Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe - trwałość
Autor Wiadomość
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-16, 22:23   

sluka napisał/a:
Moc jaką może dysponować przy tych obrotach to 13,35kW i 75Nm (odczytane z wykresu parę stron wcześniej)

Literki były małe, można było przeoczyć na wykresie napis "ProfessCars(TM) approximation". Ja dodatkowo, jak go komponowałem widziałem jeszcze informację "The Horspower / Torque Curve below was generated by the ProfessCars™ software, based on the factory data." I to miałem na myśli, gdyby ktoś się chciał uczepić tego co tam widać. Jeśli bazujesz na empirze, to zapomniałeś o tym napisać.
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-16, 23:08   

@Hiszpan
Nie walczę z wiatrakami, ale gdybyś podrążył, to nie powiem, czy nie doszukał byś się ;). Nie będzie ani 4kW, ani 2kW.

@laisar
To co sobie wyznaczyłem jest lepsze do tego co wyznaczyłem ;)
Mnie nie interesują dodatkowe współczynniki i masa mające wpływ na opory toczenia. Mnie interesuje sam opór toczenia. To jest wynik tych wszystkich współczynników i parametrów które tam chcą.
Najpierw bawiłem się Dusterem 4x4, aby móc porównać opory toczenia wersji 4x2 i 4x4. Dopiero później dobrałem się do Sandero.

@Kauris
A fabryczne dane to skąd? Tylko z hamowni. To że aproksymuje to nic dziwnego. Wykres jest tworzony z punktów, a pomiędzy nimi się wartości aproksymuje. To dalej empiria.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-16, 23:16   

Znaleziony na szybko wykres oficjalno-realny - https://www.autoentusiast...otores-renault/

 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-17, 00:17   

Brazyliana ;)
Jeszcze ludzie wpadną w kompleksy, że tam wyciskają z niego na benzynie 79KM (w tekście), a w wersji europejskiej tylko 73.
Realność tego wykresu mało wnosi, bo skala zaczyna się od 25 koników, a moment jest w [KGm].
To inny świat. Przebieg mocy, wraz z dobranymi przełożeniami zapewnia osiągalną realną prędkość 170km/h. Kończy się w punkt na mocy maksymalnej. Wersje EU maja tylko 73KM, oraz z prędkością 158km/h nie dochodzą nawet do mocy maksymalnej. Koszt ekologiczny przy Sandero SCe to 6KM i 11km/h mniej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-17, 00:48   

Dla potrzeb szacunkowych obliczeń jest wystarczająco dobry - u nas max jest po prostu nieco niżej, ale przebieg do niego powinien być bardzo podobny.

Tak samo z momentem - jednostki można przeliczyć, krzywa się od tego nie zmieni.
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-17, 01:22   

Przebieg nie jest podobny. Wykresy nie pochodzą od silników ekodławionych. Górki i hopki na momencie również pochodzą od skali. Na osi X zaczyna się od 70Nm (przy przybliżeniu 1KGm~10Nm). Na obrotach 50km/h masz ~82Nm. Wersja EU tylko ~75Nm. Cały wykres mocy idzie wyżej. Zmienia się tylko jedna rzecz - prędkość maksymalna będzie osiągana dokładnie w punkcie mocy max silnika. Wersja EU nie dociąga do tych obrotów. W EU piątka jest nadbiegiem, w brazylianie normalnym biegiem.
Na 50km/h dalej będzie zużywane tyle samo mocy. Brazyliana ma większy zapas, czyli coś co nazywamy się elastycznością.
Aby każdy mógł się bawić, to (pisane z pały) przeliczenie Nm na moc w W
P=2*π*n
π -pi
n - obroty na 1s, czyli rpm/60
Aby dostać kW dzielimy przez 1000
KM po pomnożeniu kW przez 1,341
Wersja EU 17,9KM@1700 rpm, brazyliana 19,6KM@1700rpm. Przy tym co Sandero potrzebuje przy 50km/h - 4,16KM to ile brazyliany osiągają więcej jest bez różnicy. Dalej silnik może dać grubo więcej niż potrzebuje. Dodatkowo jest to kolejny wykres udowodniający że w silniku SCe istnieje zakres 1700 rpm, oraz że osiąga na nim prawie 20KM. To prawie tyle samo co max w kaszlaku, a nie miał on problemów z jadą 50km/h, jaka podobno jest w sandero. Ten wykres to też kolejny but na maksa i to od tylko 1000obr/min.

Edit
I jeszcze jedno - mocniejszy wykres jest na etanolu, słabszy na benzynie.
Ostatnio zmieniony przez sluka 2020-03-17, 01:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-17, 07:58   

Był ktoś na hamowni z 1.0 sce, bo np, peugeot 301 1.2 82km którego miałem zmierzony na hamowni w Czechach w teście miał 92KM, podobnie może być z 1.0 sce że ma ponad 80KM.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-17, 11:34   

sluka napisał/a:
Przebieg nie jest podobny

Jest _wystarczająco_ podobny, bo w realnym użytkowaniu jednocyfrowe różnice procentowe momentu, mocy i obrotów naprawdę nie mają większego znaczenia przy wielkościach spotykanych w daciach...
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-17, 15:10   

Można się bawić kryteriami podobieństwa. Fabryczna deklaracja Vmax jest zgodna z danymi fabrycznymi. Żaden producent nie zaryzykuje podawania informacji wg czegoś co jest zmierzone gdzieś na innym kontynencie, na innych paliwach. Brazylijskie lepiej "oddychają" i to tylko tyle. Nic więcej to nie zmienia, a tym bardziej na podobno niemoc jazdy na piątym biegu nie ma żadnego wpływu. To wszytko jest daleko, daleko od tego co sandero do tej jazdy potrzebuje. Siły działające na tłok też są dużo mniejsze niż przy 100km/h, więc mitów i baśni mechaników nie powtarzać jako fakty.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-05, 22:48   

Ło matko... wykresy , wykresy . Niestety miałem wątpliwą przyjemność jeździć służbowym Sce 73 km - Logan . Napiszę tak - słabo . Opowieści że się zbiera , jest cicho można sobie w buty wsadzić . król jest nagi . To ledwo jeździ , silnik wyje . No może cicho na biegu jałowym , poza tym zero , ale to zero przyjemności z jazdy , po prostu jedzie ,nic więcej - dorabianie do tego jakieś legendy to leczenie kompleksów .. Silnik , jak większość 3 -cylindrowych niestety to chała - znak naszych czasów - taniej , taniej , taniej , taniej . Taki bieda silnik , aby był. pali ok 5,6 ( absolutne minimum - trasa max 90 w porywach ) , miasto 7.2 . Średnio ok 6.3-6.7. Parę razy jechałem > 300 km . Głowa pęka , d..a boli . Niestety nic nie zastąpi 4 garów . Jakość dziwnie szybko wycofują ten silnik . A teraz proszę porównać stary 1.2 ? .
Oczywiście można tym jeździć - przed każdą trasą Validol i korki do uszu .. ale tak na poważnie - tylko b . mocne wyciszenie auta , poprawa siedzeń ( są beznadziejne ) . Ale , ale podobno już niedługo nowy Logan - może będzie lepiej ??
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-04-05, 23:57   

kubalonek napisał/a:
...miałem wątpliwą przyjemność jeździć służbowym Sce 73 km - Logan . ...
... Parę razy jechałem > 300 km . Głowa pęka , d..a boli ...

A to nie jest tak, że niektóre wersje auta powstają po to żeby jeździć tylko po mieście i za jaja powinno się powiesić tego, który kupił do firmy totalnie miejską konfigurację by kazać tym dymać po 300km dziennie?
Nie żebym się cokolwiek znał na 1.0sce, ale zaraz wyjdzie, że to hańba, bo auto nie nadaje się na jedyne w rodzinie...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-04-06, 10:57   

Dla mnie miejskość albo rodzinność auta determinuje rozmiar. Bezsensem jest wsadzanie do rodzinnego kiepskiego silniczka. Czasy 126p już minęły. Taką miałem nadzieje, a chyba jednak nie. pozdr
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-04-06, 12:05   

kubalonek napisał/a:
podobno już niedługo nowy Logan - może będzie lepiej ??

Z pewnością tak, bo klienci chcą ciągle czegoś lepszego i to w dodatku za taką samą niską cenę.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2020-04-06, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-04-06, 13:35   

jurek napisał/a:
Dla mnie miejskość albo rodzinność auta determinuje rozmiar. Bezsensem jest wsadzanie do rodzinnego kiepskiego silniczka. Czasy 126p już minęły. Taką miałem nadzieje, a chyba jednak nie. pozdr

A jest sens mnożyć koszty w robieniu dodatkowego mniejszego auta tylko po to by nie urazić tych, którzy nie rozumieją do czego to ma służyć?
Tylko nie wyskakiwać mi tutaj z Kwidem, bo to paździerz, który chociażby od strony bezpieczeństwa biernego jeszcze nie nadaje się na europejski rynek.

Gdybym nie był pomyleńcem lubującym się w małych szybkich autach i prawilnie jeździł Passatem kombi w dieslu ze stałym przebiegiem 197.000km, to na drugie auto w domu potrzebowałbym właśnie samochodu, który ma się względnie kulturalnie zachowywać do prędkości 90km/h.
Tak żeby dzieci na plac zabaw zawieźć, po bułki podjechać, ewentualnie żeby moja luba pojechała do swojej mamusi (odległość 35km, droga z ograniczeniami od 40 do 90km/h).
I mocno bym się zastanawiał czy iść skrajnie w 3,5m długości czy też pozwolić im na ten plac zabaw zabrać jeszcze rowerki i hulajnogi.
A w ogóle najgłośniej przyklaskiwałem wprowadzonemu do oferty Stepway'owi 1.0sce, jako pomysłowi na miejską popierdółkę, która żadnego krawężnika się nie boi.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2020-04-06, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-04-06, 19:47   

kubalonek napisał/a:
poza tym zero , ale to zero przyjemności z jazdy , po prostu jedzie

Jak szukasz przyjemności z jazdy to pomyliłeś marki ( kłania się BMW :mrgreen: ) Dacia każda jest dla ludzi którzy jeżdżą bo mają taką potrzebę a przyjemności szukają gdzie indziej - gdybym miał prawie nieograniczone możliwości finansowe to bym wybrał samochód z kierowcą względnie obojętnej marki byle miał odpowiednio dużo miejsca w środku. Nie odczuwam jakiejś przyjemności z jazdy - jest mi obojętne czy jadę Dacią czy 200konnym BMW - bo i takim w swoim życiu jeździłem.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-07, 00:00   

Całkowicie się zgadzam . Nie ta klasa , nie te pieniądze . Mi chodzi o zupełnie coś innego - jeszczce posiadam w mojej domowej " stajni " MCV 1.5 dci 68 KM - obecnie użytkuje mój młodszy syn - student , a i Ja dość często z niego korzystam , ma przebieg 150 kkm - bezawaryjnie . Oczywiście wyciszyłem . Zjeździłem z rodziną pół Europy . z 12 X w Chorwacji , Norwegii , Szwecji - zapakowany po dach . Na jedno dmuchniecie 1000 km . I nic nie bolało … Fotele w starej MCV są lepsze , większe , po prostu wygodniejsze , plastiki jakby mocniejsze , tapicerka - 10 lat bez pokrowców i jest OK … Mam porównanie oczywiście - w rodzinie C5 , RAV 4 , Astra J kombi . Oczywiście najlepsze na trasy jest C5 i najszybsze , RAV 4 najlepsze fotele - wygoda do max 130 km/h , Astra - najoszczędniejsza , może być na trasy aczkolwiek fotele … nie do końca . A w ogóle to nie ma porównania do STP. Ranault Clio 1.4 RN - to był wygodniutki samochodzik - welurek , cisza - bajka .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne