Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja wolnych obrotów.
Autor Wiadomość
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-10, 15:34   Regulacja wolnych obrotów.

Ktoś zna ścieżkę ecu do regulacji wolnych obrotów dacia sandero II
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-05-10, 17:01   

wolne obrotny zależą od mapy wtryskowej
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-10, 17:32   

To gdzie można je zmienić ?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-10, 18:09   

yurec1st napisał/a:
To gdzie można je zmienić ?

Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować?
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-10, 18:17   

Zdarza mi się drżenie silnika zwłaszcza przy włączonej klimie.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-10, 19:35   

Taki urok SCe 75, przy 1.2 16V jak załączy sprężarkę też mam szarpnięcie obrotów w dół na jałowym ;/
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-10, 19:40   

Szarpnięcia to ja mam nawet podczas jazdy gdy się włącza sprężarka.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:43   

Dymek napisał/a:
yurec1st napisał/a:
To gdzie można je zmienić ?

Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować?


Takie obroty to może ma silnik 0,9Tce. Silnik D4F czyli 1.2 16v niestety obroty biegu jałowego ma na poziomie +/- 700 co skutkuje tym, że czuć jest lekkie drgania na kierownicy a po samym silniku widać jak pracuje na poduszkach. Chciałbym aby te jednostki miały obroty 800obr./min. Wtedy to nie słychać było by terkotania w skrzyni biegów które jest standardowe w tym silniku. Co do 1.0 Sce się nie wypowiem bo nie wiem jakie ma obroty ale obstawiam , ze podobnie jak mój czyli około 700.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-05-12, 15:29   

najlepsze co możesz zrobić to chip tuning
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-18, 20:25   Regulacja programowa wolnych obrotów.

Czy mamy w komputerze daci taką możliwośc?
https://www.youtube.com/watch?v=uf_NyZP7hPc
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-18, 22:33   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + regul* obrot* + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości + Pokaż wyniki jako: Posty =

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68553#68553

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68574#68574

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=53244#53244


PS http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-19, 09:49   

Przekopałem się przez dziesiątki stron, które znalazła szukajka.
Znalazłem jeden temat o programowej regulacji wolnych obrotów.
Opis DDT 2000:
zmieniasz obroty biegu jałowego poprzez :

1. wchodzisz w Ecrans Etudes > Services particuliers
2. w prawym oknie "CORRECTION des CONSIGNES"
3. wybierasz Consigne : Régime de ralenti
4. wybierasz Correction : INCREMENTER wyżej
DECREMENTER niżej
5. wciskasz przycisk : Corriger

Po tym powinieneś widzieć zmianę obrotów.

Opisujący twierdzi, że zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało.
Nic nie wiem o tym programie, do tej pory używałem ddt4all i ELM 327 Bluetooth.
Nie mam czarodziejskiego kabeleka do DDT 2000.
Czy zamiennie może być ELM 327 Bluetooth ?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-19, 09:52   

O tym było "PS" - DDT4ALL jest zamiennikiem DDT2000, korzysta z tych samych baz danych, więc w zasadzie niemal wszystko jest takie samo lub bardzo podobne.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-19, 10:06   

To może znasz ścieżkę w DDT4ALL do regulacji?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-19, 10:09   

Nie, ale jak już uruchomisz ddt4all i wejdziesz w sterownik silnika, to opis z ddt2000 powinien wystarczająco pasować.

Ale:
yurec1st napisał/a:
zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało

Jeżeli u innych osób silnik na wolnych obrotach zachowuje się poprawnie, to problemem Twojego motoru nie jest ich zbyt niski poziom.

Natomiast jeśli wszystkie egzemplarze zachowują się tak samo, tzn. że TTTM.

No i parametry można zmienić wyłącznie na takie, jakie są przewidziane przez producenta - a skoro nie ma opcji wyższej niż 800, to bez samodzielnego przeprogramowania sterownika nic więcej nie zrobisz.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-19, 10:15   

Chcę podjąć próbę, może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie.

laisar napisał/a:
wejdziesz w sterownik silnika

a dokładniej.

laisar napisał/a:
to bez samodzielnego przeprogramowania sterownika nic więcej nie zrobisz


właśnie tak ktoś tam odpowiedział :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-19, 10:28   

Cytat:
może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie

A jak jest u innych?


yurec1st napisał/a:
a dokładniej

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189

Mniej więcej tak:

Uruchamiamy DDT4ALL.

Skanujemy dostępne moduły.

U góry wybieramy samochód.

Z listy ECM/Injection wybieramy sterownik.

...no i dalej trzeba się już przeklikiwać przez ekrany, żeby konkretnie znaleźć "Régime de ralenti" (czy jaki tam będzie język w Twojej wersji).
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-23, 12:39   

Niestety próba dotarcia ddt4all 550 do ustawień wolnych obrotów była nie udana. Żaden ze sterowników sandero II nie pokazuje ekranu ustawienia obrotów.
Znalazłem taki ekran dla clio II ale po zmianie ustawień nic się nie dzieje :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 13:27   

yurec1st napisał/a:
Chcę podjąć próbę, może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie.

Zaraz... przecież przy włączonej klimie obroty silnika i tak są ciut wyższe niż normalne na jałowym. Nie mierzyłem precyzyjnie, ale tak to u mnie wynika z obrotomierza.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-23, 13:31   

Ale tylko jak pracuje sprężarka. Zresztą nie o wysokość obrotów tu chodzi. Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-24, 07:36   

yurec1st napisał/a:
Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu.

Informacyjnie- pokusiłem się o dokładne sprawdzenie przy odczycie z OBD- oczywiście dotyczy TCe90.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika- średnio 800 obr/min.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika po włączeniu świateł mijania- średnio 850 obr/min.
Po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym (światła już tak nie rzutują)- średnio 900 obr/min.
Piszę "średnio", bo sama stabilność tych obrotów waha się właśnie w zakresie tych +/- 20 obr/min.
I teraz ciekawi mnie jak to wygląda u Ciebie w litrowym SCe?
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-24, 09:01   

W/g Torque_PRO
zimny silnik-1100
ciepły-900-920
klima-1100+-20
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-24, 14:40   

To w tych 3 cylindrowych silnikach obroty są dosyć wysokie a i tak czuć drgania silnika przynajmniej w 1.0 Sce którym jeździłem. W 0,9Tce jechałem raptem z 300m więc nie zwracałem uwagi na obroty. W 1.2 16v obroty na zimnym silniku coś lekko ponad 1000 po zagrzaniu spadają do 700obr./min
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne