Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Stepway 2020 - alternatywa dla Kowalskiego?
Autor Wiadomość
Lucas295 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 09 Lut 2020
Posty: 2
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2020-02-09, 02:38   Dacia Sandero Stepway 2020 - alternatywa dla Kowalskiego?

Dzień dobry,

Na wstępie przepraszam Adminów, Moderatorów, Forumowiczów, itp. jeśli zamieściłem ten temat w nieodpowiednim miejscu, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie na forum. Jeśli takowe było - mea kulpa.

Aktualnie jestem w motoryzacyjnej czarnej d*pie. Rozbijam się Skodą Octavią 2.0 benzyna + LPG z 2004 roku w wersji Elegance - czyli prawie full wypas kupiony z przebiegiem 205 tyś. km. Niniejsze wozidło dostąpiło zaszczytu zmiany domyślnego paliwa na LPG w 2017 roku, przy czym zaznaczam że zakupiłem go w stanie dobrym. A miało być tak pięknie, niestety po 60 tyś km. okazało się że głowica zaczęła puchnąć i czeka jej planowanie przy następnej wymianie świec - jeśli się urwie. Tak stwierdził mój znajomy mechanik. Tak wiem, może mnie naciągać - ale zawsze jak coś się działo miałem możliwość na własne oczy sprawdzić stan części które wymagają wymiany, dlatego na potrzeby mojego przypadku teoretycznie wykluczmy tą ewentualność.

Przez ostatnie 40 m-cy użytkowania, na zakup auta używanego, instalacje LPG + serwisowanie (głównie wymiana jeszcze fabrycznych części) i inne sprawy wykluczając paliwo i serwis opon wydałem ponad 40 tyś zł. czyli średnio 1k/m-c kosztuje mnie jak na razie utrzymanie już 16-letniego auta. Wg mnie nie ma w tym żadnej logiki. Obudziłem się dopiero w momencie gdy cały układ chłodzenia zgnił ze starości - mimo że nie powinien, a widziałem to na własne oczy gdy zaczęło szczać płynem gdzie popadnie.

Teoretycznie z początkiem 2021 roku mógłbym się szarpnąć na jakiegoś 5-7 letniego VW, może nawet SUV-a, ale nauczony przykładem Skody i poprzednich używek obawiam się, że za 2-3 lata po zakupie pojawią się różne kosztowne przygody i znowu wrócę do punktu wyjścia.

Analizując rachunek zysków i strat, najwięcej za relatywnie najmniejszą kasę oferuje mi Dacia Sandero Stepway Laureate 90 KM TCe (szczególnie w limitowanej opcji Celebrate). Tak się składa że twarde plastiki i kilka archaicznych rozwiązań mi nie przeszkadzają, gdyż moje oczekiwania względem auta nie są specjalnie wygórowane.

I teraz nasuwa się pytanie. Jeżeli planuję kupić auto na 5-7 lat, to czy warto kupić ww. Dacie w salonie razem z pakietem serwisowym, czy lepiej poszukać używki od 2018 roku? Jeżeli budżet stanowi max 50tyś. może lepiej pomyśleć o Dusterze?

Nie mam kompleksu na punkcie marki dlatego o Dacii myślę jak najbardziej serio. Czas na zakup mam do Lutego 2021 dlatego będę bardzo wdzięczny za porady posiadaczy tej marki, z uwzględnieniem wszystkich za i przeciw. Bardzo przyzwyczajam się do samochodów, dlatego będę również wdzięczny za info dot. kosztów utrzymania Dacii po upływie terminu wszelakich serwisów.

Pozdrawiam,
Łukasz
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2020-02-09, 09:42   

A może pooglądaj oferty na wyprzedaże winnych markach w segmencie b. Może sie okazać że trafisz auto trwalszej marki w podobnej cenie.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-09, 11:15   

Ja nigdy nie miałem nowego auta. Od 2016 roku jeżdżę Daciami i zawsze kupowałem używane 2-3 letnie z małym przebiegiem ( między 30 a 55 tyś km) i problemów żadnych nie miałem. Z doświadczenia swojej rodziny w której większość aut to Dacie wiem, że wszystkie rankingi awaryjności można sobie w buty wsadzić. Siostra ma MCV II z 2013 roku przebieg 100tyś km z małym haczykiem, przez ten cały czas rozszczelniła jej się klimatyzacja przy przebiegu ponad 70 tyś km, przy 100tyś km padł jeden łącznik stabilizatora i ostatnio manetka w której styki były do czyszczenia. U rodziców w Dusterze z 2011 roku padły tuleje wahacza przy 80tyś km ( ojciec go nie oszczędza), chłodnica klimatyzacji przy 100tyś km ( naprawa niespełna 1000zł) i tyle. Napisałem to po to aby zobrazować, że zakup używanej Dacii z symbolicznym przebiegiem nie są złym pomysł. Gdyby jednak było by mnie stać na nowe auto z pewnością kupił bym Dacię. W budżecie do 50 tyś km zamiast Sandero Stepway 0,9 Tce poszukał bym Dustera z silnikiem nisana 1.6 Sce. Silnik wolnossący, rozrząd na łańcuchu, spalanie dla mnie akceptowalne, w mieście zszedłem bez problemu do 8l/100km realnie liczę 8,5/100km, dynamika wystarczająca. Porównując go do SS jest na pewno większy, bagażnik 250l vs 405l/450l no i jakość wykonania o wiele lepsza
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-02-09, 11:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-09, 11:25   

Lucas295 napisał/a:
planuję kupić auto na 5-7 lat

straszna_maruda napisał/a:
trwalszej marki

Przy takiej perspektywie czasowej to w zasadzie każda marka dostępna w polskich salonach jest wystarczająco trwała.

Jesienią br. ma mieć premierę nowa generacja sandero - http://www.daciaklub.pl/f...1783380#1783380 - więc "z początkiem 2021" będzie akurat wybór między wyprzedażami obecnej generacji, a nadchodzącą nową.

(Chociaż ewentualną decyzję względem zakupu starej "do produkcji", a nie "z placu", trzeba by raczej podejmować zapewne najpóźniej na jesieni).


Podstawowa kwestia: wizyta w salonie i obejrzenie auta na własne oczy, a nie sugerowanie się recenzjami "archaicznych rozwiązań i twardych plastików" - bo może się okazać, że opisy albo przesadzają w lamentach, albo jednak nie oddają głębi tandety w czyjejś skali ocen...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-02-09, 18:10   

Lucas295 napisał/a:

I teraz nasuwa się pytanie. Jeżeli planuję kupić auto na 5-7 lat, to czy warto kupić ww. Dacie w salonie razem z pakietem serwisowym, czy lepiej poszukać używki od 2018 roku? Jeżeli budżet stanowi max 50tyś. może lepiej pomyśleć o Dusterze?


Okej, wiec tak:

1 Jeśli jeździsz w max 3 osoby na dalsze podróże, względnie wycieczki dłuższe niż jeden dzień, to Sandero Stepway wystarczy w zupełności I będzie całkiem fajnie jeździć
2 Jeśli jednak 4 osoby to Duster albo Logan MCV

To trwale auta i utrzymanie kosztuje mało, choc Duster jednak pali sporo więcej niż Sandero.

Można w podobnej cenie dostać Tipo oraz Baleno.

Sam jeżdżę Sandero Stepway TCE90, jestem zadowolony, brat jeździ Tipo 1.4 też zadowolony. Zmieniłbym na Tipo, ale Sandero mi w garażu więcej luzu zostawia, a to dla mnie ważne. Spełnia sporo wymagań. Jedyna wada, do której mogę się czepiać, to że jest dość głośny przy dużych prędkościach, od wiatru
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-02-09, 19:04   

Używka w wieku 5 do 6 lat będzie w takim stanie jak twoje twoje nowe z salonu po 10 latach.
Mam drugi nowy samochód i z żadnym nie ma do dzisiaj problemu - ( jedynie poprawa fabryki na gwarancji, ale tak każda marka ma)
Co złego mogę powiedzieć, to aluminiowy układ klimy w hondzie, który rozpadł się po 10 latach. A tak poza tym nawet bezpiecznik się nie spalił.
Idź na jazdę próbną i zobacz czy nie jest za głośno przy dużych prędkościach. Plastik takie jak w fabii.

Szukasz coś bardziej wygodnego to dołóż 10k i masz i20, Rio, Baleno, Clio itp....
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-09, 22:53   

Lucas295 napisał/a:

Analizując rachunek zysków i strat, najwięcej za relatywnie najmniejszą kasę oferuje mi Dacia Sandero Stepway Laureate 90 KM TCe (szczególnie w limitowanej opcji Celebrate). Tak się składa że twarde plastiki i kilka archaicznych rozwiązań mi nie przeszkadzają, gdyż moje oczekiwania względem auta nie są specjalnie wygórowane.

I teraz nasuwa się pytanie. Jeżeli planuję kupić auto na 5-7 lat, to czy warto kupić ww. Dacie w salonie razem z pakietem serwisowym, czy lepiej poszukać używki od 2018 roku? Jeżeli budżet stanowi max 50tyś. może lepiej pomyśleć o Dusterze?

Tce 90 jest jeszcze w sprzedaży? Chyba tylko używka...

Dacia jako jedyna marka ma fabryczny gaz. Jak bedziesz kupwał za rok to istnieje duża szansa, że część potencjalnych chorob wieku dziecięcego (jesli będą) - będzie wyeliminowana. Skoro miałes auto w LPG to może...??
przy budżecie 50 000 nowego dustera raczej nie kupisz, bo access to raczej jako wabik dla klientów niż poważna propozycja.

Co do wyboru auta - bardzo dużo dało mi i mojej pani póśce do salonu by sobie posiedzieć w różnych modelach. Ja chciałem lodgy (lubię duże auta) albo sandero 9lubię możliwie tanie w eksploatacji auta), moja chciała albo sandero albo dustera. Wsiedliśmy do dustera... powiedziałęm, żę wychodząc niech zobaczy na tą listwę , która powoduje zewnętrzne upodobnienie do SUVa, wyobraziła sobie, żę po deszczu ja wysiadam albo ona w sukni/sukience - i ochota na dustera spadłą u niej o 80 %. Za drugiem razem siedliśmy sobie w autach patrząc zza kierownicy na widok na jezdnię. No i następne 15 % ochoty na dustera jej przeszło.
Ponieważ rzadko jeździmy w więcej niz 3 osoby - sandero wygrało Zresztą jak kupowaliśmy sandero było jedynym w oferice autem typu stepway z LPG.

Co z tego wynika? Idź do salonu na 40 minut, siądź w różnych autach. Może logan MCV ci się spodoba (gdy sandero za małe)? Znajdź salon, który oferuje możliwie długą jazdę próbną (przy wydaniu 40-50 tysi warto pojechać czasem i 90 km w jedną stronę by lepiej sprawdzić auto - ja miałem auto dla siebie na ładnych kilka godzin i po 150 km wiedziałęm już, co o nim myśleć - tak, są salony, które przy odpowiedniej negocjacji dadzą auto na taki czas). Nawet jak zrobisz tylko 10 km - to nawet wtedy będziesz wiedział duuużo więcej.

Wydać 40 000 na używkę, gdy nowy kosztuje 50 000 ( to ceny sandero i logana już nie z dolnej półki oferty).... A za to masz 100% pewności co do stanu technicznego, dokładnie to w aucie, za co jesteś gotowy zapłacić,

Jak czytam te posty o tym, o ile można przedłużyć okres do przeglądu - bo chwilowo na niego kasy nie ma... to cieszę sie, że mam Easy Service - taki problem będzie dla mnie obcy. W nowym ES będziesz miał , jeśłi zechcesz, w używce 3 letniej - możę byc koniec gwarancji a nie gwarancja 5 letnia. To kolejny powód , by rozpatrywać ES.


Czyli - przy tym budżecie idź do salonu "tyłkiem na fotelu" wybrać model - i kup nowy.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-09, 23:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-09, 22:58   

Killer King napisał/a:
Używka w wieku 5 do 6 lat będzie w takim stanie jak twoje twoje nowe z salonu po 10 latach.

Szukasz coś bardziej wygodnego to dołóż 10k i masz i20, Rio, Baleno, Clio itp....



Bardzo słuszna uwaga (o tych używkach).

Co do i20, baleno.....
Skoro autor wątku używał LPG, to jeśli LPG jest nadal ważnym elementem, to te auta odpadną jeszcze na długiej liście.
PO zamówieniu swojego sandero patrzyłem na te auta. i20 ... cena wyższa, standard wg moich wag ważności - taki sam. Baleno - niektóre rzeczy lepsze ale brak prostej możliwośći LPG i PODOBNO gorsza blacha. Baleno PODOBNO ma być całkiem wycofane z produkcji - więc w 2021 roku (a wtedy zdaje się ma być kupowane auto) może go nie byc w ofercie.

Sandero, duster, logan - zdaje się na tych modelach ma być oparta marka dacii, więc za rok na pewno będą.
_________________
Spritmonitor.de
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-02-10, 00:09   

Tipo! Tipo! Tipo! Tipo!!!
Tylko do 1.4 wolnossącego są pewne wątpliwości czy pchać LPG.
Za to auto jest całkiem oszczędne, a śmieszny spadek wartości podstawowych wersji wyposażeniowych zrekompensuje dopłatę za 95 oktanów.
Najtańsze sedany od 43kzł, fajne hatchbacki za śmieszne 48kzł (co akurat jest winą upośledzenia kupujących, wychodzących z założenia, że bez kombi dostaną polio, gangreny i epilepsji w jednym...).
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-10, 09:34   

Mogę wypowiedzieć się tylko o i20 z silnikiem 1.4 100KM 6 MT + LPG Landi Renzo z Aso i 5 lat gwarancji.

Auto prowadzi się sztywno jak po szynach, dzieki 6 biegowi mając 180km/h mam 4,5 tys obrotów.
Gaz po 80 tys przebiegu, jedynie co mi siadło to, że jak jest go mało to piszczy, ale juz sam nie przełącza sie na benzyne jak wcześniej. Instalacja wrażliwa na słaby gaz co jest plusem aby unikać podejrzanych stacji. Jedynie serwisowanie w ASO wychodzi drożej niż jest to deklarowane przez dealera. Z przegladami gazu wychodzilo mnie średnio 1300-1500 zł rok rocznie. Silnik pracuje po 5 latach i 80 tys km bez zarzutu obroty trzyma równiutko nawet nie drgną. Wraz z żoną jesteśmy bardzo zadowoleni, zmiana auta tylko ze względu na potrzebę większej przestrzeni.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-10, 09:40   

GRL napisał/a:
Tipo! Tipo! Tipo! Tipo!!!
Tylko do 1.4 wolnossącego są pewne wątpliwości czy pchać LPG.
Za to auto jest całkiem oszczędne, a śmieszny spadek wartości podstawowych wersji wyposażeniowych zrekompensuje dopłatę za 95 oktanów.
Najtańsze sedany od 43kzł, fajne hatchbacki za śmieszne 48kzł (co akurat jest winą upośledzenia kupujących, wychodzących z założenia, że bez kombi dostaną polio, gangreny i epilepsji w jednym...).


Najtańsze tipo sedan w promocji wyprzedażowej 44900. Niech będzie sedan, choć jestem upośledzony i trzy razy na rok wożę coś, co wymaga wygodniejszego dostępu do bagażnika niż w sedanie (swoją drogą upośledzonym trzeba być, by utożsamiać kombi z hatchbackiem).
Do tego podłokietnik i wysokość fotela kierowcy, radio (mam nadzieję, że z nawigacją - ale niby jest android auto więc...) 2500. ogranicznik prędkości (czy z tempomatem w fiacie?) niestety tylko z systemem brake control 1700. Nadal nie ma czujników z tyłu, kamery cofania, LPG, nie wiem, czy są elektrycznie podgrzewane lusterka,

EDIT: w najprostszym TIPO nie ma szans na tempomat. Dopiero od wersji POP. Za 900/
Oczywiście nie ma nawigacji - dopiero w POP za 3150.
Czujnik parkowania 1450. Kamera cofania (co prawda lepsza niz w dacii) .
Lusterka elektryczne 550.
POP 49900 (bez LPG) . Z tymi gadżetami wychodzi jakies 55 000. Nadal nie mam LPG. Nadal mam najtańszego sedana zamiast ulubionego przez upośledzonych (ale tych odrózniajacych kombi od hatchbacka) hatchbacka. Zapewne bez odpowiednika easyservice. Za to o jakies 2-3 tysiące więcej dostaję mniej i mniej pasujace do potrzeb.
_________________
Spritmonitor.de
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-02-10, 09:53   

Jak jeździsz Oktawią to ze względu na bagażnik nie pozostaje Ci w Dacii nic więcej poza Dusterem, Loganem MCV i Lodgy do wyboru. A biorąc po uwagę że obecne Logan i Lodgy kończą swój żywot to na placu boju pozostaje Duster tym bardziej że najlepiej trzyma ceną przy odsprzedaży.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-10, 10:26   

Ponieważ mam dustera i sandero razem min 3 lata to przeszywa mnie nieodparte wrażenie że duster jest lepiej zrobiony. Tzn duster jest 4 lata starszy ale fotele wygodniejsze , lakierniczo się jakoś trzyma kiedy sandero rysuje się od patrzenia tak samo korodują w nim elementy zawieszenia kiedy w starszym dusterze nie.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-10, 12:04   

Obywatel MK napisał/a:
obecne Logan i Lodgy kończą swój żywot


O ile o końcu produkcji lodgy chodza pogłoski (w sensie jakichś tam notek w necie na stronach typowo motoryzacyjnych) - wraz z tym, że to koniec lodgy takiej jak znamy a ma być coś nieco bardziej do SUVa podobnego ( i zapewne droższego, ), to o końcu logana, hmmm... no ja nie czytałem. tu można zobaczyć dywagacje na temat tego, jak lodgy 2 będzie wyglądać
a tu inne na ten temat dywagacje. Co prawda można zastanawiać się, czy to będzie lodgy czy pod-wersja dustera
i artykuł sprzed 6 tygodni: On ne sait pas encore si le patronyme “Lodgy” sera conservé ou encore une éventuelle date de présentation mais il y a fort à parier que l’habitabilité record et les sept places du monospace Dacia seront conservées.
czyli w skrócie - nie wiadomo, czy nazwa LODGY się zachowa, ale 7 miejscowa dacia będzie zachowana

A tu zapowiedź logana 3


Zatem na placu boju jest nie tylko duster - ale będzie i nowa wersja logana i nowa wersja 7 miejscowej dacii. Czyli ograniczanie się do li tylko dustera nie jest konieczne
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-10, 12:19, w całości zmieniany 5 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-10, 12:18   

Fruxo napisał/a:
Ponieważ mam dustera i sandero razem min 3 lata to przeszywa mnie nieodparte wrażenie że duster jest lepiej zrobiony. Tzn duster jest 4 lata starszy ale fotele wygodniejsze , lakierniczo się jakoś trzyma kiedy sandero rysuje się od patrzenia tak samo korodują w nim elementy zawieszenia kiedy w starszym dusterze nie.

Pod względem lakieru i korozji zawieszenia, to ja bym nie porównywał modeli, ale bardziej kierował się w stronę stwierdzenia "starsze były lepsze". W przypadku lakierów akurat każdy rok później, to lakier mniej odporny.
Chociaż w przypadku mojego dwuletniego lakieru metalic na Sandero naprawdę nie mam się do czego przyczepić jak na razie.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-10, 14:00   

pikodat napisał/a:
[Tipo...] Zapewne bez odpowiednika easyservice.


Fiat ma taki odpowiednik. A przynajmniej miał, jak dwa lata temu rozważałem Doblo. Ceny były bardzo ciekawe. Dla silników benzynowych przedłużenie gwarancji z dwóch(!) do pięciu lat wraz z pakietem przeglądów kosztowało aż 5000zł
(Taniej było kupić ropniaka - tam koszt gwarancji i przeglądów wynosił 3000zł).

W tym czasie ES na taki sam czas i ilość km - 1600zł. Niestety te ceny w Dacii to już przeszłość.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-02-10, 14:17   

SWilk napisał/a:
A przynajmniej miał, jak dwa lata temu rozważałem Doblo. Ceny były bardzo ciekawe. Dla silników benzynowych przedłużenie gwarancji z dwóch(!) do pięciu lat wraz z pakietem przeglądów kosztowało aż 5000zł


I to jest bardzo istotny czynnik do wzięcia pod uwagę. Ponad rok temu porównywałem różne oferty dealerów, biorąc pod uwagę przede wszystkim Opla, Citroena, Fiata i Dacię. W Dacii cennik jest prosty, rabaty małe, a ewentualne opcje kosztują niewiele. W pozostałych firmach podstawowa cena z cennika jest teoretyczna (bo okazuje się, że można liczyć na rabaty 10% albo i więcej). Natomiast wszelkie dodatki kosztują tyle, że cena leci w kosmos.

Jeśli chodzi o Fiata Tipo, zastanowiła mnie ta wysoka cena rozszerzenia gwarancji z serwisem. Poczytałem fora Fiatowe i trudno nie odnieść wrażenia, że Fiat coraz bardziej oszczędza (zazwyczaj na detalach, których klient nie zauważa od razu). Chce jeszcze wydusić tyle zysku z dotychczasowych modeli, ile się da, ale ogólnie stanął w miejscu, jeśli chodzi o rozwój techniczny.

A rada, żeby usiąść w każdym potencjalnym samochodzie i się przejechać - to powinien być złoty standard. Co z tego, że w recenzjach dany model może zbierać laury, jak mi osobiście źle się będzie jeździło tym samochodem. Tak właśnie miałem z Tipo - po jeździe próbnej wiedziałem już, że nie pasuje mi ani silnik (1.4 wolnossący), ani pozycja za kierownicą, ani ergonomia. A w Dusterze od razu poczułem się jak w domu.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-10, 15:17   

Zanim tipo ktoś kupi niech siądzie w fotelu bo z tego co widzę na zdjęciach to fotel jest cienki tak jak w Peugeot 301 ,którego miałem i pewnie twardy do tego.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-10, 16:43   

SWilk napisał/a:
pikodat napisał/a:
[Tipo...] Zapewne bez odpowiednika easyservice.


Fiat ma taki odpowiednik. Dla silników benzynowych przedłużenie gwarancji z dwóch(!) do pięciu lat wraz z pakietem przeglądów kosztowało aż 5000zł

W tym czasie ES na taki sam czas i ilość km - 1600zł. Niestety te ceny w Dacii to już przeszłość.


Ja w czerwcu płaciłem ponad 2000 za ES (5 lat/80 000 km) - coś koło 2300 (3300 było przy 5 lat /100 000 km).
Czyli do 5000 fiata jeszcze daleko. A i dla fiata czas przeszły użyty - więc cena dziś raczej nie niższa.
_________________
Spritmonitor.de
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-02-10, 16:49   

Pozycja za kierownicą Tipo, nie jest fajna. Czuję się jak na koźle, z za kierownicy wydaje się mniejszy niż jest. To akurat mi się nie spodobało, ale silnik 1.4 mi wystarczał.

Jakoś Stepwaya mi się przyjemniej prowadzi, za to Fiat jest sporo cichszy.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-10, 18:05   

Czuję się obrażony, bo sam mając do wyboru hatchback'a a kombi brałbym kombi :D
Po co brać małe auto jak można mieć duże :mrgreen:
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-10, 18:35   

Ja tak samo wolę kombi, tym bardziej, że między hb a sw zazwyczaj jest różnica w rozstawie osi.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-10, 18:58   

U mnie za to odpada sedan. Za nic w życiu nie mam zamiaru i nie kupię sedana.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-02-10, 19:59   

toka93 napisał/a:
Czuję się obrażony, bo sam mając do wyboru hatchback'a a kombi brałbym kombi :D
Po co brać małe auto jak można mieć duże :mrgreen:

iii właśnie z tego powodu różnica cen wyprzedażowych egzemplarzy jeszcze bardziej się rozjeżdża względem katalogu. ;-)
Owe upośledzenie powoduje, że nikomu nie chce się zajrzeć do danych technicznych, gdzie stoi jak byk:
- hatchback = 440 litrów,
- kombi = 550 litrów.

A tak dla przypomnienia - mokre sny Janusza sprzed lat:
- Audi A4 B5 Avant (kombi) = 390 litrów,
- Audi A4 B6 Avant (kombi) = 442 litry,
- VW Passat B5 kombi = 450 litrów,
- VW Golf 4 kombi = 450 litrów,

pikodat napisał/a:
Najtańsze tipo sedan w promocji wyprzedażowej 44900.

42809zł - szukanie mi zajęło 20 sekund.

pikodat napisał/a:
swoją drogą upośledzonym trzeba być, by utożsamiać kombi z hatchbackiem

Żeś się popisał jak dzieciak flamastrem.

pikodat napisał/a:
Do tego podłokietnik i wysokość fotela kierowcy, radio (mam nadzieję, że z nawigacją - ale niby jest android auto więc...) 2500. ogranicznik prędkości (czy z tempomatem w fiacie?) niestety tylko z systemem brake control 1700. Nadal nie ma czujników z tyłu, kamery cofania, LPG, nie wiem, czy są elektrycznie podgrzewane lusterka,

EDIT: w najprostszym TIPO nie ma szans na tempomat. Dopiero od wersji POP. Za 900/
Oczywiście nie ma nawigacji - dopiero w POP za 3150.
Czujnik parkowania 1450. Kamera cofania (co prawda lepsza niz w dacii) .
Lusterka elektryczne 550.
POP 49900 (bez LPG) . Z tymi gadżetami wychodzi jakies 55 000. Nadal nie mam LPG. Nadal mam najtańszego sedana zamiast ulubionego przez upośledzonych (ale tych odrózniajacych kombi od hatchbacka) hatchbacka. Zapewne bez odpowiednika easyservice. Za to o jakies 2-3 tysiące więcej dostaję mniej i mniej pasujace do potrzeb.

Nie przeczytałem do końca, ale chyba zapomniałeś o złotych klamkach.
W Tipo nie ma złotych klamek.
Nie da się żyć... :roll:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-10, 20:13   

GRL napisał/a:

- VW Passat B5 kombi = 450 litrów,
- VW Golf 4 kombi = 450 litrów,


Nie che mi się wierzyć, żeby te dane były prawidłowe. Bagażnik w B5 jest dosyć duży i na pewno większy od Golfa IV. O dziwo w mojej cromie jest niby większy bo 500l, ale na pewno nie wielkością tylko raczej głębokością.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne