Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel vs. Benzyna do Karawaningu
Autor Wiadomość
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-05, 16:20   

Nie ma znaczenia czy masz 105 KM w wolnossącej benzynie czy 110 KM w dieslu. Oczywiście pod warunkiem że wiesz jak działa skrzynia biegów i silnik pojazdu którym się poruszasz. Te 5KM wielkiej różnicy nie zrobi. I nie pisz o momencie (Nm) z silnika bo to się liczy to jest moment na kołach. Różnicę to zrobi 150KM z 1.3.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-05, 17:10   

To teraz sie nasuwa pytanie ile jest naprawdę momentu na kołach w stosunku do silnika. Nigdy nie ciągnąłem przyczepy i nie będę, ale pytanie ciekawe. pozdr
 
Slav 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3Tce
Rocznik: ---
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-06-05, 18:17   

damiaszek napisał/a:

Na dwie osoby to można bez przyczepy, a komfortowo to wystarczy taka do 700-900 kg z "full wypasem"


Ah tam... już mam swoje lata ;-) Posmakowałem wyjazdów motocyklowych po Bałkanach, Krymie i Gruzji, starczy. W dobie różnych sytuacji plandemicznych :) lepiej mieć gdzie spać i swobodniej się poruszać - jak będzie można.

Oczywiście DMC 1350 - to takie max napisałem. Będę szukał coś co ma łazienkę z prysznicem (ważne dla mojej Beaty). Ale o tym będę myślał dopiero za rok. Teraz zmienię auto.

Fajny trip po Macedonii i te serpentyny w Zatoce Kotorskiej, że się dało z przyczepą to podziwiam.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-05, 18:51   

Z doświadczenia napiszę tylko tyle do ciągania przyczepy tylko diesel.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-05, 20:44   

Dracid napisał/a:
Gdy wjeżdżasz wolnossącym 1.6 SCe z przyczepą na pas rozbiegowy na autostradzie - nie daj Bóg lekko pod górkę -

...to nie musisz tego zrobić ani w 3 sek, ani w 30, ani 333, ani w ogóle nie masz żadnego limitu. Kierunkowskazik i jedziesz, jedziesz, aż w końcu wjedziesz, luz, relaks i zen, w końcu wszyscy z daleka widzę, że gabaryt jedzie... (:


wuju napisał/a:
do ciągania przyczepy tylko diesel

A tych co się ośmielają to robić benzyniakiem? Na stos?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-05, 22:01   

Na stos oblać benzyną i podpalić i dodatkowo tych wolnossących obrzucić turbinami ;-) - niech zawalidrogi mają za swoje.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 07:30   

Z tym stosem to może lekka przesada. Ale jeśli ktoś ma zamiar kupić nowe auto i się że będzie ciągnąć przyczepę a dodatkowo zastanawia się czy wybrać benzynę czy diesla to w tej sytuacji diesel.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 09:02   

Jeżeli to ma być auto głównie go ciągnięcia przyczepy, to można tak rozpatrywać, ale jeżeli to jest samochód do wszystkiego, a w wakacje do przyczepy to wg. jest to sprawa drugorzędna i inne czynniki za wyborem silnika/samochodu trzeba też brać pod uwagę.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-06, 14:05   

laisar napisał/a:
to nie musisz tego zrobić ani w 3 sek, ani w 30, ani 333, ani w ogóle nie masz żadnego limitu. Kierunkowskazik i jedziesz, jedziesz, aż w końcu wjedziesz, luz, relaks i zen, w końcu wszyscy z daleka widzę, że gabaryt jedzie... (:


Gdzie takie nielimitowane warunki są?
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-06, 14:43   

Cytat:
Gdzie takie nielimitowane warunki są?

Ja bym raczej zapytał, gdzie są tacy kierowcy, którzy widząc samochód z przyczepą usiłujący wjechać z pasa rozbiegowego, nie starają mu się pomóc (zjeżdżając na lewy pas), ale utrudniają wjazd. Niestety, głównie w Polsce. Ale na szczęście i u nas coraz częściej można zaobserwować objawy kultury drogowej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-06, 16:45   

Dracid napisał/a:
Gdzie takie nielimitowane warunki są?

Na całym świecie.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 22:11   

Nigdy nie miałem problemu z włączeniem się do ruchu na autostradzie z pasem rozbiegowym. Po pierwsze na taki pas wjeżdża się z prędkością różną od zera, po drugie nie kończy się on ścianą tylko płynie przechodzi w awaryjny/pobocze - zero problemu nigdy nie zabrakło mi pasa rozbiegowego.
Jeżeli już chodzi o włączanie się do ruchu to zdecydowanie trudniejsze jest włączanie się w lewo na zwykłym skrzyżowaniu z podporządkowanej.

ps. Choć zdarzyło mi się włączać do ruchu za kierowcą który wjechał na rozbiegowy rozpędził się do szalonej prędkości 25-30 km/hm i pod rozbiegówki zaczął hamować :roll:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-07, 11:36   

Do ciągania przyczep bardziej zwrócił bym uwage na skrzynie , taki automacik w EDC były by idealny z każdym silnikiem
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-07, 12:13   

A jaki jest zysk z dwusprzęgłowego automatu w stosunku do klasycznego automatu lub skrzyni manualnej? Oczywiście w aspekcie ciągania przyczepy a nie w ogóle jazdy samochodem ;-) .
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2020-06-07, 13:18   

damiaszek napisał/a:
Nie ma znaczenia czy masz 105 KM w wolnossącej benzynie czy 110 KM w dieslu. Oczywiście pod warunkiem że wiesz jak działa skrzynia biegów i silnik pojazdu którym się poruszasz. Te 5KM wielkiej różnicy nie zrobi. I nie pisz o momencie (Nm) z silnika bo to się liczy to jest moment na kołach. Różnicę to zrobi 150KM z 1.3.


Oj chyba ma.
Nie ciągnąłem Dusterem w benzynie więc nie mam porównania, ale swoim 1.5 dci 110 km ciągnę przyczepę DMC 1200-stabilizator jazdy i dawał spokojne bez większego wysiłku radę.
Wcześniej była DMC 1000 mało co odczuwał, że coś tam ma przyczepione. Trzeci bieg używany tylko przy dużych wzniesieniach (typu Bieszczady) dwójka przez wzgląd na serpentyny, jedynka tylko przy ruszaniu po równym terenie bez użycia gazu, chyba że chcę lub muszę szybciej ruszyć. To samo na parcelach przy manewrowaniu przyczepą.
Prędkość autostradowa nad morze 80/90km/h przy ok. 2300/2400rmp 6 bieg -jeszcze reakcja na gaz była bezproblemowa.
W benzynie może 1.3 było by porównywalnie, pewnie trzeba większe obroty na rzecz benzyny, ale nie wolnossącym nawet 1,6 oczywiście przy masie przyczepy jak wyżej.
Teraz przyzwyczajam nowego i już widzę różnice na +. Niebawem będzie okazja się przekonać, ta sama przyczepa tylko inny Duster.
Nie wiem tylko co może mieć wspólnego z ciągnięciem system Adblue, według mnie to tylko na korzyść, Duster jest cięższy a za razem stabilniejszy i można podczepić większe DMC. To tak jak większość narzeka na krótkie jedynki, tymczasem do manewrowania czy ruszania z przyczepą jest wyśmienite wręcz wskazane. Na solo zawsze ruszam z 2 i to bez wysiłku i myślą że spalę sprzęgło. :mrgreen:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-07, 13:41   

No i sprawa się wyjaśniła, silnikiem wolnossącym jak chcemy jechać to nie jedziemy jak dieslem, tylko kręcimy. Przy przyspieszaniu z przyczepą nawet do 6000rpm. Tak samo jak chcemy sprawnie pokonywać wzniesienia, czy włączamy się do ruchu np. pasem rozbiegowym, wiele osób na jakąś blokadę przy kręceniu silnika powyżej 3000rpm, jak trzeba to kręcimy.

Co do krótkiej jedynki to w 100% popieram, a osobiście to chciałbym jeszcze krótszą :mrgreen: . Przy normalnym użytkowaniu i tak jej nie używam.

ps. Dieslem też ciągałem (tym ze stopki) i nie zauważyłem obniżenia komfortu holowania po zmianie holownika, a w zasadzie to ten komfort wzrósł - 4x4 na kempingach się przydaje bardziej niż moment w dieslu na trasie ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2020-06-07, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2020-06-07, 15:30   

Trzeba wiedzieć, w silniku Diesla Dusterowym 3000rmp na solo osiąga prędkość 140km/h- sprawdzone na nowym tydzień temu.
Z przyczepą przy tych obrotach spokojnie po równym terenie +-100km/h pojedzie - sprawdzone na poprzednim Dusterze.
Powyżej 4000rmp bał bym się kręcić, to jest max bezpiecznie dla silnika chyba że chwilowo.
Efektywny ciąg jest tak ok 3500rmp dalej to tylko wycie silnika :mrgreen:
Przypominam, mówimy o DMC przyczepy kempingowej 1200 kg (czasem może być lekko przytyła) :lol:
DMC 1000kg już inaczej samochód się zachowuje- sprawdzone w poprzedniku. :mrgreen:
Gabaryt i opory powietrza podobne, natomiast ciężar jest odczuwalny, szczególnie przy przyspieszeniu a na wzniesieniu jeszcze bardziej.
Dlatego już gdzieś pisałem- zestaw dobieramy rozważnie, a nie co podają w dokumentach.
1500kg 4x4 uciągnie bo tyle podaje producent, ale czy daleko zajedzie nawet gdyby nie było kagańca 1:33 :?: :roll:
 
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-24, 12:13   

w moim przypadku Dacia Lodgy 110KM. Cały zestaw z pasażerami,bagażem rowerami na dachu i pełnym bakiem ważony na wadze przed wyjazdem 3070kg. Przyczepa DMC 1300. Jechało się dość dobrze chociaż nie mam porównania z jazdą przyczepą mocniejszym holownikiem. Drogi lokalne jazda na 4,5 biegu, ale już na przykład powrót A1/A2 z Gdańska do Wawy większość na 6tym biegu z tempomatem ustawionym na 100km/h (licznikowe 95). Nie było problemów na wzniesieniach. Średnie spalanie z 820km 10,3L/100 (w tym może 30km solo przejechane na dojazdówki).
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne