Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-06-05, 17:47
Z tego co wiem raczej nie. Może nowe modele? Ja do swojego próbowałem założyć uniwersalny. Niestety nie działa. Po pierwsze w drzwiach kierowcy jest wyłącznik impulsowy i to ponoć uniemożliwia domykanie szyb modułem uniwersalnym. Zadecydowałem więc o instalacji modułu do pozostałych drzwi niestety także moduł nie zadziałał. Ponieważ samochód na gwarancji cała operacja robiona była w ASO. Niestety elektryk poddał się.
Aktywacja funkcji zamykania okien z pilota (2-3 razy naciśnięcie na pilocie przycisku zamknięcia)
Ponieważ w komputerze można aktywować taką opcję stąd moje pytanie.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Taka funkca jest raczej dostępna w samochodach , które posiadają moduł komfortu oraz ryglowanie zamka z pilota. W Astrze miałem tak, że jedno naciśnięcie pilota zamykało drzwi przez zamek centralny a drugie je ryglowało.Polegało to na tym, że zostawiając np. uchylone okno , to nawet wsadzając rękę do srodka nie idzie otworzyć drzwi ani klamką ani wyciągając nawet ten sztyft do blokowania drzwi. Dołożyłem do tego mały układ z kondensatora i paru oporników, który po wlutowaniu do modułu komfortu powodował zamykanie wszystkich okien po dwukrotnym wciśnięciu pilota. Ponadto wszystkie włączniki szyb muszą działać na zasadzie inpulsu tak jak działają tylko na drzwiach kierowcy w moim Dusterze. Pozostałe niestety trzeba trzymać, aby się szyba otwierała lub zamykała. Dodatkowo w Dusterze mam tak, że po wyłączeniu zapłonu szyby już nie działają, natomiast w Astrrze było tak, że pomimo wyłączenia zapłonu, do puki nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki to szyby cały czas były aktywne tak jak i radio. Według mnie będzie z tym raczej problem, chociaż prawdę powiedziawszy mam w nim klimatyzację to okien praktycznie nie otwieram.
Czy któryś model dacii ma fabryczny moduł domykania szyb?
Jako osobnego modułu - nie.
yurec1st napisał/a:
w komputerze można aktywować taką opcję stąd moje pytanie
Komputer UCH obsługuje tę funkcję, ale elementem wykonawczym jest silnik podnośnika wyposażony w elektronikę, która obsługuje także sterowanie impulsowe.
BLACHA_997 napisał/a:
wyłącznik impulsowy i to ponoć uniemożliwia domykanie szyb modułem uniwersalnym (...) do pozostałych drzwi niestety także moduł nie zadziałał
Może był jakiś specyficzny? Bo nie wiem, jak w dusterze II, bo nie mam schematów, ale w fazie 2 pierwszej generacji, tożsamej z II generacją logana/sandero nie widać nic, co by miało uniemożliwiać jego działanie. Wydaje mi się, że trzeba by go po prostu podłączyć równolegle i tyle...
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-06-06, 09:52
laisar napisał/a:
Może był jakiś specyficzny? Bo nie wiem, jak w dusterze II, bo nie mam schematów, ale w fazie 2 pierwszej generacji, tożsamej z II generacją logana/sandero nie widać nic, co by miało uniemożliwiać jego działanie. Wydaje mi się, że trzeba by go po prostu podłączyć równolegle i tyle...
Tego nie wiem, bo jak pisałem prace wykonywał elektryk a ASO i po paru godzinach poddał się. Ja osobiście myślałem, że to będzie bułka z masłem, ale chyba przeliczyłem się. W "101 napraw" był montowany podobny moduł do innego pojazdu (może starszego) więc sądziłem, że z Dusterm będzie podobnie. Widocznie Duster jest bardziej skomplikowany
Możliwe, ale mniej prawdopodobne niż to, że temu elektrykowi po prostu nie chciało się wymyślać sposobu - bardzo wątpię, żeby faktycznie chciało mu się nad tym spędzić "kilka godzin" bez efektu. "Niedasizm" objawiał się w ASO już przy znacznie prostszych sprawach...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-06, 18:44
yurec1st napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=BOvkvDqj6A0
Ale co? Facet z LZparts instaluje moduł komfortu w starszej Dacii, w której jeszcze go nie było fabrycznie. Czyli dokłada sterowanie impulsowe. A Tobie chodzi chyba o automatyczne domykanie szyb przy zamykaniu samochodzu?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-06, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 46 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1700 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-06-07, 18:53
laisar napisał/a:
Możliwe, ale mniej prawdopodobne niż to, że temu elektrykowi po prostu nie chciało się wymyślać sposobu - bardzo wątpię, żeby faktycznie chciało mu się nad tym spędzić "kilka godzin" bez efektu. "Niedasizm" objawiał się w ASO już przy znacznie prostszych sprawach...
Postaw się na miejscu elektryka. Wymyślasz sposób przez 3h 3x130zł RBG to jest 390zł. Teraz wytłumacz klientowi, że zlutowanie dwóch kabelków kosztuje 390zł...
Wolą powiedzieć nie da się i tyle. Czasami jak mamy kłopotliwego klienta to również się to tak odbywa, bo problem może nie być warty kilkuset złotych zarobku.
Otóż dokładnie tak to się _powinno_ odbyć - "50 zł za zlutowanie 2 kabelków, 340 za wymyślenie, które to kabelki... Decyduje się pan?" lub "Nie zajmiemy się tym bez względu na kwotę". Kurtyna.
A Koledzy dawno nie wrzucali słowa "homologacja"? Technik serwisu jak ma coś zainstalować z akcesoriów albo połączyć hak z czujnikiem cofania i ledowymi kierunkowskazami, to nie powinien nic wymyślać, tylko wydrukować sobie stosowną stronę z biuletynu i skopiować fabryczne rozwiązanie. W przeciwnym razie może się okazać, że dumał trzy godziny i wydumał, ale po tygodniu klient wraca i mówi, że mu się teraz akumulator rozładowuje. Albo, że przy otwartych oknach z tyłu centralny zamek nie zamyka, albo wyjdzie jakaś inna interakcja.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-08, 10:26
Pośrednio na temat, bo pożytek dla nas z tego żaden- przeglądając filmiki prezentujące brazylijskie wersje Renault Sandero, natrafiłem kiedyś na prezentację ich nowego Sandero, które ewidentnie po zamknięciu drzwi automatycznie zamknęło szyby. No cóż, bądź co bądź tam to Renault a nie Dacia a to zobowiązuje- nawet bagażnik ma już otwieranie przyciskiem wkomponowanym w firmowy znaczek Renault.
Pożytek z tej informacji żaden, bo i tak nie dowiemy się jak to jest u nich okablowane i sterowane, ale takie opcje w tej generacji są. Na pewno tam wszystkimi szybami steruje już komputer.
wystarczy dołożyć moduł domykania szyb (na 2 lub 4 szyby zależy ile masz elektrycznie opuszczanych) koszt zakupu przedział 50-80zł plus trochę własnego czasu. 2 lata temu na zlocie przy niemałej pomocy shrek'a temat ogarnąłem w 2h.
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-06-08, 15:59
Co do poprzedzających wypowiedzi. Oczywiście byłem przygotowany (oraz później poinformowany) o ewentualnej kwocie za usługę - na co się zgodziłem. Więc nie wydaje mi się, że gdyby montaż był możliwy (choć bardzo w to wierzyłem gdyż zapoznałem się z instrukcją oraz poczytałem trochę na necie - elektrykę też mam trochę opanowaną) to po tych trzech godzinach "dwa kabelki" zostałyby zlutowane i po kłopocie. Może problem (jeśli rzeczywiście istnieje) leży gdzie indziej, np. w jakimś oprogramowaniu - w co nie wnikam bo to już dla mnie schody.
Z opisu montażu oraz z filmów wynika, że dołożenie takiego modułu jest proste - tak jak pisze kol. "przemoc84". Kwestia sterowania z alarmu oraz przecięcia kabli sterujących silnikami w które wpina się moduł. Wszystko robione jest z poziomu włącznika zintegrowanego w drzwiach kierowcy. Może i dałbym radę samemu to zrobić, jednak wolałem zatrudnić kogoś kompetentnego. Teraz przychodzi mi do głowy pewien pomysł dlaczego mogło to nie zadziałać. Gdy wstępnie okazało się, że ze względu na włącznik impulsowy nie da się podłączyć drzwi kierowcy ustaliliśmy z pracownikiem, że podłączy pozostałe szyby. Być może to zrobił, ale zgodnie ze schematem tj. pozostawiając pierwszą wiązkę (od drzwi kierowcy) niepodłączoną stąd może pozostałe szyby się nie zasuwały bo nie miały sygnału od tej pierwszej - moduł ma opcję kolejnego, pojedynczego uruchamiania domykania szyb w celu ochrony przed dużym prądem. Może jak dojrzeję jeszcze raz podejdę do tematu ale już we własnym zakresie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-09, 10:10
Elektryk w ASO po otrzymaniu do zamontowania uniwersalnego, typowego modułu domykania szyb mógł polec tylko w jednym miejscu. Większość uniwersalnych modułów domykania 4 szyb bazuje na tym, że przełączniki szyb w samochodzie są typowo mechaniczne. Mechaniczny przełącznik w stanie spoczynku "zwiera" bieguny silnika szyby w ten sposób, że oba bieguny silnika połączone są z minusem lub z plusem zasilania. Zwróćcie uwagę, na opisy podłączeń tych modułów- zwykle podane są dwa warianty podłączeń- dla silników zwartych z minusem i z plusem. Wtedy montaż polega na przecięciu tylko jednego przewodu pomiędzy przełącznikiem a silnikiem i wpięciu tam wyjścia modułu- moduł musi wtedy podać na silnik jedynie albo plus albo minus aby szyba pojechała do góry.
W przypadku przełączników elektronicznych i impulsowego sterowania szyb sytuacja się komplikuje, bo moduł musi umożliwić całkowite odcięcie obu biegunów silnika i podać na silnik pełne zasilanie (i plus i minus). W takiej sytuacji rzecz jest jak najbardziej do ogarnięcia, ale potrzeba wtedy 2 sztuk takiego uniwersalnego modułu, podłączonych tak, aby podczas domykania odcinały całkowicie silniki szyb od fabrycznej instalacji (jeden odcina plusy a drugi minusy). Inaczej mówiąc- na jedną szybę musi wypaść po dwa przekaźniki modułu domykania.
W Daciach tylko szyba kierowcy jest sterowana impulsowo, więc teoretycznie wystarczyłoby aby ten drugi moduł był w wersji na dwie szyby.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-09, 10:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-09, 11:34
Jeszcze ciekawiej. Jak podał laisar w drzwiach kierowcy siedzi silnik szyby, który ma własną, zintegrowaną elektronikę współpracującą bezpośrednio z impulsowym przełącznikiem szyby- pierwszy schemat wstawiony powyżej przez laisara.
Silnik ma 6-pinową złączkę: +12V, masa, 2 przewody z przełącznika, przewód z komputera i jeden pin wolny. Dlatego nie da się tutaj wpiąć normalnego modułu domykania zgodnie z jego załączonym schematem, bo nie można tutaj w prosty sposób odciąć biegunów silnika (odłączyć sam silnik od pozostałej części układu).
Trzeba by podać impuls masy na przewód zamykania idący z przełącznika impulsowego, ale pod warunkiem że moduł silnika będzie miał stałe, lub chociaż czasowe zasilanie (fabrycznie jest zależny wprost od stacyjki).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-09, 12:30, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-06-09, 14:40
No i kol. Dymek rozwiał większość, jeśli nie wszystkie wątpliwości w tym zagadnieniu. Na pewno wielu osobom przyda się to co napisałeś, a zwłaszcza może to być przydatne elektrykom z ASO - jeśli czytają to forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum