Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan II zgrzyty pod lewarkiem
Autor Wiadomość
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-05-06, 19:35   Logan II zgrzyty pod lewarkiem

Czy w waszych Draculach słychać jakieś chrupnięcia z okolic lewarka podczas zmiany biegów w szczególności dwójki ,bo u mnie już parę razy coś chrupło i nie wiem czy to normalne czy też coś się dzieje.Normalnie jak się pedału sprzęgła nie wciśnie do końca i zapina jakiś bieg to jest normalne ,że coś chrupnie w skrzyni i czuć to na lewarku ,natomiast w moim przypadku sprzęgło jest wciśnięte do końca i nic nie czuć na lewarku żeby to w skrzyni było.Według mnie to słychać z okolic lewarka .
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-06, 20:59   

Powiem szczerze że raczej nie jest to normalne ale bez filmiku nikt Tobie chyba nic więcej nie powie. Jeżeli uważasz, ze nie jest to normalne jedź do ASO bo masz gwarancje ewentualnie możesz sam zdemontować tunel środkowy i zobaczyć czy wszystko jest tam ok
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-06, 21:43   

Zdemontowanie tunelu nic nie da. To już lepiej od dołu zdjąć dekiel z lewarka. Ogólnie mając gwarancje nie bawiłbym się.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-06, 22:40   

toka93 napisał/a:
od dołu zdjąć dekiel z lewarka

Chyba nawet nie ma czego zdejmować, to zdaje się skrzynia z popychaczem, nie cięgnami, więc wystarczy popatrzeć i posłuchać, żeby sprawdzić, czy to faktycznie lewarek.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-07, 10:04   

laisar napisał/a:
Chyba nawet nie ma czego zdejmować, to zdaje się skrzynia z popychaczem, nie cięgnami, więc wystarczy popatrzeć i posłuchać, żeby sprawdzić, czy to faktycznie lewarek.

W Sandero z silnikami TCe i 1,0 SCe są jednak cięgna, więc w Loganie raczej też...
Co nie zmienia faktu, że mechanizm jest cały zabudowany i bez rozdeklowania wiele się nie zobaczy ani z góry ani z dołu...

Lewarek_skrzyni_TCe.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 57,74 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-07, 11:21   

Do tej pory podział był prosty: skrzynie JH = popychacz, skrzynie JR/TL = cięgna, ale być może coś się zmieniło...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-07, 13:21   

Przy silnikach 1,2 czy 1,4 rzeczywiście byłby jeszcze system z drążkiem.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-07, 13:29   

Co do Loganów II i Sandero to drążki występowały w tańszych wersjach wyposażenia. W open i Ambiance były drążki a w Laureatach linki. No i to nie jedyna różnica miedzy tymi autami.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-07, 15:32   

Jedno jest pewne :) Broń Boże nie odkręcać tych 3 małych śrubek od góry, bo cała zawartość w środku lewarka sobie spadnie i pozostanie demontaż całości.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-07, 19:05   

Zależy jak jeździsz carlus.
Jeśli kręcić obroty, a biegi zmieniać szybko, to moja dacia NATYCHMIAST wchodzi w tryb antysebixowy i zgrzyta, a na "dwójkę" czasem nawet bana mi daje. Nic czym wcześniej jeździłem, tak szybko głupoty z głowy nie wybijało. W trybie grzyba mogę się przyczepić jedynie do, moim zdaniem, głośnej pracy lewarka, ale żadnego samoistnego "chrupania" nie mam. Zgrzytnie sobie tylko z powodu niechlujnego podejścia do tematu zmiany biegów.
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-05-07, 20:05   

Jakoś mega szybko biegów nie zmieniam ale,też myślałem o tych obrotach dziś ,że są za wysokie podczas zmiany biegu z jedynki na dwójkę i dlatego coś świruje. Osiągnięcie 3000 obr./min przy ruszaniu w tym silniku to jest chwila,muszę się temu przyjrzeć.Mam te auto od nowości i staram się jeździć cały czas tak samo bez piłowania , wcześniej nic się nie działo.
Ostatnio zmieniony przez carlus 2020-05-07, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne