Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-20, 00:42
Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Autor Wiadomość
TomDas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Dołączył: 09 Gru 2020
Posty: 2
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-12-28, 13:33   

Czyli czekamy az silnik padnie czy mozemy to jakos zbadać? Chodzi mi skąd będe wiedział że nalezy już to zrobić? Sorki ale nie znam sie zbytnio na mechanice
_________________
TomDas
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-28, 13:47   

Ogólnie jest taka tendencja, że nie uwzględnia się kontroli luzu zaworowych we współczesnych samochodach osobowych. I ogólnie nie stosuje się żadnych hydraulicznych kompensatorów.
Na pocieszenie mogę napisać że w moim Fiacie panda zaworów nie musiałem regulować przez 190 tys. kilometrów. Dopiero przy wymianie uszczelki pod głowicą i oddaniu głowicy do regeneracji musiałem dobrać nowe podkładki.
 
kilerfcb 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 35
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-08, 14:08   

maxx304 napisał/a:
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi :mrgreen:



A możesz powiedzieć jak sprawa z zasięgiem LPG ? Pokazuje w miarę realne dane czy bzdury ? Druga sprawa czy średnie spalanie PB lub LPG rośnie jak np. staniesz na skrzyżowaniu i czekasz dłuższą chwilę ? (ofc przy wyłączonym Start-Stop)
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-19, 09:02   

https://youtu.be/nOTOfmX-cqc?t=488

Mam pytanie : czy silnik 1,0 TCE LPG ma dotrysk paliwa czy nie?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 10:35   

Być może przy dużym obciążeniu , konstrukcyjnie mieć nie musi bo to wtrysk pośredni.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-05-20, 14:18   

Ale i tak dotrysk dali, bez sensu, po co ... ? :shock:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 17:48   

Wydatek wtrysków może być za mały przy wysokich obrotach no i zbyt uboga mieszanka.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 19:12   

michauek22 napisał/a:
i tak dotrysk dali

Jakieś źródło tej informacji?
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-20, 19:49   

michauek22 napisał/a:
Ale i tak dotrysk dali, bez sensu, po co ... ? :shock:


Dokładnie, w tce 90 po prostu przy małym ciśnieniu gazu w ogóle się gaz wyłącza i leci na benzynie powyżej 150
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-20, 19:50   

laisar napisał/a:
michauek22 napisał/a:
i tak dotrysk dali

Jakieś źródło tej informacji?


No właśnie jakbyś mógł zweryfikować
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-21, 08:43   

W landi w każdej instalacji był dotrysk w innych markach to samo. Pewnie powyżej 3.5-4 tys obrotów podlewa paliwem.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-21, 10:52   

Auto Krytyk napisał/a:
W landi w każdej instalacji był dotrysk w innych markach to samo. Pewnie powyżej 3.5-4 tys obrotów podlewa paliwem.


bzdura
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-05-21, 11:21   

Dotrysk ma zadanie chłodzenia zaworów. Tak wyczytałem w mądrych księgach. pozdr
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-21, 11:25   

W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-21, 12:40   

W samochodach z wtryskiem bezpośrednim dotrysk zapobiega zapieczeniu wtryskiwaczy. Dlatego jedynie słuszna jest tam instalacja 6 generacji w wtryskiem fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-22, 09:32   

gawel napisał/a:
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.

bzdura
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-22, 09:46   

Auto Krytyk napisał/a:
gawel napisał/a:
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.

bzdura


nie to są fakty.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 10:20   

Czy ma już ktoś wiedzę na temat kosztów eksploatacji tego silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?
Zadzwoniłem w tej sprawie na infolinię renault, ale dowiedziałem się że informację o zaleceniach serwisowych mogą udostępnić tylko na podstawie VIN samochodu - a ja na razie analizuję zakup więc VIN nie mam ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-15, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 10:34   

r70 napisał/a:
VIN nie mam

Podaj im po prostu dowolny, np znaleziony przy odwiedzinach w salonie albo na jakimś otoMoto.

(Chociaż przypuszczam, że nawet z tym numerem podadzą tylko to samo, co jest dostępne na https://sklep.dacia.pl/serwisy/umow-wizyte?cat=przeglady - a tam kontroli i regulacji zaworów brak na liście, bo producent w ogóle nie przewiduje ich w okresie przewidywanej eksploatacji pojazdu).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 10:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1824376#1824376
r70 napisał/a:
Obawiam się czy kontrola i ew. wymiana szklanek nie pociągnie po kieszeni bardziej niż korzyści ze stosowania LPG.

Nie powinna - http://www.daciaklub.pl/f...1690316#1690316 oraz http://www.daciaklub.pl/f...1713453#1713453

(Temat o innym silniku, ale w to ta sama rodzina, więc wszystko jest niemal identyczne).

Przy czym kontrolę może zrobić w zasadzie dowolny mechanik, nie trzeba liczyć na ASO, nawet podczas gwarancji, natomiast ewentualna wymiana popychaczy wydaje się kwestią odległej przyszłości - ale sam chętnie poznałbym jakieś realne doświadczenia posiadaczy silników np TCe90G albo SCe100 z LPG...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-15, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 11:21   

r70 napisał/a:
Czy ma już ktoś wiedzę na temat eksploatacji tego kosztów eksploatacji silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?

W odniesieniu do tego, co wyżej napisał laisar- te koszty wynoszą 0 zł. Prewencyjne grzebanie przy zaworach w tych silnikach nie jest w ogóle przewidziane i nie jest ujęte w harmonogramie czynności serwisowych.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:16   

no tak... z jednej strony wyobrażam sobie że fabryczne przystosowanie do LPG może uwzględniać dotrysk benzyny zapewniający chłodzenie obniżenie temp zaworów, sterownik z funkcją wariatora, wreszcie wzmocnione zawory i gniazda (choć poza gniazdami to tylko moje przypuszczenia), ale z drugiej strony różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?
poza tym nie wiem czy do tej pory był samochód który nie miał hydrauliki zaworów który nie potrzebował regulacji luzu ze względu na spalanie LPG.
A że samochód chcę kupić na więcej niż 5 lat to drążę temat potencjalnych kosztów niezbędnych żeby samochód jeździł ;)

Ps. Uświadomiłem sobie ze na umowie użyczenia samochodu od testów mam VIN sandero z takim napędem więc wykorzystałem go do złożenia zapytania w Renault.pl ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2021-07-15, 12:17   

Jeździć obserwować. Jak zaczną stukać to się interesować.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:28   

Ja nabrałem takiego doświadczenia z eksploatacją samochodów (i nie tylko) że koszty które są do przewidzenia wolę uwzględnić w kalkulacji opłacalności zakupu ;) A że dacię wybieram rozumem a nie sercem ;) to najpierw analizuję a nie zamawiam ;)
Bardzo nie lubię sytuacji kiedy samochód okazuje się skarbonką, albo kiedy zaskakuje mnie wydatkami które w sumie były do przewidzenia - tylko ja ich nie uwzględniłem, a które burzą całkowicie sensowność takiego a nie innego wyboru. Starając się ich unikać drążę ten temat ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 12:29   

r70 napisał/a:
... różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?

Nie wiem jak w litrowym TCe, ale np. w TCe0,9 w 4 i 5 roku eksploatacji pojawiają się punkty, które wcześniej nie występują- wymiana płynu hamulcowego, wymiana świec i filtra powietrza po 4 roku i wymiana płynu chłodniczego po 5 roku.
Pamiętaj też, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji ogólnej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-15, 12:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne