Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG w Daciach
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-27, 14:21   

Wrzucam kilka fotek jak instalacja LPG wygląda u mnie w aucie. Nie zdejmowałem tylko puszki filtra powietrza pod którą znajdują się wtryskiwacze ale wczoraj poukładałem wężyki od gazu i wtryski po swojemu i udało mi się założyć i zapiać puszkę filtra powietrza tak jak powinna być.




 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-27, 17:48   

słaby ten montaż , wtryski leżą do tego wężyki długie i chyba nierówne
wstaw fotki na lpg forum zobaczysz co oni napiszą
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-27, 18:02   

Fruxo napisał/a:
słaby ten montaż , wtryski leżą do tego wężyki długie i chyba nierówne
wstaw fotki na lpg forum zobaczysz co oni napiszą


mógł być lepszy ale tragedii nie ma. To że wtryski lezą nic im nie przeszkadza, barrakudy mogą pracować pod skosem według zaleceń producenta. Wężyki nie są długie, maja z 30cm, jak patrzyłem na montaże np w ENERGY GAZ Polska na ostrobramskiej to tam w tych silnikach listwę montują w okolice cewki zapłonowej i wężyki wtedy maja z 50-60cm i auta jakoś jeżdżą. W tym silniku jest problem z montażem wtryskiwaczy, mozna było by coś pokombinować i zrobić jakieś wsporniki w okolicy wlewu oleju do silnika ale nie wiem czy by się to trzymało. Zastanawia mnie gdzie fabrycznie były montowane te wtryski. Na upartego pojedyncze wtryskiwacze można było powciskać pod kolektorem ssącym ale wisiały by luzem. Na LPG forum , ktoś pisała o montażu wtrysków pod kolektorem i każdy kto sie wypowiadał już dawno odszedł od tego rozwiązania bo jest to po prostu problematyczne w serwisie
 
rafalm1978 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 47
Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2020-01-27, 21:22   

dudu$ napisał/a:
... Zastanawia mnie gdzie fabrycznie były montowane te wtryski.


Fabrycznie wtryski były montowane z przodu przed chłodnicą , ale również ciężko było wsadzić tam ręce.
_________________
Było Sandero 1.2 LPG 2013 , Sandero Stepway Outdoor 0.9TCe 2017 , Lodgy 1.6SCE LPG 2017 , Dokker Techroad 1.6SCE LPG 2019
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-27, 22:25   

oryginalnie było tak
https://gazeo.pl/informacje/samochody/testy/Dacia-Sandero-LPG-dla-oszczednych,test,5812.html
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-28, 08:15   

dudu$ napisał/a:

To że wtryski lezą nic im nie przeszkadza, barrakudy mogą pracować pod skosem według zaleceń producenta. Wężyki nie są długie, maja z 30cm, jak patrzyłem na montaże np w ENERGY GAZ Polska na ostrobramskiej to tam w tych silnikach listwę montują w okolice cewki zapłonowej i wężyki wtedy maja z 50-60cm i auta jakoś jeżdżą.


Wtrysk będzie pracował w każdej pozycji, ale we wtryskach które nie są ustawione pionowo po pewnym czasie zbierają się zanieczyszczenia ciekłe (przechodzące przez filtr i te które kondensują podczas stygnięcia silnika) i kleją wtryski. W ustawionych pionowo wyciekają i są przepalane.
Długość wężyków teoretycznie nie ma znaczenia (to co wejdzie w "rurę" z jednej strony to wypchnie odpowiednią ilość z drugiej ale znowu jest ale ;) - gaz jest płynem ściśliwym i im dłuższe wężyki tym większa pojemność układu za wtryskiem, a co za tym idzie większe wahania ciśnienia w układzie dolotowym (nagłe wciśnięcie pedału gazu otwiera wtryski i zwiększa ciśnienie gazu i przeciwnie w momencie zamknięcia wtrysków w cut-off gaz z wężyków jest wysysany podciśnieniem). Tyle że to ma tym większe znaczenie im większy silnik ;).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
imiko97 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Stamtąd
Wysłany: 2020-02-10, 09:24   

To jak się sprawuje niefabryczna instalacja gazowa do sandero Tce 90?? Można śmiało gazować ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-10, 09:51   

Energy gaz polska to słaba firma która robi więcej szumu niż roboty
instalacja w tce 90 mają różne długości wężyków od wtrysków i komputer ma to jakoś rekompensować czego nie ogarnie zwykła instalacja
jak i czy w ogóle to robi nie wiemy tak podawało reno
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-10, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-10, 18:26   

imiko97 napisał/a:
To jak się sprawuje niefabryczna instalacja gazowa do sandero Tce 90?? Można śmiało gazować ?


Można śmiało gazować. Dobra instalacja i dobry serwis będzie dawał gwarancję bezproblemowej jazdy. Ja do swojej MCVki z tym, ze 1.2 16v założyłem bardzo dobra instalacje KME Nevo
+ wtryski Alex BARRACUDA i reduktor KME TUR 6. Instalacja jest ok ale niestety nie została idealnie wyregulowana co skutkuje tym, że czasem podczas wysprzęglania i zatrzymania auta obroty potrafią chwilę pofalować w zakresie 500-1000 i czasem zdarzy się delikatne szarpniecie podczas zmiany biegów. Byłem 2 razy na regulacji i niby coś tam zrobili ale nadal w/w sytuacje występują. Dzisiaj umówiłem się do jednego z najlepszych gazowników w Warszawie ( Chyba). Jest polecany na wielu forach tym i forach o instalacjach LPG, niestety pierwszy wolny termin to 25 luty. Poza wyżej wymienionych problemów instalacja sprawuje się bardzo dobrze. Na butli do której wchodzi +/- 40l gazu ostatnio zrobiłem prawie 510km z czego z 30km to jazda na PB ( rozruch) wiec spalanie wyszło mi mniej więcej 8,5l/100km i to jazda tylko i wyłącznie w mieście
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-10, 18:35   

Fruxo napisał/a:
Energy gaz polska to słaba firma która robi więcej szumu niż roboty
instalacja w tce 90 mają różne długości wężyków od wtrysków i komputer ma to jakoś rekompensować czego nie ogarnie zwykła instalacja
jak i czy w ogóle to robi nie wiemy tak podawało reno


Kiedyś zakładałem u nich instalację w aucie Renault thalia, i problemów nie miałem ale teraz nie chciałem u nich montować bo jak patrzyłem na ich sprzęt do regulacji ( laptopy i kable) oraz samą regulację stwierdziłem, że mam lepszy sprzęt do tego i regulację dokonuję w ten sam sposób wiec po co płacić 150zł jak sam zrobię to sobie za darmo Teraz na regulacje bedę jechał do firmy AUTO-DAKAR, jak wcześniej pisałem na różnych forach mają tylko same pozytywne opinie ale niestety na montaż instalacji trzeba czekać 1,5 miesiąca a na samą regulację 2 tygodnie
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-10, 19:58   

Skąd wiesz że silnik h4bt można "śmiało gazować" bo coś mi się wydaje że nie wiesz o jakim nawet piszesz, nie bez powodu na google jest tylko jedno zdjęcie takiego cuda.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-10, 20:54   

Ludzie za dużo naczytaliście się w internecie różnych bzdur. Od X lat w różnych markach słyszy się, że te czy tamte silniki nie nadają się do gazu bo coś tam, takimi przykładami są np silniki Toyoty począwszy od 1.4 16v poprzez 1.6 16v a kończąc 1.8 16v. Identyczna sytuacja jest w Fordach 1.6 16v 101km , 1.8 16v i 2.0 16v mazdach i tak w kółko. Jeżeli założy sie porządną instalacje i dobrze wszystko zestroi to auto będzie jeździło 100, 200 a nawet 300 tyś km. Wystarczy poszukać np na olx z jakimi przebiegami ludzie sprzedają Dacie/Renault np z silnikami 0.9 Tce czy 1.2 16v. Zazwyczaj maja te 150 tyś km a zdążają się egzemplarze z przebiegami 250 a nawet 350 tys km

Przykład : https://www.olx.pl/oferta...html#5bc7513f24

https://www.olx.pl/oferta...html#6b95b550c9
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-02-10, 21:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-10, 22:03   

Te dyskusja będzie o pierdołach i ogólnikach czy konkretach ?
to że jakiś dziad założył instalacje która jest źle zrobiona znaczy dokładnie nic
http://www.auto-innovatio...alite/2543.html
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-11, 08:15   

Mylisz się. W niektórych silnikach nawet dobre zestrojenie nic nie da. O co chodzi? Po pierwsze spalanie LPG odbywa się w wyższej temperaturze. Zawsze i niezależnie od mapy. Skutkuje to tym, że w niektórych motorach może dojść do wypalenia gniazd zaworowych. Dodatkowo materiał głowicy w niektórych silnikach może ulec odksztalceniom na skutek podwyższonej temperatury spalania.
Po drugie LPG jest suche. Benzyna ma lekkie właściwości smarne. Zatem cały układ wtryskowy bez benzyny ulega zużyciu.
Auta z przebiegała 300k na LPG. Tak znam. Najczęściej z wyciekami z głowicy i stukajacymi zaworami.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-02-11, 08:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
imiko97 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Stamtąd
Wysłany: 2020-02-11, 09:19   

Temperatura spalania gazu jest o 20 stopni wyższa od benzyny. Benzyna 700 stopni, gaz 720. Łyżka jest do jedzenia cieplej zupy, co się stanie jak łyżkę zaleje wrzątkiem?? Odkształci się jak głowica ?

Wystarczy ze co pełny bak gazu, przejedziesz 20-30km na benzynie i przesmarowane.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-11, 09:32   

Fruxo napisał/a:
Skąd wiesz że silnik h4bt można "śmiało gazować" bo coś mi się wydaje że nie wiesz o jakim nawet piszesz, nie bez powodu na google jest tylko jedno zdjęcie takiego cuda.


zdaje się, że h4bt to TCe90. I taki silnik fabryka sprzedawała z założoną instalacją LPG. Mozliwe, że gazowali nieśmiale, ale za to śmiale je reklamowali.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-11, 09:32   

Ano z tymi 20 stopniami temperatury spalania jest taki problem, że jedne fabryki używały gorszego materiału i te 20 stopni robi po tysiacach km róznicę a inne - nie.

Dlatego jedne silniki lepiej to znoszą- a inne gorzej.

A wracając do przykłądu IMIKO - nie każda łyzka jest z metalu. Są plastikowe. I są z kiepskiego metalu , co sie gnie. I wystarczy zalać wrzątkiem a to gięcie zaczyna być upierdliwe.
Mam na działce łyżki (kupowane w latach 80-tych), które dość szybko się wyginały.

Zatem materiał łyzki ma duże znaczenie, czy te 20 stopni to tragedia (łyżki plastikowe), czy potencjalny problem po długim użytkowaniu (kiepski metal) czy brak problemu (porządny metal).

I tak samo jest z materiałem gniazd zaworowych.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-11, 09:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-11, 10:02   

pikodat napisał/a:
...zdaje się, że h4bt to TCe90. I taki silnik fabryka sprzedawała z założoną instalacją LPG.

Dla porządku- oznaczenie podstawowe silnika TCe90 to H4Bt 400. Wersja z fabrycznym LPG ma oznaczenie H4Bt 410.
Przy okazji- w kompendium chyba nie ma a może komuś się przyda opis i weryfikacja fabrycznej instalacji Landi Renzo w Renault i Daciach: LINK
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-11, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
imiko97 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Stamtąd
Wysłany: 2020-02-11, 11:02   

Mi to się wydaje ze ta wzmocniona głowica w lpg wersji to pic na wode, dalej żadnych dowodów na to nie ma a silnik sprzedawany 5lat. Firma landi wygrała przetarg i zakładała gaz byleby jechało. Tak na chłopski rozum, idzie taśma z silnikami, maszyny ją składają i co 3 silniki wsadzali mocniejsza głowice pod lpg? Trzeba specjalnie pod to ustawiać maszynę.
Zamówić np 1000 sztuk jednakowych części wyjedzie taniej niż po 500 z 2 rodzaji. Studiuje zarządzanie i tak robią firmy, każda Dacia ma praktycznie ten sam środek: te same zegary, te same radio ta sama kierownica itd itp leci taśma seryjnie i robi jak najtańszym kosztem. To Dacia nie mercedes.

Skoro fabryczna instalacja to mogli zrobić porządny przycisk do zmiany lpg/benzyna takie jak np w oplach. No ale taniej jest wywiercić dziurkę i przykleić na taśmę dwustronną przycisk i wskaźnik.

I co fabryczna instalacja za dopłatą 3tyś zł. Czyli tyle ile przeciętnie gaziarz bierze ?
Nie wydaje się to dziwne??
Żeby sprzedać produkt i utrzymać potencjalnego klienta trzeba wymyślić jakąś bajkę; *jaki ten nasz produkt jest super, *jeżeli nie będzie się pan stosował do naszych zaleceń pojazdowi grozi kosztowna awaria, * kup pan u nas bo w firmie naprzeciwko drożej itd
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-11, 11:24   

imiko97 napisał/a:
Tak na chłopski rozum, idzie taśma z silnikami, maszyny ją składają i co 3 silniki wsadzali mocniejsza głowice pod lpg?

robi jak najtańszym kosztem. To Dacia nie mercedes.
Skoro fabryczna instalacja to mogli zrobić porządny przycisk do zmiany lpg/benzyna takie jak np w oplach. No ale taniej jest wywiercić dziurkę i przykleić na taśmę dwustronną przycisk i wskaźnik.

I co fabryczna instalacja za dopłatą 3tyś zł. Czyli tyle ile przeciętnie gaziarz bierze ?
Nie wydaje się to dziwne??


A nie prościej na 3 liniach robić benzynowe a na jednej gazowy?
A jak jedna linia to 3 tygodnie benzynowe (głowice) a tydzień gazowe?

Co do przycisku:
W pytaniu masz odpowiedź- to dacia , nie mercedes, więc zrobili jak się da najtaniej

nie 3000 a 2500 (tak było w sandero). Gaziarz musi wywiercić dziury (choćby na zawór do napełniania butli ) . Przy fabrycznej instalacji- przygotowane to jest już w fabryce. Musi coś zdemontować, coś zamontować (przynajmniej układ chłodniczy- przecież musi dac odgałęźnik do parownika) - tu (w fabryce) - tylko montować.
Gaziarz nie kupi bezpośrednio od producenta 10 000 zestawów. A prawdopodobnie z pominięciem hurtowników cena może wyjść zauważalnie taniej..
Gaziarz robi ręcznie (oczywiście z użyciem narzędzi w tych rękach trzymanych) - w fabryce robią to roboty.
I fabryka zarabia - a klient oszczędza.


A na taśmie to jednak potężna - nawet w dacii - ilość różnych konfiguracji- ten chce klimę manualną - ten automat. Ten tylne szyby elektryczne - ten zwykłe, ten fotele zwykłe - ten skórzane.
1000 egzemplarzy DOKŁADNIE takich samych aut... pod rząd wyprodukowanych... nikłe szanse. A jak czymś się różnią - to zarządzanie dostarczeniem odpowiednich komponentów i tak trzeba rozwiązać.



Teraz będzie 1000 zł róznicy (w PL) - ale to wynik przepisów biurokratycznych ( LPG daje mniej CO2 => mniejsza opłata typu podatkowego).
We Francji ceny identyczne (tam sa zdaje sięjakies ulgi podatkowe na auta z LPG)


Zatem - nie, nie wydaje się to dziwne - przy założeniu, że firma chce promować napęd LPG a nie zarabiać krocie jak na okcesoriach. A chce promować z przyczyn podatkowych (CO2).
jakby zrobili jakiś swój przycisk, zapewne byłoby nie 2500 a 2600 albo 2700
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-11, 11:55, w całości zmieniany 6 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-11, 11:39   

imiko97 napisał/a:
Mi to się wydaje ze ta wzmocniona głowica w lpg wersji to pic na wode, dalej żadnych dowodów na to nie ma


Czyli jestes zwolennikiem teorii, że inny numer w katalogu to tylko chwyt marketingowy?

Może i tak. Ale zapewne 90% klientów i tak nie sprawdza po katalogach, czy silnik ma inne komponenty czy nie.
Czyli potencjalny motyw takiego zafałszowywania katalogu (by ludzie chętniej kupowali LPG) raczej trafi do marginesowo małej ilości ludzi.

Bo o tym, ze wersja benzynowa ma końcówke kodu 400 a gazowa to 410 to zapewne mało kto nawet ze sprzedawców wie i zapewne mało spośród uczestników tego forum wiedziało do dziś.

To tylko dla tych kilku super - zainteresowanych takie różne nazewnictwo dokładnie (wg Ciebie) tego samego produktu? Albo "dla jaj"? Niby tak... To moglliby produkowane w poniedziałek nazywac 400M, we wtorek 400TU, środę 400WE (choć , skoro Francuzi, to zapewne 400LU, 400MA, 400ME) - byłoby ciekawiej.

Podaj inne powody, by w katalogu robić dodatkowe oznaczenia.


No i dobrze byłoby zrobić badania, ile osób, które musiały regulować zawory miało instalację fabryczną a ile dokładaną. I po jakim przebiegu całkowitym i po jakim przebiegu na LPG
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-11, 11:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-11, 12:05   

pikodat napisał/a:
Bo o tym, ze wersja benzynowa ma końcówke kodu 400 a gazowa to 410 to zapewne mało kto nawet ze sprzedawców wie i zapewne mało spośród uczestników tego forum wiedziało do dziś.

Ale te 410 to może być po prostu oznaczenie silnika wraz z instalacją LPG i nie musi wcale oznaczać, że sam silnik ma jakieś "wewnętrzne" różnice w stosunku do 400...
 
imiko97 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Stamtąd
Wysłany: 2020-02-11, 12:09   

No dokładnie, wystarczy ze fabrycznie są wywiercone dziury w kolektorze do szybszego założenia instalacji gazowej, i już zmienili kod na 410
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-11, 15:58   

Wyższa o 20 stopni temperatura spalania gazu jest przy mieszance stechiometrycznej. Natomiast problemem jest to że większość instalacji jedzie na zbyt ubogiej gdzie temperatura jest wyższa.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-11, 19:11   

Ta rozmowa do niczego nie prowadzi. Jeżeli ktoś jest przeciwnikiem LPG to będzie rzucał rożnymi argumentami aby postawić na swoim, ze do jakiegoś motoru instalacji gazowej nie da się założyć. Założyć się da prawie do każdego silnika tylko problemy z wypalaniem gniazd i zaworów spowodowane są słaba lub źle przeprowadzoną regulacją oraz brakiem okresowych serwisów.
Fruxo napisał/a:
Te dyskusja będzie o pierdołach i ogólnikach czy konkretach ?
to że jakiś dziad założył instalacje która jest źle zrobiona znaczy dokładnie nic
http://www.auto-innovatio...alite/2543.html


Czyli wszystkie auta które mają założonej instalacji lpg nie fabryczną to druciarstwo zakładane przez dziadów? Skoro tak to powiedz mi dlaczego takie auta robię po 200-350 tyś km i dalej jeżdżą ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne