Koledzy,
zastrzegam,że moja "znajomość"kwestii technicznych zdecydowanie poniżej sredniej.W rodzinnej dyskusji pojawiła się (na razie lużna)możliwość wymiany rocznego dokkera Sce 1.6 lpg na wersję z nowym silnikiem i ściślej nie okresloną dopłatą za ekwiwalent utraty wartości po roku użytkowania Sce. Argumenty ogólne za zamianą:
- tradycyjny,przewidywalny,niezły silnik
Przeciw:
w perspektywie problemy ze sprzedazą auta w wersji już nie produkowanej
co myślicie?
Jest dokładnie odwrotnie. 1.6 jest pożądany na rynku wtórnym, a 1.0 do auta które ma potencjalnie coś przewozić to po prostu qupa, niezależnie czy będzie rzekomo trwały i oszczędny. Takie silniki w autach innych niż segment A i B to po prostu głupota.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-03-14, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Jest dokładnie odwrotnie. 1.6 jest pożądany na rynku wtórnym, a 1.0 do auta które ma potencjalnie coś przewozić to po prostu qupa, niezależnie czy będzie rzekomo trwały i oszczędny. Takie silniki w autach innych niż segment A i B to po prostu głupota.
zatem dobrze,że powstrzymałem łzy wzruszenia,że teść gotów wymienić auto z nowym silnikiem na ten mój "przestarzały"...:-)
aaaa, może istotne,że oba zagazowane-a nowy silnik miał być w tej opcji przyjaźniejszy instalacji
Dacia zanotowała niemal największy spadek ze wszystkich marek r/r (42%), obok Forda i Opla.
Biorąc pod uwagę, że w ciągu roku nie wprowadzono żadnych istotnych nowości w gamie, z wyjątkiem zmienionych silników, odpowiedź, co spowodowało spadek wydaje się oczywista.
I tu niestety myślę że korpo głąby zamiast pomyśleć o powrocie silników o większej pojemności które dostępne są na innych rynkach UE wyjdą z założenia że w przyszłym roku będzie trochę nowych modeli i to znowu podbije sprzedaż, a tak niestety nie będzie. Ale refleksja przyjdzie dopiero jak kasa z obecnie dobrych wyników się skończy.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-03-14, 19:01, w całości zmieniany 1 raz
Kretyńskie prognozy ekologów, że do 2030 to, a do 2050 redukcja o tyle... A jak wirus się uwinie, to na przyszłą zimę nie będzie komu do pieca podłożyć (ten piec to oczywiście ze słynnego kawału o piekle).
EDIT: I to nie jest post polityczny
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2020-03-14, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
odpowiedź, co spowodowało spadek wydaje się oczywista
Niezbyt, jeśli wnioski opiera się na jednej jedynej danej, nie znając innych - np takiego "drobiazgu" jak dostępność...
buladag napisał/a:
kasa z obecnie dobrych wyników się skończy
Ciekawe - kto zrobił te dobre wyniki dla "korpogłąbów"?
(Nie, żebym miał o nich lepsze zdanie - ale zdajecie się ignorować fakt, że korpo nie ma na celu ani zwiększania sprzedaży dla niej samej, ani zadowalania klientów, tylko _zarabianie_. I jak większe zyski będą dzięki mniejszej sprzedaży - np dzięki obniżeniu potencjalnych kar lub zmniejszeniu kanibalizacji droższych modeli siostrzanych marek - to _wysoka_ sprzedaż dacii pójdzie "do piachu", kropka).
eplus napisał/a:
to nie jest post polityczny
Służby sanitarne potrafią to ocenić same, dziękuję <;
1.6 SCe chyba nie mógł zostać ze wzgledu na emisje spalin wiec sie nie liczy w nowej sprzedaży. 1.0 TCe to chyba jedyny silnik turbo z mozliwoscia starej instalacji bez dotrysku. Konkurencja oferuje teraz tylko TURBO z gazem za 5-6 tys zl i dotryskiem. Bez gazu mamy silnik 1.3 130KM, ktory dobrze sobie radzi nawet z bagażem. Wiec jesli ma byc tanio z LPG to tylko 1.0 albo u Hyundai, który zostawił po jednym silniku MPI 1.2, 1.4 i chyba 1.6. tylko 1.2 w i20, 1.4 w i30 i 1.6 w Tuscon podobno mulowate na LPG w tych modelach wiec 1.0 TCe100KM z turbo wydaje sie konkurencyjny mimo braku 1.6 SCe.
nie znając innych - np takiego "drobiazgu" jak dostępność...
To rewers tego samego problemu. Skoro nie ma w sprzedaży takich aut, jakie potencjalni klienci są gotowi kupić, kierują swoje kroki do salonu innej marki. A akurat śledząc cenniki z ostatnich paru miesięcy, TCe100 był dostępny np. w Dusterze i w Lodgy, w przeciwieństwie do innych wersji - i jakoś klienci nie byli nim bardzo zainteresowani. Nie śledziłem dostępności Dokkera - w tym momencie widzę w cenniku tylko 1.3TCe oraz 1.5 dCi.
Swoją drogą, zastanawia mnie, czy to pomyłka w cenniku: przy Lodgy TCe 100 opisany jest jako pojemność 1333 cm3, 4 cylindry. Przy Dusterze jako 999 cm3, 3 cylindry. Pewnie pomyłka.
Nie mam na myśli dostępności "w cenniku", tylko realnej: _kiedy_ możesz odebrać auto z salonu. Bo jak producent nic nie sprzedaje, to by mu nawet 4,4 V8 nie pomógł - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18308
nie znając innych - np takiego "drobiazgu" jak dostępność...
To rewers tego samego problemu. Skoro nie ma w sprzedaży takich aut, jakie potencjalni klienci są gotowi kupić, kierują swoje kroki do salonu innej marki. A akurat śledząc cenniki z ostatnich paru miesięcy, TCe100 był dostępny np. w Dusterze i w Lodgy, w przeciwieństwie do innych wersji - i jakoś klienci nie byli nim bardzo zainteresowani. Nie śledziłem dostępności Dokkera - w tym momencie widzę w cenniku tylko 1.3TCe oraz 1.5 dCi.
Swoją drogą, zastanawia mnie, czy to pomyłka w cenniku: przy Lodgy TCe 100 opisany jest jako pojemność 1333 cm3, 4 cylindry. Przy Dusterze jako 999 cm3, 3 cylindry. Pewnie pomyłka.
ale nie doczytałeś, że na końcu pisało TCE 100 FAP - to najsłabsza wersja silnika 1,3 TCE. I ciekawostka właśnie silnik 1,3 Turbo wyleciał z oferty Lodgy i Dokkera za wysoko emisyjność CO2. Samochodów tyle co w zamówieniach i placach dealerów. Już niedługo do tych samochodów zamówimy tylko i wyłącznie 1,5 dCi w różnych wariantach mocy. Więc zapraszam do salonów puki jeszcze są dostępne samochody z tymi silnikami.
1.0 TCe 100KM Jego 170 Nm dostępne są już od 2000 obr./min. Parametry zatem ma naprawdę dobre. Co więcej uzyskuje je na klasycznym, wielopunktowym wtrysku paliwa co z jednej strony sprawia, że jest bardziej ekologiczny (bo nie emituje tak dużo cząstek stałych jak silniki z bezpośrednim wtryskiem), a do tego może pracować bez problemu na prostszych układach zasilania gazu (IV generacji).
1.6 SCe Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4000 obr/min.
Moze byc ciężko bez TURBO walczyc z TURBO gdzie przy 2 tys zmieniam bieg na nastepny i ciągnie, a w silniku wolnossacym jak nie wkrecisz blisko 4 tys obr. to zmieniajac bieg obroty jeszcze bardziej spadną i bedzie mulił....
Wg _danych_ fabrycznych osiągi do 100 km/h, 400 i 1000 m dokkera SCe100 i dustera TCe100 są w zasadzie identyczne - różnice wynoszą pojedyncze dziesiątki sekundy: 12,3/18,3/34,2 vs 12,5/18,8/34,3 s.
Co jest dość oczywiste, bo przecież także parametry silników są dość podobne - 100 KM i 150/160 Nm. Kompensację dla innych wartości maksymalnych załatwia optymalizacja przełożeń skrzyni biegów.
Efektem jest więc remis ze wskazaniem na kierowcę, który sprawniej zmienia biegi... (;
Dziękuje . Czuje sie wielki choć mam 152 cm wzrostu. Szkoda mi mojego wózka , ale czasem trzeba pokazac , co rządzi na polskich drogach. Dodam przepisowo.
Sytuacja sie zmieni jak zwyklym ChipTuningiem zwieksze moc TCe o np 20KM co przy Turbo jest tanie i proste, natomiast SCe wymaga ciezszych i drozszych przerobek.....
To tylko możliwość, chce pokazać że TCe ma większe możliwości modyfikacji niż 1.6 SCe. Jeśli kogoś stać aby kupić Dacie na Taxi pojeździć ile się da i do Wisły a później następne to przy tym silniku ma więcej możliwości.
W serwisie, dla klienta z ulicy, nówka sztuka TCe90 (bo TCe100 nie ma jeszcze w katalogu części, a koszt powinien być zbliżony) to 24 tys. brutto. Z rabatem dla ASO na wymianę serwisową - 15 tys.
Na Alle, używka w stanie nieznanym, ale ponoć sprawna - od 2 tys.
Wymiana: 10 roboczogodzin.
Jednakże najpierw TCe100 musiałby się w ogóle pojawić w lodgy, a na to się do tej pory nie zanosiło...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum