Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
kierunkowskazy na rondzie
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-20, 23:14   kierunkowskazy na rondzie

Co wy na to ?:
http://forum.gazeta.pl/fo...4710&a=92854710
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-20, 23:19   

Najważniejsza jest konsekwencja (przynajmniej na egzaminie). To jest instruktor sugerował mi aby zjeżdżając z ronda wrzucać prawy kierunkowskaz (wg. mnie to najbardziej czytelne jest), jednakże w wielu przypadkach (głównie gdy skręcamy często w lewo) można wjeżdżając na rondo wrzucić lewy kierunkowskaz. Wszelkie inne sekwencje nie są poprawne bo mogą wprowadzać w błąd (np. to co często robią osoby starsze - skręcają w lewo i jadą cały czas na lewym kierunkowskazie)
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-21, 08:44   

w sumie jak dla mnie to trochę nie tak to pozaznaczał no ale to tylko moje zdanie
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-21, 09:43   

Tylko lewy kierunkowskaz.
Jadę prosto z włączonym kierunkowskazem i skręcam na wybrany pas.
Co innego gdy ruch, czy sytacja, wymusi na mnie ustawienie się na pasie innym, ale wtedy, jeśli skrzyżowanie na to pozwala, będę go zmieniał.

Jak dla mnie, zdroworozsądkowo, bardzo jasna sutuacja. Inną sprawą jest kwestia mojego rozsądku.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-21, 10:19   

Po co lewy kierunkowskaz! Bardziej istotne jest to kiedy zjeżdżasz (czyli prawy kierunkowskaz). Czyli prawy kierunkowskaz przed zjazdem, mówi wszystko co niezbędne, a lewy? no przecież jak nie zjeżdżasz to jedziesz dalej :)
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-21, 10:20   

na rondzie typowym tak ale na tym akuratny to raczej prawy jest nie potrzebny
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-21, 10:43   

czaju napisał/a:
Po co lewy kierunkowskaz!
Endi85 napisał/a:
na rondzie typowym tak ale na tym akuratny to raczej prawy jest nie potrzebny


Jest kilka skrzyżowań z ruchem okrężnym na którch namalowano pasy tak jak na szkicu a że są naprawdę spore to w ich obrębie można spokojnie dokonać zmiany pasa. Masz np przed skrzyzowaniem dwa pasy z których możesz skręcać w lewo na jeden z czterech dostepnych pasów. Więc czasem ten kierunkowskaz się przydać może.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-21, 11:01   

Kodeks gdzieś to dokładnie precyzuje i włącza się tylko kierunkowskaz w prawo przy zjeździe z ronda. Ruch okrężny na rondzie nie jest zmianą kierunku jazdy , więc się kierunkowskazów nie włącza, poza zmianami pasa ruchu na rondzie.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-21, 11:39   

Mamert napisał/a:
Ruch okrężny na rondzie nie jest zmianą kierunku jazdy

Co wtedy gdy są pasy na których możesz wybrać czy jedziesz prosto czy skręcasz
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-21, 11:45   

jeśli jedziesz prosto (tj kontynuujesz jazdę po rondzie) robisz to bez kierunkowskazu, jak skręcasz wrzucasz kierunkowskaz
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-21, 11:47   

stempik napisał/a:
Co wtedy gdy są pasy na których możesz wybrać czy jedziesz prosto czy skręcasz

Zależy o czym mówimy, czy o typowym rondzie, czy o skrzyżowaniu w kształcie okręgu (z miejscem zatrzymania się do przepuszczenia ruchu z naprzeciwka bez znaku "ruch okrężny")?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-21, 11:57   

bez znaku "ruch okrężny" i "ustąp pierwszeństwa przejazdu". Zamieszczony rysunek jednak nie przedstawia do końca ronda, bo jest sygnalizacja świetlna. Czyli to jest rondo jak nie działa sygnalizacja świetlna i nie ma osób kierujących ruchem
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-21, 17:01   

Jest znak "ruch okrezny" i chyba to stanowi o tym czy to rondo czy nie, a nie sygnalizacja swietlna..
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-21, 17:03   

Mamert napisał/a:
Zależy o czym mówimy

Cały czas mówimy o szkicu: http://img13.imageshack.us/img13/8831/dczyz.jpg i sytuacji na nim przedstawionej.
Jeśli skręcam w lewo to mam włączony kierunkowskaz i skręcam od razu na pas z którego będę kontynuował dalszą jazdę. Jeśli potrzebuję się dostać na pas ostatni to będę z włączonym kierunkowskazem w lewo jechał aż do niego , i wtedy skręcę.

Może się jednak zdarzyć że wszyscy jadący przede mną wybrali właśnie tę drogę a nikt nie chce wybrać wcześniejszego pasa. To wtedy jeśli za mną jest kolejka np. jadących na wprost skręcam na pas wcześniejszy i włączam kierunkowskaz w prawo.
Jeśli, jeśli, jeśli
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-21, 17:43   

Cytat:
Jest znak "ruch okrezny" i chyba to stanowi o tym czy to rondo czy nie, a nie sygnalizacja swietlna..

To stanowi o tym, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - pierwszeństwa dzieli tutaj sygnalizacja. Czyli nie jest to skrzyżowanie z wyspą (skręcając w lewo nie wyrzucamy od razu kierunkowskazu, jadąc na wprost nie musimy sygnalizować opuszczenia skrzyżowania).

Informacja "kierunkowskaz w lewo" jest nikomu do niczego na dobrą sprawę nie potrzebna jeśli trzymamy się zasad, że zjeżdżamy nikomu nie utrudniając... Tylko tyle, że osoba która chce dostać się na rondo może Ci nie zaufać, ale i tak i tak może nie zaufać więc jest to zbędne - co prawda jeżdżąc po takich skrzyżowaniach aż prosi się o jechanie na lewym kierunkowskazie, aż w pewnym momencie wrzucamy prawy i zjeżdżamy. To jest chyba najbardziej klarowne, bo widzimy moment "teraz będę zjeżdżał i nie zapomniałem o kierunkowskazach"
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-21, 21:32   

Czaju, ale ty mieszasz...

Moim zdaniem:

Znak informuje nas, ze mamy rondo i jednoczesnie okresla okrezny "kierunek" jazdy. Czyli jadac prosto zmieniamy ten kierunek wiec wlaczmy prawy migacz. Jadac po okregu nie zmieniamy wiec nic nie trzeba wlaczac. Przy zmianie pasa wlaczamy.

Nie wiem na ile wierny jest rysunek, ale raczej powini usunac znak "rondo", postawic zakazy wjazdu by nie wjezdzali pod prad i mamy normalne skrzyzowanie.

Teraz mamy dziwolaga - ni to rondo ni normalne, ludzie sie gubia, wiec najlepiej chyba tak jak na poczatku byla mowa: chcemy skrecic w lewo - dajemy lewy, przy zjezdzie z ronda - prawy.

Tu jeszcze cos:
http://forum.gazeta.pl/fo...=510&w=92097816

Moim zdaniem "ekspert" bredzi
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-22, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-23, 11:15   

Słuchajcie, moim zdaniem rysunek jest prawidłowy, bo:
1. jadąc po lewym skrajnym skręcamy w lewo czyli zmieniamy kierunek (nie przecinając linii) więc migacz lewy jest wskazany
2. zmieniając pas z lewego skrajnego na prawy skrajny mimo iż nie zmieniamy kierunku to przecinamy linie wyznaczające pasy - więc jak najbardziej migacz prawy wskazany - przecież tak się sygnalizuje zmianę pasa.
Co do prawego migacza przy opuszczaniu ronda: tak ale bezpośrednio przed wjazdem kierunku prostopadłego.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-23, 12:05   

Cytat:
jadąc po lewym skrajnym skręcamy w lewo czyli zmieniamy kierunek

No nie zmieniamy kierunku w rozumieniu kodeksowym, bo na rondzie kierunek jest okragly :)

Cytat:
Co do prawego migacza przy opuszczaniu ronda: tak ale bezpośrednio przed wjazdem kierunku prostopadłego.

Tego nie bardzo rozumiem, ale ja bym powiedzial: bezposrednio za poprzedzajacym zjazdem
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-23, 12:41   

DUCATI napisał/a:
No nie zmieniamy kierunku w rozumieniu kodeksowym, bo na rondzie kierunek jest okragly :)

Na rondzie kierunki przecinają się tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu, więc jeśli skręcamy w lewo to kończymy w kierunku prostopadłym do tego z którego nadjechaliśmy. Kierunek prostopadły to nie ten sam kierunek bo wtedy byłby równoległy :-)


DUCATI napisał/a:
Tego nie bardzo rozumiem, ale ja bym powiedzial: bezposrednio za poprzedzajacym zjazdem

Właśnie to miałem na myśli: za zjazdem-przed wjazdem. :-)
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-23, 13:11   

Cytat:
Na rondzie kierunki przecinają się tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu

No nie bardzo... Wjezdzajac na rondo przechopdzisz z prostego na okragly, zjezdzajac - odwrotnie. Czyli skrecajac w lewo 2 razy zmieniasz kierunek.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-23, 13:50   

DUCATI napisał/a:
Czyli skrecajac w lewo 2 razy zmieniasz kierunek.

Jeśli zawracam - to się zgadza.
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-23, 14:21   

A ja powiem tak że jak dla mnie to co my widzimy jest skrzyżowaniem a nie rondem!! I działają tu prawa skrzyżowania!!, rondem się stanie jak przestaną działać światła a zaczną obowiązywać znaki...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-23, 14:29   

Ale prawdziwe rondo to takie bez znaków, gdzie pierwszeństwo mają wjeżdżający na nie :roll:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-23, 14:38   

Co wy z tymi swiatlami ??

Ok, Becky, to moze z innej beki.. :P

Co oznacza znak "rondo" i znak "ustap pierwszenstwa" pod nim ?
Czyli co one zmieniaja...
 
Gość

Wysłany: 2009-03-28, 11:08   

Ja popieram wypowiedź, że to jest skrzyżowanie. W pierwszej kolejności są światła, a znaki są po to, żeby kierujący wiedzieli jak się zachować jak światła zgasną.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne