Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-20, 00:42
Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-27, 20:12   

Dali nazwę TCe100 dwóm różnym silnikom i teraz sami się gubią. Jest 3 cylindrowy TCe 100 1,0l i 4 cylindrowy TCe100 1,3l.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-27, 22:59   

Ale podobno tylko jeden da się w miarę rozsądnych kosztach przerobić na LPG i to jest podobno 1.0 TCe a o tym była mowa w poście wyżej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 02:21   

kayol napisał/a:
Czy ten nowy silnik 1.0 tce 100 km, będzie montowany w obecnej generacji sandero i logana

Tak - komunikat prasowy w pierwszym poście dotyczy aktualnych wymienionych modeli.

kayol napisał/a:
sandero III i logan III mają mieć premiere na jesień tego roku?

Podobno tak, ale najpierw wiosną nowe generacje lodgy i dokkera - http://www.daciaklub.pl/f...1783380#1783380

(Być może właśnie dlatego nie załapały się na silnik z tytułu tego tematu...?).
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-28, 07:47   

wuju, tak 1,3 ma wtrysk bezpośredni, a 1.0 pośredni dlatego 1.0 do gazu a 1.3 niekoniecznie.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-01-28, 13:37   

A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-28, 15:16   

michauek22 napisał/a:
A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Tak, LPG jest oferowany tylko z silnikiem 1.0TCE, który był projektowany "pod gaz" (wg stron frankojęzycznych).
Co do dotrysku - aczkolwiek nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było), to sa osoby, które twierdzą, że dla zabezpieczania zawórów ma być.
Zmieniałoby to (dotrysk) nieco kwestię opłacalności LPG - ale przy cenie 1000 zł w PL i np. cenie 0.00 euro we F (tam wersja gazowa i benzynowa wg strony dacia.fr jest co do eurocenta ta sama) wydaje się, że ten zakup jest opłacalny.
Zatem trzeba poczekać na pierwszych co kupią i podzielą sie wynikiem spalania - bo czym innym dotrysk pół litra na 100 km czym innym brak dotrysku a czym innym dotrysk 3 l na 100 km.[/list]
_________________
Spritmonitor.de
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 16:59   

michauek22 napisał/a:
ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio

Nie chwalą nową instalacją, tylko nowym silnikiem z instalacją - ale jaka ona będzie to na razie nie podali. Chociaż można domniemywać, że raczej stara Landi, bo nowościami to się właśnie lubią chwalić...

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-28, 17:09   

Ciekawostka na którą pierwotnie nie zwróciłem uwagi - zamieszczony w pierwszym poście polski komunikat prasowy różni się w jednym ważnym szczególe od angielskojęzycznego oryginału:
Cytat:
ECO-G is the name given to the bi-fuel petrol and LPG (Liquefied Petroleum Gas) engines offered on all vehicles in the Dacia range (except Dokker): Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV and Lodgy, which with the SCe 100 ECO-G engine.

- czyli w lodgy jednak będzie jakieś LPG, tyle że wcale nie do bezpośredniowtryskowego 1.3 TCe 100, a chyba wciąż do H4M 1.6 SCe, bo to jedyna jednostka pasująca do opisu "SCe 100".
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-30, 23:55   

Do oferty Sandero i Logana zawitał wreszcie silnik TCe100 LPG, ale w tej chwili nie ma już TCe90 i jedynym benzynowym bez LPG jest SCe75... :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-30, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-31, 00:43   

Dymek napisał/a:
w tej chwili nie ma już TCe90

Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-02, 17:24   

laisar napisał/a:

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.

Niedługo powinny być pierwsze osoby, które się wiedzą podzielą co do spalania - a co zatem idzie i pewne wnioski co do tego, czy dotrysk jest czy nie ma.
Już LPG jest i w sandero i w loganie - i to o dziwo, ALBO diesel ALBO LPG . Nie ma (dziś) czystej benzyny (w laureate) - poza tańszymi wersjami wyposażenia, gdzie jest Sce75
_________________
Spritmonitor.de
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-04, 15:30   

pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-04, 16:53   

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni


T(urbo) Ce
S(sący wolno) Ce
:)))

Nie, nie jest tak. "T" jest przy silnikach z turbiną. A czy one maja wtrysk pośredni czy bezpośredni - to inna historia.
Z tym, ze chyba tylko Tce90 i TCe 100 ma wtrysk pośredni. No i Sce zdaje się wszystkie.


Ciekawy artykuł na ten temat na jednej ze stron:
"Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa."


A dowcip polega na tym, że silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-04, 17:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-04, 17:53   

Ludziska nie orientują się w silnikach bo jest z tym trochę zamieszania i powstają różne dziwne teorie i bajki.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-05, 15:09   

Dacia Lodgy jest w trakcie testów norm emisji spalin i pozyskania homologacji, jeśli testy wypadną pozytywnie motor 1.0 TCe 100KM 3 cylinderki z fabrycznym LPG wejdzie do oferty.....
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-06, 13:56   

pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 14:02   

http://www.daciaklub.pl/f...1802152#1802152 i kolejne, aż do http://www.daciaklub.pl/f...1802186#1802186

(Czyli TCe 100 1.0, 3 cylindry i wtrysk pośredni).
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 14:24   

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...


Z wtryskiem pośrednim była projektowana pod LPG - czyli w szczególności można spodziewać się wzmocnionych gniazd zaworowych. To chyba pierwszy silnik projektowany w fabryce pod LPG jako paliwo dominujące.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-06, 14:32   

Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-06, 14:40   

Czyli krótko mówiąc - fabryczną instalację można poznać po tym, że wtryskiwacze są zintegrowane? Ale czy tak jest zawsze?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-06, 14:45   

fabryczna instalacja jest zakłada w fabryce to znaczy tylko tyle i aż tyle

jeżeli silnik jest projektowany pod zasilanie lpg to nie dokłada się do niego żadnej instalacji bo jest to jego podstawowy komponent , zresztą może i dobrze te instalacje LR są najgorszej jakości na rynku byle chińszczyzna za 1/10 ceny ma lepsza jakość

Nowe super odporne wtryski od LR przejechały u mnie 40 tyś km , kosztują ok 700 zł(GIRS ) kiedy valteki za 150 potrafią robić po 80/100 tyś
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 15:06   

Fruxo napisał/a:
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce


Ok . Projektowano przy założeniu, że głownym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji.
Czyli planowano biorąc pod uwage procesy fizyczne przy spalaniu gazu. Czyli planowano materiały, które z gazem będa dobrze współpracować i wytrzymają przynajmniej do końca gwarancji bez reperacji.
W szczególności zaplanowano jak i gdzie podłączyć wtryski gazu. Podczas homologacji silnika robiono to z LPG dokładnie takim, jak dostanie klient.

Zatem projektowano ten silnik przy założeniu, że LPG będzie dominujące - acz zrobiono to zapewne przy daciowym podejściu - zrobić sprawne i użyteczne przy najmniejszym koszcie.
Ale istotnie - mozna założyć, że sama instalacja (LR) projektowana i produkowana poza reanult/dacia.

Nie wiem jaki inny silnik był projektowany z takim założeniem - że będzie głownie działał z LPG i będzie sprzedawany pod nazwą z LPG związaną.

tu artykuł po francusku o tym silniku - on się nawet nie nazywa TCe we Francji...

Dlaczego żabojady tak zrobiły? Bo LPG we Francji ma spore zniżki natury ekologicznej - najwyższa (poza czysto elektrycznymi) klasyfikacja pojazdu jesli chodzi o winiety do stref ograniczonego wjazdu, wolno jeździć nawet podczas smogu, ulgi podatkowe (lub brak kar podatkowych) typu ekologicznego. Dlatego z ŻaboJadoLandii wersja z LPG kosztuje co do (euro)centa tyle co benzynowa.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 15:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-06, 15:07   

mamy już oficjalne cennik Sandero, Logan i Logan MCV z fabrycznym LPG +2000 niż TCE 90
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 18:24   

pikodat napisał/a:
Projektowano przy założeniu, że głównym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji

Nie - to zwyczajny benzyniak, zaprojektowany jako benzyniak, ale dzięki pośredniemu wtryskowi dołożenie LPG jest po prostu łatwe i tanie, dlatego został wybrany.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-06, 21:09   

To dobrze że pośredni, ale nie oznacza wcale, że będzie spalał tylko gaz, tzn. jakiś dotrysk benzyny raczej na pewno tam będzie. Oby tylko nie za duży...
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2020-02-06, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne