Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-20, 00:42
Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:33   

Dymek napisał/a:

Pamiętaj, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji podstawowej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.

Może w tym coś być z prawdy, choć założyłem że skoro standardowa gwarancja jest na 100tyś km to pewnie ona uwzględnia już te "dodatkowe" zdarzenia - choć nie uwzględniłem w tych rozważaniach tych 2lat dodatkowej gwarancji.

edit:
Nic to - czekam na odpowiedź z renault. Zadałem pytanie o czynności serwisowe do 180tyś - jeśli faktycznie nic nie przewidzieli w zakresie zaworów, to trzeba będzie przyjąć że silnik jest świetnie dopasowany do LPG sowim spokojnym stylem jazdy nie zakatuję go zbyt szybko ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-15, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 13:01   

Przeniosłem post z tematu obok - możesz sobie oszacować koszt w ASO i poza i doliczyć do bilansu.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 15:53   

ok. Dodam tylko że moja być może nadwrażliwość w temacie wynika m.in. z użytkowania silnika 1.2TCE który został w moim Capturze wymieniony przy przebiegu 57tyś km ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-02, 16:19   

Czyżby 1.0 ECO-G przeszedł kolejną modyfikację podnoszącą moment (200Nm zarówno wersja 90KM jak i 100KM LPG) czy to błąd w konfiguratorze Sandero ?
Teraz Duster ma przy tym silniki 160Nm, Jogger 170Nm a Sandero 200Nm. Teoretycznie możliwe (inne zestopniowanie skrzyni i parametry silnika w celu spełnienia norm emisji)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-06-02, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szwagier24a 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 16:54   

Wersja 110 KM ma hydraulikę zaworową jak silnik 1.3. Czy silniki 1.0 z LPG maja hydraulikę czy są na szklankach?
 
Szwagier24a 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 18:12   

Ma ktoś potwierdzone informacje czy silniki z LPG mają jakąś inną głowicę? W salonie poinformowano mnie, że wersje bez LPG mają "słabszą" głowicę - nie utwardzone gniazda.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-05, 18:50   

Szwagier24a napisał/a:
Czy silniki 1.0 z LPG maja hydraulikę czy są na szklankach?

"Szklanki".
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-05, 19:00   

Ostatnio jak czekałem w ASO na zmianę oleju to pogadałem sobie z kolegą na obsłudze - m.in. o zapowiedziach nowych silników z LPG o których też widzą tylko z prasy, ale przewinął się temat głowicy i mówił że rzeczywiście mają inną głowice nie wersję be LPG i nie przypomina sobie żeby w jakimkolwiek u nich serwisowany 1.0 LPG trzeba było coś przy zaworach robić. A niektóre mają już pod 200tys.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Szwagier24a 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 23:17   

Przeszukałem katalogi internetowe z numerami części: silniki o różnych prefiksach: H4D 450, 452, 460, 490 mają identyczne numery katalogowe głowic. Istnieją 4 nr katalogowe kompletnych silników, ale nie wiem czym się równią.
Przypuszczam, że ta inna głowica to mit opisywany już na tym forum. Najwidoczniej brak konieczności regulacji luzu spowodowany jest: obecnością sondy szerokopasmowej i dotrysków benzyny na wysokich obrotach. Być może nawet na LPG udało im się obniżyć EGT co potwierdzało by brak konieczności kontroli luzów zaworów. Może na LPG przyspieszyli zapłon?
Tak się jeszcze zastanawiam, czy sterownik LPG jest zintegrowany z ECU silnika? To mogłoby być ewidentną przeszkodą w przypadku przyszłej podmiany sterowania LPG.
 
Szwagier24a 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-06, 11:55   

Odniosę się do tego czemu tak jest, że w salonach mówią o innej głowicy: każdy już słyszał o tzw. opłatach za sprzedaż samochodu o emisyjności wyższej niż 95 g/100 km, za każdy gram w dużym uproszczeniu to 95 EUR doliczany do ceny samochodu. Sprzedając samochód z LPG (niższa emisyjność) ta opłata jest niższa. Kiedy cena samochodu w przypadku Dacia była o 1000 PLN wyższa z LPG to i klient zyskiwał jak i producent, ale ze względu na to, że Covid, problemy z półprzewodnikami, wojna na Ukrainie, cena instalacji wzrosła to atrakcyjność fabrycznej instalacji zmalała bo w podobnej cenie można dołożyć instalację, którą serwisować może "każdy" warsztat specjalizujący się w LPG a nie serwis producenta. Ale gdy klient dowiaduje się, że głowica z fabrycznym LPG jest "lepsza" to zdecyduje się na fabryczną instalację.
Zresztą w nowym Loganie jest tylko opcja LPG, Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG.
W świetle powyższego: aby na pewno głowice się różnią?
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-06, 17:03   

Partslink podaje następujące nr głowic:
110413692R
110414097R
 
GrzesiekP 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Dołączył: 28 Cze 2022
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-08-08, 22:26   

Szwagier24a napisał/a:
... Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG..


W Joggerze silnik LPG ma niższą moc i moment obrotowy.
Wersja ECO G ma 100KM i 170NM , wersja TCe110 ma 110KM i 200NM.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-09, 07:22   

Lelupi napisał/a:
Partslink podaje następujące nr głowic:
110413692R
110414097R


A ktoś wie czy któraś z nich jest przypisana do eco-g?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-08-09, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-09, 07:58   

GrzesiekP napisał/a:
Szwagier24a napisał/a:
... Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG..


W Joggerze silnik LPG ma niższą moc i moment obrotowy.
Wersja ECO G ma 100KM i 170NM , wersja TCe110 ma 110KM i 200NM.


To są dwa różne silniki
TCE 100 Eco-G wtrysk pośredni
TCE 110 wtrysk bezpośredni

+ różnice w budowie samych silników.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-09, 12:39   

Tak kompletnie różnie to jednak nie, bo to wciąż ta sama "gałąź" rodziny H/HR, a blok jest nawet w zasadzie ten sam (nissanowskie oznaczenie HR10, tłok x skok 72,2 x 81,34 mm), ale oczywiście zmiany na górze i w osprzęcie są poważne.

Konkretne oznaczenia to H4Dt-480 dla "TCe 100 / Eco-G" (H4Dt-470 dla "1.0 TCe 90 / Eco-G" - nie należy mylić z H4Bt "0,9 TCe 90") i H5Dt dla "TCe 110".
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 76
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-26, 14:30   

Chyba namieszali na wikipedii z tymi silnikami:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine

Czy Jogger nie powinen być w dwóch kategoriach?
- H4Dt (TCe 100 / Eco-G 100)
- H5Dt (TCe 110)
Ostatnio zmieniony przez temporar 2022-08-26, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-26, 23:58   

Powinien, poprawiłem. (Też mogłeś).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne