Słuchalem o nowym silniku 3 cylindrowym, ktory jest wydajniejszy o 35% i oszczedniejszy o 30% niz obecne spalinowki. Posiada zawory regulowane elektronicznie i nie ma walu korbowego na ktorym sa utraty mocy aby przelozyc energie.
A jakieś szczegóły? Jak to nie ma wału? To jak to działa? A co z tymi zaworami? Na jakiej zasadzie jest ustawiany luz? Elektronika sama od siebie nie ma możliwości ustawiania luzu, może go tylko kontrolować. Musi być jakiś system wykonawczy?
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-03-23, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Koncepcja silnika z zaworami otwieranymi elektromagnesem powstała chyba z 50 lat temu. Oczywiście z automatu są zmienne fazy rozrządu, bo nie ma sztywnego połączenia.
Ale to cały czas mówimy o braku wałków a nie wału korbowego.
Takie "półkombinacje" z elektrozaworami zastosował Fiat w swoich multiair jakieś 10 lat temu.
Natomiast jak mówimy o silniku trzycylindrowym to z samej nazwy można wydedukować cylinder => tłok + ruch posuwisty.
No to wału korbowego raczej się nie pozbędziemy.
Chyba, że wankiel, ale tu raczej są komory spalania a nie cylindry...
Wału rozrządu jest dość łatwo sie pozbyć, jednak obecne rozwiązania w przemyśle automotive to półśrodki. Silniki diesla wolnoobrotowe, wału rozrządu nie posiadają już od 2010 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum