Weż Dębicę, będzie najtaniej i dobrze. Jak Cię stać weż najdroższe byś potem nie narzekał. Myślący kupuja Dacie i sprawdzone opony. Ja mam Dębicę a Daci nie mam bo mnie nawet na Dacię nie stać. Może teraz nowe Sandero .....
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-24, 20:10
Kiedyś byłem zwolennikiem Pirelli, a cały czas po doświadczeniach moich oraz w rodzinie odradzam każdemu przereklamowane Nokiany, które w zimie są gorsze od np. Pirelli, a letnie się szybko ścierają i wypaczają. Być może kilkukrotny pech, ale traktuję to już jako regułę
Barumy 3-ki też kiedyś miałem i były 100x skuteczniejsze właśnie od zimowych nokianów, szczególnie na mokrej drodze, gdzie w slalomie barumy ładnie brały, a nokiany się mega ślizgały i abs oraz esp cały czas migotały kontrolkami
Ja mam u siebie na zimę Pirelli.
Jazdy ekstremalnej nie uskuteczniam. W zimie różnicy w prowadzeniu auta w stosunku do lata nie czuję ale u mnie zimy są symboliczne...
Przy wyborze kierowałem się tymi gwiazdkami świadczącymi o zadowoleniu klientów oraz tym, że na wybrane opony była duża promocja cenowa (prawdziwa a nie od zawyżonej ceny ).
Weż Dębicę, będzie najtaniej i dobrze. Jak Cię stać weż najdroższe byś potem nie narzekał. Myślący kupuja Dacie i sprawdzone opony. Ja mam Dębicę a Daci nie mam bo mnie nawet na Dacię nie stać. Może teraz nowe Sandero .....
Dębica to taki sam szajs co Sava. Marki budżetowe Goodyeara. Sprzedawane i reklamowane tak, żeby broń Boże nigdzie nie pojawiło się logo Goodyear. (Tak, Dacia to budżetowa marka Renault, ale Renault nie boi się sprzedawania jej w swoim salonie i umieszczania na częściach i podzespołach swojego logo). Produkowane z kiepskiej, silnie wypełnionej kredą, gumy. Przyczepność na zakrętach takiej opony jest kiepska, bo odkształcenia gumy napełnianej napełniaczami aktywnymi i wypełnianej kredą są zupełnie inne. Na lato i do jazdy po mieście się nadają. Na zimę czy do jazdy po autostradzie nie polecam.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2021-01-25, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
A co np. z Fuldą Kristal? Jakieś 9 lat temu miałem to w jednym samochodzie i jeździło mi się na tym całkiem dobrze zimą (a auto nie miało nawet ABS). Ale 9 lat w motoryzacji to bardzo długo, więc nie wiem, jak się mają Fuldy do konkurencji i czy równie dobrze wyhamowałyby współczesne auto.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2021-01-25, 17:30
no u mnie są dunlopy winterresponse i wintersport 5 chyba.
Ten goodyear wyżej opisany też mnie ciekawił (dobieramy coś do auta kobitki).
Co to tego co pisze Fruxo prawda ale ja bym na oponach nie oszczędzał (tak letnie uniroyale w poprzednim aucie ratowały tyłek w dużych kałużach tak i te dunlopy teraz nawet z tymi kilkoma dniami z mrozem).
Co ja bym wziął? Continentale ts 860. Dlaczego? Bo mam letnie conti premium teraz seria 5 poprzednio seria 2 i opony te mają niesamowitą przyczepność - praktycznie w ciągu kilku lat pamiętam każde załączenie abs - było ich tak mało i warunki w których opon y te traciły przyczepność to zapiaszczony asfalt lub droga szutrowa. Na asfaltach kleją do drogi np letnie zaczynają tracić przyczepność na mokrym asfalcie w temp ok 1-2 stopnie (listopadowe poranki ). Dlatego ufam temu producentowi.
Mam też zimówki dębica frigo starszy wzór -bardziej prostokątny - nowsze są zaokrąglone. Jak je kupowałem to świadomie kupiłem zimowe opony na kopny śnieg. Są śliskie na mokrym ale w śniegu lub błocie są jak gąsienica. Rocznik 2013 i są już trochę za stare, bo zaczynają tracić parametry - zaczynają mieć poślizg boczny - wzdłuż nadal trzymają i guma nadal nie jest twarda. Mają nadal dużą wysokość (dlatego jeszcze zostały - miałem je wyrzucić wiosną 2020 ale że wysokie i ok to spakowali mi je do bagażnika ) ale na wiosnę przy zmianie opon zostawię je u wulkanizacji na recykling. Następne będą i zimówki i continentale czyli letnie conti premium 5 a zimowe conti winter ts 860 - ja mam rozmiar 205/55/16. Nie kupiłem w tym roku czyli tamtym 2020 bo jestem na pograniczu zmiany auta, a teraz chyba zostanę ( brak nowej daci mcv ) jeszcze parę(3 może 5) lat więc kupię opony premium.
Opony budżetowe są śliskie , premium mają zauważalnie wyższą przyczepność.
Koszt kompletu opon premium jest niższy niż koszt jakiejkolwiek stłuczki .
Jeśli góry to bierz Dębice. Ja na jednym aucie mam Dębice i nie mam problemu z wyjazdem a teren naprawdę ciężki a w drugim Fulde i z wyjazdem to już jest loteria. Opony z tego samego roku i oba auta przednio napedowe
Na pewno nie brałbym Dębicy - miałem Frigo i po dwóch sezonach do wyrzucenia, bo tak śliskie się zrobiły. W ogóle opony kupuje się raz na 5 lat, więc dołożyć do lepszych to serio taki problem?
Odkąd są etykiety, to wybór jest prostszy - hamowanie w deszczu mówi bardzo dużo o jakości opony.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2021-01-28, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj mój Duster dostanie nowe kapcie - Fulda Kristall. Będę miał więc okazję przetestować i być może w niedalekiej przyszłości dorzucę swoje wrażenia. Cena przyzwoita - 440 zł za sztukę (215/60/17"), a moje wcześniejsze doświadczenia z Fuldami były dobre - choć w całkiem innym aucie.
Po paru dniach jazdy na zimowych Fuldach Kristall Control pierwsze obserwacje:
- dobrze sobie radzą w warunkach zimowych - śnieg, błoto pośniegowe, nieokreślona breja itp.
- wydają się niezłe jeśli chodzi o ekonomię - na urozmaiconej 100-kilometrowej trasie, którą wielokrotnie przejeżdżałem, spalanie spadło o ok. 0,1l/100 km w jedną stronę, 0,2l - w drugą (warunki były dziś bezwietrzne, więc raczej nie było to dzięki "wiatrowi w plecy"). Większość trasy przejeżdżam na tempomacie, więc noga kierowcy raczej też nie jest tu istotnym czynnikiem.
- przy prędkości >120 km/h robią się głośne. Dźwięk jest raczej nieprzyjemny - nie terkotanie, ale raczej coś jakby jednolity gwizd na dość wysokim tonie. Być może to zniknie, jak się trochę zetrą/ułożą.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 22:58
macminer napisał/a:
przy prędkości >120 km/h robią się głośne
Hmmm.. dziwne.. ja zmieniłem opony i przy niższych prędkościach wydają się głośniejsze od Bridgestione'ów Przy > 120 to już tylko relingi słyszę.. to albo u mnie albo u Ciebie autosugestia.. albo różnica w oponach
Po paru dniach jazdy na zimowych Fuldach Kristall Control pierwsze obserwacje:
- dobrze sobie radzą w warunkach zimowych - śnieg, błoto pośniegowe, nieokreślona breja itp.
- wydają się niezłe jeśli chodzi o ekonomię - na urozmaiconej 100-kilometrowej trasie, którą wielokrotnie przejeżdżałem, spalanie spadło o ok. 0,1l/100 km w jedną stronę, 0,2l - w drugą (warunki były dziś bezwietrzne, więc raczej nie było to dzięki "wiatrowi w plecy"). Większość trasy przejeżdżam na tempomacie, więc noga kierowcy raczej też nie jest tu istotnym czynnikiem.
- przy prędkości >120 km/h robią się głośne. Dźwięk jest raczej nieprzyjemny - nie terkotanie, ale raczej coś jakby jednolity gwizd na dość wysokim tonie. Być może to zniknie, jak się trochę zetrą/ułożą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum