego robić bo ponad 2 miesiące temu kupiłem to auto dla żony za 1800zł. Myślę nad zrobieniem partactwa i zakupem kleju do bloków silnika. Wszystko wyczyszczę i odtłuszczę i na łączenie bloku z głowicą nałożę cienką warstwę tego kleju. Może pomoże. Jeżeli nie chcesz tego robić nic się nie stanie, Usterka ta nie będzie się pogłębiać z tym, że należy czyścić blok silnika z oleju i tyle. Na koniec pocieszę Ciebie, że w Thalii o której wspomniałem na początku tego posta uszczelkę szlak trafił gdy auto miało niespełna 10 lat i przebieg 90 tys km


Dzięki za odpowiedz .Tak jak pisałem silnik nie bierze żadnych płynów tylko ten olej po maleńku gdzieś wysącza się .Wymieniłem uszczelkę przy kolektorze wydechowym na wylocie z rurą taka okrągła i przy okazji zeskrobałem ten nagar z silnika po obserwuję .Jak nic nie walnie dalej to tak zostawiam .Bo jak się w pakuję w wymianę uszczelki to koszta podejrzewam nie małe.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 13:02   

Na pewno masz UPG do wymiany. Dlaczego uważasz że się nie opłaca jej wymieniać? Jeżeli Logan jest Twoim podstawowym autem, jest w dobrej kondycji blacharskie oraz mechanicznej to warto. Koszt wymiany UPG z obróbka głowicy na dobrych uszczelka h np erlinga to 1500zl. Ja zazwyczaj wymieniłem UPG, teraz w Lanosie nie wymieniam bo jest to po prostu nie opłacalne. Wymiana wyniesie tyle ile zapłaciłem za to auto, porobilem w nim kilka rzeczy mi. Rozrząd za 700zl i gdybym teraz zrobił jeszcze UPG i chciałbym sprzedać to auto byłbym ponad 2000zl w plecy bo nie wezmę za nie więcej niż 1500-2000zl
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2020-01-01, 14:14   

miałeś może epizod zagotowania układu chłodzenia?
Wyciek ewidentnie między głowicą, a blokiem.

Wymyć i obserwować. Ja osobiście nie ruszał bym tego przynajmniej do momentu znacznego powiększenia się wycieku.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 14:30   

Słyszałem kiedyś , że szlak trafia UPG w tych silnikach kiedy zapomni się o regulacji zaworów ale wydaje mi się to bujdą. Jak wyżej pisałem mam identyczny wyciek u siebie w Lanosie, nie bedę wymieniał UPG, przez Allegro kupiłem klej dwuskładnikowy do pękniętych bloków silnika. Może partyzantka ale zawsze jest szansa, że usunie bądź zniweluje wyciek do takiego stopnia, ze zapocenie zacznie się pojawiać dopiero po 500km. Koszt nie duży bo 25zł z przesyłką, wizualnie też nie będzie to przeszkadzać bo zakryje to osłona kolektora oraz sam kolektor wydechowy.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2020-01-02, 11:32   

Jak na razie do tej pory wszystko działa bez zarzutów wyczyściłem pojeżdzę poczekam co dalej Na pewno i tak będzie się sączyło .Samochód jest eksploatowany w sytemie miejskim 80% w wiekszości a wiadomo są korki silnik się męczy i przegrzewa .Zagotować się nie zagotował nigdy .Jeżeli zajdzie konieczność na pewno dam do mechanika.Miałem zrobić płukankę silnika ale teraz to chyba bez sensu bo będzie jeszcze gorzej.Co myślicie o tym ?
Jak cokolwiek się dowiem o cenie ile naprawa dam znać
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2020-01-02, 15:38   

Eksploatuj, Po za sączeniem się pewnie nic więcej się dziać nie będzie. Szkoda środków na remont skoro działa.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-02, 20:58   

Płukankę możesz zrobić, na pewno nie pogorszy sączenia z UPG. Jeżeli będziesz chciał to robić to musisz przygotować się na koszta w granicy 1500-1700zł. Czy warto? Jeżeli ktoś nie lubi jak sączy mu się olej po silniku i do tego nie lubi smrodu przypalonego oleju od wysokiej temperatury kolektora wydechowego to warto.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-08, 22:07   

Wczoraj doszedł do mnie zakupiony przez Allegro klej do pękniętych bloków CX80 więc wziąłem się za partyzantkę czyli próbę zlikwidowania wycieku oleju z UPG w swoim Lanosie 1.5 8v. Najpierw pojechałem zimnym autem na myjnię ręczną ( z 300m od bloku) gdzie popsikałem blok silnika i głowice ostrym środkiem do czyszczenia felg. Opłukałem silnik małym strumieniem wody i pojechałem do garażu podziemnego. W garażu od razu odkręciłem kolektor wydechowy od głowicy, łączenie bloku z głowica delikatnie przejechałem szczotka druciana a następnie odtłuściłem wszystko benzyna ekstrakcyjna. Na miejsce gdzie zazwyczaj był wyciek nałożyłem nie za dużą warstwę kleju do pękniętych bloków, założyłem nową uszczelkę a kolektor wydechowy wszystko po skręcałem i dzisiaj po 20 godzinach od nałożenia kleju zrobiłem jazdę testową ponad 20km. Na razie jest sucho wiec jest szansa, ze na pewien czas wyciek został zlikwidowany. Za jakiś czas sie odezwę i napisze czy dalej klej się trzyma, jak będzie wszystko ok to gdy mamy auto w które nie warto wkładać 1500zł na wymianę UPG można śmiało zastosować tą metodę niby naprawy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne