Wysłany: 2020-01-20, 00:41 Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Renault Polska napisał/a:
NOWY SILNIK LPG DACII NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH W BRUKSELI
• Dacia przedstawiła nową jednostkę dwupaliwową, zasilaną benzyną i LPG. Jest to silnik TCe 100 LPG. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach samochodowych w Brukseli pod maską Dustera. Wkrótce będzie również oferowany w Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowy silnik ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
• Dacia jest jedynym producentem, który oferuje silniki dwupaliwowe (benzyna/LPG) w całej gamie, z wyjątkiem Dokkera i Lodgy.
• LPG to sprawdzony, łatwy w obsłudze silnik, przystępny cenowo i ekonomiczny w eksploatacji. Doskonale spełnia potrzeby klientów marki Dacia.
Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik TCe 100 LPG będzie dostępny w Dusterze, Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min. Jest niezwykle uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik LPG emituje o około 10% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe. Technologia jest przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.
Dacia proponuje gamę niezawodnych samochodów LPG po bardzo konkurencyjnej cenie. Wersje te są dostępne w cenie +1000 zł vs. silnik 1.0 TCe 100. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego.
Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych.
Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.
Benzyna jest dostępna na wszystkich stacjach paliwa, a LPG jest sprzedawany średnio przez 1/4 stacji europejskich.
Sprawdzona i bezpieczna technologia, dopracowana wiele lat temu
Układ LPG w samochodach Dacii jest montowany bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w jednej sieci, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy już od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.
W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów.
Dacia oferuje samochody na LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest trzyletnia gwarancja (lub do 100 000 km przebiegu w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Dacii.
Prosta technologia
Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.
Napełnianie zbiornika jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty.
Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3638 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-20, 09:26
Cóż , wygląda na to że to ostatnie półrocze gdy można jeszcze kupić Lodgy i Dokkera. Bo w dłuższej perspektywie brak tego silnika dla zwłaszcza Dokkera, byłby strzałem w obie stopy koncernu. O ile następca Dokkera jakiś tam na pewno powstanie to już z Lodgy może być różnie. Cóź rozglądam się za następcą Lodgy i czekam z niecierpliwością.
Artykuły o rzekomej rewolucyjności tego silnika są przynajmniej ze dwa, a mnie się w kieszeni nóż otwiera, bo wszyscy pieją tak głośno, jakby wynaleziono od nowa koło albo proch.
Przecież takie same zasady spełnia (musi spełniać!) każdy zagazowany silnik obecny - i sprzed kilku lat. Przecież żadnych nowych cudów nie wymyślono, a jeśli jednak tak, to jedynie chyba jakieś dodatkowe zabezpieczenia, by nie było ograniczeń z wjazdem do parkingów podziemnych - albo - co najważniejsze: nowa cena! Udało mi się wyczytać, że ewentualna dopłata do LPG w Dusterze wyniosłaby 1000 zł. I to byłby news - oraz utwardzenie gniazd zaworowych, żeby nie padało za szybko, albo zmiana dostawcy instalacji LPG, bo Landi Renzo osiągnęło chyba w koncernie poziom dna i wodorostów!
W Capturze i nowym Clio zapowiadają dopłatę 2000 zł do LPG - podobnie jak we wcześniejszych krótkotrwałych konfiguracjach Dustera na stronie Dacii (wcześniej do Dustera było około 3500-3600 zł).
Ponadto nie rozumiem też, dlaczego ten sam silnik 1.0 Tce ma inne dopłaty za LPG w zależności od modelu, ale pewnie chodzi o pozycjonowanie marki.
Innych odkryć technologicznych nie stwierdziłem, ale może mnie ktoś oświeci. Niedługo będę szukał oczywiście auta z LPG.
Ostatnio zmieniony przez JS 2020-01-21, 10:55, w całości zmieniany 1 raz
dostawcy instalacji LPG, bo Landi Renzo osiągnęło chyba w koncernie poziom dna i wodorostów
O ile mi wiadomo to nie jest kwestia samego LR, bo LR kiedyś robiło wszystko samo a Renault tylko montował, a teraz LR przygotowuje instalację, wiązki itp, ale oprogramowaniem i sterownikami zajmuje się już Renault.
Jeździłem Clio z tym silnikiem i byłem pod mega wrażeniem jego kultury pracy.
Fruxo, teoretycznie jest to zmiana konstrukcyjna/modernizacja 0,9 TCe - ale to tylko plotka.
Do TAboon: Mam nadzieję, że tak właśnie będzie z tym silnikiem i wytrzyma porównywalnie z tym 0,9 Tce, o którym ludzie dobrze tu piszą.
Może być też tak jak piszesz, że instalacja spoko, ale traci przez majstrów montażystów z Renault, ale z drugiej strony moja instalacja w Dusterze 1.6 klekocze jak diesel, a kilka LPG już miałem, więc wiem, o czym piszę.
No i wreszcie pojawił się LPG w polskim konfiguratorze! Dopłata tylko 1000 zł do wersji z Pb. Uważam, że cena rewelacja. Prestige z kolorem zamknie się w 65.000 zł. Oby tylko instalacja nie okazała się padliną.
W konfiguratorze LPG jest dla każdej wersji, ale w cenniku, fakt, że jeszcze niedopracowanym, pojawia się tylko dla wersji Essential i Comfort. Trochę to do bani, ale pożywiom, uwidzim.
a jeśli jednak tak, to jedynie chyba jakieś dodatkowe zabezpieczenia, by nie było ograniczeń z wjazdem do parkingów podziemnych
Jeśli chodzi o ten zakaz, to wynika z tego, że teoretycznie LPG jako cięzszy od powietrza nie wydostanie sie z parkingu ( CO2 tez jest cięższy od powietrza a jakoś się wydostaje).
LAAAAATa temu we Francji jakaś pani w garażu pod domem miała nieszczelną instalację. No i weszła z papierosem. rzuciła na podłoge niedopałek (niechlujna jak na kobietę!!!) Wybuchło. Stąd opinia, że to skrajnie niebezpieczne.
W Polsce ce dwa lata temu był wybuch w aucie. Ale nie w garażu. Jeden janusz przed przeglądem zdemontował zbiornik gazu, by mniej zapłacić na przeglądzie. Następnego dnia pojechał zatankowac gaz z kolegami - januszami do kwadratu. Zapomniał, że nie ma zbiornika. Tankowali gaz (bez zbiornika!!!!) a jeden z januszy palił papierosa. Tez wybuchło. Czyli LPG naprawde strasznie niebezpiecznym jest.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-22, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli chodzi o ten zakaz, to wynika z tego, że teoretycznie LPG (/ciach)
Tak naprawdę to żadnego zakazu nie ma, jest tylko pewien przepis prawa budowlanego dotyczący warunków technicznych garaży, który nakazuje stosowanie pewnych rozwiązań jeśli chodzi o wentylację w "garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu".
Natomiast pord milczy, milczy też rozporządzenie o znakach drogowych (nie ma znaku B-2 czy B-36 + LPG).
Marka: vw
Model: golf v
Silnik: 1.6 102 km
Rocznik: 2004
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-01-27, 13:11
Czy ten nowy silnik 1.0 tce 100 km, będzie montowany w obecnej generacji sandero i logana, czy raczej jest zarezerwowany na ich kolejne generacje? Jak dobrze kojarzę sandero III i logan III mają mieć premiere na jesień tego roku?
Dodatkowo popatrz na zdjęcia, raz przednie fotele są ciemne, a raz z innym materiałem pod udami. Tylna kanapa tez się różni. To jest zbiórka różnych fotek Daćki.
Dodatkowo popatrz na zdjęcia, raz przednie fotele są ciemne, a raz z innym materiałem pod udami. Tylna kanapa tez się różni. To jest zbiórka różnych fotek Daćki.
Dzwoniłem do salonu na rok 2020 oferują silnik 1.0 do Daci Lodgy po "Lifcie", a od czerwca będzie można zamówić z fabrycznym gazem Lodgy 1.0 TCe 100KM. Podałem maila maja podesłać oferte wraz z cenami.
jestem po rozmowie z salonem Renault Adamowscy - info, które otrzymałem:
jest już do zamówienia Dacia Lodgy 2020 z silnikiem 1.0 TCe 100KM, następca 0.9 TCe, a od czerwca będzie możliwość zamówienia fabrycznego LPG. Czekam na oferte mailową wtedy podziele się tym co dostałem i cenami.....
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1738 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-27, 19:17
Przecież Lodgy ma tylko 1,3 100KM albo 130.
Nie ma to jak sprzedawać coś i nie mieć pojęcia :D W dodatku 1,0 TCE nie jest następcą 0,9. Po pierwsze jeden nie wywodzi się od drugiego, a po drugie w Lodgy 0,9 nigdy nie montowano :)
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1738 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-27, 19:19
Raczej ich do tego modelu nie wsadzą. Płyta podłogowa chyba nie jest przystosowana do tego.
A i premierze to tylko domniemania, bo nic oficjalnie nie wiadomo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum