A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
Tak, LPG jest oferowany tylko z silnikiem 1.0TCE, który był projektowany "pod gaz" (wg stron frankojęzycznych).
Co do dotrysku - aczkolwiek nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było), to sa osoby, które twierdzą, że dla zabezpieczania zawórów ma być.
Zmieniałoby to (dotrysk) nieco kwestię opłacalności LPG - ale przy cenie 1000 zł w PL i np. cenie 0.00 euro we F (tam wersja gazowa i benzynowa wg strony dacia.fr jest co do eurocenta ta sama) wydaje się, że ten zakup jest opłacalny.
Zatem trzeba poczekać na pierwszych co kupią i podzielą sie wynikiem spalania - bo czym innym dotrysk pół litra na 100 km czym innym brak dotrysku a czym innym dotrysk 3 l na 100 km.[/list]
ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio
Nie chwalą nową instalacją, tylko nowym silnikiem z instalacją - ale jaka ona będzie to na razie podali. Chociaż można domniemywać, że raczej stara Landi, bo nowościami to się właśnie lubią chwalić...
michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
Ciekawostka na którą pierwotnie nie zwróciłem uwagi - zamieszczony w pierwszym poście polski komunikat prasowy różni się w jednym ważnym szczególe od angielskojęzycznego oryginału:
Cytat:
ECO-G is the name given to the bi-fuel petrol and LPG (Liquefied Petroleum Gas) engines offered on all vehicles in the Dacia range (except Dokker): Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV and Lodgy, which with the SCe 100 ECO-G engine.
- czyli w lodgy jednak będzie jakieś LPG, tyle że wcale nie do bezpośredniowtryskowego 1.3 TCe 100, a chyba wciąż do H4M 1.6 SCe, bo to jedyna jednostka pasująca do opisu "SCe 100".
Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
Niedługo powinny być pierwsze osoby, które się wiedzą podzielą co do spalania - a co zatem idzie i pewne wnioski co do tego, czy dotrysk jest czy nie ma.
Już LPG jest i w sandero i w loganie - i to o dziwo, ALBO diesel ALBO LPG . Nie ma (dziś) czystej benzyny (w laureate) - poza tańszymi wersjami wyposażenia, gdzie jest Sce75
Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)
Eeeee... ale jak to?
To przypadkiem nie jest tak: ?
SCE - pośredni
TCE - bezspośredni
T(urbo) Ce
S(sący wolno) Ce
:)))
Nie, nie jest tak. "T" jest przy silnikach z turbiną. A czy one maja wtrysk pośredni czy bezpośredni - to inna historia.
Z tym, ze chyba tylko Tce90 i TCe 100 ma wtrysk pośredni. No i Sce zdaje się wszystkie.
Ciekawy artykuł na ten temat na jednej ze stron:
"Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa."
A dowcip polega na tym, że silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-04, 17:00, w całości zmieniany 2 razy
Dacia Lodgy jest w trakcie testów norm emisji spalin i pozyskania homologacji, jeśli testy wypadną pozytywnie motor 1.0 TCe 100KM 3 cylinderki z fabrycznym LPG wejdzie do oferty.....
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...
Z wtryskiem pośrednim była projektowana pod LPG - czyli w szczególności można spodziewać się wzmocnionych gniazd zaworowych. To chyba pierwszy silnik projektowany w fabryce pod LPG jako paliwo dominujące.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
fabryczna instalacja jest zakłada w fabryce to znaczy tylko tyle i aż tyle
jeżeli silnik jest projektowany pod zasilanie lpg to nie dokłada się do niego żadnej instalacji bo jest to jego podstawowy komponent , zresztą może i dobrze te instalacje LR są najgorszej jakości na rynku byle chińszczyzna za 1/10 ceny ma lepsza jakość
Nowe super odporne wtryski od LR przejechały u mnie 40 tyś km , kosztują ok 700 zł(GIRS ) kiedy valteki za 150 potrafią robić po 80/100 tyś
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ok . Projektowano przy założeniu, że głownym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji.
Czyli planowano biorąc pod uwage procesy fizyczne przy spalaniu gazu. Czyli planowano materiały, które z gazem będa dobrze współpracować i wytrzymają przynajmniej do końca gwarancji bez reperacji.
W szczególności zaplanowano jak i gdzie podłączyć wtryski gazu. Podczas homologacji silnika robiono to z LPG dokładnie takim, jak dostanie klient.
Zatem projektowano ten silnik przy założeniu, że LPG będzie dominujące - acz zrobiono to zapewne przy daciowym podejściu - zrobić sprawne i użyteczne przy najmniejszym koszcie.
Ale istotnie - mozna założyć, że sama instalacja (LR) projektowana i produkowana poza reanult/dacia.
Nie wiem jaki inny silnik był projektowany z takim założeniem - że będzie głownie działał z LPG i będzie sprzedawany pod nazwą z LPG związaną.
Dlaczego żabojady tak zrobiły? Bo LPG we Francji ma spore zniżki natury ekologicznej - najwyższa (poza czysto elektrycznymi) klasyfikacja pojazdu jesli chodzi o winiety do stref ograniczonego wjazdu, wolno jeździć nawet podczas smogu, ulgi podatkowe (lub brak kar podatkowych) typu ekologicznego. Dlatego z ŻaboJadoLandii wersja z LPG kosztuje co do (euro)centa tyle co benzynowa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 15:10, w całości zmieniany 2 razy
Projektowano przy założeniu, że głównym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji
Nie - to zwyczajny benzyniak, zaprojektowany jako benzyniak, ale dzięki pośredniemu wtryskowi dołożenie LPG jest po prostu łatwe i tanie, dlatego został wybrany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum