Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-10-03, 14:48
Wszystko, ładnie i pięknie, ale ... po pierwsze do Sandero II i po drugie na dolną kratkę - lepiej byłoby na górną - na dole jest chłodnica intercoolera (a jej jednak lepiej nie zasłaniać) .
Zmniejsza się w ten sposób chłodzenie IC a poza tym osłona jest w kolorze czarnym , świetnie absorbującym energie promieni słonecznych i w ten sposób nagrzewającym się.
Jeśli już ktoś chce zrobić dodatkową krateczkę to lepiej w jasnym kolorze ...
Otrzymałem odpowiedź od producenta, że najprawdopodobniej od przyszłego tygodnia... już mają być "w sprzedaży". "Może wtorek". "Za ile" - nie było informacji. Może bz.
krakry1 napisał/a:
... po pierwsze do Sandero II ...
Nawet nie podejrzewasz jak często dowiaduję się, że do Logana 1-ki to "nie ma problemu", ale do 2-ki to... "sam pan wiesz". Prawa rynku!"
pozdrawiam - Janusz
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2014-10-03, 17:17
Wszystko pięknie i łanie, ale po co?
Mam Dustera i nawet przy -20 kilku stopniach mam 4 cegiełki po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów, a z nawiewów "leci" cieplutkie powietrze. Wydaje mi się, że obecne samochody nie potrzebują tego typu usprawnień, jak kiedyś Fiaty 125 czy Polonezy.
Pod pierwszy post laisar podpiął wątek, gdzie toczyła się długa dyskusja: po co komu i dlaczego?
Od lat uważam nic tak nie kształci jak doświadczenie. Zwłaszcza własne. Stąd ten (mój) pomysł.
Faktem też jest, że za czasów Fiatów i Polonezów, to u nas (na północy) zimy bywały normalniejsze. Śniegu pod sufit, a i -25st. C trzymało dłużej. Teraz czasami człowiek ma wątpliwości czy zimówki przywdziewać, bo i w grudniu u nas zdarzało się +15 st.C.
Lza napisał/a:
...Rumuni jeszcze nie wiedzą...
Ja tam bym z nich nie żartował, bo:
- oni produkują "swoje" samochody, które nie tylko zauważam na naszych drogach, ale i jeżdżę jednym z nich,
- my pewnie wiemy już (!) co to termostaty i... produkujemy je do "cudzych" marek.
Pozdrawiam - Janusz
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-03, 20:57, w całości zmieniany 2 razy
Czy ta osłona zimowa będzie pasowała do mcv z 2007r czy tylko do tej po lifcie bo nie mam gdzie sprawdzić czy bardzo się różnią. Z drugiej strony jestem zdziwiony że firma Heko do nowej mcv już mają osłony a do starych MCV w ogóle nie zrobili.
Osłona dotarła. Na pytanie (zwłaszcza dla benzyny): po co? Krótko: względy estetyczne i (może mniej istotne) niektóre praktyczne. Osłona częściowo wchodzi pod tablicę rejestracyjną.
Montaż rzeczywiście prosty, ale...
W moim (benzynowym) Loganie patrząc z przodu samochodu od lewej 1/3 dolnego grilla jest fabrycznie przysłonięta. Co to ma do rzeczy?
Otóż zgodnie z instrukcją nie da się tam włożyć śruby. Swoją musiałem skrócić o ok. 22mm. Wolałem to niż wiercenie otworu w przesłonie (za nią "długo jest nic" - sprawdziłem).
Potem trzeba włożyć uchwyt w grill (sprężynująca osłona dociśnie ją do grilla) i wkręcić śrubę. Ze śrubą po prawej nie ma tego problemu.
BTW gdy spojrzałem na te śruby z tworzywa trochę mnie "najszły" wątpliwości: czy to wytrzyma?
Gdy skracałem śrubę - wątpliwości się rozwiały. No i czas pokaże.
Pozdrawiam - Janusz
oslonazim01.jpg
Plik ściągnięto 176 raz(y) 100,69 KB
oslonazim02.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 216,76 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-13, 12:28, w całości zmieniany 2 razy
Osłona dotarła. Na pytanie (zwłaszcza dla benzyny): po co? Krótko: względy estetyczne i (może mniej istotne) niektóre praktyczne. Osłona częściowo wchodzi pod tablicę rejestracyjną.
Montaż rzeczywiście prosty, ale...
W moim (benzynowym) Loganie patrząc z przodu samochodu od lewej 1/3 dolnego grilla jest fabrycznie przysłonięta. Co to ma do rzeczy?
Otóż zgodnie z instrukcją nie da się tam włożyć śruby. Swoją musiałem skróciłem o ok. 22mm. Wolałem to niż wiercenie otworu w przesłonie.
Potem trzeba włożyć uchwyt w grill (sprężynująca osłona dociśnie ją do grilla) i wkręcić śrubę. Ze śrubą po prawej nie ma tego problemu.
BTW gdy spojrzałem na te śruby z tworzywa trochę mnie "najszły" wątpliwości: czy to wytrzyma?
Gdy skracałem śrubę - wątpliwości się rozwiały. No i czas pokaże.
Pozdrawiam - Janusz
U mnie w Sandero jest to samo. Wie ktoś może po co? Ja w sumie u siebie nie widzę, co miałaby osłaniać :| :)
Złe pytanie.
Krata jest symetryczna, a ma powycinane dziury w miejscach, gdzie jest to niezbędne.
Widać w tamtej części nie ma niczego co by wymagało obowiązkowego chłodzenia.
Więc nie "co ma ta część osłaniać?" ale "co pozostała cześć ma chłodzić?"
Dlaczego? Żeby chociaż trochę szybciej dogrzać 1.5dci. Wtedy zawsze to trochę krócej będę marznąć ;). Do tego wygląda całkiem fajnie...
Czy to działa? Wydaje mi się, że tak. Szybciej dobiłem do 50 stopni (mam dodatkowy wskaźnik).
Z ważnych uwag - osłona NIE pasuje do wersji Stepway. Musiałem ją dociąć (około 3 cm na szerkość, około 1.5cm z wysokości). Wyszło całkiem znośnie, co widać na fotce ;).
oslona.jpg Osłona zimowa HEKO na Lodgy Stepway po właściwym docięciu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum