Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
chwilowe drżenie po odpaleniu po dłuższym postoju. Sandero S
Autor Wiadomość
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-04-16, 16:13   chwilowe drżenie po odpaleniu po dłuższym postoju. Sandero S

Witam,
Po odpaleniu samochodu po dłuższym postoju, silnik chwilę drży, coś na zasadzie jakby się dusił, po 5min postoju na włączonym silniku przechodzi, lub gdy ruszam od razu muszę mocniej go przygazowac przez chwilę, bo jest takie odczucie jakby nie miał mocy. Po dosłownie chwili problem ustaje. Po ponownym uruchomieniu jak np jadę do sklepu z pracy po tym dłuższym postoju i odpalam wracając już z niego to nie ma już tego problemu, tylko jak auto stoi ok już 6-8h i dłużej to występuje ten problem.
Myślałam,że to problem akumulatora, bo pokazywało na mierniku przy odpaleniu 11.5, na postoju z podobnie, nawet po jego doładowaniu prostownikiem, po jakimś czasie pokazywało,że jest niedoładowany, więc go wymieniłam. Jednak problem pozostał. Macie koledzy jakiś pomysł co to może być? Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Auto po wymianie akumulatora odpala normalnie (przed wymianą był problem z odpaleniem) jednak to chwilowe drżenie jest denerwujące. Może sprawdzić świece? Auto ma przejechane dopiero 20tys. km. Nie wiem już sama. Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE
_________________
Ania
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-16, 17:12   

Masz samochód z gazem.
Przyczyn może być wiele .
Luzy zaworowe , może świece lub filtry gazu.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-04-16, 17:30   

Gaz był zakładany 4tys km temu przeze mnie w listopadzie. Może faktycznie świece tylko jak się do nich dostać? Bo nie widzę w ogóle przewodów zapłonowych, może gdzieś głębiej są?
_________________
Ania
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-16, 18:13   

Najpierw wymiana akumulatora, teraz świec... Kto bogatemu zabroni, ale _lepiej_ byłoby jednak najpierw zdiagnozować przyczynę problemu, a nie wymieniać na chybił-trafił wszystko po kolei.

Luzy zaworowe są najbardziej podejrzane, skoro problem ustępuje po rozgrzaniu, ale do pewnego stopnia lekka drżączka może być też naturalnym objawem przy silniku 3-cylindrowym.

Czy problem występował przed montażem gazu?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-04-17, 07:41   

Podłączyć komp - może wyświetli "brak zapłonu na czwartym cylindrze" :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-17, 08:15   Re: chwilowe drżenie po odpaleniu po dłuższym postoju. Sande

Ania201225 napisał/a:
Po odpaleniu samochodu po dłuższym postoju, silnik chwilę drży, coś na zasadzie jakby się dusił, po 5min postoju na włączonym silniku przechodzi...

Ale w tym silniku takie zachowanie to w pewnym stopniu norma... U mnie silnik na zimno zachowuje się podobnie. Od nowości. Potrzeba 2-3 minut jazdy żeby samochód zaczął normalnie przyspieszać. W zimę nawet dłużej. Nie mam LPG. Oczywiście Twoje "drżenie silnika" może być zupełnie inne- większe, nie możemy przecież tego porównać. Wszystko zależy od skali tych objawów.
U mnie po przeleceniu 30 tys. km doszło jeszcze poszarpywanie przy przyspieszaniu, też na zimnym silniku- serwis nie zauważył nawet zgłaszanego objawu, nie mówiąc już o szukaniu przyczyn. Ostatnio z ciekawości wykręciłem górną sondę lambda (tą do której jest świetny dostęp pod maską) i usunąłem czapeczkę sadzy, która zasłaniała już część otworów sondy. Poszarpywanie zniknęlo...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-04-17, 08:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-04-22, 17:21   

Problemu przed założeniem gazu nie było. Pojawił się po jakimś czasie po założeniu, gazownicy sprawdzali mi go pod tym kątem, bo myślałam,że to wina złej regulacji, jednak to nie to, wszystko jest ok. Założyłam również u nich emulator poziomu paliwa i wtedy też jak sprawdzali po raz kolejny, nie jest to wina gazu. Nie to, że człowiek jest bogaty, po prostu rozkładam już ręce, bo nie wiem w czym jest problem, mechanik też generalnie nie widzi żadnych uchybień po podłączeniu do kompa w trakcie tej dziwnej pracy auta. Świece faktycznie były już nadpalone i dobrze,że je wymieniłam, ale problem pozostał. Po podłączeniu pod komputer nie wyswietlaja się żadne błędy. Zobaczę może jeszcze czy ta sadza jest pod czapeczkami sondy, może to to...

Poza tym jak może wyświetlić błąd na 4 cylindrze, jeśli auto jest 3-cylindrowe?!
_________________
Ania
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-04-22, 21:44   

Rozjechane mapy, gaz do regulacji.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-04-23, 13:21   

Ania201225 napisał/a:
Poza tym jak może wyświetlić błąd na 4 cylindrze, jeśli auto jest 3-cylindrowe?!


No to chyba tym bardziej? Taki żarcik miał być... ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-04-27, 20:19   

Sorki za offtop, ale w 0.9 tce ustawia się ręcznie luz zaworowy ? Sam mam objaw drżenia na zimnym i też LPG i brak błędów..
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-27, 20:31   

z tego co nie raz wyczytałem na forum 0,9Tce nie posiada samoregulatorów, luz zaworowy ustawia się poprzez wymianę szklanek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-27, 21:50   

skodzinek napisał/a:
w 0.9 tce ustawia się ręcznie luz zaworowy?

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + regulacja zaworów = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=696

W serii TCe luz reguluje się wymianą popychaczy ("szklanek").
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-04-30, 17:28   

Drodzy koledzy, sytuacja wygląda następująco. Samochód najpierw był na przeglądzie u gazownika a potem u elektromechanika. Gazownik zrobił delikatna regulacje gazu i niestety nie pomogło to w niczym. Auto stało u elektromechanika i po diagnostyce wszystkich podzespołów niestety nie stwierdził żadnych błędów, mimo iż stwierdził,że faktycznie samochód drży po odpaleniu jak i przy braku przegazowania go przez chwilę nadal dzieje się to samo. Doradził mi,żeby jeszcze raz jechać do gazownika,żeby odłączył instalacje gazową i wtedy sprawdzić jak silnik pracuje. Co o tym myślicie? Zastanawiam się jeszcze nad tymi luzami zaworów, o których piszecie. Powiedzcie mi, czy na komputerze te luzy powinny się jakoś wyświetlić, szczerze powiem,że nie znam się tym dlatego potrzebuje Waszej porady. Czy mechanik jest w stanie zlikwidować luzy zaworowe? Czy muszę udać się z tym do elektromechanika? Proszę o podpowiedź.
_________________
Ania
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2020-04-30, 18:03   

Wyjmij po prostu bezpiecznik od LPG, zakręć zawór na zbiorniku gazu i zobacz co będzie się działo po tych, jak piszesz 6-8 godzinach.

A w zasadzie odwrotnie: najpierw zakręć zawór, wypal pozostały gaz w instalacji, a na końcu bezpiecznik.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-04-30, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-30, 21:51   

Zaufany mechanik, który zdejmie pokrywe(godzina roboty mała). Zmierzyć luzu i porównać z wartościami nominalnymi.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-01, 11:01   

W pierwszej kolejności zrobił bym tak jak kolega wyżej pisze, czyli zakręcił zawór w butli i wypalił gaz do końca. potem wyłączył bym instalację przyciskiem aby auto jeździło tylko na PB lub wyjął bezpiecznik od instalacji. Po tym zabiegu można by spróbować odłączyć akumulator na pewien czas a po jego podłączeniu przez 2-3 dni jeździł bym tylko na PB. No i kolejne pytanie ile miesięcy ma benzyna w baku? Jak jazda na PB nie pomoże i dalej będzie to samo to sprawdził bym luz zaworowy, a jeżeli sytuacja się poprawi to problem jest w regulacji instalacji LPG. To że byłaś na regulacji instalacji nie oznacza, że została dobrze przeprowadzona. Nie wspomnę o tym, ze sama instalacja może nie została również dobrze zamontowana. W styczniu do swojego Logana z tym, że silnikiem 1.2 16v również założyłem instalację LPG. Od samego początku miałem problemy z gaśnięciem auta, falowaniem obrotów czy szarpaniem podczas pierwszego przełączania na gas. Jeździłem na regulację i nic to nie pomagało, niby coś tam zrobili ale poprawy nie było. W końcu postanowiłem olać gwarancję na instalację i samemu zabrałem się za regulację. Tak wyregulowałem gaz ze wszystkie wyżej opisane problemy zniknęły. Pojechałem nawet to jednego z lepszych gazowników w mojej okolicy polecanego na forach LPG gdzie na montaż czeka się ponad 2 miesiące a na samą regulację 2 tygodnie i stwierdził, że ktoś kto regulował instalację zrobił to bardzo dobrze bo nie ma się do czego przyczepić, a gdy mu opowiedziałem o całej sytuacji stwierdził, że jakieś tam pojęcie o regulacji mam. Jedyne zastrzeżenia tego gazownika były do montażu instalacji ale ja tego nie robiłem wiec kolejnym moim krokiem było przerobienie instalacji tak jak powinno być i ponowna regulacja. Pisze to dlatego aby pokazać, że u nas w kraju jest dużo pseudo gazowników i oni chcą wziąć tylko kasę za wrzucenie instalacji pod maskę a dalej to, problem właściciela auta, więc to, że auto było na regulacji nie oznacza, że była poprawnie przeprowadzona. Byłaś przy regulacji? Skasowali mapę gazu i PB i jeździli autem po mieście ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne