Nie ma znaczenia czy masz 105 KM w wolnossącej benzynie czy 110 KM w dieslu. Oczywiście pod warunkiem że wiesz jak działa skrzynia biegów i silnik pojazdu którym się poruszasz. Te 5KM wielkiej różnicy nie zrobi. I nie pisz o momencie (Nm) z silnika bo to się liczy to jest moment na kołach. Różnicę to zrobi 150KM z 1.3.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-05, 17:10
To teraz sie nasuwa pytanie ile jest naprawdę momentu na kołach w stosunku do silnika. Nigdy nie ciągnąłem przyczepy i nie będę, ale pytanie ciekawe. pozdr
Na dwie osoby to można bez przyczepy, a komfortowo to wystarczy taka do 700-900 kg z "full wypasem"
Ah tam... już mam swoje lata Posmakowałem wyjazdów motocyklowych po Bałkanach, Krymie i Gruzji, starczy. W dobie różnych sytuacji plandemicznych :) lepiej mieć gdzie spać i swobodniej się poruszać - jak będzie można.
Oczywiście DMC 1350 - to takie max napisałem. Będę szukał coś co ma łazienkę z prysznicem (ważne dla mojej Beaty). Ale o tym będę myślał dopiero za rok. Teraz zmienię auto.
Fajny trip po Macedonii i te serpentyny w Zatoce Kotorskiej, że się dało z przyczepą to podziwiam.
Gdy wjeżdżasz wolnossącym 1.6 SCe z przyczepą na pas rozbiegowy na autostradzie - nie daj Bóg lekko pod górkę -
...to nie musisz tego zrobić ani w 3 sek, ani w 30, ani 333, ani w ogóle nie masz żadnego limitu. Kierunkowskazik i jedziesz, jedziesz, aż w końcu wjedziesz, luz, relaks i zen, w końcu wszyscy z daleka widzę, że gabaryt jedzie... (:
wuju napisał/a:
do ciągania przyczepy tylko diesel
A tych co się ośmielają to robić benzyniakiem? Na stos?
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 07:30
Z tym stosem to może lekka przesada. Ale jeśli ktoś ma zamiar kupić nowe auto i się że będzie ciągnąć przyczepę a dodatkowo zastanawia się czy wybrać benzynę czy diesla to w tej sytuacji diesel.
Jeżeli to ma być auto głównie go ciągnięcia przyczepy, to można tak rozpatrywać, ale jeżeli to jest samochód do wszystkiego, a w wakacje do przyczepy to wg. jest to sprawa drugorzędna i inne czynniki za wyborem silnika/samochodu trzeba też brać pod uwagę.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
to nie musisz tego zrobić ani w 3 sek, ani w 30, ani 333, ani w ogóle nie masz żadnego limitu. Kierunkowskazik i jedziesz, jedziesz, aż w końcu wjedziesz, luz, relaks i zen, w końcu wszyscy z daleka widzę, że gabaryt jedzie... (:
Ja bym raczej zapytał, gdzie są tacy kierowcy, którzy widząc samochód z przyczepą usiłujący wjechać z pasa rozbiegowego, nie starają mu się pomóc (zjeżdżając na lewy pas), ale utrudniają wjazd. Niestety, głównie w Polsce. Ale na szczęście i u nas coraz częściej można zaobserwować objawy kultury drogowej.
Nigdy nie miałem problemu z włączeniem się do ruchu na autostradzie z pasem rozbiegowym. Po pierwsze na taki pas wjeżdża się z prędkością różną od zera, po drugie nie kończy się on ścianą tylko płynie przechodzi w awaryjny/pobocze - zero problemu nigdy nie zabrakło mi pasa rozbiegowego.
Jeżeli już chodzi o włączanie się do ruchu to zdecydowanie trudniejsze jest włączanie się w lewo na zwykłym skrzyżowaniu z podporządkowanej.
ps. Choć zdarzyło mi się włączać do ruchu za kierowcą który wjechał na rozbiegowy rozpędził się do szalonej prędkości 25-30 km/hm i pod rozbiegówki zaczął hamować
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
A jaki jest zysk z dwusprzęgłowego automatu w stosunku do klasycznego automatu lub skrzyni manualnej? Oczywiście w aspekcie ciągania przyczepy a nie w ogóle jazdy samochodem .
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie ma znaczenia czy masz 105 KM w wolnossącej benzynie czy 110 KM w dieslu. Oczywiście pod warunkiem że wiesz jak działa skrzynia biegów i silnik pojazdu którym się poruszasz. Te 5KM wielkiej różnicy nie zrobi. I nie pisz o momencie (Nm) z silnika bo to się liczy to jest moment na kołach. Różnicę to zrobi 150KM z 1.3.
Oj chyba ma.
Nie ciągnąłem Dusterem w benzynie więc nie mam porównania, ale swoim 1.5 dci 110 km ciągnę przyczepę DMC 1200-stabilizator jazdy i dawał spokojne bez większego wysiłku radę.
Wcześniej była DMC 1000 mało co odczuwał, że coś tam ma przyczepione. Trzeci bieg używany tylko przy dużych wzniesieniach (typu Bieszczady) dwójka przez wzgląd na serpentyny, jedynka tylko przy ruszaniu po równym terenie bez użycia gazu, chyba że chcę lub muszę szybciej ruszyć. To samo na parcelach przy manewrowaniu przyczepą.
Prędkość autostradowa nad morze 80/90km/h przy ok. 2300/2400rmp 6 bieg -jeszcze reakcja na gaz była bezproblemowa.
W benzynie może 1.3 było by porównywalnie, pewnie trzeba większe obroty na rzecz benzyny, ale nie wolnossącym nawet 1,6 oczywiście przy masie przyczepy jak wyżej.
Teraz przyzwyczajam nowego i już widzę różnice na +. Niebawem będzie okazja się przekonać, ta sama przyczepa tylko inny Duster.
Nie wiem tylko co może mieć wspólnego z ciągnięciem system Adblue, według mnie to tylko na korzyść, Duster jest cięższy a za razem stabilniejszy i można podczepić większe DMC. To tak jak większość narzeka na krótkie jedynki, tymczasem do manewrowania czy ruszania z przyczepą jest wyśmienite wręcz wskazane. Na solo zawsze ruszam z 2 i to bez wysiłku i myślą że spalę sprzęgło.
No i sprawa się wyjaśniła, silnikiem wolnossącym jak chcemy jechać to nie jedziemy jak dieslem, tylko kręcimy. Przy przyspieszaniu z przyczepą nawet do 6000rpm. Tak samo jak chcemy sprawnie pokonywać wzniesienia, czy włączamy się do ruchu np. pasem rozbiegowym, wiele osób na jakąś blokadę przy kręceniu silnika powyżej 3000rpm, jak trzeba to kręcimy.
Co do krótkiej jedynki to w 100% popieram, a osobiście to chciałbym jeszcze krótszą . Przy normalnym użytkowaniu i tak jej nie używam.
ps. Dieslem też ciągałem (tym ze stopki) i nie zauważyłem obniżenia komfortu holowania po zmianie holownika, a w zasadzie to ten komfort wzrósł - 4x4 na kempingach się przydaje bardziej niż moment w dieslu na trasie
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2020-06-07, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba wiedzieć, w silniku Diesla Dusterowym 3000rmp na solo osiąga prędkość 140km/h- sprawdzone na nowym tydzień temu.
Z przyczepą przy tych obrotach spokojnie po równym terenie +-100km/h pojedzie - sprawdzone na poprzednim Dusterze.
Powyżej 4000rmp bał bym się kręcić, to jest max bezpiecznie dla silnika chyba że chwilowo.
Efektywny ciąg jest tak ok 3500rmp dalej to tylko wycie silnika
Przypominam, mówimy o DMC przyczepy kempingowej 1200 kg (czasem może być lekko przytyła)
DMC 1000kg już inaczej samochód się zachowuje- sprawdzone w poprzedniku.
Gabaryt i opory powietrza podobne, natomiast ciężar jest odczuwalny, szczególnie przy przyspieszeniu a na wzniesieniu jeszcze bardziej.
Dlatego już gdzieś pisałem- zestaw dobieramy rozważnie, a nie co podają w dokumentach.
1500kg 4x4 uciągnie bo tyle podaje producent, ale czy daleko zajedzie nawet gdyby nie było kagańca 1:33
w moim przypadku Dacia Lodgy 110KM. Cały zestaw z pasażerami,bagażem rowerami na dachu i pełnym bakiem ważony na wadze przed wyjazdem 3070kg. Przyczepa DMC 1300. Jechało się dość dobrze chociaż nie mam porównania z jazdą przyczepą mocniejszym holownikiem. Drogi lokalne jazda na 4,5 biegu, ale już na przykład powrót A1/A2 z Gdańska do Wawy większość na 6tym biegu z tempomatem ustawionym na 100km/h (licznikowe 95). Nie było problemów na wzniesieniach. Średnie spalanie z 820km 10,3L/100 (w tym może 30km solo przejechane na dojazdówki).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum