Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-20, 00:42
Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-27, 20:12   

Dali nazwę TCe100 dwóm różnym silnikom i teraz sami się gubią. Jest 3 cylindrowy TCe 100 1,0l i 4 cylindrowy TCe100 1,3l.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 407
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-27, 22:59   

Ale podobno tylko jeden da się w miarę rozsądnych kosztach przerobić na LPG i to jest podobno 1.0 TCe a o tym była mowa w poście wyżej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 02:21   

kayol napisał/a:
Czy ten nowy silnik 1.0 tce 100 km, będzie montowany w obecnej generacji sandero i logana

Tak - komunikat prasowy w pierwszym poście dotyczy aktualnych wymienionych modeli.

kayol napisał/a:
sandero III i logan III mają mieć premiere na jesień tego roku?

Podobno tak, ale najpierw wiosną nowe generacje lodgy i dokkera - http://www.daciaklub.pl/f...1783380#1783380

(Być może właśnie dlatego nie załapały się na silnik z tytułu tego tematu...?).
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 618
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-28, 07:47   

wuju, tak 1,3 ma wtrysk bezpośredni, a 1.0 pośredni dlatego 1.0 do gazu a 1.3 niekoniecznie.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 135
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-01-28, 13:37   

A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 758
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-28, 15:16   

michauek22 napisał/a:
A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Tak, LPG jest oferowany tylko z silnikiem 1.0TCE, który był projektowany "pod gaz" (wg stron frankojęzycznych).
Co do dotrysku - aczkolwiek nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było), to sa osoby, które twierdzą, że dla zabezpieczania zawórów ma być.
Zmieniałoby to (dotrysk) nieco kwestię opłacalności LPG - ale przy cenie 1000 zł w PL i np. cenie 0.00 euro we F (tam wersja gazowa i benzynowa wg strony dacia.fr jest co do eurocenta ta sama) wydaje się, że ten zakup jest opłacalny.
Zatem trzeba poczekać na pierwszych co kupią i podzielą sie wynikiem spalania - bo czym innym dotrysk pół litra na 100 km czym innym brak dotrysku a czym innym dotrysk 3 l na 100 km.[/list]
_________________
Spritmonitor.de
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 16:59   

michauek22 napisał/a:
ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio

Nie chwalą nową instalacją, tylko nowym silnikiem z instalacją - ale jaka ona będzie to na razie podali. Chociaż można domniemywać, że raczej stara Landi, bo nowościami to się właśnie lubią chwalić...

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 17:09   

Ciekawostka na którą pierwotnie nie zwróciłem uwagi - zamieszczony w pierwszym poście polski komunikat prasowy różni się w jednym ważnym szczególe od angielskojęzycznego oryginału:
Cytat:
ECO-G is the name given to the bi-fuel petrol and LPG (Liquefied Petroleum Gas) engines offered on all vehicles in the Dacia range (except Dokker): Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV and Lodgy, which with the SCe 100 ECO-G engine.

- czyli w lodgy jednak będzie jakieś LPG, tyle że wcale nie do bezpośredniowtryskowego 1.3 TCe 100, a chyba wciąż do H4M 1.6 SCe, bo to jedyna jednostka pasująca do opisu "SCe 100".
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-30, 23:55   

Do oferty Sandero i Logana zawitał wreszcie silnik TCe100 LPG, ale w tej chwili nie ma już TCe90 i jedynym benzynowym bez LPG jest SCe75... :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-30, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-31, 00:43   

Dymek napisał/a:
w tej chwili nie ma już TCe90

Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 758
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-02, 17:24   

laisar napisał/a:

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.

Niedługo powinny być pierwsze osoby, które się wiedzą podzielą co do spalania - a co zatem idzie i pewne wnioski co do tego, czy dotrysk jest czy nie ma.
Już LPG jest i w sandero i w loganie - i to o dziwo, ALBO diesel ALBO LPG . Nie ma (dziś) czystej benzyny (w laureate) - poza tańszymi wersjami wyposażenia, gdzie jest Sce75
_________________
Spritmonitor.de
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-02, 18:22   

http://www.daciaklub.pl/f...1803053#1803053
laisar napisał/a:
Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 135
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-04, 15:30   

pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 758
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-04, 16:53   

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni


T(urbo) Ce
S(sący wolno) Ce
:)))

Nie, nie jest tak. "T" jest przy silnikach z turbiną. A czy one maja wtrysk pośredni czy bezpośredni - to inna historia.
Z tym, ze chyba tylko Tce90 i TCe 100 ma wtrysk pośredni. No i Sce zdaje się wszystkie.


Ciekawy artykuł na ten temat na jednej ze stron:
"Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa."


A dowcip polega na tym, że silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-04, 17:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Wiek: 101
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 457
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-04, 17:53   

Ludziska nie orientują się w silnikach bo jest z tym trochę zamieszania i powstają różne dziwne teorie i bajki.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 244
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-05, 15:09   

Dacia Lodgy jest w trakcie testów norm emisji spalin i pozyskania homologacji, jeśli testy wypadną pozytywnie motor 1.0 TCe 100KM 3 cylinderki z fabrycznym LPG wejdzie do oferty.....
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 135
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-06, 13:56   

pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 14:02   

http://www.daciaklub.pl/f...1802152#1802152 i kolejne, aż do http://www.daciaklub.pl/f...1802186#1802186

(Czyli TCe 100 1.0, 3 cylindry i wtrysk pośredni).
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 758
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 14:24   

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...


Z wtryskiem pośrednim była projektowana pod LPG - czyli w szczególności można spodziewać się wzmocnionych gniazd zaworowych. To chyba pierwszy silnik projektowany w fabryce pod LPG jako paliwo dominujące.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1580
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-06, 14:32   

Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 135
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-06, 14:40   

Czyli krótko mówiąc - fabryczną instalację można poznać po tym, że wtryskiwacze są zintegrowane? Ale czy tak jest zawsze?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1580
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-06, 14:45   

fabryczna instalacja jest zakłada w fabryce to znaczy tylko tyle i aż tyle

jeżeli silnik jest projektowany pod zasilanie lpg to nie dokłada się do niego żadnej instalacji bo jest to jego podstawowy komponent , zresztą może i dobrze te instalacje LR są najgorszej jakości na rynku byle chińszczyzna za 1/10 ceny ma lepsza jakość

Nowe super odporne wtryski od LR przejechały u mnie 40 tyś km , kosztują ok 700 zł(GIRS ) kiedy valteki za 150 potrafią robić po 80/100 tyś
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 758
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 15:06   

Fruxo napisał/a:
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce


Ok . Projektowano przy założeniu, że głownym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji.
Czyli planowano biorąc pod uwage procesy fizyczne przy spalaniu gazu. Czyli planowano materiały, które z gazem będa dobrze współpracować i wytrzymają przynajmniej do końca gwarancji bez reperacji.
W szczególności zaplanowano jak i gdzie podłączyć wtryski gazu. Podczas homologacji silnika robiono to z LPG dokładnie takim, jak dostanie klient.

Zatem projektowano ten silnik przy założeniu, że LPG będzie dominujące - acz zrobiono to zapewne przy daciowym podejściu - zrobić sprawne i użyteczne przy najmniejszym koszcie.
Ale istotnie - mozna założyć, że sama instalacja (LR) projektowana i produkowana poza reanult/dacia.

Nie wiem jaki inny silnik był projektowany z takim założeniem - że będzie głownie działał z LPG i będzie sprzedawany pod nazwą z LPG związaną.

tu artykuł po francusku o tym silniku - on się nawet nie nazywa TCe we Francji...

Dlaczego żabojady tak zrobiły? Bo LPG we Francji ma spore zniżki natury ekologicznej - najwyższa (poza czysto elektrycznymi) klasyfikacja pojazdu jesli chodzi o winiety do stref ograniczonego wjazdu, wolno jeździć nawet podczas smogu, ulgi podatkowe (lub brak kar podatkowych) typu ekologicznego. Dlatego z ŻaboJadoLandii wersja z LPG kosztuje co do (euro)centa tyle co benzynowa.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 15:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3519
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 15:07   

mamy już oficjalne cennik Sandero, Logan i Logan MCV z fabrycznym LPG +2000 niż TCE 90
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 18:24   

pikodat napisał/a:
Projektowano przy założeniu, że głównym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji

Nie - to zwyczajny benzyniak, zaprojektowany jako benzyniak, ale dzięki pośredniemu wtryskowi dołożenie LPG jest po prostu łatwe i tanie, dlatego został wybrany.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne