Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe - trwałość
Autor Wiadomość
UsyTassy 


Marka: Citroen
Model: Xsara
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-28, 12:59   1.0 SCe - trwałość

Witajcie, zastanawiam się nad wymianą samochodu, z nowych aut wchodzi w grę właściwie tylko Logan MCV 1.0 SCe.
Szukając w internecie informacji o tym silniku natknąłem się na informację, że to jednostka zaprojektowana przez Mercedesa z myślą o Smartach. Nie brzmi to zachęcająco, a silnik jest jeszcze zbyt młody żeby pojawiać się w prasowych rankingach. Czy ktoś ma takie auto z ponadstandardowym przebiegiem i mógłby się podzielić wrażeniami na temat jego trwałości?
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-28, 14:44   

Zastanawiasz się nad nowym autem jak mniemam, nie masz więc szans przy cywilnej jeździe zrobić nim tyle kilometrów, żeby dojść do granicy wytrzymałości ustalonej przez producenta.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-01-28, 21:43   Re: 1.0 SCe - trwałość

UsyTassy napisał/a:
Logan MCV 1.0 SCe.
Czy ktoś ma takie auto z ponadstandardowym przebiegiem i mógłby się podzielić wrażeniami na temat jego trwałości?

Raczej nikt nie ma tego auta z ponadstandardowym przebiegiem. Ale kilka osób napisało na forum swoje spostrzeżenia. Możesz ich wyszukać w przeglądarce googlowskiej u góry strony, wpisując "dacia Logan MCV 1.0 SCe".

Mam to auto od 2 lat i 20 kkm. Nie jest to duży przebieg, ale wystarczający by kilka słów od siebie napisać. Ten 3-cylindrowy silnik 73-konny ma tyle samo mocy co inny 4-cylindrowy silnik 73-konny w moim starszym aucie. Silnik w Dacii traktuję delikatnie, nie mam z nim problemów. Z obciążeniem podjedzie pod każdą górkę, czasem trzeba redukować biegi. Ma krótkie przełożenia, dlatego nie ruszy spod świateł z piskiem opon - nawet przy wolnym ruszaniu trzeba dość szybko zmieniać biegi na wyższe. Auto i silnik są proste, mniej nakomplikowane, więc mniej do awarii czy zepsucia.
 
UsyTassy 


Marka: Citroen
Model: Xsara
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-29, 09:08   

No i to jest właśnie coś co mnie do Dacii przekonuje - brak zbędnego pokomplikowania prostych spraw. Z drugiej jednak strony rankingi niezawodności zazwyczaj odsądzają ją od czci i wiary, a na dodatek ten silnik od Smarta... Ziarno niepewności zasiane ;) A byłby to pierwszy fabrycznie nowy samochód w moim życiu i bardzo chciałbym uniknąć utopienia się na lata w czymś kłopotliwym. Tym niemniej dzięki za opinię z pierwszej ręki.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-29, 09:40   

Jak kupujesz nowy to odsuń na bok przyzwyczajenia z używek. Takie rzeczy o które były też to po prostu nie jest twoje zmartwienie tylko przyszłych właścicieli.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-29, 10:46   

Jak patrzysz na rankingi niezawodności, to sprawdź dokładnie metodologię.
Z pół roku temu któras z dacii (chyba sandero) miała jedno z gorszych miejsc w rankingu w D i jedno z lepszych - w GB.
Róznica nie w propagandzie - a w metodologii.
W D brano pod uwage procent aut z usterkami.
W GB - czas stania auta w warsztacie i koszt napraw.

Zatem - jesli autko ma w miare sporo drobnych, tanich, szybkich do naprawienia usterek - w D będzie na samym końcu. Bo tam kluczowym słowem jest SPORO.
A auto, które ma awarii 3 razy mniej ale każda 5 razy droższa - jako super niezawodne w takim rankingu wyjdzie.

W wypadku GB - co z tego, ze nie 5 % aut ma awarie (z czego producent co piąta uważa , że nie na gwarancji i majatek płacić trzeba i auto 2 dni w warsztacie) a 30%, jak zazwyczaj to awaria na 2 godziny w warsztacie i w gwarancji robione? W GB to drugie będzie na czele rankingów.
Które auto byś wolał w takich warunkach?
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-29, 10:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-29, 11:04   

UsyTassy napisał/a:
jednostka zaprojektowana przez Mercedesa z myślą o Smartach. Nie brzmi to zachęcająco

Zapewne przez skojarzenie z wcześniejszymi, rzeczywiście dość słabymi jednostkami z tego modelu. Ale "do trzech razy sztuka" <; - tym razem powinno być inaczej, bo tak naprawdę ten silnik jest zaprojektowany na solidnej i chwalonej bazie Nissana, a jedynie przy współpracy MB - https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR10DET_/_HRA0_%28Renault_H4Dt_TCe%29 (1.0 SCe to też H4D, tylko bez turbo).
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-29, 12:45   

buladag napisał/a:
Zastanawiasz się nad nowym autem jak mniemam, nie masz więc szans przy cywilnej jeździe zrobić nim tyle kilometrów, żeby dojść do granicy wytrzymałości ustalonej przez producenta.


Powiedz to ludziom którym w VW i skodach w silnikach 1.2 przeskakiwały łańcuchy rozrządu.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-29, 12:48   

To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.
 
UsyTassy 


Marka: Citroen
Model: Xsara
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-29, 13:02   

pikodat napisał/a:
Które auto byś wolał w takich warunkach?

Pamiętam te rankingi, bodaj Warranty Direct - widziałem je kiedyś w Motorze i faktycznie tam wyniki były zupełnie inne niż TUV, GTU i Dekrze. Oczywiście, wolałbym auto tańsze w serwisie :) Bo tak jak już zauważono powyżej - mam doświadczenie jedynie z autami używanymi i zdecydowanie cenię sobie tanie naprawy. Nowymi samochodami nigdy na poważnie się nie interesowałem i ciężko teraz wyzbyć mi się odruchu sprawdzenia opinii o niezawodności, nawet mimo tego że roczne przebiegi notuję niewielkie.

O związkach tego silnika z jednostkami Nissana nie wiedziałem - nie ukrywam, że cieszy mnie ta informacja.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-29, 13:19   

UsyTassy napisał/a:
pikodat napisał/a:
Które auto byś wolał w takich warunkach?

Pamiętam te rankingi, bodaj Warranty Direct - widziałem je kiedyś w Motorze i faktycznie tam wyniki były zupełnie inne niż TUV, GTU i Dekrze. Oczywiście, wolałbym auto tańsze w serwisie :) Bo tak jak już zauważono powyżej - mam doświadczenie jedynie z autami używanymi i zdecydowanie cenię sobie tanie naprawy. Nowymi samochodami nigdy na poważnie się nie interesowałem i ciężko teraz wyzbyć mi się odruchu sprawdzenia opinii o niezawodności, nawet mimo tego że roczne przebiegi notuję niewielkie.

O związkach tego silnika z jednostkami Nissana nie wiedziałem - nie ukrywam, że cieszy mnie ta informacja.

Cieszy? Nissan był w stanie spieprzyć nawet wolnossące benzyny jak np. serię QG w Primerach, Almerach, Tidach itd więc ja bym się raczej nie cieszył z akurat tej konotacji. ;)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-29, 14:31   

UsyTassy napisał/a:
mam doświadczenie jedynie z autami używanymi [...] roczne przebiegi notuję niewielkie.


Zakładając, że niewielki przebieg to do 15 000 km rocznie, zakładając, że kupowałeś do tej pory auta z przebiegiem na liczniku rzędu 150 000 km to
a) Dopiero po 10 latach bedziesz miał auto w takim stanie, jak te, co kupowałeś
b) ponieważ w PL kupione z 150 000 na liczniku oznacza tylko tyle, że kiedyś - nikt nie pamięta kiedy- to auto miało taki przebieg, to w praktyce de facto kupowałeś auto w takim stanie, jakie Twoje będzie po nie 10 - a 15 czy 20 latach.

Różnica taka - że Twoje kupione w salonie, przynajmniej do wyjazdu z salonu, jest nie-bite i będziesz miał całkiem wiarygodną historię co się z nim działo (ostatecznie sam decydujesz kto nim jeździ) - i przy takim przebiegu to predzej będizesz chciał je złomować z racji pełnoletności niz osiągnie ono przebieg taki, jakie miały Twoje dotychczasowe auta, gdy, zapewne z pewnym zadowoleniem i pewną nadzieją, że trochę pojeździsz, kupowałeś dotychczasowe używki.
No chyba, ze kupowałes tylko 3 letnie auta.[/list]
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-29, 14:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-01-29, 22:06   

1.0 to silnik stosowany w Smarcie, ale nie produkowany tylko dla niego. Raczej trafił do niego z innego koncernu. Tym samym silnikiem a właściwie autem co smart 4four, jest Twingo I tutaj jest pochodzenie tego silnika.

Poza tym silniki w starych Smartach, nie wszystkie były beznadziejne, był smart 4four, który miał wiele wspólnego z Mitsubishi Colt, silnik 1.3 MIVEC, całkiem OK.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-29, 22:42   

Do MCV ten silnik to trochę za słaby. Jak kombiaka doładujesz to te 73 kuce będą miały co robić. Do miasta może jeszcze jakoś ujdzie ale w trasy załadowanym to mordega. To może dobry silnik ale do Sandero ale nie do MCV
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-29, 23:58   

Silnik nie jest zły, bo dają go do nowego Clio, tylko moc ograniczono do... 65 KM.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-30, 07:49   

Michał B24 napisał/a:
Tym samym silnikiem a właściwie autem co smart 4four, jest Twingo I
Ale smart forfour to jest Mitsubishi Colt a nie Twingo.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
UsyTassy 


Marka: Citroen
Model: Xsara
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-30, 08:13   

Smart Forfour I = Colt
Smart Forfour II = Twingo III

pikodat napisał/a:
No chyba, ze kupowałes tylko 3 letnie auta

Trzy...nastoletnie było najmłodszym jakie dotąd kupiłem ;)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-30, 08:27   

UsyTassy napisał/a:
Smart Forfour I = Colt
Smart Forfour II = Twingo III

pikodat napisał/a:
No chyba, ze kupowałes tylko 3 letnie auta

Trzy...nastoletnie było najmłodszym jakie dotąd kupiłem ;)


To można przyjąć, przy Twoim deklarowanym małym przebiegu rocznym, i zalożeniu, że auto po 20 latach od zakupu się sprzedaje lub złomuje, że to najmłodsze auto co kupiłeś miało dokłądnie taki przebieg jaki będzie mieć w momencie złomowania przez Ciebie potencjalnie nowe auto, ktore teraz kupisz .
Czyli Twoje doświadczenie co robic z autami z dużym przebiegiem nagle przestanie być istotne, bo przez dekady nie będiesz miał jak je wykorzystać.

20 lat razy 15 kkm =300 kkm
trzynastoletnie , igla, NIemiec płakał, oczywiście 180 kkm na liczniku plus 100kkm cofnięte daje 280 kkm (choć na liczniku moglo być 140 kkm i 160 kkm cofnięte)
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-30, 08:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-30, 09:43   

Cytat:
To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.


No jak zdarzyło się to tuż po gwarancji to na pewno żaden problem.
A w przypadku dacii zastępczakiem sobie pojeździsz jak za niego zapłacisz.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-01-30, 12:47   

UsyTassy jeżeli kupowałeś tylko używki to nie pytaj o trwałość. Nie ma co porównywać.
Dla mnie już drugi samochód z salonu. Pierwszy mam 11 lat i jeszcze nie widział mechanika ( poza usterkami z mojej winy). Jedynie cześć eksploatacyjne ( nawet bezpiecznik się nie spalił).
Sandero ma już 2 lata i 25k na liczniku. Poza poprawą fabryki w ASO ( drgania kierownicy ) leje tylko paliwo + co roku opłata za OC+AC.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-30, 13:07   

pavulon78 napisał/a:
Cytat:
To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.


No jak zdarzyło się to tuż po gwarancji to na pewno żaden problem.
A w przypadku dacii zastępczakiem sobie pojeździsz jak za niego zapłacisz.


Zwłaszcza na trasie do Chorwacji w nocy.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-30, 17:30   

Ja tylko wrzucę swoje 3 grosze do stwierdzenia o przeskakującym łańcuchu w skodzie (fabia 1.2 tsi 2012 rok - przebieg 15tyś - trup). Jestem właśnie takim przykładem i nie jest to takie hop siup że sobie dostaniesz nowy silnik. Serwis skody reaguje w myśl zasady "jak Ci plują w twarz, mów że to deszcz pada"...byłem u nich 4 lub 5 razy zgłaszając usterkę chrobotania łańcucha przy fabii 1.2 tsi. Za każdym razem mnie zbywali. Któregoś dnia łańcuch pękł przy rozruchu a oni doszukiwali się mojej winy. Silnika wymienić nie chcieli tylko naprawiać. Sprawa zakończyła się w sądzie. Auto odkupiono ale też bez żadnych superat. Szczerze odradzam tą markę a każdemu kto twierdzi: kupie sobie ryzykowny model, jak się popsuje to mi wymienią: szczerze - szkoda nerw, zdrowia i zachodu. Pozdrawiam
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-01-30, 21:50   

OK, ale Dacia Sandero, czy tez Logan, w ani jednej wersji nie sa ryzykowne. Jak na razie, był jeden znany przypadek wadliwej uszczelki pod głowicą 1.0
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-01-30, 22:20   

Żeby nie było tak słodko dodam łyżkę dziegciu. Każdy element auta może ulec awarii. To dotyczy także dacii. W moim MCV przed ukończenem drugiej rocznicy wydania auta z salonu zepsuła się tablica wskaźnikowa, co opisałem na forum. Tablicę z zegarami wymieniono. Komuś na forum poszła chyba uszczelka pod głowicą w 3-miesięcznym aucie. Swoje problemy z autem i aso opisał na forum. Pojedyncze rzypadki. Ale ten lakier... Poza tym moje auto mnie się podoba.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-01-30, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2020-01-31, 14:01   

pavulon78 napisał/a:
Cytat:
To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.
A w przypadku dacii zastępczakiem sobie pojeździsz jak za niego zapłacisz.
Też tak myślałem, ale od zeszłego roku zmienione zasady aut zastępczych. Jak oddawałem na gwarancję swój, to dostałem zastępcze Clio z przebiegiem 3000km. Miałem okazję nim pojeździć, ale tyłka nie urywało, jeśli chodzi o moc (1.0 silnik 75KM jak dobrze pamiętam).
_________________
Moja galeria
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne