Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-07, 17:49
1.5 dCi 90KM spalanie w clio IV
Autor Wiadomość
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 16:43   1.5 dCi 90KM spalanie w clio IV

Witam. Chciałbym zapytać, jak wygląda u Was spalanie przy tym silniku. Jeżdżę clio iv i przy obechnych temperaturach komputer pokazuje mi spalanie ~10l. Po zatankowaniu do pełna wskazuje mi że planowany zasięg to około 400km. Na forum clio użytkownicy piszą o spalaniu 5-6l w mieście co wydaje mi się nierealne. Może ktoś tutaj wie w czym leży problem. Podłączałem już ddt i inne tego typu programy, ale nie mam żadnych błędów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-01-07, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-07, 17:43   

W tym Dieslu powinieneś być bliżej 5-6 litrów aniżeli 10, ale to zależy jak długie odcinki pokonujesz.
 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 18:52   

Odcinki raczej krótkie, auto traktuję delikatnie, biegi zmieniam przy 2000-2500 obrotów. Trochę mnie to zastanawia bo pali sporo za dużo... W sierpniu wymieniony olej i wszystkie filtry, przebieg 47000km
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-07, 19:00   

Pytanie jak krótkie te odcinki? Bo to płynne określenie. ;-) 1.5 dCi powoli się nagrzewa, więc i sporo pali na początku.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 19:02   

No jak to w mieście do 10km
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-07, 19:05   

No to Ci powiem, że przy obecnych temperaturach jak około 6 rano ruszam z domu, to silnik (ciecz chłodząca) zaczyna mi się nagrzewać po 3-4 kilometrach, a dopiero po dobrych 8 kilometrach dochodzi do 90 stopni. W korku o tej porze nie stoję, ale ze 2-3 razy na światłach się zatrzymam. Jazda raczej niezbyt szybka.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 20:21   

Też masz tak wysokie spalanie?
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-07, 21:40   

Kolego j a użytkowałem ten silnik przez dwa lata w Logan kombi Outdoor, a więc wyżej postawiona buda.
Jeździłem dużo po osiedlu, ale nie co dzień. Do pracy dojeżdżałem może z 4 miesiące.
Raz na tydzień, dwa 110 km do teściów, Chorwacja x 2, Muszyna x 2 i morze.

Spalanie dytrybutorowe z 2 lat wyszło 5,45 l/100 km.
 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 23:30   

Chyba też muszę zacząć sprawdzać na dystrybutorze, bo komputer podaje chyba z ostatnich 100km, nie jak w innych markach z całej trasy od wyzerowania licznika...
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-08, 17:29   

Szeryfeek napisał/a:
Też masz tak wysokie spalanie?


Moje spalanie po 20 miesiącach użytkowania Dustera można zobaczyć w sygnaturce każdego mojego posta. ;-)

Ostatnio wychodzi mi 5,8 l./100 km. A to dlatego, że sporo jest obwodnicy Warszawy, sporo autostrady A2, ale mało korków.

Szeryfeek napisał/a:
Chyba też muszę zacząć sprawdzać na dystrybutorze, bo komputer podaje chyba z ostatnich 100km, nie jak w innych markach z całej trasy od wyzerowania licznika...


Pokazuje nie tyle od wyzerowania licznika, co wyzerowania średniego spalania. Na początku jest bardzo czuły, więc jak od razu po wyzerowaniu staniesz w korku to pokaże Ci straszne wartości (z czasem jego czułość maleje). Ja wczoraj tankowałem, wyzerowałem komputer pokładowy, potem od razu stanąłem w korku w Dolinie Śmierci i po kilku minutach miałem średnie spalanie 11 l./100 km. :shock: Dziś po 90 km A2 i S-kami spadło do 5,6 l./100 km. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2020-01-08, 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-09, 12:41   

No właśnie, każdy gdy podaje spalanie miejskie nie bierze pod uwagę obwodnic itp, a dzieki temu spalanie mocno maleje. Wg mnie spalanie w cykku miejskim to tylko miasto, korki itp. W każdym razie dziękuję, że chociaż Ty szczerze napisałeś jak to wygląda u Ciebie :-D
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-09, 18:16   

Powiem Ci, że dopiero od niedawna tak na potęgę jeżdżę A2 i S-kami wokół Warszawy (i to w porach bez korków). Wcześniej, czyli przez 16 miesięcy, to właśnie było głównie typowe miasto (a raczej typowa Warszawa :mrgreen: ). Więc korki, korki, powolna jazda od świateł do świateł itp.
Mimo to w zimie spalanie nie przekroczyło mi 6,7 l./100 km.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Szeryfeek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-09, 22:15   

W takim razie winny jest niedogrzany silnik :D
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2020-01-11, 18:15   

Ja mam taki silnik, ale w busiku Nissan Evalia, no i średnie spalanie od zakupu to 6,5 l/100 km. Wydaje mi się, że spalanie rzędu 10 l w mieście na dystansach do 10 km to zdecydowanie za dużo (no chyba, że to jest 10 km ciągłego korka). Mnie na dystansie ok. 7 km przy raczej dużych korkach pokazywał komputer między 8 a 9 litra.

Mam też takie doświadczenie, że komputer zawyża spalanie w stosunku do rzeczywistego, więc lepiej sobie policzyć samemu.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-01-14, 21:04   

może 5 wtrysk dpf "leje"??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-17, 13:59   

psur napisał/a:
am też takie doświadczenie, że komputer zawyża spalanie w stosunku do rzeczywistego, więc lepiej sobie policzyć samemu.


A to zależy. Jak pisałem - jak od razu po skasowaniu średniego spalania w komputerze staniesz w korku to pokaże Ci dwucyfrowe wartości. Ale jak od razu wyskoczysz na trasę to pokaże Ci bardzo niskie spalanie. A im więcej czasu mija od skasowania danych z kompa pokładowego, to tym bardziej on tępieje i staje się mniej podatny na zmianę stylu/warunków jazdy. Więc jeśli po skasowaniu kompa będziesz stał w korkach przez 500 km, a ostatnie 50 km pokonasz trasą to spalanie rzeczywiste wyjdzie Ci niższe od tego na kompie. Itp. Itd.

W moim dieslu komp prawie zawsze zaniża spalanie o dobre 0,5 l./100 km w stosunku do rzeczywistego (z dystrybutora). I to niezależnie od stylu/warunków jazdy. Natomiast koledzy z 1.6 SCe często piszą, że u nich spalanie z kompa prawie zawsze pokrywa się z rzeczywistym.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne