Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-01, 15:30
Biją naszych czyli właściciele Dacii marginesem
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-06-04, 15:45   

Kiedyś były Łady i inne wynalazki, podrabiane pod zachodni sprzęt. To było okropne, a Dacia, nie ma nic wspólnego z komunistyczną produkcją.

Widzieliście kiedyś VW Santana 2000, albo VW Gol, lub Fox, Fiat Duna, Fiat Palio, Renault Thalia. To są dopiero porażki stylistyczne i podgrzewanie przedpotopowego kotleta, a smieją się z Daci. Dacia akurat na tle tych aut z poważnym znaczkiem dla biedoty, lśni jakością i designem.

Fakt Logan Ph 1, był okropny. Ale po modernizacji został dużo bardziej cywilizowany. Logan 2 jest już nawet ładnym autem, z tanim srodkiem, ale znośnym dla niewysoko sytuowanego Europejczyka. W Azji Duster jest sprzedawany jako Nissan Pathfinder, który dla biedoty nigdy nie był przeznaczony.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2020-06-04, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-04, 16:26   

Michał B24 napisał/a:
defunk napisał/a:
- zapadanie się w fotelu Dacii (Pertyn),


Akurat Pertyn Sandero Stepway pochwalił


Natomiast wsiadając do Lodgy zainscenizował trzęsienie ziemi -- więc ja rozumiem, że to taka konwencja -- Lambo jeździ szybko, Majbachem jeździ biedny ksiądz, a w Dacii albo sobie coś utniesz, albo wybijesz, albo potłuczesz knykcie pukając w oh-hoh! plasitki

https://www.youtube.com/watch?v=5rozlEBSWoo
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-04, 17:46   

Pedros napisał/a:
Powiedział bym raczej że nieskomplikowane jak na dzisiejsze czasy i właśnie ta cecha powoduje że wiele osób się na nie decyduje.


Tylko cena to powoduje i stosunkowo mało zarabiające społeczeństwo. Twierdzisz, że jeśli np. lodgy byłaby w takiej samej cenie jak, nie wiem, vw sharan czy ford galaxy, to ludzie z miłości do braku skomplikowania kupowaliby właśnie ją?
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2020-06-04, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-04, 18:42   

Michał B24 napisał/a:
Mi akurat to nie przeszkadza, bo wiem co się dzieje, a w tych elektrycznych wspomaganiach już nic nie czuć, co się z kołami dzieje.
Nienawidzę elektrycznego wspomagania. Czuję się jakbym grał na kompie. Nic nie czuję.
Jak Daćce wyciągali dupę po bliskim spotkaniu z Astrą, miałem Seata Leona. Wspomagania adaptacyjne, szmery bajery. Nie umiałem tym parkować, bo nie czułem kompletnie nic. Zero informacji na kierownicy.
defunk napisał/a:

Natomiast wsiadając do Lodgy zainscenizował trzęsienie ziemi -- więc ja rozumiem, że to taka konwencja -- Lambo jeździ szybko, Majbachem jeździ biedny ksiądz, a w Dacii albo sobie coś utniesz, albo wybijesz, albo potłuczesz knykcie pukając w oh-hoh! plasitki
Tia. Tu można sporo powiedzieć. Pozycja za kierownicą fatalna? Jedno z ostatnich aut w którym siedzę wygodnie. Nie umiem siedzieć bardzo nisko i prawie leżeć w aucie. Przyzwyczaiłem się przez lata do pozycji wysokiej z oparciem ustawionym pionowo i inaczej nie umiem jeździć.
Plastiki. Fabia ma praktycznie takie same. No ok. Ma trochę szmaty na boczkach, w stylu Lanosa. I co? I nic. Ani słowa o tym w testach.
Zawieszenie z lat 50. No ja bym powiedział że to jest normalne zawieszenie w tej klasie aut. Fabia ma tak samo z tyłu belkę, z przodu kolumny. Za twarde? On chyba autem z twardym zawieszeniem nie jeździł. Ja kumam że można by to krytykować w chwili, gdyby Daćka miała resory (jak Polonez), ale to jest normalne zawieszenie jak w dziesiątkach innych modeli.
"Trzeba się nakręcić kierownicą" - tego nie rozumiem.
No i koronny argument. Za 56 tysięcy można kupić dużo fajnych pojazdów. Nie no tak. Można kupić i 10 letniego Mustanga. Pytanie po co?
No i tak. Baleno wygląda w środku tak samo biednie jak Dacia. Kosztuje 10 tys. więcej. Gdzie te narzekania? Nie ma? Bo to Suzuki przecież. W Fabii? Ten jaśniejszy twardy plastik na desce powoduje że to super hiper deska jest? Przełącznik świateł z lat 90, pokrętła manualnej klimy tak samo. I gdzie te śmiechy że technologia 30 letnia? Tylko że Fabia z klimą manualną, radiem i tempomatem kosztuje 55 tysięcy. Sandero 39 tysięcy. I tutaj dochodzimy do sedna. Dacia to samochody które kosztują tyle ile są warte. W celnie 5 letniej Octavii mamy auto o jakości wnętrza z nowej Fabii. Bez bajerów. Bez elektrycznie składanych lusterek. Bez klimatyzacji strefowej. Bez skóry. Mamy auto które jeździ i się nie psuje.
A że innym się nie podoba i porównują je z autami kosztującymi kilka razy więcej? To jest ich problem. Mi pasuje moja Daćka.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-06-04, 18:49   

Cytat:
Twierdzisz, że jeśli np. lodgy byłaby w takiej samej cenie jak, nie wiem, vw sharan czy ford galaxy, to ludzie z miłości do braku skomplikowania kupowaliby właśnie ją?




Takie pytania są zawsze bezsensowne. Równie dobrze można zapytać czy ludzie kupowali by równie chętnie VW Passata gdyby Bentley był tej samej cenie co on.
Ważna jest zawsze relacja jakość/cena, a ta w przypadku Dacii jest bardzo dobra - wbrew temu co twierdzi wielu przeciwników marki.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-06-04, 21:35   

Wspomaganie elektryczno-hydrauliczne to szczyt inżynierii.
Miałem auta z elektrycznym wspomaganiem i uważam, że to najlepsze co może być. Działa lekko, a przekładnia jest o wiele mniej narażona na uszkodzenie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-06-05, 05:14   

Kolejna odsłona to chyba będzie drive-by-wire :?: :idea: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-05, 08:01   

Pedros napisał/a:
Ważna jest zawsze relacja jakość/cena, a ta w przypadku Dacii jest bardzo dobra - wbrew temu co twierdzi wielu przeciwników marki.


Problem w tym, że o tej relacji dowiadujesz się PO zakupie, a nie przed nim. Dla lodgy ów stosunek jest poniżej krytyki - im dłużej jeżdżę, tym bardziej twierdzę, że auto powinno kosztować nie więcej niż 45 tys. PLN, żeby wynagrodzić jego superaśność. Wcześniej chyba mówiłem o 50 tys. PLN, ale próg dynamicznie się zmienia.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-05, 08:25   

Z tym się mogę zgodzić, rzecz w tym, że Lodzia to najtańsze 7 osobowe auto.
Czy kupiłbym Logana gdyby kosztował 50 tysięcy? Jasne że nie. Dlatego właśnie nie kupiłem Skody ani Suzuki.
Patrząc jednak na media motoryzacyjne, takie samo rozwiązanie w Skodzie czy Suzuki nie jest problemem, za to w Dacii jest dyskwalifikujące samochód z użytku.
Tak jak wspomniany przełącznik świateł czy joystick do lusterek. W Daćkach joystick jest taki jak w latach 90 w Megane i jest to powód do naigrywania się i docinek. W Fabii przełącznik świateł jest taki sam, jak w Golfie czy Seacie z lat 90. Komentarz? Dopracowane, sprawdzone rozwiązanie. I tylko właśnie o to chodzi. O to że Daćka jest przez media krytykowana a inne marki budżetowe są chwalone za to samo, za co Daćka jest zjechana z błotem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-05, 10:16   

Dracid napisał/a:
Dla lodgy ów stosunek jest poniżej krytyki - im dłużej jeżdżę

Ale to jest kwestia Twojej _oceny_, a nie tego, jaka lodgy jest _naprawdę_ - i właśnie o tym jest ta dyskusja, że do obiektywnych wartości takich jak km/h, kg, cm czy PLN ludzie różnie podchodzą w różnych autach.

(Mnie tylko zastanawia po co się tak męczyć z przedmiotem będącym poniżej krytyki - pozbyć się badziewa i problem z głowy...).
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-05, 10:21   

telecaster1951 napisał/a:
Dopracowane, sprawdzone rozwiązanie


Jak to mówią, jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki :)

W świecie motoryzacyjnym przekłada się to na jednych, którzy lubią gadżety, nowości, styl itp. oraz drugich, którzy cenią sobie niezawodność oraz proste i sprawdzone rozwiązania.

Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy (jeśli chodzi o motoryzację, bo w sferze elektroniki lubię nowatorstwo). Samochód ma mnie dowieźć z punktu A do B tak, żeby wszystko działało i żebym nie był wymęczony po spędzeniu w nim paru godzin. Ale, zdaje się, że większość dziennikarzy motoryzacyjnych należy do grupy miłośników samochodowego gadżeciarstwa. I tu pewnie leży sedno problemu - nie dogadamy się.

Większy problem jest w tym, że dziennikarze w jakimś stopniu kształtują też gusty potencjalnych nabywców, którym w olbrzymiej większości potrzebne są tzw. dupowozy. A pod wpływem tychże dziennikarzy kupują coś, co wydaje się fajne i nowoczesne, ale bardzo szybko okazuje się problemem.

Drobny przykład: stare rozwiązania sterowania nawiewami i klimatyzacją. Fizyczne przełączniki są intuicyjne i ergonomiczne. Może są brzydkie, ale sterowanie nimi wymaga zero uwagi z mojej strony i zazwyczaj działają poprawnie przez długie lata. Tymczasem modne ostatnio pomysły na sterowanie klimatyzacją za pośrednictwem tabletu są po pierwsze nieergonomiczne, po drugie - zależne od zawodnej elektroniki.

Albo inny: wirtualna tablica przyrządów. Komu przeszkadzają fizyczne zegary? Są zazwyczaj czytelne w każdych warunkach i o to chodzi. A świecący tablet przed oczami kierowcy po pierwsze rozprasza, po drugie - z jego czytelnością jest różnie. Po trzecie - jak wszelka elektronika - prędzej czy później padnie (raczej prędzej niż później...).

Nie wiem, może po prostu już wyrosłem z nastoletniej fascynacji motoryzacją i mam inne priorytety w życiu? A dziennikarze motoryzacyjni - wręcz przeciwnie?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-05, 10:55   

macminer napisał/a:
dziennikarze motoryzacyjni - wręcz przeciwnie?

Nie, po prostu kasa, misiu, kasa - w postaci samochodów testowych i reklam od producentów, którzy zarabiają na klientach, którym się wciska rozwiązania dochodowe, a nie trwałe i niezawodne.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-05, 14:22   

macminer napisał/a:
kształtują też gusty potencjalnych nabywców, którym w olbrzymiej większości potrzebne są tzw. dupowozy. A pod wpływem tychże dziennikarzy kupują coś, co wydaje się fajne i nowoczesne, ale bardzo szybko okazuje się problemem.


Właśnie sobie przypomniałem, zasłyszane z drugiej ale pewnej ręki: już nie tak młody Pan kupił sobie Lexusa z bajerami, no i rychło się zaciął w tym aucie -- tak dokumentnie, że nie był w stanie wyjść, nie mogli go otworzyć z zewnątrz. Nie wiem o co dokładnie chodziło, ale on ponoć też nie wiedział (i się nie dowiedział, bo niedługo auto rozwalił).
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-05, 14:55   

Dracid napisał/a:
Pedros napisał/a:
Powiedział bym raczej że nieskomplikowane jak na dzisiejsze czasy i właśnie ta cecha powoduje że wiele osób się na nie decyduje.


Tylko cena to powoduje i stosunkowo mało zarabiające społeczeństwo. Twierdzisz, że jeśli np. lodgy byłaby w takiej samej cenie jak, nie wiem, vw sharan czy ford galaxy, to ludzie z miłości do braku skomplikowania kupowaliby właśnie ją?


No nie wiem, nie wiem (przynajmniej sądząc po mnie), bo przecież nie chodzi tylko o koszty zakupu. Może i wolałbym np. V90 czy Wranglera i może nawet byłoby mnie stać na jego sfinansowanie -- ale nie wiem czy umiałbym sobie uzasadnić kolejne, wyższe koszty (ubezpieczenia, serwisu, być może paliwa) oraz ryzyko kradzieży.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-05, 15:12   

laisar napisał/a:
Ale to jest kwestia Twojej _oceny_, a nie tego, jaka lodgy jest _naprawdę


Po 3 latach z tym autem wydaje mi się, że wiem dużo więcej niż Ty, jakie to auto jest NAPRAWDĘ. I rozklejająca się deska rozdzielcza czy nieszczelności ścianki grodziowej (i zimne powietrze lecące na nogi) nie mają nic wspólnego z obiektywną czy subiektywną opinią - to prostu fakty będące wyznacznikiem jakości mierzonej w liczbach ujemnych.

laisar napisał/a:
(Mnie tylko zastanawia po co się tak męczyć z przedmiotem będącym poniżej krytyki - pozbyć się badziewa i problem z głowy...).


Taki jest plan, tylko koniunktura słaba teraz. A może ktoś chętny?
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2020-06-05, 15:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
pankracy 


Marka: Dacia
Model: Diablo
Silnik: 6.0 TFSI
Rocznik: ...
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 41
Skąd: inny
Wysłany: 2020-06-05, 18:48   

Dracid, widze masz obydwa auta dlatego pytam. Czy Duster to takie samo według Ciebie nieporozumienie jak Lodgy. Opisz odczucia użytkowania obydwóch aut. Dustera masz I czy II?
Nie zapomne jak na jeździe próbnej Loganem MCV klapa waliła o zderzak. Pytam się tył był robiony? Sprzedawca mówi nie to nowe auto 500km przebiegu. To czemu tak porysowany jest zderzak od klapy. Panie to jest Dacia. To jest normalne :-/ dlatego wtedy nie zamówiłem Logana.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-06-05, 18:50   

Dracid napisał/a:
Po 3 latach z tym autem wydaje mi się, że wiem dużo więcej niż Ty, jakie to auto jest NAPRAWDĘ. I rozklejająca się deska rozdzielcza czy nieszczelności ścianki grodziowej (i zimne powietrze lecące na nogi) nie mają nic wspólnego z obiektywną czy subiektywną opinią - to prostu fakty będące wyznacznikiem jakości mierzonej w liczbach ujemnych.

Może to jest tak że gdy samochód czuje że go nie kochasz to Ci to odwzajemnia. ;-)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-05, 19:01   

Michał B24 napisał/a:
Kiedyś były Łady i inne wynalazki, podrabiane pod zachodni sprzęt. To było okropne, a Dacia, nie ma nic wspólnego z komunistyczną produkcji


Chyba nie znasz historii Dacii. Pierwsze auto produkowane przez Dacię to Renault 8 a następne klepanie przez wieki to Renault 12 a Łada to nie wynalazek tylko licencja Fiata 124 ale to historia się kłania
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-05, 19:10   

pankracy napisał/a:
[Nie zapomne jak na jeździe próbnej Loganem MCV klapa waliła o zderzak. Pytam się tył był robiony? Sprzedawca mówi nie to nowe auto 500km przebiegu. To czemu tak porysowany jest zderzak od klapy. Panie to jest Dacia. To jest normalne :-/ dlatego wtedy nie zamówiłem Logana.

Dziwne. Musiało być coś robione w nim. W moim MCV nic nie wali o zderzak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-05, 20:39   

Dracid napisał/a:
Po 3 latach z tym autem wydaje mi się, że wiem dużo więcej niż Ty, jakie to auto jest NAPRAWDĘ

O swoim egzemplarzu - na pewno.

O lodgy jako modelu - wątpię.

Natomiast dla jasności: ja nie bronię ani Dacii, ani lodgy - każdy ma prawo do własnej oceny i dla niego jest ona oczywiście najważniejsza, bez względu na obiektywne fakty.


Dracid napisał/a:
koniunktura słaba teraz

Zdrowie - także psychiczne - nie ma ceny, szkoda je tracić na badziew...

(To nie jest sarkazm - naprawdę uważam, że jak komuś coś nie pasuje, to należy się tego pozbyć, a nie męczyć. Żadna kasa tego nie zrekompensuje).


pankracy napisał/a:
Panie to jest Dacia. To jest normalne

To nie jest normalne dla Dacii, tylko dla handlarzy, dumnie nazywających siebie "sprzedawcami"...
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-05, 22:36   

eio napisał/a:
Dziwne. Musiało być coś robione w nim. W moim MCV nic nie wali o zderzak.
Jak klapa jest za nisko, to się ją reguluje. Jak sprzedawca pokazuje auto z niewyregulowana wysokością klapy, to jest dupa a nie sprzedawca.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-06, 09:43   

pankracy napisał/a:
Czy Duster to takie samo według Ciebie nieporozumienie jak Lodgy. Opisz odczucia użytkowania obydwóch aut. Dustera masz I czy II?


Mam dustera II, jeszcze bez AdBlue. W porównaniu do lodgy to jest kosmos. Poszli nie milion a miliard kroków do przodu z punktu widzenia wykończenia, staranności, jakiegoś nieuchwytnego ogólnego odczucia. Dopiero w dusterze poczułem się jak człowiek.

Największe uwagi mam do ergonomii. Kto mądry wymyślił otwór na napoje naprzeciwko gniazda od zapalniczki? A i bez rozdzielacza prawdopodobieństwo, że jakieś gazowane coś w wąskiej puszce się wyleje, wynosi jakieś 150%. Pomijając fakt, że do tej dziury na puszki wpada wszystko, co się położy na tej płaskiej przestrzeni obok. Albo półeczkę przed pasażerem, z której wszystko spada na pierwszym łagodnym zakręcie?

Przycisk od martwej strefy zakleiłem filcem do podklejania nóg od mebli i już się nie odbija od szyby.

Największy minus to lusterko położone dokładnie na linii wzroku przy nawet lekko podniesionym fotelu - żeby zobaczyć, czy coś jedzie z boku trzeba się garbić.

Na szczęście zalet model ma dużo więcej, zwłaszcza z dieslem, przy którym nareszcie czuję, że pod butem mam jakikolwiek moment.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-06-07, 19:05   

Lodgy ma niewątpliwie dwie zalety. Jest tania oraz mega pakowna. Za auto podobnej wielkości innej marki płacimy od 70 w górę.
Miałem dokkera, który w wersji osobowej to niestety słaba jakość wykonania(Miejsce kierowcy w sumie takie samo jak w Lodgy) Jednak w tej cenie z takim gabarytem trzeba szukać pozytywów, a nie negatywów. Dacia idzie w dobrym kierunku co pokazuje nowy Duster. Czekam teraz na Sandero III i Dokkera/Lodgy II i zapewne będą to już auta, które nie będą odstawały od innych aut współczesnych.
Przypominam też, że współczesna historia Daci zaczęła się w 2004 roku (pomijam modele z lat 90) i w ciągu 16 lat byli w stanie stworzyć coś co jest znane i najchętniej kupowane przez klientów indywidualnych.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-07, 19:17   

Dracid napisał/a:
Największe uwagi mam do ergonomii


Zgadzam się, że umiejscowienie otworu na kubek nie jest szczęśliwe. Widać Francuzi piją tylko małą kawę z filiżanki (a nie porządną polską kawę z wielkiego kubka), a i to pewnie raczej w kafejce niż w aucie :)

Ale praktycznie w każdym samochodzie można znaleźć jak nie taki, to inny kwiatek jeśli chodzi o "przemyślane rozwiązania". Ja na przykład błogosławię Dacię za konstrukcję półki nad bagażnikiem w Dusterze II. Po prostu się ją wkłada i wyjmuje, wszystko pasuje. A w różnych samochodach, z którymi miałem do czynienia, wcale tak lekko nie było. Różne dziwaczne rolety, które uciekały przy próbach zaciągnięcia albo półki, które wymagały zdolności ekwilibrystycznych, żeby je włożyć/wyjąć, nie łamiąc przy tym ani samej półki, ani swoich palców...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-06-07, 20:04   

Cytat:


Źle się wyraziłem, współczesna Dacia nie ma nic wspólnego z komunizmem.

Znam historię marki i historia zaczęła się na długo przed R8, czy Dacia 1100 czy tam 1000.

Łada Niva, dalej udaje we wnętrzu coś czym nie jest, aż zęby bolą od patrzenia, ale spełnia swoje zadanie.

Dacia nie odrzuca, przynajmniej Sandero, Logan, Duster. Dokkerem, ani Lodgy nie jeździłem, choć tylko Lodgy wyglądem mnie osobiście odrzuca. Ale gdybym miał kupować auto na Taxi, to właśnie Lodgy bym wybrał
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne