Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-23, 13:33 Duster II 1.6 Dce 2018 r błąd P061B
Cześć, ostatnio w Dusterze II z silnikiem 1.6 Sce i przebiegiem 8tys km zaświeciły się kontrolki na zegarach, dokładnie nie wiem ile ich było ale na pewno zygzak, komunikat o sprawdzeniu, hamulcy, ABS, ESP itp. Auto od razu straciło moc i podobno nie chciało jechać szybciej niż 30km/h czyli ECU wszedł w tryb awaryjny. Dzisiaj poszedłem do Dustera teściowej i po odpaleniu silnika na zegarach żadnego błędu. Połączyłem się wiec przez BT i w programie Torque Pro wyskoczył mi błąd P061B - działanie wewnętrzne modułu sterującego obliczaniem momentu obrotowego. Komuś z szanownych kolegów pojawił się kiedyś ten błąd ? Z opisu wynika że czujnik od momentu obrotowego szwankuje, nie wiem nawet czy coś takiego jest w Dusterze ale mi się wydaje, że może to być błąd przepustnicy a podobno w tych autach często zdarzały się problemy własnie z przepustnicą. Oczywiście samochód zostanie zaprowadzony do ASO ale może ktoś miał podobny problem i człowiek będzie mógł tych niby specjalistów z ASO naprowadzić na prawidłowy tor.
Std., problem.....naładuj akumulator, to efekt nagłego spadku napięcia podczas uruchomienia i nie wykonała się sekwencja testowania inicjowana z "zegarów"
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2020-02-24, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-24, 09:48
Dzięki za odpowiedź, w pierwszej kolejności pomyślałem właśnie o niedoładowanym akku bo to również standardowy problem w Dusterach II
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-24, 11:48
Naucz teściową żeby od razu po uruchomieniu silnika wyłączała ten zasrany start-stop. Oszczędność z niego niewielka, a akumulator ostro dostaje po tyłku jak co chwile musi uruchamiać silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum