Wysłany: 2020-06-11, 09:54 Dacia logan 1.0 sce kilka pytań
Witam
Mam do was kilka pytań odnośnie nowego logana z silnikiem 1.0 sce 73 km 2020 rok
- Wyczytałem że logan z tym silnikiem miał problemy z uszczelkami silnika oraz z wypalającym się katalizatorem.Czy są jeszcze inne usterki i czy w roczniku 2020 nadal się zdarzają ?
Czy naprawy są uznawane z gwarancji?
- Jaka jest fabryczna powłoka lakiernicza z zewnątrz oraz wewnątrz
- Czy z tym silnikiem logan w wersji sedan radzi sobie w ruchu miejskim oraz jakie ma spalanie w korkach ?
- Ile można uzyskać rabatu w wersji sedan w wyposażeniu Laureate ?
1 Nie słyszałem
2 Generalnie gwarancja działa, ale niektóre ASO są mniej przyjazne
3 Jeśli chodzi o odporność na korozję, to jest całkiem OK, nie zdarzają się rdzewiejące egzemplarze.
4 Silnik radzi sobie w mieście bez problemu, ale rakieta to nie jest. Za miastem też, ale już obroty są wysokie i głośno jest
5 Nic, lub cos symbolicznego w stylu dywaniki lub koło zapasowe
Cześć kolego kupowałem LOGANA 1,0 SCE W 2019 roku po 3 miesiącach padła uszczelka głowicy chyba? bo mieszał sie olej z płynem chłodniczym, opisałem to obszernie na forum było sporo problemów z aso i do dziś nie wiem co było przyczyna usterki, ale naprawione zostało gdy zmieniłem aso na inne we wrocławiu okazało sie na przeglądzie okresowym że mieli tez 2 podobne przypadki z loganem z tym silnikiem 1,0 sce ale w różnych latach użytkowania, było to po 4 latach i chyba po 2 latach wiec te usterki sie darzają.
Wybór silnika padł ze względu na cenę , mój logan ma już rok i 18 tys przebiegu od naprawy silnika przy 7 tyś wszytko ok, miałem jeszcze problemy z wtryskami szarpanie na wolnych obrotach, z klimatyzacja,
Lakier- niestety był tez reklamowany 2 razy mam kolor seryjny granatowy, było dużo zalakierowanych śmieci na karoserii i zaciek na drzwiach, dopiero drugie aso podjeło sie naprawy gwarancyjnej rzeczoznawcy gechenna papierologiczna i jezdzenie do aso trwało to pół roku, lakierowali 2 elemety i polerowali całe auto łacznie z dachem.
Podsumowując lakier , dowiedziałem sie od pracowników że seryjne lakiery sa słabe mają cieszą powłoke, co jest prawda polerowanie lub wycieranie go inną szmatką niż microfibra powoduje micro rysy ten grantowy lakier poprostu rysuje sie od patrzenia na niego, używam tylko mikrofiby i nakładam wosk krzemionkowy co pół roku pomaga to trochę.
Więc ogólnie średnio jestem zadowlolny z daci jesli bym miał kupić znów to napewno z innym silnikiem i dopłaciłbym do koloru, musimy pamietać że logan jest w cenie fiata pandy więc trzeba tez takimi kategoriami to oceniać...
A jeszcze silnik i dynamika , jest średnio ale nie czuć ze to zawalidroga, miejsko jest okej porównywalny z fiatem panda czy vw polo, w trasie już gorzej i na autostradzie max 160 km/h prędkość najgorsze jest to że zeby wyprzedzić np tira lub samochody np 2 na raz trzeba auto trzymać na obrotach , najgorsze jest to że 3 bieg i obroty ok 6tyś to predkosć ok 100 wrzucasz 4 bieg bo obroty sie kończą i auto zaczyna sie mulić i to jest najgorszy moment przy wyprzedzaniu brak mocy na biegach 4 i 5 , jesli auto bedzie nadal bez usterek to po spłacie zostaje dla mojej żony bo ona jeździ rozważnie i wolno dla mnie niestety juz nie jest to dobry silnik, ponieważ jeżdżę przepisów ale nie boje sie wyprzedzać auta i tu brakuje najwięcej mocy, miałem kiedyś palio weekend 1,2 silnik chodzi identycznie porostu wyje , 1,0 sce ok 3,5/4 tys obrotów to dla niego normalna praca silnika.
Korozja
Po roku czasu i stałego garażowania samochodu pojawiła sie rdza na zwrotnicach przednich, mac personach, półosiach i częściowo na belce tylnej, nalot ale wygląda jak by w wodzie stała a nie w garażu, jest to nalot powierzchowny, myślę że sam to zakonserwuje we własnym zakresie bo co zrobić?
Niestety nalot korozji na elementach zawieszenia, jest powszechny we wszystkich współczesnych autach. Zabezpieczenie antykorozyjne jest na nich kiepskie, bo sa to elementy eksploatacyjne I szybciej się zużyją, niż przerdzewieją.
Wyczytałem że logan z tym silnikiem miał problemy z uszczelkami silnika oraz z wypalającym się katalizatorem.Czy są jeszcze inne usterki i czy w roczniku 2020 nadal się zdarzają ?
Czy naprawy są uznawane z gwarancji?
Mi ciekło spod klawiatury. Zrobione na gwarancji.
Grzegorzxx napisał/a:
- Jaka jest fabryczna powłoka lakiernicza z zewnątrz oraz wewnątrz
Niezła. Biały lakier jest zaskakująco twardy.
Grzegorzxx napisał/a:
- Czy z tym silnikiem logan w wersji sedan radzi sobie w ruchu miejskim oraz jakie ma spalanie w korkach ?
Radzi sobie tak, że jak chcę to ruszam pierwszy spod świateł. Spala mi 6,5 litra w mieście. Nie jest to auto to szaleństw, tylko do spokojnej jazdy. Jeździłem Loganem do Niemiec, jeździłem po Polsce. Do silnika się przyczepić nie mogę. Mi się bardzo podoba.
Grzegorzxx napisał/a:
- Ile można uzyskać rabatu w wersji sedan w wyposażeniu Laureate ?
Niewiele. Maks 2000zł.
Mumin87 napisał/a:
na autostradzie max 160 km/h
Czyli na polskie warunki wystarcza aż nad to. Na autostradzie ustawiam tempomat na 140 km/h i jadę.
Mumin87 napisał/a:
Po roku czasu i stałego garażowania samochodu pojawiła sie rdza na zwrotnicach przednich, mac personach, półosiach i częściowo na belce tylnej, nalot ale wygląda jak by w wodzie stała a nie w garażu, jest to nalot powierzchowny, myślę że sam to zakonserwuje we własnym zakresie bo co zrobić?
Na zawieszeniu to normalka. To nie są elementy zabezpieczane w jakikolwiek sposób. Gorzej jak jest jak u mnie. Korozja na pasie tylnym. Usunięte na gwarancji, zobaczymy tylko na ile to wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-11, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-11, 20:53 Re: Dacia logan 1.0 sce kilka pytań
Grzegorzxx napisał/a:
Witam
Mam do was kilka pytań odnośnie nowego logana z silnikiem 1.0 sce 73 km 2020 rok
- Wyczytałem że logan z tym silnikiem miał problemy z uszczelkami silnika oraz z wypalającym się katalizatorem.Czy są jeszcze inne usterki i czy w roczniku 2020 nadal się zdarzają ?
Czy naprawy są uznawane z gwarancji?
- Jaka jest fabryczna powłoka lakiernicza z zewnątrz oraz wewnątrz
- Czy z tym silnikiem logan w wersji sedan radzi sobie w ruchu miejskim oraz jakie ma spalanie w korkach ?
- Ile można uzyskać rabatu w wersji sedan w wyposażeniu Laureate ?
Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam
1) się nie wypowiem bo mam starszy silnik D4F 1.2 16v 75km
2) Powłoka lakiernicza jak większościowi nowych aut - czyli bardzo delikatna, wystarczy mikrofibrą przetrzeć pył z auta i już pojawiają się drobne rysy, ale jak wyżej pisałem ten problem nie występuje tylko w Daciach. Ogólnie lepiej brać auto w jasnym kolorze ponieważ bardziej widać na nim rysy. Jeżeli myślisz nad jednym z podstawowych to bierz biały, brudu na nim tak bardzo nie widać a rys tym bardziej. jeżeli lakier jednak miałby być metalik to biez srebrny, beżowy lub coś w tym stylu. ja mam szary comete i po naniesieniu wosku auto super prezentuje się w tym kolorze ale niestety rysy widać bardzo.
3) co do samego silnika zdania są podzielone. Ja jeżdżę już trzecią Dacią z silnikiem 1.2 16v 73 lub 75km, który został zastąpiony właśnie przez 1.0 Sce. Osobiście uważam, że 1.2 16v był dynamiczniejszy i cichszy od 1.0 Sce oraz mniej drgał na biegu jałowym ( szczególnie wersje z Euro 5, po wprowadzeniu Euro 6 w D4F było czuć trochę większe drgania ale nie aż takie jak w 3 cylindrowym Sce) Spalanie oczywiście jest mniejsze w 1.0 Sce ale jest to spowodowane po prostu tym, ze ma mniejszą pojemność i mniej cylindrów ale spalanie w mieści w granicy 5,5 - 6,5l/100km uważam za duży ponieważ w 1.2 16v w loganie MCV bez problemu zszedłem do 6,9l/100km a w sandero do 6,2l/100km
4) tak jak przedmówcy wyżej pisali
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-11, 21:58 Re: Dacia logan 1.0 sce kilka pytań
Grzegorzxx napisał/a:
nowego logana z silnikiem 1.0 sce 73 km 2020 rok
1- Wyczytałem że logan z tym silnikiem miał problemy z uszczelkami silnika oraz z wypalającym się katalizatorem.Czy są jeszcze inne usterki i czy w roczniku 2020 nadal się zdarzają ?
Czy naprawy są uznawane z gwarancji?
2- Jaka jest fabryczna powłoka lakiernicza z zewnątrz oraz wewnątrz
3- Czy z tym silnikiem logan w wersji sedan radzi sobie w ruchu miejskim oraz jakie ma spalanie w korkach ?
- Ile można uzyskać rabatu w wersji sedan w wyposażeniu Laureate ?
Mam to auto. Jestem raczej zadowolony.
1 - nie miałem tych problemów
2 - słaba. Jak dka mnie - to najsłabszy punkt auta. Dopłaciłem do koloru. Jest blacha zabezpieczona katoferezą. Później kontrastujący do lakieru wierzchniego cienki podkład. Na to nałożony jest kolor poprzez odparowanie wody z substancji koloryzujacej - jakoś tak. Oczywiście cienka warstwa. I na to chyba cienki lakier bezbarwny. Już nie pamiętam jak mi to opisywał ekspert z aso. Całość jest delikatna, słabo odporna na nawet lekkie przetarcia.
3. Trzeba wyczuć auto i nauczyć się wykorzystywać to co ono ma, i nie wpadać w panikę z powodu braku - tego czego nie ma. Ja sobie radzę. Choć krótkie przełożenia biegów nie pomagają. W korkach spalanie jak w innych autach. U mnie max po zatankowaniu do pełna było 6.7 l/100 km. Natomiast min. 4.4 kmh po zrobieniu ok. 1kkm.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-14, 22:11
2. Lakier bazowy niebieski mam.
Z jednej strony - wyraźne rysy na klarze potrafi zrobić młoda gałązka, a pod klamkami jest "rzeźnia".
Z drugiej strony - dwie konkretne obcierki wytrzymał wzorowo. Odprysków po kamieniach też raczej nie znajduję.
3. Na pusto pojedzie. Bez szaleństw, ale spokojnemu kierowcy wystarczy.
(W pełnej obsadzie pasażerów i z klimą przy +35 stopni poprzednik czyli 1.2 16v 75KM w mojej ocenie nie zapewnia minimalnego minimum więc...)
Co do usterek silnika 1.0 SCe to bolączki z jego uszczelnieniem i katalizatorem zostały rozwiązane w połowie 2019r - naprawy były uwzględniane na gwarancji. Problemy mogą tyczyć się jakiś tam wad (oszczędności w produkcji) ale nie ukrywajmy - ktoś kto przesiadł się z mocnego auta i ma ciężką nogę musi stale zamykać obrotomierz żeby jechać nazwijmy to "dynamicznie" - problem z uszczelką pokrywy zaworów, uszczelką pod głowicą, uciekający płyn chłodniczy, wycieki na rozrząd i problemy z katalizatorem to efekty jak najbardziej stałej ostrej jazdy i zamykania licznika (ledwo 160) na autostradzie - nikt mi nie powie że to wyjdzie silnikowi na dobre i musi gdzieś siknąć olejem - w przypadku aut służbowych to nie jest mowa o dotarciu tylko "zdarciu" i pedał w podłogę.
Sami serwisanci twierdzili że problem jeśli się pojawiał tyczył się aut flotowych nawet z małym przebiegiem to wiadomo o co kaman ale oczywiśćie może być to wada fabryczna losowa
U siebie mam lakier granatowy - rysuje się jak każdy inny nie metaliczny - nie odstaje od konkurencji wg mnie.
Silnik do miasta bardzo fajny, 90% momentu obrotowego od ok 2000 obr/min ze szczytem przy 3500 obr/min - mimo śmiesznie niskich wartości to właśnie użytkowy przedział na miasto wystarcza i pozwala wypijać 6-7 l/100 km w cyklu miejskim BEZ ciężkich korków. W trasie przepisowa jazda to przedział 4,5-5 a okolice 110-120 to zwykle do 5,5 więc malutko. Przy 80 km/h licznikowo idzie zrobić poniżej 4l ale to już wolna jazda tylko w celach testowych kiedys udało mi się tak wyrobić zbiornik jak w nocy nie chciało się spać i nie miałem parcia na tempo jazdy
Rabaty w Dacii są w zasadzie zerowe chyba że mowa o aucie które stało w określonej konfiguracji jako demo w salonie ale to też mowa o 1-2-3 tys max o ile wgl będzie rabat
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-17, 07:15
Od technika Renault wiem że wycieki spod pokrywy zaworów plastikowej w 1.0 sce były spowodowane tym, że robot dawał za mało kleju silikonu i źle kończył uszczelnianie były przerwy w uszczelnieniu. Ale ogólnie silniki Renault nie są zbyt szczelne.
Moj to nawet jest bezczelny, i nie pozwala Passatowi w tedeiku odejść ze świateł Daci.
Jak kupisz nowy, będziesz miał spokój. Jazda tym, to nie wyścig, ale taksówkarze jakoś często wybierają ten model. W zasadzie to na Taxi idzie albo Dacia, albo Tipo ostatnio.
Od technika Renault wiem że wycieki spod pokrywy zaworów plastikowej w 1.0 sce były spowodowane tym, że robot dawał za mało kleju silikonu i źle kończył uszczelnianie były przerwy w uszczelnieniu. Ale ogólnie silniki Renault nie są zbyt szczelne.
Potwierdzam. Kilka osób mi to już powiedziało. Nawet nie musiałem nic mówić oddając auto. Przyszedłem, powiedziałem że mam zapocenie i tyle wystarczyło. xD
Michał B24 napisał/a:
Moj to nawet jest bezczelny, i nie pozwala Passatowi w tedeiku odejść ze świateł Daci.
Uważaj. Ostatnio mi Passat nie wytrzymał jak go zostawiłem pod światłami i jechałem 90 km/h. Nie miał szans mnie wyprzedzić, więc mnie zepchnął na tory tramwajowe.
Michał B24 napisał/a:
taksówkarze jakoś często wybierają ten model.
To był pierwszy kierunek w jakim się udałem. Postój taksówek i pogadanie sobie. Jak mi gość pokazał Logana II z 2017 z przebiegiem 220 tys. w którym nie wymienił nic poza wycieraczkami, to udałem się w stronę salonu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum