Pany już oczopląsu dostałem od tych wersji silnikowych i zman w cennikach.
Powoli szukam zastępcy za wysłużonego hyundaia.
Doradźcie co będzie lepsze dla moich warunków.
Głownie chodzi o spalania - LPG odpada i nawet nie ma w cenniku Sandero/Logan
80% trasa ( 110-120 km/h)
20% miasto i wieś.
Długość 2x25 km
Teraz w Sandero SCe 1,2 75km aktualnie spalanie mam 6,3 l/100km od dłuższego czasu bez zmian.
Przy następnym Sandro/Logan MCV ( oba LAUREATE ) kusi mnie 0.9 TCe 90 KM ale czy nie polegnę ze spalaniem vs SCe 75 ?
Jak mówiłem 80% trasa reszta miasto/wieś
Ktoś robi podobne przebiegi w trasie z 0,9 Tce ?
Jest możliwe, że wejdą do cennika wersje TCe 100 / TCe 130 FAP ??
Jest to turbo i większej mocy, więc w trasie pod 7L wejdzie w zamian za znacznie lepszą dynamikę przy wyprzedzaniu. W sumie dużo zależy jak kto jeździ.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-03-05, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Głownie chodzi o spalania - LPG odpada i nawet nie ma w cenniku Sandero/Logan
80% trasa ( 110-120 km/h)
20% miasto i wieś.
Długość 2x25 km
Przy następnym Sandro/Logan MCV ( oba LAUREATE ) kusi mnie 0.9 TCe 90 KM ale czy nie polegnę ze spalaniem vs SCe 75 ?
Ktoś robi podobne przebiegi w trasie z 0,9 Tce ?
Jest możliwe, że wejdą do cennika wersje TCe 100 / TCe 130 FAP ??
No nie do konca znamy Twoje warunki np. co do bagaznika. A czym innym sandero a czym innym logan MCV.
Podobnie kwestia zawieszenia - tanie noermlane czy stepway podniesione.
Zakładając za punkt najwazniejszy spalanie to chyba zwykłe sandero.
LPG oczywiście jest jak juz stwierdzono.
Na 0.9 Tce w trasie spalanie jest rzędu 7 l gazu przy zgodnej z przepisami prędkości. Wczoraj na 300 km spalanie 7.12 - ale cały czas po mokrej jezdni (opory kałuż?) i na oponach zimowych (podobno większe spalanie). W lecie bez problemu te 0.3 - 0.5 l mniej przy spokojnej jeździe.
Do logana i sandero TCe 130 chyba nie ma szans wejść, co najwyżej można spekulować czy będzie TCe 100 bez gazu (niby dlaczego nie? Choć dziś nie ma) .
SCe 75 ma zaletę - tańszy wyraźnie i wadę - tylko benzyna i moc, która wielu nie będzie odpowiadać.
Można zakładać, że wybór modelu zależy od odpowiedzi na pytanie:
Ile rocznie robisz km?
Jak do 7-9 tysięcy... to SCe 75. Koszt wejścia mniejszy.
Jak ponad 12 czy 15 tysi- to sandero TCe100 LPG(lub jak potrzebujesz duży bagaznik - MCV)
Pomiędzy 9..12(15) tysi rocznie odpowiedź nie będzie oczywista
Sandero Stepway bez LPG przy takiej jezdzie ma spalanie poniżej 6.5
Nie jestem pewien, ale u mnie jest 80% miasto, 20 % autostrada, a na niej 140km/h wychodzi 6.7
Myślę, że te 0.9TCe w spalaniu wyjdzie jak te 1.2, ale dynamika jest spora różnica. TCe, jest też dużo cichsze przy wyższych prędkościach. O 1.0 SCE się nie wypowiadam, bo nie jeździłem...
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-05, 22:32
Michał B24 napisał/a:
Sandero Stepway bez LPG przy takiej jezdzie ma spalanie poniżej 6.5
Nie jestem pewien, ale u mnie jest 80% miasto, 20 % autostrada, a na niej 140km/h wychodzi 6.7
Myślę, że te 0.9TCe w spalaniu wyjdzie jak te 1.2, ale dynamika jest spora różnica. TCe, jest też dużo cichsze przy wyższych prędkościach. O 1.0 SCE się nie wypowiadam, bo nie jeździłem...
0,9Tce w mieście będzie palił podobnie jak 1.2 16v a z pewnością więcej od 1.0 Sce. Oczywiście wszystko to zależy od stylu jazdy i nogi kierowcy. Mi MCV II w mieście palił między 7-7,5 PB/100km czyli prawie tyle samo co Siostry MCV II Tce 0,9
Tce 100 będzie mniej paliwa zużywać nić 0,9 Tce. Poczytaj testy. Jeżdżę 0,9 Tce i w mieście 10l/100km ale to krótkie odcinki na zimnym silniku,a w trasie muskając gaz 6,5l/100km. Niby nie jest źle ale taki wyniki to ja miałem w Lagunie 1.8 120KM z 99 roku,a jeszcze lepsze w Megance 01 z 1.6 107KM.
Na plus 0.9 Tce jest to, że ten silnik już od wielu lat służy bez większych problemów.
I bardzo ważna rzecz 0,9 Tce ma pojemność poniżej 900cm3... więc jeśli ktoś auto używa do celów służbowych to :
dla samochodu osobowego:
o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 - 0,5214 zł,
o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,8358 zł,
i to powyższe jest smutne ;)
pzdr
edit: dodam że te 6,5l/100km to do 110km/h powyżej robi się wir
Ostatnio zmieniony przez Frost 2020-03-06, 06:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie. Stawka 80 groszy za kilometr, to jest stawka adekwatna do większości samochodów. Bo nie chodzi tylko o spalanie ale i o amortyzację. Powinno się już dawno wywalić dwie stawki i zostawić jedną.
80% trasa ( 110-120 km/h)
20% miasto i wieś.
Długość 2x25 km
Ktoś robi podobne przebiegi w trasie z 0,9 Tce ?
Jak widać użytkownicy mają diametralnie rozbieżne wyniki spalania w TCe90...
W moim przypadku jazdy wyglądają odwrotnie niż u Ciebie, sezon jesienno zimowy to 99% "miasto i wieś".
Z tego jakieś 80% to trasy po 2x13km dziennie ze średnią prędkością poniżej 40km/h. Nie jestem w stanie wycisnąć z tych jazd więcej niż 6,5l/100km.
Spalanie powyżej 8 l miałem tylko w pierwszych kilku tygodniach po zakupie samochodu- w identycznych warunkach jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum