Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Elektryki emitują więcej dwutlenku węgla niż diesle
Autor Wiadomość
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-10, 23:41   Elektryki emitują więcej dwutlenku węgla niż diesle

Ekolodzy w szoku. Elektryki emitują więcej dwutlenku węgla niż diesle

- "Na każdym samochodzie elektrycznym jest napisane „Zero Emission”, co oznacza, że nie emituje on do środowiska fatalnego dla klimatu dwutlenku węgla. Tymczasem są tacy, którzy policzyli, że jest to nieprawda, a elektryki są mniej ekologiczne od nowoczesnych diesli."

- Więcej :arrow: https://auto.wprost.pl/aktualnosci/10212447/ekolodzy-w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-diesle.html?fbclid=IwAR0aUUXTCjncKSYD_JbuXNJmRpXz_oad34h0idMY0a-u4YUb_HrIWwPmzYk
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-01-10, 23:55   

Zasada nr 1: jeżeli w tytule występuje słowo "szok", to od razu wiadomo, że tekst to ściema.

Nie, nie emitują - mniej tabloidów, więcej nauki:

https://theicct.org/publications/EV-battery-manufacturing-emissions
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-10, 23:57   

A ty powtarzasz głupoty za "oszołomami" .
Przepraszam ale inaczej takich pismaków nazwać nie można.
Dlatego tez koncern FCA ( Fiat) zapłaci firmie Tesla 1,5 mld Euro za prawa do nieprodukowania przez Fiata samochodów bezemisyjnych tak ?
Tak sie składa że od 6 lat jeżdżę elektrykami.
I nie emituję żadnego CO2.
Dlaczego - bo więcej produkuje energii elektrycznej niż zużywam w swoich EV.
Co powiesz w takim razie na pojazdy napędzane LNG - tez są bez emisyjne - ?
Nie spalają paliw kopalnych ?
Nie emitują CO2
Same produkują ten gaz ze słońca tak jak ja prąd ?
To samo będzie dotyczyć samochodów wodorowych.
Na razie każdy sposób wytorzenia wodoru wymaga 100 krotnie więcej energii do jego wyprodukowania /trasportu/dystrybucji niż energia którą się na końcu otrzyma.
A dlaczego - bo nikt nie pamięta chyba juz podstawowej wiedzy chemicznej że atom wodoru jest najmniejszym atomem pod względem wielkosci i sama produkcje szczelnych pojemników na wodór jest ogromnie energochłonna .A i wydajnośc ogniw paliwowych które na końcu procesu produkują prąd - tez jest nieefektywna . Czyli dokonujemy kilku zupełnie niepotrzebnych procesów aby na końcu znów otrzymać energię elektryczna i nią napędzać samochody.
Gdyby pieniądze przeznaczone na to słynne uwodorowienie transportu przeznaczyć na produkcję ( techologie ) zmaminay wegla na paliwo syntetyczne to dziś zapenw mielibyśmy samochody spalnowe zuzywające 1l czystej sztucznej bezny na 100 km do tego nei potrzbujące żadnych katalizatorów czy DPF-ów .

Niestety takich oszołomów jest coraz więcej na świcie - to jest dokładnie taka sama rasa jak "płaskoziemcy" czy "antyszczepionkowcy" czy jak słynna Greta zapewne.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2020-01-11, 10:04   

jas_pik napisał/a:
Niestety takich oszołomów jest coraz więcej na świcie


Dla chleba,panie dla chleba.
_________________
48piotr
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-11, 10:54   

Niby elektryk spoko, eco, sreko itd.
Ale bez infrastruktury ma to mały sens. Przynajmniej ja tak uważam.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 11:15   

Każdy znajdzie tu argumenty za i przeciw. Prawdą jest, że samochody z napędem elektrycznym nie emitują CO2 i tu jest podstawowy błąd pismaka, który twierdzi że jest inaczej. Naukowcy dowiedli jednak że wielkość emisji dwutlenku węgla podczas proces produkcji akumulatorów (baterii) od momentu wydobycia surowców potrzebnych do ich produkcji, aż do wytworzenia gotowego produktu jest porównywalna do emisji tej substancji przez silniki diesla (w przeliczeniu na km przebytej drogi). Jeśli zaś doliczyć do tego emisję powstałą podczas utylizacji odpadów po zakończonej eksploatacji, to istotnie diesle wygrywają tę konkurencję. Zaletą elektryków jest chyba jedynie to, że produkcja i związana z tym emisja szkodliwych substancji może odbywać się poza aglomeracjami miejskimi i eksploatacja elektryków może znacząco poprawić jakość powietrza w rejonach najbardziej zaludnionych.
jas_pik napisał/a:
Na razie każdy sposób wytorzenia wodoru wymaga 100 krotnie więcej energii do jego wyprodukowania /trasportu/dystrybucji niż energia którą się na końcu otrzyma.

Kolego dość mocno mijasz się z prawdą. Nie wziąłeś pod uwagę generatorów wodoru (są znacznie prostsze, bezpieczniejsze i tańsze niż wspomniane przez Ciebie ogniwa).
Znany mi osobiście Pan Cezary Łazaj skonstruował i użytkuje auto napędzane wodorem i benzyną. Pojazd powstał na bazie forda Ka i posiada benzynowy silnik 1,3 l spalający niecałe 3 l PB na 100 km. To już drugi jego produkt, bo wcześniej miał Forda Probe z 3 litrowym V6 (spalał 7 litrów). Generator wodoru (własnej produkcji) zamontowany w samochodzie podnosi dość znacznie moc silnika i zdecydowanie obniża apetyt na benzynę. Jak twierdzi konstruktor, jego wynalazkiem interesują się nie tylko koncerny samochodowe, ale także energetyczne, bowiem zaprojektowany przez niego generator wodoru można skonfigurować nie tylko z silnikami benzynowymi. Auto - być może - mogło by kandydować do miana najbrzydszego pojazdu na świecie, ale zdaniem konstruktora jest to działanie zamierzone, mające na celu zwrócenie uwagi na produkt. A ten - pomimo kliku lat użytkowania - sprawuje się bezawaryjnie.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-11, 11:21   

Wodór ma niestety jeden minus. Jest cholernie niebezpieczny.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-11, 11:45   

A co na to Greta Thunberg ?
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 11:53   

toka93 napisał/a:
Wodór ma niestety jeden minus. Jest cholernie niebezpieczny.

Wyrażając taką opinię, Ty także nie wziąłeś pod uwagę możliwości zastosowania generatora wodoru zamiast magazynującego go ogniwa. Różnica jest kolosalna! Ale po kolei.
W samochodzie zamontowany jest zwyczajny silnik spalinowy, tyle że do normalnego układu paliwowego dołączona jest instalacja doprowadzająca wodór wytworzony przez generator zabudowany w aucie. Pojazd nie posiada zbiornika z wodorem - ten jest wytwarzany dopiero po uruchomieniu silnika spalinowego i zużywany na bieżąco przez pracujący już silnik. Jak nietrudno się domyślić średnie spalanie na krótkich trasach będzie się niewiele różnić od porównywalnego auta bez takiej instalacji, jednak sytuacja zmienia się diametralnie na trasach dłuższych, gdy rozgrzany już silnik podaje stałą wartość prądu do generatora wodoru. Prezentowany na zdjęciu samochód potrafi przejechać dystans grubo ponad 1000 km na jednym zbiorniku paliwa. Po wyłączeniu silnika nie ma dopływy prądu do generatora, nie ma też "produkcji" wodoru.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2020-01-11, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-11, 14:04   

hak64 napisał/a:

Kolego dość mocno mijasz się z prawdą. Nie wziąłeś pod uwagę generatorów wodoru (są znacznie prostsze, bezpieczniejsze i tańsze niż wspomniane przez Ciebie ogniwa).

Być może się mylę ale poproszę o podanie ilosci wodoru produkowanego przez wspomniany generator i prostego policzenia ile wodoru uzyskuje na 1l spalonego paliwa .
Mój stary peugeot partner z roku 1997 z przebiegiem ok 100 kkm zużywa 1 l benzyny na 200 km.
Pobijesz to ?
I jakoś żaden koncern się do mnie nie zgłosił :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 14:57   

jas_pik napisał/a:
Być może się mylę ale poproszę o podanie ilosci wodoru produkowanego przez wspomniany generator i prostego policzenia ile wodoru uzyskuje na 1l spalonego paliwa .Mój stary peugeot partner z roku 1997 z przebiegiem ok 100 kkm zużywa 1 l benzyny na 200 km.

Kolego jeśli masz ochotę na urządzanie drwin, czy kpin, to proszę wybrać sobie inne forum. Napisałem że osobiście znam konstruktora i to jest prawdą, podobnie jak podane tu wartości spalania (kilka niezależnych instytucji robiło badania / nie tylko w Polsce/). Sama budowa generatora jest chroniona patentem i choć jako kolega dysponuję zdjęciami tego urządzenia, to bez zgody konstruktora nie opublikuję ani zdjęć, ani wyników badań. Mogę dorzucić, że pomiary na hamowni wykazały przyrost mocy o ponad 40% w stosunku do nominalnej i to bez żadnej ingerencji w mechanikę silnika.
Przeczytaj sobie to: http://www.nowiny.rybnik....ie-zdjecia.html
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-11, 15:24   

Z czego się wytwarza taki wodór? Z wody? Dzięki energii cieplnej traconej przez silnik? Czy to może nowe perpetuum mobile? Bo jeśli wodór jest w postaci utlenionej, to wyodrębnienie go wymaga energii, a jeśli jest w postaci czystej albo łatwy do uwolnienia - to jest niebezpieczny. No chyba jest jakaś trzecia możliwość.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-11, 16:16   

hak64 napisał/a:
Każdy znajdzie tu argumenty za i przeciw. Prawdą jest, że samochody z napędem elektrycznym nie emitują CO2 i tu jest podstawowy błąd pismaka, który twierdzi że jest inaczej. Naukowcy dowiedli jednak że wielkość emisji dwutlenku węgla podczas proces produkcji akumulatorów (baterii) od momentu wydobycia surowców potrzebnych do ich produkcji, aż do wytworzenia gotowego produktu jest porównywalna do emisji tej substancji przez silniki diesla (w przeliczeniu na km przebytej drogi). Jeśli zaś doliczyć do tego emisję powstałą podczas utylizacji odpadów po zakończonej eksploatacji, to istotnie diesle wygrywają tę konkurencję.


Reasumując - chodzi pewnie o to, że elektryki w trakcie eksploatacji nie emitują CO2 w przeciwieństwie do diesli, ale jeśli weźmie się pod uwagę tzw. ślad węglowy od auta elektrycznego vs. diesla od momentu wytłoczenia pierwszego elementu nadwozia do momentu zezłomowania jego ostatniej części, to elektryk wypada gorzej, niż diesel.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-01-11, 16:24   

A wodę do hybrydy wodorowej trzeba destylować. Teraz aptekarski koszt 1 kg wody destyl. 12,74 zł link -pdf (+ ślad węglowy jej prod.). Ale to nie jest przytyk do hybrydy. Wszysto powinno być ujęte w takich wyliczenach.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-01-11, 16:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 16:39   

Cytat:
Z czego się wytwarza taki wodór? Z wody? Dzięki energii cieplnej traconej przez silnik? Czy to może nowe perpetuum mobile?

Wodór wytwarzany jest w generatorze z wody destylowanej (kolega sam ją wytwarza (fotowoltaika). Zwykła woda wytwarza osady, które by unieszkodliwiły generator. Wodór wytwarzany jest na zasadzie elektrolizy, a więc nie ciepłem silnika, a wytwarzaną przez silnik energią elektryczną (bardzo wydajny alternator).
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-11, 16:46   

Jak chcesz bez emisyjnie to pieszo , ale Ty też emitujesz CO2 i Metan .

Wiec lepiej elektryk :D

Myślę intensywnie nad Opel Ampera
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-11, 17:26   

hak64 to co opisujesz przez wiele lat było powszechnie znane jako instalacje hho .
Powazni naukowcy wzięli to na sówj warsztat naukowy i przeprowadzili badanie budują super generatory wodoru z użyciem najlepszych elektrod oraz najdroszych katalizatorów to wyprodukowanie 1 m3 wodoru - wymaga dokładnie 4,5 kWh energii elektrycznej .Teraz za tym sposobem tworzenia magazynów energii w wodorze mocno optuja właściciele wiatraków ( zwłasszcza z niemiec) bo tam produkcja prądu w nocy jest zbyt duża z wiatraków i trzeba je wyłączać bo nie ma jak magazynować energii zupełnie niepotrzebnej.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-01-11, 18:21   

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_fuel_enhancement#Electrolysis

https://www.popularmechan.../a3499/4276846/

(Nie, nie działa tak, jak się niektórym wydaje).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-11, 19:08   

Czyli perpetuum mobile - alternator wytwarza prąd, prąd rozkłada wodę na tlen i wodór, wodór jest spalany w silniku, silnik napędza auto oraz alternator i tak w kółko... Genialne :!: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 19:15   

Koncerny motoryzacyjne bardziej są zainteresowane ogniwami wodorowymi niż montażem generatorów wodoru w samochodach, a to dlatego, że wodór - jako produkt - można sprzedawać na stacjach paliw dyktując jego cenę (w tym podatki, akcyzy, itd). Natomiast generator można sprzedać tylko raz, co więcej, jego niewielkie rozmiary i dość prosta konstrukcja umożliwiają adaptację do praktycznie każdego samochodu. Dlatego też wspomniany kolega nie znajduje (jak na razie) oferty uwzględniającej dywidendy lub tantiemy (były propozycje odkupienia praw do patentu).
jas_pik napisał/a:
Powazni naukowcy wzięli to na sówj warsztat naukowy i przeprowadzili badanie budują super generatory wodoru z użyciem najlepszych elektrod oraz najdroszych katalizatorów to wyprodukowanie 1 m3 wodoru - wymaga dokładnie 4,5 kWh energii elektrycznej .
Ci sami poważni naukowcy nie wierzyli, że można zmieścić generator wodoru pod maską samochodu. Nie wierzyli także, że silnik może pracować zużywając na bieżąco wytwarzany wodór, bez konieczności jego magazynowania. Nie wierzyli, że koszt produkcji takiego urządzenia (nie licząc kosztu badań i eksperymentów z prototypami) może być porównywalny z kosztem montażu instalacji CNG. Ja też nie wierzyłem, ale do czasu...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2020-01-11, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-01-11, 19:22   

hak64 napisał/a:
Dlatego też wspomniany kolega nie znajduje (jak na razie) oferty uwzględniającej dywidendy lub tantiemy (były propozycje odkupienia praw do patentu)

Tak jak wszyscy wcześniejsi "wynalazcy"...

https://www.google.pl/sea...enerator+patent
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-11, 20:02   

hak64 napisał/a:
.... Natomiast generator można sprzedać tylko raz, co więcej, jego niewielkie rozmiary i dość prosta konstrukcja umożliwiają adaptację do praktycznie każdego samochodu. .....

Przecież te generatory można od 15 lat kupić : http://www.autogaz-beskid...dorotlenowa.php
Proponuję kup(pożycz) od swojego znajomego albo zrób sam ( opisy sa na elektrodzie) zamontuj i zdaj relację czy twoja dacia nagle pali połowę . :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-11, 20:06   

Naprawdę niczego nie trzeba będzie kupować na stacji paliw? Co będzie nośnikiem energii? Woda z deszczówki? To ja pierwszy w kolejce :!: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-01-11, 20:23   

jas_pik napisał/a:
Przecież te generatory można od 15 lat kupić
Jesteś pewny, że te
Po drugie, posiadam kilka samochodów, ale żadnej Daci.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-11, 20:33   

Wciąż można kupić, nawet z 2019. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne